Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Lencia Y10

Alle zin en onzin die wij samen willen delen

Moderators: Rick Lieffering, Joost

Gebruikersavatar
lenny
Forumgebruiker
Berichten: 1000
Lid geworden op: 27 feb 2011 13:53
1e Panda-achtige: panda young 1100 2002
Locatie: breda
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: Lencia Y10

Bericht door lenny »

Nonderju, das lang geleden sinds de laatste update..maar hij bestaat nog hoor :wink: . Was de laatste tijd vooral met de panda bezig en ga nu weer verder met de y10. In de laatste weken is er flink gelast aan de bodem rond de bevestiging van de linker draagarm en heeft sinds vrijdag zijn apk gekregen 8) . Ze hebben effe doorgewerkt en vrijdag precies om 17:00 afgemeld bij rdw zodat in het weekend er aan kon klussen (y) ..daarom staan er geen opmerkingen op het papier..er was geen tijd over om te typen :rofl:
Nu ben ik bezig met het polijsten van de lak. Die is een paar keer gerold en dat had zijn beste tijd gehad, maar om weer een nieuwe kleur te geven, dan krijg je weer hetzelfde maar dan anders.. De hele auto is licht opgeschuurd en op een paar plekken komen de oude laklagen er doorheen, vind ik wel wat hebben; een strak oppervlak met de 'geschiedenis' die je er doorheen ziet. een soort patina of zoiets.

Eerst met waterproof schuren, dan met een geleend apparaat polijsten; ALLES word ranzig...ook de vloer(zeil) en kleding..op deze foto valt het nog mee
Afbeelding

Je ziet nog poets resten tussen kieren en bij de dorpel. De motorkap komt van een sloop y10 en is toevallig ook rood(beetje tint verschil). Heb er tijdelijk de panda wielen onder omdat de y10 yokohama a539 banden heeft en die heb ik, toen de y10 gelast werd, misbruikt op zandvoort (zie avatar).
Afbeelding

Hier zie je een stukje 'patina'. dit is de zwarte streep te zien op pagina 20
Afbeelding

de achterklep komt van dezelfde sloper(ik heb alles meegenomen wat over was) en glom van zichzelf al, wat a typisch is voor zo'n klep.
Afbeelding

De bevestiging van de stuurkolom was kapot en word nu bij elkaar gehouden met tri colore tie wraps :wink:
Afbeelding

Komende tijd ben ik weer bezig met deze auto, dus meer updates volgen

Gebruikersavatar
Ivo
Forumgebruiker
Berichten: 2276
Lid geworden op: 23 feb 2010 21:22
Locatie: Leiden
Been thanked: 8 times

Re: Lencia Y10

Bericht door Ivo »

Ieeewl wat een smurrie komt eraf bij het poetsen. Het resultaat mag er wel zijn. Leuke oplossing trouwens met die tie wraps (y)
Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)

Gebruikersavatar
lenny
Forumgebruiker
Berichten: 1000
Lid geworden op: 27 feb 2011 13:53
1e Panda-achtige: panda young 1100 2002
Locatie: breda
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: Lencia Y10

Bericht door lenny »

De wielen met 185 brede yokohama's vooraan, en achter 165 vredestein, er weer onder gezet. De grille een opfrisbeurt gegeven. de rand is zilver i.pv. zwart (origineel chroom) en heb met tie warps, zoals ook achter het stuur, een tri colore streep gemaakt om er toch nog iets grappigs aan toe te voegen.
Afbeelding
Het idee van de lak,grille en achterklep met logoos is dat het enigzins origineler/incognito oogt, maar er is nog wel te zien dat er door de jaren vanalles is aangepast. Mede daarom heb ik de schroefset voor ongeveer 3cm hoger gezet en merkte dat het minder op de bumpstops komt en dus wat minder stuiterig in bochten als je die enthousiast neemt, dus dat is gelijk ook opgelost (y)
Met de kleur van de velgen ga ik denk ik nog iets doen, heb wel ideeen maar nog niks concreets. achter de grill en bij een achterlicht heb ik wat rot ontdekt :-( , niks ernstigs gelukkig, dat eerst maar fixen
Afbeelding

Gebruikersavatar
Micha D.
Forumgebruiker
Berichten: 2050
Lid geworden op: 01 feb 2012 08:41
1e Panda-achtige: Fiat Panda 45CL 1985
2e Panda-achtige: Fiat Panda 45S (super) 1984
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times

Re: Lencia Y10

Bericht door Micha D. »

Lekker bezig hoor Lennart. Vanwaar de ruimte tussen de tricolore?

Gebruikersavatar
Ivo
Forumgebruiker
Berichten: 2276
Lid geworden op: 23 feb 2010 21:22
Locatie: Leiden
Been thanked: 8 times

Re: Lencia Y10

Bericht door Ivo »

Wat ziet de Y er strak uit! Ik vind de tie-wraps echt heel leuk bedacht. Waarom er ruimte tussen zit, heb ik mij ook afgevraagd. Ik denk omdat de gril een soort van vierkantjes patroon heeft en ze nu midden in elk vierkantje zitten. Denk ik.
Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)

Gebruikersavatar
lenny
Forumgebruiker
Berichten: 1000
Lid geworden op: 27 feb 2011 13:53
1e Panda-achtige: panda young 1100 2002
Locatie: breda
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: Lencia Y10

Bericht door lenny »

Bingo ivo (y) , die spijlen steken iets verder naar voren en vormen samen met de horizontale een raster.

Gebruikersavatar
lenny
Forumgebruiker
Berichten: 1000
Lid geworden op: 27 feb 2011 13:53
1e Panda-achtige: panda young 1100 2002
Locatie: breda
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: Lencia Y10

Bericht door lenny »

Gister eindelijk de lancia sinds een maand of 3 wat aandacht gegeven/uit winterslaap gehaald. De panda heeft in die tijd alle aandacht opgeeist, die is nu in grote lijnen 'klaar', en kreeg de lancia lange tijd ook niet gestart door een probleempje met de bedrading, dat is sinds een paar weken opgelost.

Het interieur is aardig gestript geweest en ben nu bezig om het wat completer en netter te maken. De rommelige incompleetheid was 1 van de redenen dat ik een andere auto, de panda, ben gaan zoeken, dus dat ben ik nu aan het oplossen, dat het wat uitnodigender/origineler word in combi met de sportieve upgrades door de jaren heen.
Door de scheel stoelen kon je geen gebruik maken van de achterbank(die er niet in zat). die heb ik vervangen met corsa gsi stoelen en heb daar het onderstel van een panda onder weten te krijgen, dus past gewoon zoals het hoort (y) . Het fiat 127 stuur wat ooit in de panda zat past wat beter bij het totaalplaatje als het qsp stuur.
Afbeelding

De 185 brede yokohama banden zijn op de lancia logischer qua vermogen en onderstel, dus deze van de panda gehaald. Met cinquecento naafdoppen leek het mee een grappige mix tussen sportief en incognito, zoals het interieur. ze mogen misschien wel wat lichter van kleur zijn..
Afbeelding

Als de achterbank gescheurd is kan je proberen de reperatie te verdoezelen in de hoop dat het niet opvalt....of je doet er iets leuks mee..dus hier nu ook de tricolore tie-wraps aka tri-wraps toegepast :wink:
Afbeelding

Voor de 'winterslaap' had ik de motorruimte lichtgrijs gemaakt, de donkergroene originele lak had z'n beste tijd gehaden er was gelast(de veerpoot hobbels)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ivo
Forumgebruiker
Berichten: 2276
Lid geworden op: 23 feb 2010 21:22
Locatie: Leiden
Been thanked: 8 times

Re: Lencia Y10

Bericht door Ivo »

Ik wil ook die stoelen. Ik wil ook die kleur velgen. Ik wil ook gescheurde bekleding zodat ik het kan repareren met tri-wraps.

Als je niet beter weet, dan zou je zeggen dat die stoelen standaard zijn. Mooi hoor (y)
Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)

Gebruikersavatar
lenny
Forumgebruiker
Berichten: 1000
Lid geworden op: 27 feb 2011 13:53
1e Panda-achtige: panda young 1100 2002
Locatie: breda
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: Lencia Y10

Bericht door lenny »

Ik wil ook een 16v blok in een panda _O_ _O_

en jij wil ook schroefset vering :yes:
en nee, de lancia is niet beschikbaar als onderdelen donor :wink:

Gebruikersavatar
lenny
Forumgebruiker
Berichten: 1000
Lid geworden op: 27 feb 2011 13:53
1e Panda-achtige: panda young 1100 2002
Locatie: breda
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: Lencia Y10

Bericht door lenny »

De roest bij het spatscherm bleek rot te zijn..en de deur was ook niet al te best :no: . Op de foto is het al bijna eruit geslepen, dat deel heb ik nagemaakt in staal, de deur heb ik omgewisseld met eentje die al een paar maanden klaar stond.
Afbeelding
Het werd, mede door bovenstaande, rommelig aan de buitenkant, dus heb alles een nieuwe kleur gegeven. Deze heeft iets weg van de originele kleur, doch iets feller en mat. Een combinatie van elektrisch spuitpistool en roller gaf verassend genoeg geen strepen (y). Het is een beetje een ongewoon kleurtje, maar heeft wel het effect waar ik naar streefde met alles mat afgewerkt. De donkere wielen stonden deze kleur niet, vandaar dat ze zilver gemaakt zijn met mat zwarte naafkappen die matchen met de oude embleem- en wisser loze achterklep.
Afbeelding
Ook is ie rondom ca. 2cm lager gezet. Voor schroefset omlaag gedraaid, achter een spiraal minder.
Afbeelding
'y10' had een advertentie geplaatst hier op t forum en dat interieur kon ik niet laten liggen(ik had nog geen 2 weken geleden andere stoelen geplaatst :rofl:), paste precies in het plan om de boel wat 'origineler' te laten ogen. stoelen, achterbank, duerpanelen etc met beige/bruine stippen in zeer goede staat dankzij jarenlang gebruik met stoelhoezen. De foto doet het geen eer aan helaas. Het rode staal krijgt denk ik nog een andere kleur tzt
Afbeelding

Gebruikersavatar
Micha D.
Forumgebruiker
Berichten: 2050
Lid geworden op: 01 feb 2012 08:41
1e Panda-achtige: Fiat Panda 45CL 1985
2e Panda-achtige: Fiat Panda 45S (super) 1984
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times

Re: Lencia Y10

Bericht door Micha D. »

Je bent onnavolgeloos af en toe, maar het is wel weer erg gaaf (y).

Gebruikersavatar
lenny
Forumgebruiker
Berichten: 1000
Lid geworden op: 27 feb 2011 13:53
1e Panda-achtige: panda young 1100 2002
Locatie: breda
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: Lencia Y10

Bericht door lenny »

zo...hoogtijd voor weer een update
De grill omranding was zilver gespoten, maar de lak liet her en der los. Gelukkig is het een rvs los onderdeel, dus heb die gestraald en zo gelaten. In het midden een lancia logo in oude stijl uit de jaren 70(denk ik)
Afbeelding

Iemand had een deuk in de deur gereden op een parkeerplaats zonder iets te laten weten :no: ....na wat getimmeren en plamuur weer goed gekregen. Dan ben je wel blij dat de lak met dat een rollertje is gedaan, nagenoeg gratis gefixd zo :rofl:
Afbeelding

1 van de voorste dempers was lek geworden en wou langere veren monteren, dus nieuwe dempers gezocht. Toevallig was er iemand die zijn y10 had verkocht en e.a. over had, precies wat ik nodig had; 2 dempers (y) , H&R verlagings achter veren (y) en old school velgen uit 1978 (y) . Alles voor maar 80,- (y) dus een deal was snel gemaakt :yes:
Afbeelding

Hier de nieuwe diy schroefset setup vooraan. De blauwe veren zijn 5cm langer doch even stug, maar meer veerweg/vergevingsgezinder, wat perfect aansluit bij de h&r achterveren.
Afbeelding

Hier de wit gelakte velgen. In plaats van bouten heb ik draadeindes erin gezet met moeren, zodat je niet meer hoeft uit te vogelen welke lengte bout je nodig hebt voor welke velg dan ook, en monteren is een eitje omdat je het wiel er op prikt 8)
Afbeelding
Welke deuk? 8*)
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag het stuur omgewisseld van de panda, deze past qua vormgeving goed bij de spaken en leeftijd van de velgen
Afbeelding
Laatst gewijzigd door lenny op 01 aug 2017 00:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Panda85
Forumgebruiker
Berichten: 227
Lid geworden op: 22 jul 2015 22:41
Locatie: Langenboom

Re: Lencia Y10

Bericht door Panda85 »

Wat zijn de specificaties van de veren?

Gebruikersavatar
lenny
Forumgebruiker
Berichten: 1000
Lid geworden op: 27 feb 2011 13:53
1e Panda-achtige: panda young 1100 2002
Locatie: breda
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: Lencia Y10

Bericht door lenny »

200 lbs, nu 9 inch lang i.p.v. 7. Plannen?

Gebruikersavatar
Panda85
Forumgebruiker
Berichten: 227
Lid geworden op: 22 jul 2015 22:41
Locatie: Langenboom

Re: Lencia Y10

Bericht door Panda85 »

Sowieso :)
Geen hulpveer meer nodig nu?

Plaats reactie

Terug naar “De Koffietafel”