Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

169 1.2 60pk niet bepaald een klimgeit

Alle zin en onzin die wij samen willen delen

Moderators: Rick Lieffering, Joost

Gebruikersavatar
Joost6786
Forumgebruiker
Berichten: 129
Lid geworden op: 01 aug 2013 17:08
1e Panda-achtige: Seicento SX 1.1 2001
Facebook: http://www.facebook.com/joost.vandieten
Twitter: http://www.twitter.com/joost6786
Skype ID: joost_vandieten@hotmail.com
Locatie: Rijen

Re: 169 1.2 60pk niet bepaald een klimgeit

Bericht door Joost6786 »

Goed opvouwen :mrgreen:
Helaas geen Panda meer

Gebruikersavatar
bero
Forumgebruiker
Berichten: 8807
Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
Locatie: Deventer
Has thanked: 53 times
Been thanked: 40 times

Re: 169 1.2 60pk niet bepaald een klimgeit

Bericht door bero »

Jullie weten wat ik bedoel grapjurken :rofl:
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003

Gebruikersavatar
bero
Forumgebruiker
Berichten: 8807
Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
Locatie: Deventer
Has thanked: 53 times
Been thanked: 40 times

Re: 169 1.2 60pk niet bepaald een klimgeit

Bericht door bero »

Nog een tip. Airco uit als je gaat klimmen. Scheelt ook een hoop
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003

Gebruikersavatar
Pinda1000
Forumgebruiker
Berichten: 4299
Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
Locatie: Den Haag
Has thanked: 17 times
Been thanked: 28 times
Contacteer:

Re: 169 1.2 60pk niet bepaald een klimgeit

Bericht door Pinda1000 »

bero schreef:Nog een tip. Airco uit als je gaat klimmen. Scheelt ook een hoop
Ja en de spiegels inklappen scheelt ook nog iets!

Gebruikersavatar
bero
Forumgebruiker
Berichten: 8807
Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
Locatie: Deventer
Has thanked: 53 times
Been thanked: 40 times

Re: 169 1.2 60pk niet bepaald een klimgeit

Bericht door bero »

Pinda1000 schreef:
bero schreef:Nog een tip. Airco uit als je gaat klimmen. Scheelt ook een hoop
Ja en de spiegels inklappen scheelt ook nog iets!
Verlichting uit, dakdragers er af, reserve wiel thuislaten.....
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003

Gebruikersavatar
wobbut
Forumgebruiker
Berichten: 110
Lid geworden op: 28 mei 2015 07:58
1e Panda-achtige: 1.2 Emotion 2010
2e Panda-achtige: V50 D2 Limited Edition 2012
Locatie: Den Bosch

Re: 169 1.2 60pk niet bepaald een klimgeit

Bericht door wobbut »

Kleinere wielen monteren.... :lol:
Fiat Panda 1.2 Emotion ~ Volvo V50 D2 Limited Edition

Gebruikersavatar
Joost6786
Forumgebruiker
Berichten: 129
Lid geworden op: 01 aug 2013 17:08
1e Panda-achtige: Seicento SX 1.1 2001
Facebook: http://www.facebook.com/joost.vandieten
Twitter: http://www.twitter.com/joost6786
Skype ID: joost_vandieten@hotmail.com
Locatie: Rijen

Re: 169 1.2 60pk niet bepaald een klimgeit

Bericht door Joost6786 »

Geluidsisolatie verwijderen, evenals overbodige bekleding en matten, helpt ook.
Helaas geen Panda meer

Gebruikersavatar
Pinda1000
Forumgebruiker
Berichten: 4299
Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
Locatie: Den Haag
Has thanked: 17 times
Been thanked: 28 times
Contacteer:

Re: 169 1.2 60pk niet bepaald een klimgeit

Bericht door Pinda1000 »

Je kan ook de ruiten eruit halen, dan heb je nog minder luchtweerstand :P

Dan rij je zo op je gemakje de alpen door!

Gebruikersavatar
aribold
Forumgebruiker
Berichten: 4112
Lid geworden op: 09 okt 2005 16:18
1e Panda-achtige: 4x4 Climbing 2005
Facebook: https://www.facebook.com/harry.baas.9
Skype ID: aribold@hotmail.com
Locatie: Hilversum

Re: 169 1.2 60pk niet bepaald een klimgeit

Bericht door aribold »

wobbut schreef:Kleinere wielen monteren.... :lol:
Kun je lachen, maar dat heb ik dus wel een paar keer gedaan toen ik met de Classic Panda 4x4 met caravan naar Kroatië reed. De extra grote wielen verhuisden dan van de vooras naar het dak en in plaats daarvan gingen er 2 extra kleine wielen op. Eenmaal op bestemming gingen de grote wielen weer terug, zodat ik tenminste weer 4x4 kon rijden.
A conclusion is the place where you get tired of thinking.

Gebruikersavatar
Erik 319
Moderator
Berichten: 3513
Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
1e Panda-achtige: 319 twinair 65
2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
Locatie: Almere
Has thanked: 21 times
Been thanked: 38 times

Re: 169 1.2 60pk niet bepaald een klimgeit

Bericht door Erik 319 »

Waar blijft de V power tip?
Dan vlieg je de berg op..... :no:
312=500 319=Panda.

Gebruikersavatar
Dennis023
Forumgebruiker
Berichten: 1088
Lid geworden op: 21 jun 2014 09:10
1e Panda-achtige: Momenteel geen Fiat
Locatie: Gorredijk

Re: 169 1.2 60pk niet bepaald een klimgeit

Bericht door Dennis023 »

Red Bull in je tank...
Nu: Pandaloos, ben overgestapt naar Toyota
Ex: Fiat Panda 1.2 Lounge met Lounge + pakket 2016
Ex: Fiat Panda 85 twinair lounge 2012
Ex: Fiat Panda Classic 750 CL 1988
Ex: Fiat Grande Punto
Ex: Fiat Sedici

johan 1956
Clublid
Berichten: 75
Lid geworden op: 19 mei 2014 22:10
1e Panda-achtige: panda twinair 80 pk 2015
Locatie: wageningen

Re: 169 1.2 60pk niet bepaald een klimgeit

Bericht door johan 1956 »

Jammer, dat er niet echt serieus wordt ingegaan op datgene, wat er in het begin werd gezegd. Ik had zelf een 1.2 emotion 69 pk uit 2010. En beladen van een aanhanger, van circa 500 kg (ongeremd, mag eigenlijk niet) Reed ik bij verviers ( 12 %) in z'n 2 omhoog, maar dan haalde ik wel 60 km/u. De 169 is een Panda, waarbij je moet werken. Veel schakelen, en op het juiste moment terug schakelen. En bij afdalen had ik voldoende aan de motor rem. In z'n 2 omhoog, is in z'n 2 omlaag ( bij gelijk hellings percentage).
Overigens, nu met m'n 80 pk twin air turbo, ga ik met een caravan in z'n 4 omhoog bij Verviers. 90 mk/u :yes:

Gebruikersavatar
Pinda1000
Forumgebruiker
Berichten: 4299
Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
Locatie: Den Haag
Has thanked: 17 times
Been thanked: 28 times
Contacteer:

Re: 169 1.2 60pk niet bepaald een klimgeit

Bericht door Pinda1000 »

De 169 1.2 60 pk is inderdaad niet bepaald een klimgeit. Sterker nog, andere auto's met een 1.2 60 pk motor zijn dat ook niet.....

johan 1956
Clublid
Berichten: 75
Lid geworden op: 19 mei 2014 22:10
1e Panda-achtige: panda twinair 80 pk 2015
Locatie: wageningen

Re: 169 1.2 60pk niet bepaald een klimgeit

Bericht door johan 1956 »

Het maakt niet zoveel uit hoeveel je pk je hebt. als je in de bergen rijdt, dan moet je luisteren naar je auto en aanvoelen wanneer je moet schakelen. Bij een 60pk motor, die het liefst hoge toeren draait, ben je te laat met terugschakelen als je onder de 2000 toeren zit. En wat anders, als je op vakantie bent, dan heb je toch de tijd om van a naar B te rijden. Geniet dan onderweg en neem er de tijd voor. :lol:

Gebruikersavatar
Dennis023
Forumgebruiker
Berichten: 1088
Lid geworden op: 21 jun 2014 09:10
1e Panda-achtige: Momenteel geen Fiat
Locatie: Gorredijk

Re: 169 1.2 60pk niet bepaald een klimgeit

Bericht door Dennis023 »

[quote="
Overigens, nu met m'n 80 pk twin air turbo, ga ik met een caravan in z'n 4 omhoog bij Verviers. 90 mk/u :yes:[/quote]

Zorg er dan wel voor dat het toerental hoog genoeg is zodat de koelvloeistof doorstroming gegarandeerd blijft. Met een te laag toerental omhoog en alleen maar de turbo het werk laten doen wordt het motorblok en de turbo te heet.

Dit schrijf ik vanwege dat veel mensen niet terug schakelen naar een lagere versnelling maar gewoon gas geven en de turbo over belasten.

Ik spreek uit ervaring. Toen ik bij Volkswagen werkte een aantal jaren geleden kregen wij in een en dezelfde zomer drie Tiguans van de ANWB terug welke waren gestrand voorbij de Brenner in de Dolomieten. Auto's hadden verbrande zuigers en dat komt omdat mensen een te zware aanhanger (lees; een caravan van 1600 kg) achter hun auto hangen met een ' downsize' motor. Ze schakelen niet terug maar geven alleen maar gas bij. Betrof de 1.4 tsi 170 pk versie

Dus bij alle auto's geld, ook met turbo's, terugschakelen en met dezelfde versnelling naar beneden als naar boven
Nu: Pandaloos, ben overgestapt naar Toyota
Ex: Fiat Panda 1.2 Lounge met Lounge + pakket 2016
Ex: Fiat Panda 85 twinair lounge 2012
Ex: Fiat Panda Classic 750 CL 1988
Ex: Fiat Grande Punto
Ex: Fiat Sedici

Plaats reactie

Terug naar “De Koffietafel”