Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Tips voor onderhoud lak.

Alle zin en onzin die wij samen willen delen

Moderators: Rick Lieffering, Joost

aapje
Forumgebruiker
Berichten: 216
Lid geworden op: 16 mei 2015 19:58
1e Panda-achtige: geen

Re: Tips voor onderhoud lak.

Bericht door aapje »

goosman schreef:https://forum.carclean.nl/
_O_

Daar vindt je alles wat je ooit wilde weten (en ook dingen die je liever niet wilde weten) over het onderhoud van buiten- en binnenkant van je auto.
Precies. Daar koop ik mijn spullen ook. Ben er erg tevreden over.

2cv6
Forumgebruiker
Berichten: 544
Lid geworden op: 29 dec 2014 23:35
Been thanked: 17 times

Re: Tips voor onderhoud lak.

Bericht door 2cv6 »

Pinda1000 schreef:
2cv6 schreef:@Robert, hoe werkt dat kleien? gewoon de klei op de lak drukken en er weer af trekken? of is dat te simpel gedacht.
Kijk even op youtube hiervoor.....maar voor iemand die zijn auto's 1 of 2 keer per jaar wast weet ik niet of dat veel zin heeft....
Niet voor mij, maar voor mijn zoon die wast zijn auto elke week. :D

Gebruikersavatar
goosman
Forumgebruiker
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 jan 2015 16:11
1e Panda-achtige: 1.2 emotion
Been thanked: 1 time

Re: Tips voor onderhoud lak.

Bericht door goosman »

Dasty is in mijn optiek een 'no go' :twisted: , veel te agressief. Kan (soms gaat het goed...) met name op lak,maar ook op velgen lelijke vlekken geven die je er slechts met polijsten uit gaat krijgen. Kijk voor de betere produkten eens op https://www.carclean.nl/producten/Exter ... r_oxidatie. Nee, ik heb geen aandelen, maar poets m'n auto's al jaren naar volle tevredenheid met spul van Carclean.nl. In aanschaf misschien duur, maar bijvoorbeeld de autoshampoo van Poor Boys World is per liter gewoon echt goedkoop (tenzij je je auto wast met Jumbo huismerk afwasmiddel....). Je hebt maar 13 ml nodig om een hele auto te wassen.

Mbt kleien: tutorials genoeg op Youtube, maar vergeet niet dat kleien slechts een onderdeel is van de zorg voor autolak. Kleien verwijderd de laatste vuiligheden na het foamen en wassen, maar ook resten van wax. Dat betekend dat je na kleien altijd vastzit aan waxen.

@ImcoPoelman: tot mijn vreugde zie ik een wasmitt _O_ , tot mijn grote verdriet een uit de kluiten gewassen staalborstel :shock: . Kijk eens met goed licht over je lak. Ik durf er een goeie fles wijn op te zetten dat je hele auto vol swirls en krasjes zit. Advies: gebruik een mitt voor je lak, liefst een exemplaar apart voor onderzijde dorpels en velgen. De swirls en krasjes krijg je weg door te polijsten (machinaal).
Panda 1.2 Emotion 2004
Renault Grand Scenic 2.0 Dynamique 2004
Mitsubishi ASX 1.6 Instyle 2011

Gebruikersavatar
Micha D.
Forumgebruiker
Berichten: 2050
Lid geworden op: 01 feb 2012 08:41
1e Panda-achtige: Fiat Panda 45CL 1985
2e Panda-achtige: Fiat Panda 45S (super) 1984
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times

Re: Tips voor onderhoud lak.

Bericht door Micha D. »

goosman schreef:maar bijvoorbeeld de autoshampoo van Poor Boys World is per liter gewoon echt goedkoop (tenzij je je auto wast met Jumbo huismerk afwasmiddel....). Je hebt maar 13 ml nodig om een hele auto te wassen.
Helemaal mee eens, mooi spul!

Plaats reactie

Terug naar “De Koffietafel”