Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Geen verrassingen meer bij prijs autoband

Autonieuws anders dan nieuws over Fiat/FCA.

Moderator: Nieuwsmoderator

Plaats reactie
Gebruikersavatar
kees5
Forumgebruiker
Berichten: 1062
Lid geworden op: 26 jun 2016 19:45
1e Panda-achtige: Kia Picanto X Line 100 PK 2021
Been thanked: 2 times

Geen verrassingen meer bij prijs autoband

Bericht door kees5 »

Geen verrassingen meer bij prijs autoband

Onvermijdbare kosten inclusief

Consumenten die nieuwe autobanden aanschaffen, worden niet meer opgezadeld met onverwachte kosten. Toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft er naar eigen zeggen voor gezorgd dat verkopers van autobanden hun prijzen nu vermelden inclusief onvermijdbare kosten, zoals de verwijderingsbijdrage.

Eerder bleken autobandenverkopers een hoger bedrag in rekening te brengen dan de prijs die werd vermeld in bijvoorbeeld advertenties. Bij het afrekenen werden consumenten verrast door bijkomende kosten. Naast de verwijderingsbijdrage waren dit bijvoorbeeld ook montagekosten, wanneer banden niet mochten worden meegenomen zonder montage.
Verkopers kregen van de ACM tot december vorig jaar om hun prijzen aan te passen. Uit een controle van de toezichthouder blijkt dat zij dit nu doen.

Bron@autoweek.

Gebruikersavatar
PandaVespa
Forumgebruiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
Has thanked: 7 times
Been thanked: 27 times

Re: Geen verrassingen meer bij prijs autoband

Bericht door PandaVespa »

Ligt dit aan mij of is het niet eenvoudig om een garage cq winkel binnen te lopen en te vragen wat het totaalprijs is voor 4 nieuwe banden onder je auto?
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Re: Geen verrassingen meer bij prijs autoband

Bericht door Robert100HP »

Mijn idee, werkt ook beter dan zo'n "internet" setje. De een levert een ander monteert, zijn er achteraf klachten dan wijst men naar elkaar.

Gebruikersavatar
PandaVespa
Forumgebruiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
Has thanked: 7 times
Been thanked: 27 times

Re: Geen verrassingen meer bij prijs autoband

Bericht door PandaVespa »

Wat ook nadeel is van internet bestellen, wat is productiedatum? Toen ik mijn banden bestelde, via garage, wilde ik vers rubber. Aangezien 1 Panda niet zoveel gaat rijden, zitten ze snel 6 jaar eronder. Eerste set kon dus retour leverancier :yes: , waren 5 jaar oud en geen korting.
En de andere Panda waar ik km mee maak heb ik de achterbanden moeten vervangen ivm haarscheuren, maar zat profiel. Banden waren ook 10 jaar oud :rofl: .
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........

Plaats reactie

Terug naar “Niet Fiat-gerelateerd autonieuws”