Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Lencia Y10

Alle zin en onzin die wij samen willen delen

Moderators: Rick Lieffering, Joost

Plaats reactie
Gebruikersavatar
lenny
Forumgebruiker
Berichten: 1000
Lid geworden op: 27 feb 2011 13:53
1e Panda-achtige: panda young 1100 2002
Locatie: breda
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: Lencia Y10

Bericht door lenny »

Klopt, niet meer nodig. De vorige versie kon zo laag(ook hoger uiterraard) dat je parktisch op de bumpstops rijd, bij de foto tot aan het glimmende deel naar beneden af te stellen. bij deze heb ik de veerschotel laten zitten. Het was me iets te stuiterig op klinkerwegen en drempels, dat is nu gelukkig beter.

Gebruikersavatar
lenny
Forumgebruiker
Berichten: 1000
Lid geworden op: 27 feb 2011 13:53
1e Panda-achtige: panda young 1100 2002
Locatie: breda
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: Lencia Y10

Bericht door lenny »

effe een update mbt de lancia;
Voor een habbekrats kon ik aan 145 brede banden komen die eigenlijk voor de panda waren bedoeld, die heb ik eens op de y10 gezet. Vind het voor nu wel leuk staan en wel een grappig contrast met de motor.
Afbeelding

De oude olie catchtank werkte niet goed(te klein) en was onnodig complex, zoals je kan zien aan al die koppelstukken door onhandige routing...
Afbeelding

...dus die van de panda (omgebouwde augurkenpot 8*) ) hierin gebouwd, past veel beter. De panda heeft gewoon zijn standaard verbinding met filterhuis terug.
Afbeelding

Bij apk bleek 1 koplamp vochtig van binnen, op de dag van afmeleden was die droog....tijd voor nieuwe lampen iig en je ziet duidelijk verschil
Afbeelding

Alleen bij demontage kwam dit in beeld :x . aan beide kanten vergelijkbaar
Afbeelding

Gelukkig is dat paneel geen deel van chassis constructie, dus een stukje inlassen en komende tijd verder afdichten en lakken
Afbeelding

Tijdens het lassen ook gelijk een veerpootbrug gemaakt, wat ik al heeel lang wou doen. Die zit aan het chassis gelast omdat die veerpoot boggels toch al zijn aangepast/gelast, dus behoud van originaliteit of lak is geen belemmering ...net als de rest van de wagen zo ongeveer :X
Afbeelding

Gebruikersavatar
bero
Forumgebruiker
Berichten: 8807
Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
Locatie: Deventer
Has thanked: 53 times
Been thanked: 40 times

Re: Lencia Y10

Bericht door bero »

Mooi werk weer hoor Lenny :-)
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003

Gebruikersavatar
Panda 500
Berichten: 1411
Lid geworden op: 31 jul 2012 16:42
1e Panda-achtige: Trekking 4x4 1996 1108 SPI Wit
2e Panda-achtige: Nuova Dynamic 2008 DuaLogic 1.2
3e Panda-achtige: Panda 30-kop (in mijn 500)
Locatie: Hove (Antwerpen)
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times

Re: Lencia Y10

Bericht door Panda 500 »

Passen de Panda-lampen erin? Ze zijn erg gelijkend maar volgens mij toch niet identiek?

Gebruikersavatar
lenny
Forumgebruiker
Berichten: 1000
Lid geworden op: 27 feb 2011 13:53
1e Panda-achtige: panda young 1100 2002
Locatie: breda
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: Lencia Y10

Bericht door lenny »

dank je Bero (y)

De lampen van een panda zijn eigenlijk best wel anders. Die van de y10 zij breder en schuiner en knipperlichten lopen ook mee met de knik in de spatschermen. Ik zal ze binnenkort wel eens bij elkaar houden en foto voor je posten hier, gewoon voor het idee.

Gebruikersavatar
lenny
Forumgebruiker
Berichten: 1000
Lid geworden op: 27 feb 2011 13:53
1e Panda-achtige: panda young 1100 2002
Locatie: breda
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: Lencia Y10

Bericht door lenny »

@panda 500; het verschil aan de voorkant;
Afbeelding

project 'effekoplampenwisselen' is eindelijk afgerond :P
Na het lassen de boel met een mengsel van ijzermenie en lijnolie de kale plekken gelakt, daarna met kit de oppervlaktes en alle kieren enzo waar water doorheen kan dichtgezet.
Afbeelding

Als ik dan toch bezig ben met spuiten van veerpootbrug en voorkant....ook maar de hele motorruimte voorzien van een laag rvs-zilver. De omlijsting van de grill is rvs, vandaar die kleur gekozen. filterhuis/plenum en catchtank deksel groen gespoten om wat kleur te geven, die bus had ik nog liggen.
Afbeelding

Waar het in eerste instantie om ging :lol: , het front oogt een stuk frisser door de nieuwe lampen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Pinda1000
Forumgebruiker
Berichten: 4299
Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
Locatie: Den Haag
Has thanked: 17 times
Been thanked: 28 times
Contacteer:

Re: Lencia Y10

Bericht door Pinda1000 »

Netjes weer zo! En je hebt ook weer beter licht en zicht in het donker. Zijn het H4 of Duplo lampen?

Gebruikersavatar
lenny
Forumgebruiker
Berichten: 1000
Lid geworden op: 27 feb 2011 13:53
1e Panda-achtige: panda young 1100 2002
Locatie: breda
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: Lencia Y10

Bericht door lenny »

dankzij een kunststof ring kan er h4 in, de behuizing is gemaakt op duplo formaat. Lego past helaas niet :no:
Je merkt inderdaad dat het helderder en minder diffuus is (y)

Gebruikersavatar
lenny
Forumgebruiker
Berichten: 1000
Lid geworden op: 27 feb 2011 13:53
1e Panda-achtige: panda young 1100 2002
Locatie: breda
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: Lencia Y10

Bericht door lenny »

ja...weer andere velgen :yes: . Borbet's. Ik had ze eigenlijk puur als winterset van pinda1000 over genomen...tot ik er achter kwam dat de et waarde perfect bij de 175 brede yokohama banden past die ik nog had(had last van aanlopen met vorige lm velgen) dus de winterbandjes eraf en de velgen donker brons gespoten. nog steeds krap, maar t past :P
Afbeelding

In een dop PU gegoten en op een draaibank op vorm gemaakte pookknop;
Afbeelding
Het stuur met 'engels' gaten patroon die in de panda zat wat verder naar voren gebracht door er een alu buis tussen te lassen en een lading gaten erin gemaakt omdat het kan :wink:
Afbeelding

De pook is na deze foto zwart gemaakt. De middenconsole wat ingekort zodat het short-shifter deel zichtbaar is 8) zonde om te verstoppen..
Afbeelding

De gekreukte en geverfde hemel vervangen door..
Afbeelding

...zelfklevend geluidsdempend schuim. zo is er ook wat meer kleur te zien, wat juist het leuke is bij een panda.
Afbeelding

tot zover het geknutsel van afgelopen tijd :P

Vorig weekend ben ik met Ivo naar zandvoort gegaan om te scheuren, was erg leuk.
Afbeelding

Hier een onboard video;
[youtube][/youtube]
amp;feature=youtu.be

pandapouwer
Forumgebruiker
Berichten: 550
Lid geworden op: 18 apr 2008 19:34
1e Panda-achtige: Fiat 141 selecta 1993
Locatie: zoetermeer
Been thanked: 3 times

Re: Lencia Y10

Bericht door pandapouwer »

Het Lenny .... Super geconcentreerde blik in je ogen. Ook mooi dat je in je achteruitkijkspiegel mee kan kijken. Die jongen naast je zit zich wel erg vast te houden aan de deur. :rofl:. Het valt mij ook op dat er een hoop auto's aan de kant staan, waren die kapot of een tekort aan talent......

Ook leuk dat Max Verstappen mee reed in zijn Red Bull BMW....

Gr Pandapouwer

Gebruikersavatar
lenny
Forumgebruiker
Berichten: 1000
Lid geworden op: 27 feb 2011 13:53
1e Panda-achtige: panda young 1100 2002
Locatie: breda
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: Lencia Y10

Bericht door lenny »

Een aantal kropen naar de kant, maar ook veel wagens die te enthousiast of onwetend achterstevoren in de berm stonden.
In t filmpje zie je soms water van de banden komen, het had daarvoor zacht geregend, op sommige plekken was het droog, andere nog vochtig. Denk dat een aantal mensen daar te weinig rekening mee hielden. Die bmw reed niet bepaald op de max in het begin :wink: de wagen zelf is een stuk sneller als mijn koekblikje..

Plaats reactie

Terug naar “De Koffietafel”