Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
169 1.2 60pk niet bepaald een klimgeit
Moderators: Rick Lieffering, Joost
- Joost6786
- Forumgebruiker
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 01 aug 2013 17:08
- 1e Panda-achtige: Seicento SX 1.1 2001
- Facebook: http://www.facebook.com/joost.vandieten
- Twitter: http://www.twitter.com/joost6786
- Skype ID: joost_vandieten@hotmail.com
- Locatie: Rijen
- bero
- Forumgebruiker
- Berichten: 8807
- Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
- Locatie: Deventer
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 40 times
Re: 169 1.2 60pk niet bepaald een klimgeit
Jullie weten wat ik bedoel grapjurken
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003
- bero
- Forumgebruiker
- Berichten: 8807
- Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
- Locatie: Deventer
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 40 times
Re: 169 1.2 60pk niet bepaald een klimgeit
Nog een tip. Airco uit als je gaat klimmen. Scheelt ook een hoop
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003
- Pinda1000
- Forumgebruiker
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
- Locatie: Den Haag
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 28 times
- Contacteer:
Re: 169 1.2 60pk niet bepaald een klimgeit
Ja en de spiegels inklappen scheelt ook nog iets!bero schreef:Nog een tip. Airco uit als je gaat klimmen. Scheelt ook een hoop
- bero
- Forumgebruiker
- Berichten: 8807
- Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
- Locatie: Deventer
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 40 times
Re: 169 1.2 60pk niet bepaald een klimgeit
Verlichting uit, dakdragers er af, reserve wiel thuislaten.....Pinda1000 schreef:Ja en de spiegels inklappen scheelt ook nog iets!bero schreef:Nog een tip. Airco uit als je gaat klimmen. Scheelt ook een hoop
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003
- wobbut
- Forumgebruiker
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 28 mei 2015 07:58
- 1e Panda-achtige: 1.2 Emotion 2010
- 2e Panda-achtige: V50 D2 Limited Edition 2012
- Locatie: Den Bosch
Re: 169 1.2 60pk niet bepaald een klimgeit
Kleinere wielen monteren....
Fiat Panda 1.2 Emotion ~ Volvo V50 D2 Limited Edition
- Joost6786
- Forumgebruiker
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 01 aug 2013 17:08
- 1e Panda-achtige: Seicento SX 1.1 2001
- Facebook: http://www.facebook.com/joost.vandieten
- Twitter: http://www.twitter.com/joost6786
- Skype ID: joost_vandieten@hotmail.com
- Locatie: Rijen
Re: 169 1.2 60pk niet bepaald een klimgeit
Geluidsisolatie verwijderen, evenals overbodige bekleding en matten, helpt ook.
Helaas geen Panda meer
- Pinda1000
- Forumgebruiker
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
- Locatie: Den Haag
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 28 times
- Contacteer:
Re: 169 1.2 60pk niet bepaald een klimgeit
Je kan ook de ruiten eruit halen, dan heb je nog minder luchtweerstand
Dan rij je zo op je gemakje de alpen door!
Dan rij je zo op je gemakje de alpen door!
- aribold
- Forumgebruiker
- Berichten: 4112
- Lid geworden op: 09 okt 2005 16:18
- 1e Panda-achtige: 4x4 Climbing 2005
- Facebook: https://www.facebook.com/harry.baas.9
- Skype ID: aribold@hotmail.com
- Locatie: Hilversum
Re: 169 1.2 60pk niet bepaald een klimgeit
Kun je lachen, maar dat heb ik dus wel een paar keer gedaan toen ik met de Classic Panda 4x4 met caravan naar Kroatië reed. De extra grote wielen verhuisden dan van de vooras naar het dak en in plaats daarvan gingen er 2 extra kleine wielen op. Eenmaal op bestemming gingen de grote wielen weer terug, zodat ik tenminste weer 4x4 kon rijden.wobbut schreef:Kleinere wielen monteren....
A conclusion is the place where you get tired of thinking.
- Erik 319
- Moderator
- Berichten: 3513
- Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
- 1e Panda-achtige: 319 twinair 65
- 2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
- Locatie: Almere
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 38 times
Re: 169 1.2 60pk niet bepaald een klimgeit
Waar blijft de V power tip?
Dan vlieg je de berg op.....
Dan vlieg je de berg op.....
312=500 319=Panda.
- Dennis023
- Forumgebruiker
- Berichten: 1088
- Lid geworden op: 21 jun 2014 09:10
- 1e Panda-achtige: Momenteel geen Fiat
- Locatie: Gorredijk
Re: 169 1.2 60pk niet bepaald een klimgeit
Red Bull in je tank...
Nu: Pandaloos, ben overgestapt naar Toyota
Ex: Fiat Panda 1.2 Lounge met Lounge + pakket 2016
Ex: Fiat Panda 85 twinair lounge 2012
Ex: Fiat Panda Classic 750 CL 1988
Ex: Fiat Grande Punto
Ex: Fiat Sedici
Ex: Fiat Panda 1.2 Lounge met Lounge + pakket 2016
Ex: Fiat Panda 85 twinair lounge 2012
Ex: Fiat Panda Classic 750 CL 1988
Ex: Fiat Grande Punto
Ex: Fiat Sedici
-
- Clublid
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 19 mei 2014 22:10
- 1e Panda-achtige: panda twinair 80 pk 2015
- Locatie: wageningen
Re: 169 1.2 60pk niet bepaald een klimgeit
Jammer, dat er niet echt serieus wordt ingegaan op datgene, wat er in het begin werd gezegd. Ik had zelf een 1.2 emotion 69 pk uit 2010. En beladen van een aanhanger, van circa 500 kg (ongeremd, mag eigenlijk niet) Reed ik bij verviers ( 12 %) in z'n 2 omhoog, maar dan haalde ik wel 60 km/u. De 169 is een Panda, waarbij je moet werken. Veel schakelen, en op het juiste moment terug schakelen. En bij afdalen had ik voldoende aan de motor rem. In z'n 2 omhoog, is in z'n 2 omlaag ( bij gelijk hellings percentage).
Overigens, nu met m'n 80 pk twin air turbo, ga ik met een caravan in z'n 4 omhoog bij Verviers. 90 mk/u
Overigens, nu met m'n 80 pk twin air turbo, ga ik met een caravan in z'n 4 omhoog bij Verviers. 90 mk/u
- Pinda1000
- Forumgebruiker
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
- Locatie: Den Haag
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 28 times
- Contacteer:
Re: 169 1.2 60pk niet bepaald een klimgeit
De 169 1.2 60 pk is inderdaad niet bepaald een klimgeit. Sterker nog, andere auto's met een 1.2 60 pk motor zijn dat ook niet.....
-
- Clublid
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 19 mei 2014 22:10
- 1e Panda-achtige: panda twinair 80 pk 2015
- Locatie: wageningen
Re: 169 1.2 60pk niet bepaald een klimgeit
Het maakt niet zoveel uit hoeveel je pk je hebt. als je in de bergen rijdt, dan moet je luisteren naar je auto en aanvoelen wanneer je moet schakelen. Bij een 60pk motor, die het liefst hoge toeren draait, ben je te laat met terugschakelen als je onder de 2000 toeren zit. En wat anders, als je op vakantie bent, dan heb je toch de tijd om van a naar B te rijden. Geniet dan onderweg en neem er de tijd voor.
- Dennis023
- Forumgebruiker
- Berichten: 1088
- Lid geworden op: 21 jun 2014 09:10
- 1e Panda-achtige: Momenteel geen Fiat
- Locatie: Gorredijk
Re: 169 1.2 60pk niet bepaald een klimgeit
[quote="
Overigens, nu met m'n 80 pk twin air turbo, ga ik met een caravan in z'n 4 omhoog bij Verviers. 90 mk/u [/quote]
Zorg er dan wel voor dat het toerental hoog genoeg is zodat de koelvloeistof doorstroming gegarandeerd blijft. Met een te laag toerental omhoog en alleen maar de turbo het werk laten doen wordt het motorblok en de turbo te heet.
Dit schrijf ik vanwege dat veel mensen niet terug schakelen naar een lagere versnelling maar gewoon gas geven en de turbo over belasten.
Ik spreek uit ervaring. Toen ik bij Volkswagen werkte een aantal jaren geleden kregen wij in een en dezelfde zomer drie Tiguans van de ANWB terug welke waren gestrand voorbij de Brenner in de Dolomieten. Auto's hadden verbrande zuigers en dat komt omdat mensen een te zware aanhanger (lees; een caravan van 1600 kg) achter hun auto hangen met een ' downsize' motor. Ze schakelen niet terug maar geven alleen maar gas bij. Betrof de 1.4 tsi 170 pk versie
Dus bij alle auto's geld, ook met turbo's, terugschakelen en met dezelfde versnelling naar beneden als naar boven
Overigens, nu met m'n 80 pk twin air turbo, ga ik met een caravan in z'n 4 omhoog bij Verviers. 90 mk/u [/quote]
Zorg er dan wel voor dat het toerental hoog genoeg is zodat de koelvloeistof doorstroming gegarandeerd blijft. Met een te laag toerental omhoog en alleen maar de turbo het werk laten doen wordt het motorblok en de turbo te heet.
Dit schrijf ik vanwege dat veel mensen niet terug schakelen naar een lagere versnelling maar gewoon gas geven en de turbo over belasten.
Ik spreek uit ervaring. Toen ik bij Volkswagen werkte een aantal jaren geleden kregen wij in een en dezelfde zomer drie Tiguans van de ANWB terug welke waren gestrand voorbij de Brenner in de Dolomieten. Auto's hadden verbrande zuigers en dat komt omdat mensen een te zware aanhanger (lees; een caravan van 1600 kg) achter hun auto hangen met een ' downsize' motor. Ze schakelen niet terug maar geven alleen maar gas bij. Betrof de 1.4 tsi 170 pk versie
Dus bij alle auto's geld, ook met turbo's, terugschakelen en met dezelfde versnelling naar beneden als naar boven
Nu: Pandaloos, ben overgestapt naar Toyota
Ex: Fiat Panda 1.2 Lounge met Lounge + pakket 2016
Ex: Fiat Panda 85 twinair lounge 2012
Ex: Fiat Panda Classic 750 CL 1988
Ex: Fiat Grande Punto
Ex: Fiat Sedici
Ex: Fiat Panda 1.2 Lounge met Lounge + pakket 2016
Ex: Fiat Panda 85 twinair lounge 2012
Ex: Fiat Panda Classic 750 CL 1988
Ex: Fiat Grande Punto
Ex: Fiat Sedici