Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Forum perikelen

Alle zin en onzin die wij samen willen delen

Moderators: Rick Lieffering, Joost

Plaats reactie
Arjan202
Forumgebruiker
Berichten: 183
Lid geworden op: 09 dec 2016 07:36
1e Panda-achtige: PANDA 1.1 I.E. 4X4 E2
Locatie: Harreveld

Forum perikelen

Bericht door Arjan202 »

Ik kom op diverse fora, zo ook hier. Dingen waar ik altijd met veel plezier en interesse naar kijk zijn de How To Do's en de projecten. Maar ik kan die hier niet echt vinden. Wel her en der wat losse dingen maar niet centraal onder een topic zeg maar. Of kijk ik er nu helemaal langs op ?

Gebruikersavatar
Micha D.
Forumgebruiker
Berichten: 2050
Lid geworden op: 01 feb 2012 08:41
1e Panda-achtige: Fiat Panda 45CL 1985
2e Panda-achtige: Fiat Panda 45S (super) 1984
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times

Re: Forum perikelen

Bericht door Micha D. »

Er zijn op het forum niet super veel mensen die een uitgebreid projectentopic bijhouden. Ik, Mattijs en Michiel documenteren veel over de Oer-Panda's. Ivo en Lenny hebben leuke topics over hun Classics en natuurlijk zwrtw met z'n Elettra.

Het probleem is natuurlijk ook dat de Panda nog steeds vaak een goedkoop vervoersmiddel is, veel mensen komen hier met een vraag en zijn dan weer weg. Echt volledige restauraties ga je hier inderdaad niet vinden.

Giovanni.
Forumgebruiker
Berichten: 150
Lid geworden op: 18 nov 2016 10:35
1e Panda-achtige: Cool 2010
2e Panda-achtige: A112 Junior

Re: Forum perikelen

Bericht door Giovanni. »

Fiats zijn wat taaier dan 156ers Arjan :yes: :wink:

Arjan202
Forumgebruiker
Berichten: 183
Lid geworden op: 09 dec 2016 07:36
1e Panda-achtige: PANDA 1.1 I.E. 4X4 E2
Locatie: Harreveld

Re: Forum perikelen

Bericht door Arjan202 »

Ik rij een 166 die zijn kwalitatief beter dan een 156 :mrgreen: .

Dingen als how to do's is toch wel handig ook voor de mensen die een goedkoop vervoersmiddel willen.... Want dan kunnen ze staps gewijs zien hoe en wat te doen en zo wellicht hun het vertrouwen geven dat ze het zelf kunnen.

Projecten kunnen denk ik ook klein zijn, zoals waar ik nu mee bezig ben... een nieuwe hangmat maken.
Remmetjes verven of ombouw koplampen naar H4, nieuw interieur monteren enz.

Maar goed ik wil voor mijzelf wel een project topic aanmaken maar vraag me dan af waar ik die onder zou moeten zetten.....

Bart82
Forumgebruiker
Berichten: 69
Lid geworden op: 05 jan 2017 19:59
1e Panda-achtige: 1.2 sempre 2011
Locatie: Breda

Re: Forum perikelen

Bericht door Bart82 »

Ik herken jouw perikelen wel. Ik kom vanuit VAG en daar wordt fanatiek aan de auto's gewerkt. Ik heb mijn topic nu onder tuning en styling staan, waar ik ook alles wel in bij wil gaan houden. Ben benieuwd naar jouw projecten!

Denk ook wel dat het klopt wat hierboven gezegd wordt, een Panda is niet direct een projectauto of auto waar je veel geld in stopt. Zeker qua prestaties is het dan uiteindelijk goedkoper om gewoon een andere auto te kopen.

Giovanni.
Forumgebruiker
Berichten: 150
Lid geworden op: 18 nov 2016 10:35
1e Panda-achtige: Cool 2010
2e Panda-achtige: A112 Junior

Re: Forum perikelen

Bericht door Giovanni. »

Arjan202 schreef:Ik rij een 166 die zijn kwalitatief beter dan een 156 :mrgreen: . ..
Goeie keus! Er staat hier nog een 156 V6 van 17 jaar oud. Kocht het ding 14 jaar geleden, reed er 3 ton in 6.5 jaar bij op, heb dingen beleefd waar je boeken over kan schrijven, maar kon er maar geen afscheid van nemen. Achteraf toch blij dat ik hem bewaard heb, het is en blijft het laatste voertuig waar de ouwe gouwe Busso V6 in lag. Een relekwie uit een ver en mooi verleden!

Qua projecten: ik plaats al een paar jaar vrijwel nix meer online. Maar leuk om naar te kijken blijft het wel!

Gebruikersavatar
Pinda1000
Forumgebruiker
Berichten: 4299
Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
Locatie: Den Haag
Has thanked: 17 times
Been thanked: 28 times
Contacteer:

Re: Forum perikelen

Bericht door Pinda1000 »

Bart82 schreef:een Panda is niet direct een projectauto of auto waar je veel geld in stopt
Ze zijn er wel hoor..... :P

Giovanni.
Forumgebruiker
Berichten: 150
Lid geworden op: 18 nov 2016 10:35
1e Panda-achtige: Cool 2010
2e Panda-achtige: A112 Junior

Re: Forum perikelen

Bericht door Giovanni. »

Pinda1000 schreef:
Bart82 schreef:een Panda is niet direct een projectauto of auto waar je veel geld in stopt
Ze zijn er wel hoor..... :P

:mrgreen:

Gebruikersavatar
Micha D.
Forumgebruiker
Berichten: 2050
Lid geworden op: 01 feb 2012 08:41
1e Panda-achtige: Fiat Panda 45CL 1985
2e Panda-achtige: Fiat Panda 45S (super) 1984
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times

Re: Forum perikelen

Bericht door Micha D. »

Arjan202 schreef:Projecten kunnen denk ik ook klein zijn, zoals waar ik nu mee bezig ben... een nieuwe hangmat maken.
Remmetjes verven of ombouw koplampen naar H4, nieuw interieur monteren enz.
Eens. Jammer dat veel mensen vaak vragen stellen, maar vervolgens geen foto's of how-to's plaatsen van het resultaat.

Arjan202
Forumgebruiker
Berichten: 183
Lid geworden op: 09 dec 2016 07:36
1e Panda-achtige: PANDA 1.1 I.E. 4X4 E2
Locatie: Harreveld

Re: Forum perikelen

Bericht door Arjan202 »

Idd Micha. Gelukkig heb ik al wel een werkplaats handboek gevonden van de 4x4 ( de gewone versie hadden ze ook maar heb ik minder belang bij) Zo heb ik iig de juiste info en kan ik het meeste doen. De rest word dan om tips en tricks vragen in het dun bezaaide 4x4 gebeuren.

Romeo
Forumgebruiker
Berichten: 5844
Lid geworden op: 28 feb 2004 16:55
Been thanked: 2 times

Re: Forum perikelen

Bericht door Romeo »

Hallo Arjen,

Een centraal topic voor modificaties/ tuning e.d. kan eigenlijk niet omdat je het over 5 verschillende soorten auto's / modellen hebt.
Dat zou de overzichtelijkheid niet ten goede kunnen komen en misschien ook wel tot verwarring kunnen leiden.
Wij hebben er destijds als forumbeheer voor gekozen om elke Panda serie en de Marbella zijn/haar eigen sectie te geven juist voor de duidelijkheid. Bovendien heb je te maken met verschillende doelgroepen op dit forum die lang niet altijd elkaars interesse delen.
iemand die bv een Panda uit 1983 rijd zou niet geinteresseerd kunnen zijn in de Panda die nu nieuw in de showroom staat. Andersom is dat misschien net zo.

Er is een vraagbaak op dit forum. Deze vind je in de Panda Classic rubriek onder technische artikelen.
Niet alles staat daar in omdat een gebruiker er soms ook voor kiest bepaalde items/ weet je datjes in zijn/haar eigen topic te houden.
Verder hebben wij een zoekfunctie op dit forum. Deze tref je aan in de rechter bovenhoek. Via de zoekfunctie roep je topics op waar jouw zoekcriteria in voor komen. Het is dan maar net wat daar voor jezelf bruikbaar in/van is.

Hoe dan ook, veel plezier en interesse vergaring op dit forum.

Giovanni.
Forumgebruiker
Berichten: 150
Lid geworden op: 18 nov 2016 10:35
1e Panda-achtige: Cool 2010
2e Panda-achtige: A112 Junior

Re: Forum perikelen

Bericht door Giovanni. »

Toch maar eens werk maken van dat A112 CVT topic? :mrgreen:

Gebruikersavatar
zwrtw
Forumgebruiker
Berichten: 844
Lid geworden op: 27 jun 2009 23:08
Locatie: omgeving Apeldoorn
Been thanked: 9 times

Re: Forum perikelen

Bericht door zwrtw »

Inderdaad, er zijn wel mensen die geld in een oude Panda steken. In mijn 4x4 ligt o.a. een veel te duur blok en om over de lithium accu's van de Elettra nog maar te zwijgen... Voor beide projecten kan je daar wel een topic over vinden. Maar je hebt wel gelijk, in de Panda wereld worden veel minder "projecten" gedaan dan de VAG wereld. Gelukkig zijn er enkelen (ze zijn hierboven al genoemd) die ook lekker bezig zijn! Langzaamaan zie je dat m.n. de oerpanda's als echte klassiekers gekoesterd worden i.p.v. zo goedkoop mogelijk rijden.
Panda 1000 ie 1991 Sergio Tacchini (verkocht)
Panda 34x4 1984 (panda 34 uit 1984 omgebouwd naar 4x4 met Autobianchi A112 Abarth blok)
Panda Elettra 1992 (elektrische Panda origineel van Fiat)

Plaats reactie

Terug naar “De Koffietafel”