Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu di, 17 okt 2017, 21:30





Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
169 1.2 60pk niet bepaald een klimgeit 
Auteur
Bericht Deel dit onderwerp via: Deel dit onderwerp via: FacebookDeel dit onderwerp via: TwitterDeel dit onderwerp via: Google+
Clublid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do, 01 aug 2013, 16:08
Berichten: 124
Woonplaats: Rijen
Panda: Seicento SX 1.1 2001


Goed opvouwen :mrgreen:



Helaas geen Panda meer

Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di, 26 sep 2006, 14:02
Berichten: 6869
Woonplaats: Deventer
Panda: Fiat Panda 4x4 Cross 1.3 JTD 2006
2e Panda: Fiat Doblo Cargo 1.3 MJD 2017


Jullie weten wat ik bedoel grapjurken :rofl:



Afbeelding
|| Upload je foto's via de uploader! || Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Cross Fiat Panda 4x4 Cross 1.3 JTD, 2006, Zwart
1/2 eigenaar Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987
Beertjuh Fiat Doblo Cargo 1.3 2017


Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di, 26 sep 2006, 14:02
Berichten: 6869
Woonplaats: Deventer
Panda: Fiat Panda 4x4 Cross 1.3 JTD 2006
2e Panda: Fiat Doblo Cargo 1.3 MJD 2017


Nog een tip. Airco uit als je gaat klimmen. Scheelt ook een hoop



Afbeelding
|| Upload je foto's via de uploader! || Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Cross Fiat Panda 4x4 Cross 1.3 JTD, 2006, Zwart
1/2 eigenaar Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987
Beertjuh Fiat Doblo Cargo 1.3 2017


Profiel
Clublid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo, 14 jul 2010, 22:27
Berichten: 2262
Woonplaats: Den Haag
Panda: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart


bero schreef:
Nog een tip. Airco uit als je gaat klimmen. Scheelt ook een hoop

Ja en de spiegels inklappen scheelt ook nog iets!


Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di, 26 sep 2006, 14:02
Berichten: 6869
Woonplaats: Deventer
Panda: Fiat Panda 4x4 Cross 1.3 JTD 2006
2e Panda: Fiat Doblo Cargo 1.3 MJD 2017


Pinda1000 schreef:
bero schreef:
Nog een tip. Airco uit als je gaat klimmen. Scheelt ook een hoop

Ja en de spiegels inklappen scheelt ook nog iets!

Verlichting uit, dakdragers er af, reserve wiel thuislaten.....



Afbeelding
|| Upload je foto's via de uploader! || Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Cross Fiat Panda 4x4 Cross 1.3 JTD, 2006, Zwart
1/2 eigenaar Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987
Beertjuh Fiat Doblo Cargo 1.3 2017


Profiel
Forumgebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do, 28 mei 2015, 06:58
Berichten: 89
Woonplaats: Den Bosch
Panda: 1.2 Emotion 2010
2e Panda: Mito 1.3jtdm Distinctive 2012


Kleinere wielen monteren.... :lol:



Fiat Panda 1.2 Emotion ~ Alfa Romeo MiTo 1.3mjtd Distinctive

Profiel
Clublid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do, 01 aug 2013, 16:08
Berichten: 124
Woonplaats: Rijen
Panda: Seicento SX 1.1 2001


Geluidsisolatie verwijderen, evenals overbodige bekleding en matten, helpt ook.



Helaas geen Panda meer

Profiel
Clublid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo, 14 jul 2010, 22:27
Berichten: 2262
Woonplaats: Den Haag
Panda: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart


Je kan ook de ruiten eruit halen, dan heb je nog minder luchtweerstand :P

Dan rij je zo op je gemakje de alpen door!


Profiel
Forum-admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo, 09 okt 2005, 15:18
Berichten: 4113
Woonplaats: Hilversum
Panda: 4x4 Climbing 2005


wobbut schreef:
Kleinere wielen monteren.... :lol:

Kun je lachen, maar dat heb ik dus wel een paar keer gedaan toen ik met de Classic Panda 4x4 met caravan naar Kroatië reed. De extra grote wielen verhuisden dan van de vooras naar het dak en in plaats daarvan gingen er 2 extra kleine wielen op. Eenmaal op bestemming gingen de grote wielen weer terug, zodat ik tenminste weer 4x4 kon rijden.



A conclusion is the place where you get tired of thinking.

Profiel
Forumgebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo, 28 jan 2007, 14:48
Berichten: 1366
Woonplaats: Almere
Panda: 1100 young 2001
2e Panda: Alfa 166 3.0 v6


Waar blijft de V power tip?
Dan vlieg je de berg op..... :no:



17 inch past echt wel op een panda....

Profiel
Clublid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za, 21 jun 2014, 08:10
Berichten: 1063
Woonplaats: Haarlem
Panda: Grande Punto 1.4 Edizione Cool
2e Panda: Volvo Amazon B18 1968


Red Bull in je tank...



Nu: Pandaloos, ben overgestapt naar een Grande Punto
Ex: Fiat Panda 1.2 Lounge met Lounge + pakket 2016
Ex: Fiat Panda 85 twinair lounge 2012
Ex: Fiat Panda Classic 750 CL 1988


Profiel
Clublid

Geregistreerd: ma, 19 mei 2014, 21:10
Berichten: 32
Woonplaats: wageningen
Panda: panda twinair 80 pk 2015


Jammer, dat er niet echt serieus wordt ingegaan op datgene, wat er in het begin werd gezegd. Ik had zelf een 1.2 emotion 69 pk uit 2010. En beladen van een aanhanger, van circa 500 kg (ongeremd, mag eigenlijk niet) Reed ik bij verviers ( 12 %) in z'n 2 omhoog, maar dan haalde ik wel 60 km/u. De 169 is een Panda, waarbij je moet werken. Veel schakelen, en op het juiste moment terug schakelen. En bij afdalen had ik voldoende aan de motor rem. In z'n 2 omhoog, is in z'n 2 omlaag ( bij gelijk hellings percentage).
Overigens, nu met m'n 80 pk twin air turbo, ga ik met een caravan in z'n 4 omhoog bij Verviers. 90 mk/u :yes:


Profiel
Clublid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo, 14 jul 2010, 22:27
Berichten: 2262
Woonplaats: Den Haag
Panda: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart


De 169 1.2 60 pk is inderdaad niet bepaald een klimgeit. Sterker nog, andere auto's met een 1.2 60 pk motor zijn dat ook niet.....


Profiel
Clublid

Geregistreerd: ma, 19 mei 2014, 21:10
Berichten: 32
Woonplaats: wageningen
Panda: panda twinair 80 pk 2015


Het maakt niet zoveel uit hoeveel je pk je hebt. als je in de bergen rijdt, dan moet je luisteren naar je auto en aanvoelen wanneer je moet schakelen. Bij een 60pk motor, die het liefst hoge toeren draait, ben je te laat met terugschakelen als je onder de 2000 toeren zit. En wat anders, als je op vakantie bent, dan heb je toch de tijd om van a naar B te rijden. Geniet dan onderweg en neem er de tijd voor. :lol:


Profiel
Clublid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za, 21 jun 2014, 08:10
Berichten: 1063
Woonplaats: Haarlem
Panda: Grande Punto 1.4 Edizione Cool
2e Panda: Volvo Amazon B18 1968


[quote="
Overigens, nu met m'n 80 pk twin air turbo, ga ik met een caravan in z'n 4 omhoog bij Verviers. 90 mk/u :yes:[/quote]

Zorg er dan wel voor dat het toerental hoog genoeg is zodat de koelvloeistof doorstroming gegarandeerd blijft. Met een te laag toerental omhoog en alleen maar de turbo het werk laten doen wordt het motorblok en de turbo te heet.

Dit schrijf ik vanwege dat veel mensen niet terug schakelen naar een lagere versnelling maar gewoon gas geven en de turbo over belasten.

Ik spreek uit ervaring. Toen ik bij Volkswagen werkte een aantal jaren geleden kregen wij in een en dezelfde zomer drie Tiguans van de ANWB terug welke waren gestrand voorbij de Brenner in de Dolomieten. Auto's hadden verbrande zuigers en dat komt omdat mensen een te zware aanhanger (lees; een caravan van 1600 kg) achter hun auto hangen met een ' downsize' motor. Ze schakelen niet terug maar geven alleen maar gas bij. Betrof de 1.4 tsi 170 pk versie

Dus bij alle auto's geld, ook met turbo's, terugschakelen en met dezelfde versnelling naar beneden als naar boven



Nu: Pandaloos, ben overgestapt naar een Grande Punto
Ex: Fiat Panda 1.2 Lounge met Lounge + pakket 2016
Ex: Fiat Panda 85 twinair lounge 2012
Ex: Fiat Panda Classic 750 CL 1988


Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum





Wie is er online 

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Forum restyle 2010: aribold & welshwitch, 2014: aribold & forumbeheer.
phpBB.nl Vertaling