Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
[Aftertalk] Over de Grens 10-14 mei 2018 - Hemelvaartweekend
Moderators: michiel van g., Niels9966, ingeling, Bumper
- PandaVespa
- Forumgebruiker
- Berichten: 2041
- Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 27 times
[Aftertalk] Over de Grens 10-14 mei 2018 - Hemelvaartweekend
Bij deze start ik het aftertalk van dit evenement, waarbij ik alleen zaterdag aanwezig was met tourrit en de bbq.
Zaterdagochtend tegen 5 uur 's ochtends vertrokken, aangezien het kleine 300km rijden was en de tourrit 10 uur begon wilde ik gewoon op tijd zijn. Dat is precies volgens plan gegaan. Vlakbij aankomst wel even moeten zoeken naar een LPGpomp, want met een volle tank rijden is prettiger dan wanneer deze bijna leeg is .
Kwart over 9 gearriveerd en de aanwezigen hadden gelijk bestelling: Ca na 10-en ging de toertocht van start. Mooie tufroute met zeer veel groen waar je op je gemakje doorheen moet tuffen. Tijdens de route waren ook onverharde en kinderkopjeswegen aanwezig waar ik maar wat rustiger overheen ging. Ik weet wat een stel schokdempers, banden en uitlijnen kost qua tijd en geld . De colonne was ik op gegeven moment kwijt, aangezien ik een v/d laatsten was die aansloot. Gelukkig weer aangesloten bij foto moment en samen besloten dat ik dat wat vooraan in de colonne meereed. Met lunch waren we bij een wind(graan)molen waarbij een complete bakkerij bijzat die ook nog met een stoommachine werkten. Grappig detail, als er geen wind was, kon de stoommachine de dorsmachine aandrijven . Doe eens een gok wat dit hamburgertje heeft gekost?
Zaterdagochtend tegen 5 uur 's ochtends vertrokken, aangezien het kleine 300km rijden was en de tourrit 10 uur begon wilde ik gewoon op tijd zijn. Dat is precies volgens plan gegaan. Vlakbij aankomst wel even moeten zoeken naar een LPGpomp, want met een volle tank rijden is prettiger dan wanneer deze bijna leeg is .
Kwart over 9 gearriveerd en de aanwezigen hadden gelijk bestelling: Ca na 10-en ging de toertocht van start. Mooie tufroute met zeer veel groen waar je op je gemakje doorheen moet tuffen. Tijdens de route waren ook onverharde en kinderkopjeswegen aanwezig waar ik maar wat rustiger overheen ging. Ik weet wat een stel schokdempers, banden en uitlijnen kost qua tijd en geld . De colonne was ik op gegeven moment kwijt, aangezien ik een v/d laatsten was die aansloot. Gelukkig weer aangesloten bij foto moment en samen besloten dat ik dat wat vooraan in de colonne meereed. Met lunch waren we bij een wind(graan)molen waarbij een complete bakkerij bijzat die ook nog met een stoommachine werkten. Grappig detail, als er geen wind was, kon de stoommachine de dorsmachine aandrijven . Doe eens een gok wat dit hamburgertje heeft gekost?
Laatst gewijzigd door PandaVespa op 01 jun 2018 11:13, 4 keer totaal gewijzigd.
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........
- PandaVespa
- Forumgebruiker
- Berichten: 2041
- Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 27 times
Re: [Aftertalk] Over de Grens 10-14 mei 2018 - Hemelvaartweekend
Je mag maar 5 foto's per bericht uploaden , vandaar dat ik meerdere berichtjes plaats .
Goed, aangezien de prijs van hamburgertje zat ik snel vol . Na de lunch de molen beter bekeken. De ass*&%$ die tussen de Panda's had geparkeerd is volgeplakt met Pandaflyers .
De voorzitter kwam tijdens de lunch nog even aanwaaien (na zijn vakantie) om met de laatste helft v/d toertocht bepakt en bezakt mee te tuffen. Goed dat ik niet te snel over de onverharde en kinderkopjeswegen ga .
Daarna kon ik meer genieten v/d omgeving en de selecta rustig zijn gang laten gaan. Zo'n selecta nodigt echt uit om gewoon lekker rustig te tuffen op binnendoorwegentjes. Zeker bij onverharde en kinderkopjeswegen hobbelt (wel in L gezet) deze best comfortabel erover.
Daarna was de toerrit afgelopen en nog genoten van een ijsje en dikke BMW's en Corvette's .
Bij terugkomst had een deelnemer last van een bombardement aan vogelpoep precies in gezichtsveld en dat moest natuurlijk even eraf: Dat was niet het grootste probleem : Alle auto's waren stoffig van buiten en sommigen ook van binnen. Conclusie, toerrit geslaagd.
Goed, aangezien de prijs van hamburgertje zat ik snel vol . Na de lunch de molen beter bekeken. De ass*&%$ die tussen de Panda's had geparkeerd is volgeplakt met Pandaflyers .
De voorzitter kwam tijdens de lunch nog even aanwaaien (na zijn vakantie) om met de laatste helft v/d toertocht bepakt en bezakt mee te tuffen. Goed dat ik niet te snel over de onverharde en kinderkopjeswegen ga .
Daarna kon ik meer genieten v/d omgeving en de selecta rustig zijn gang laten gaan. Zo'n selecta nodigt echt uit om gewoon lekker rustig te tuffen op binnendoorwegentjes. Zeker bij onverharde en kinderkopjeswegen hobbelt (wel in L gezet) deze best comfortabel erover.
Daarna was de toerrit afgelopen en nog genoten van een ijsje en dikke BMW's en Corvette's .
Bij terugkomst had een deelnemer last van een bombardement aan vogelpoep precies in gezichtsveld en dat moest natuurlijk even eraf: Dat was niet het grootste probleem : Alle auto's waren stoffig van buiten en sommigen ook van binnen. Conclusie, toerrit geslaagd.
Laatst gewijzigd door PandaVespa op 01 jun 2018 11:17, 8 keer totaal gewijzigd.
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........
- PandaVespa
- Forumgebruiker
- Berichten: 2041
- Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 27 times
Re: [Aftertalk] Over de Grens 10-14 mei 2018 - Hemelvaartweekend
De helft ging na de toerrit naar huis en de andere helft ging nog gezellig bbq bij de camping. Alles was keurig geregeld en na 2 stukken vlees zat ik ook wel vol. Dan was het voor mij ook wel tijd om de terugtocht te beginnen. Ik moet ook nog 300km terug . Dat is prima verlopen en na 23uur was ik weer thuis.
Onderweg had ik nog bekijks, andere 141 Panda zat de mijne rustig te bekijken tijdens inhalen, nog even gegroet en ieders volgde zijn eigen weg .
Via de polder A6 leek het wel of het regende: Ik was vandaag toch vrij en mooi weer erbij, hopla schoonmaken. Tevens gelijk maar de bestuurdersgordel vervangen, aangezien dit een apk-zeik-puntje-twijfel-geval is. Gordel mag nergens niet eens beschadigd zijn. Aangezien ik de achter beschermkappen heb, kon veel weer los. Mooi weer erbij en rustig bezig geweest.
Waar ik altijd aan gestoord heb, is dat de benzinemeter gelijk van zijn plek komt als er een liter uit is, aangezien ik op lpg rij. Bij de groene blijft de 1ste 100km (ca 5liter) de meter op vol staan.
Tevens gaf de temp. ca 100graden aan, terwijl het koelwater (als fan aanslaat) 85 graden is.
En tijdens de bbq werd er ook een opmerking geplaatst dat de km-teller net onder 10 staat ipv 0.
Ik moest toch alles los halen omdat ik hoogstwaarschijnlijk teveel bakolie in gekieperd heb en via de kmtellerkabel eruit komt. Dus, was lekker schoonmaakklusje en tevens de wijzertjes aangepast. Kwestie eraf trekken en op juiste stand erop drukken. En de waarde van km-teller even checken met TomTom. Beetje vaag dat bij 50km/h de TomTom 48km/h aangeeft en bij 100km/h deze 91km/h . Bij stilstaan staat deze wel net onder 0 . Ik baal wel dat die kleine 'nieuwe' wijzertjes niet passen op de 'oude' metertjes , even brainstormen.
Ik hoop dat de overschot met de 700km er nu wel uit is, heb onderweg paar papieren doekjes moeten gebruiken. Desondanks einde van kmtellerkabel in kogellagervet gezet met de hoop dat dit de eventuele teveel bakolie tegenhoudt. Ga morgen het wel beleven, moet ook stukje tuffen. Mooi dag gehad. Hoewel ik het wel beetje jammer vond dat opkomst niet overweldigend was . Volgende keer beter, je moet er zelf wat van maken.
En hoe deed de selecta op lpg? 700km -> 50l, €28,- met 1op14 verbruik.
Morgen ga ik op pad om de bestuurdersstoel van groene Phoenix te herstellen, een v/d draagbanden is geknapt en in juni gaat deze naar de spuiter om gaten in het dak te boren voor de roofrails en dak wordt opnieuw gespoten. Dan is deze weer present bij de volgende meeting als een volledige 'hobby'uitvoering en mag zwarte beertje (bijnaam selecta) weer terug op stal. Gaan we sparen voor een gehele rvs uitlaat .
Onderweg had ik nog bekijks, andere 141 Panda zat de mijne rustig te bekijken tijdens inhalen, nog even gegroet en ieders volgde zijn eigen weg .
Via de polder A6 leek het wel of het regende: Ik was vandaag toch vrij en mooi weer erbij, hopla schoonmaken. Tevens gelijk maar de bestuurdersgordel vervangen, aangezien dit een apk-zeik-puntje-twijfel-geval is. Gordel mag nergens niet eens beschadigd zijn. Aangezien ik de achter beschermkappen heb, kon veel weer los. Mooi weer erbij en rustig bezig geweest.
Waar ik altijd aan gestoord heb, is dat de benzinemeter gelijk van zijn plek komt als er een liter uit is, aangezien ik op lpg rij. Bij de groene blijft de 1ste 100km (ca 5liter) de meter op vol staan.
Tevens gaf de temp. ca 100graden aan, terwijl het koelwater (als fan aanslaat) 85 graden is.
En tijdens de bbq werd er ook een opmerking geplaatst dat de km-teller net onder 10 staat ipv 0.
Ik moest toch alles los halen omdat ik hoogstwaarschijnlijk teveel bakolie in gekieperd heb en via de kmtellerkabel eruit komt. Dus, was lekker schoonmaakklusje en tevens de wijzertjes aangepast. Kwestie eraf trekken en op juiste stand erop drukken. En de waarde van km-teller even checken met TomTom. Beetje vaag dat bij 50km/h de TomTom 48km/h aangeeft en bij 100km/h deze 91km/h . Bij stilstaan staat deze wel net onder 0 . Ik baal wel dat die kleine 'nieuwe' wijzertjes niet passen op de 'oude' metertjes , even brainstormen.
Ik hoop dat de overschot met de 700km er nu wel uit is, heb onderweg paar papieren doekjes moeten gebruiken. Desondanks einde van kmtellerkabel in kogellagervet gezet met de hoop dat dit de eventuele teveel bakolie tegenhoudt. Ga morgen het wel beleven, moet ook stukje tuffen. Mooi dag gehad. Hoewel ik het wel beetje jammer vond dat opkomst niet overweldigend was . Volgende keer beter, je moet er zelf wat van maken.
En hoe deed de selecta op lpg? 700km -> 50l, €28,- met 1op14 verbruik.
Morgen ga ik op pad om de bestuurdersstoel van groene Phoenix te herstellen, een v/d draagbanden is geknapt en in juni gaat deze naar de spuiter om gaten in het dak te boren voor de roofrails en dak wordt opnieuw gespoten. Dan is deze weer present bij de volgende meeting als een volledige 'hobby'uitvoering en mag zwarte beertje (bijnaam selecta) weer terug op stal. Gaan we sparen voor een gehele rvs uitlaat .
Laatst gewijzigd door PandaVespa op 01 jun 2018 11:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........
- Riddick
- Clublid
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
- 1e Panda-achtige: Geen
- 2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 66 times
Re: [Aftertalk] Over de Grens 10-14 mei 2018 - Hemelvaartweekend
Van wie is deze Panda. ??
Als ik het goed zie zijn dit Fiat Coupe velgen in de maat 7Jx17" ET41.
Ben nieuwsgierig naar de bandenmaat en of het niet aanloopt en of er spacers gebruikt worden. ??
Als ik het goed zie zijn dit Fiat Coupe velgen in de maat 7Jx17" ET41.
Ben nieuwsgierig naar de bandenmaat en of het niet aanloopt en of er spacers gebruikt worden. ??
- Panda 500
- Berichten: 1411
- Lid geworden op: 31 jul 2012 16:42
- 1e Panda-achtige: Trekking 4x4 1996 1108 SPI Wit
- 2e Panda-achtige: Nuova Dynamic 2008 DuaLogic 1.2
- 3e Panda-achtige: Panda 30-kop (in mijn 500)
- Locatie: Hove (Antwerpen)
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 5 times
Re: [Aftertalk] Over de Grens 10-14 mei 2018 - Hemelvaartweekend
@PandaVespa: jij had er wel véél voor over om erbij te kunnen zijn! Helemaal uit Friesland gekomen!
Mooie reportage... je mag best zoiets voor het volgend clubblad insturen! (Maar ik meen dat je al iets over Italië hebt?)
Je besteedt wel érg veel zorg aan je Panda(-'s) maar ik heb toch soms bedenkingen bij technische zaken...
Je kloeg over de slechte kasseiwegen en dat je Panda daardoor zo hard rammelde. Waarom zet je je banden op 2.4 bar (als ik dat goed hoorde)? Bovendien heb je in kleine mate (?) "laag profielbanden", die sowieso ook harder "veren"...
En wat betreft het op "L" zetten bij traag rijden (over de kasseien ) : Dat betekent dat je de bak "geforceerd" in een kleine verhouding houdt, terwijl die eigenlijk zou willen "opschakelen". Alsof je in eerste blijft rijden terwijl je best in tweede (of zelfs rustig in derde) zou kunnen rijden met een manuele bak. Dit drijft enkel onnodig het toerental van je motor omhoog (en dus verbruik én uitstoot).
De "L"-stand heeft eigenlijk enkel nut bij afdalingen, om op de motor te kunnen remmen. (Dan schakel je met een manuele bak ook in een lagere vesnelling). En ook voor wie echt het maximum uit een acceleratie zou willen halen, al maakt dat niet veel verschil met de bak in "D" en plankgas. In "L" zal de motor nog langer blijven "loeien" en allicht iets sneller acceleren...
Wat je snelheidsaanduiding betreft: die van de wagen geeft altijd iets teveel aan zodat een constructeur niet kan aangeklaagd worden wanneer je een boete kreeg wegens te snel rijden. Ze spelen op veilig en geven express wat teveel aan! Natuurlijk zal een andere bandenmaat hier ook een invloed op hebben!
Tenslotte, wat je bakolie betreft die "uit je kilometertellerkabel komt"...? Er bestaat een procedure over het vullen (en peil controleren) van de Selecta. Het peil veschilt zelfs bij warme of koude bak! (voorkant en achterkant van de peilstok). Die procedure staat normaal in je boekje en ook al ergens op het Selecta-forum... Ik zou hier maar voorzichtig mee omspringen, want een te hoog peil is ook niet goed!
Succes met je verdere klussen!
Mooie reportage... je mag best zoiets voor het volgend clubblad insturen! (Maar ik meen dat je al iets over Italië hebt?)
Je besteedt wel érg veel zorg aan je Panda(-'s) maar ik heb toch soms bedenkingen bij technische zaken...
Je kloeg over de slechte kasseiwegen en dat je Panda daardoor zo hard rammelde. Waarom zet je je banden op 2.4 bar (als ik dat goed hoorde)? Bovendien heb je in kleine mate (?) "laag profielbanden", die sowieso ook harder "veren"...
En wat betreft het op "L" zetten bij traag rijden (over de kasseien ) : Dat betekent dat je de bak "geforceerd" in een kleine verhouding houdt, terwijl die eigenlijk zou willen "opschakelen". Alsof je in eerste blijft rijden terwijl je best in tweede (of zelfs rustig in derde) zou kunnen rijden met een manuele bak. Dit drijft enkel onnodig het toerental van je motor omhoog (en dus verbruik én uitstoot).
De "L"-stand heeft eigenlijk enkel nut bij afdalingen, om op de motor te kunnen remmen. (Dan schakel je met een manuele bak ook in een lagere vesnelling). En ook voor wie echt het maximum uit een acceleratie zou willen halen, al maakt dat niet veel verschil met de bak in "D" en plankgas. In "L" zal de motor nog langer blijven "loeien" en allicht iets sneller acceleren...
Wat je snelheidsaanduiding betreft: die van de wagen geeft altijd iets teveel aan zodat een constructeur niet kan aangeklaagd worden wanneer je een boete kreeg wegens te snel rijden. Ze spelen op veilig en geven express wat teveel aan! Natuurlijk zal een andere bandenmaat hier ook een invloed op hebben!
Tenslotte, wat je bakolie betreft die "uit je kilometertellerkabel komt"...? Er bestaat een procedure over het vullen (en peil controleren) van de Selecta. Het peil veschilt zelfs bij warme of koude bak! (voorkant en achterkant van de peilstok). Die procedure staat normaal in je boekje en ook al ergens op het Selecta-forum... Ik zou hier maar voorzichtig mee omspringen, want een te hoog peil is ook niet goed!
Succes met je verdere klussen!
- PandaVespa
- Forumgebruiker
- Berichten: 2041
- Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 27 times
Re: [Aftertalk] Over de Grens 10-14 mei 2018 - Hemelvaartweekend
Thx voor je reactie. Het verslag over Bardolino gaat de 'co-driver' schrijven hoe hij het beleefd heeft en zal als goed is in clubblad van sep verschijnen. Hopelijk gaan dan meer mensen mee, nogmaals het is met geen woorden cq foto's te beschrijven hoe mooi het was.
Jammer dat je gevoel krijgt dat ik mijn Panda's technisch niet in orde zouden zijn, maar dat is jouw mening. Mensen die in mijn Panda's gereden hebben, zullen in jouw mening niet kunnen vinden. Als je eens wist wat er aan vervangen is................., laat ik zo zeggen, alleen de bak is op olie vervangen na niks aan gedaan.
Alles is afgestemd op op snelwegkm's en dan is 2,4 bar prima. En met de huidige bandenmaat 'zwabbert' de auto ook niet in de bochten .
En ja ik rij over slechte wegen liever wat langzamer (liefst rij ik gewoon om ), ipv erover te vliegen. Ik weet wat het kost als het vervangen moet worden.
Over in de 'L' zetten, dan draait de FIRE-motor meer op toeren en daar voelt deze zich wat prettiger in. Anders merk ik aan de motor dat hij continu van onderuit moet trekken en dat is niet de sterkste kant v/d FIREmotor. Zodra er wat harder gereden kan worden, dan gaat deze in de 'D'. Zo staat ook vermeldt in instructieboekje dat je de 'L' mag gebruiken voor 'sportiever' rijden .
En verbruik en uitstoot boeit me niet, hij rijdt op lpg . Anders had mij het nog niet uitgemaakt.
Qua bakolie, dat is opgelost. Heb een halve liter eruit gehaald. Probleem opgelost. Het is op de peilstok heel lastig af te lezen hoeveel er in zit. In instructieboekje cq dure computerprogramma's in werkplaatsen staat niks vermeldt hoe de olie bij te vullen en hoeveel. En ja, ik weet v/d de 'hot' en 'cold' op de peilstok .
Ik merk aan de motor dat deze veel tegendruk heeft, ik vermoed dat de kat niet goed meer is. Dat is volgende project, eerst sparen, dan gehele RVS uitlaat.
Genoeg over mijn selecta, anders even reageren in dat topic .
Enne waar blijven de foto's? Ik ben niet de enigste die foto's heeft gemaakt .
Jammer dat je gevoel krijgt dat ik mijn Panda's technisch niet in orde zouden zijn, maar dat is jouw mening. Mensen die in mijn Panda's gereden hebben, zullen in jouw mening niet kunnen vinden. Als je eens wist wat er aan vervangen is................., laat ik zo zeggen, alleen de bak is op olie vervangen na niks aan gedaan.
Alles is afgestemd op op snelwegkm's en dan is 2,4 bar prima. En met de huidige bandenmaat 'zwabbert' de auto ook niet in de bochten .
En ja ik rij over slechte wegen liever wat langzamer (liefst rij ik gewoon om ), ipv erover te vliegen. Ik weet wat het kost als het vervangen moet worden.
Over in de 'L' zetten, dan draait de FIRE-motor meer op toeren en daar voelt deze zich wat prettiger in. Anders merk ik aan de motor dat hij continu van onderuit moet trekken en dat is niet de sterkste kant v/d FIREmotor. Zodra er wat harder gereden kan worden, dan gaat deze in de 'D'. Zo staat ook vermeldt in instructieboekje dat je de 'L' mag gebruiken voor 'sportiever' rijden .
En verbruik en uitstoot boeit me niet, hij rijdt op lpg . Anders had mij het nog niet uitgemaakt.
Qua bakolie, dat is opgelost. Heb een halve liter eruit gehaald. Probleem opgelost. Het is op de peilstok heel lastig af te lezen hoeveel er in zit. In instructieboekje cq dure computerprogramma's in werkplaatsen staat niks vermeldt hoe de olie bij te vullen en hoeveel. En ja, ik weet v/d de 'hot' en 'cold' op de peilstok .
Ik merk aan de motor dat deze veel tegendruk heeft, ik vermoed dat de kat niet goed meer is. Dat is volgende project, eerst sparen, dan gehele RVS uitlaat.
Genoeg over mijn selecta, anders even reageren in dat topic .
Enne waar blijven de foto's? Ik ben niet de enigste die foto's heeft gemaakt .
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........
- Micha D.
- Forumgebruiker
- Berichten: 2050
- Lid geworden op: 01 feb 2012 08:41
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 45CL 1985
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda 45S (super) 1984
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 9 times
Re: [Aftertalk] Over de Grens 10-14 mei 2018 - Hemelvaartweekend
Jij begon met een heel verhaal over je auto .PandaVespa schreef:Genoeg over mijn selecta, anders even reageren in dat topic .
- Panda 500
- Berichten: 1411
- Lid geworden op: 31 jul 2012 16:42
- 1e Panda-achtige: Trekking 4x4 1996 1108 SPI Wit
- 2e Panda-achtige: Nuova Dynamic 2008 DuaLogic 1.2
- 3e Panda-achtige: Panda 30-kop (in mijn 500)
- Locatie: Hove (Antwerpen)
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 5 times
Re: [Aftertalk] Over de Grens 10-14 mei 2018 - Hemelvaartweekend
Juist, inderdaad. Maar de grens is niet altijd helemaal strikt aan te houden natuurlijk. In feite zitten we in hetzelfde schuitje als toen met dat "Te koop"-artikel, dat door de admin naar de koffietafel werd verhuisd.
Nu geeft Vespa het ook zelf aan, als besluit, en ook ik was er al wat op beginnen voortborduren...
Nu geeft Vespa het ook zelf aan, als besluit, en ook ik was er al wat op beginnen voortborduren...
- Riddick
- Clublid
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
- 1e Panda-achtige: Geen
- 2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 66 times
Re: [Aftertalk] Over de Grens 10-14 mei 2018 - Hemelvaartweekend
Niemand die weet wie dit is, hier op het forum. ??
- Panda Junior
- Berichten: 329
- Lid geworden op: 06 sep 2011 19:46
- 1e Panda-achtige: Alfa Romeo Giulietta
- Facebook: https://www.facebook.com/Butterfly61192
- Google+: https://plus.google.com/u/0/11493618252834131
- Locatie: Cuijk
Re: [Aftertalk] Over de Grens 10-14 mei 2018 - Hemelvaartweekend
Das de mijne, ik heb achter spacers van elk 15 mm. Banden zijn Pirelli P Zero 205/40/17. Nergens last van, ook niet met volle bepakking. Al is de mijne dan ook niet verlaagd, dit om toch het comfort te behouden.
Clubshop beheerder
- Riddick
- Clublid
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
- 1e Panda-achtige: Geen
- 2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 66 times
Re: [Aftertalk] Over de Grens 10-14 mei 2018 - Hemelvaartweekend
OK, interessant.Panda Junior schreef:Das de mijne, ik heb achter spacers van elk 15 mm. Banden zijn Pirelli P Zero 205/40/17. Nergens last van, ook niet met volle bepakking. Al is de mijne dan ook niet verlaagd, dit om toch het comfort te behouden.
voor geen problemen dus met een 7Jx17" ET41 wiel, ook niet bij volle uitslag bij het nemen van een U-turn. ??
Achter dus 15mm spacers, dit voor de looks of omdat het noodzakelijk was voor de vrijloop. ??
Ik probeer met deze info uit te vogelen hoeveel Back-Spacing ik eventueel nodig heb met 7.5Jx18" ET35 velgen.
- Panda Junior
- Berichten: 329
- Lid geworden op: 06 sep 2011 19:46
- 1e Panda-achtige: Alfa Romeo Giulietta
- Facebook: https://www.facebook.com/Butterfly61192
- Google+: https://plus.google.com/u/0/11493618252834131
- Locatie: Cuijk
Re: [Aftertalk] Over de Grens 10-14 mei 2018 - Hemelvaartweekend
Riddick schreef:Panda Junior schreef:OK, interessant.Riddick schreef:Van wie is deze Panda. ??
Als ik het goed zie zijn dit Fiat Coupe velgen in de maat 7Jx17" ET41.
Ben nieuwsgierig naar de bandenmaat en of het niet aanloopt en of er spacers gebruikt worden. ??
Das de mijne, ik heb achter spacers van elk 15 mm. Banden zijn Pirelli P Zero 205/40/17. Nergens last van, ook niet met volle bepakking. Al is de mijne dan ook niet verlaagd, dit om toch het comfort te behouden.
voor geen problemen dus met een 7Jx17" ET41 wiel, ook niet bij volle uitslag bij het nemen van een U-turn. ??
Achter dus 15mm spacers, dit voor de looks of omdat het noodzakelijk was voor de vrijloop. ??
Ik probeer met deze info uit te vogelen hoeveel Back-Spacing ik eventueel nodig heb met 7.5Jx18" ET35 velgen.
Nee loopt nergens aan ook niet met uiterste stuurslag. Spacers zijn wel noodzakelijk ivm aanschaven binnenste wang tegen wielkuip. Iets met ET waarde
Clubshop beheerder
- Panda Junior
- Berichten: 329
- Lid geworden op: 06 sep 2011 19:46
- 1e Panda-achtige: Alfa Romeo Giulietta
- Facebook: https://www.facebook.com/Butterfly61192
- Google+: https://plus.google.com/u/0/11493618252834131
- Locatie: Cuijk
- michiel van g.
- Forum-admin
- Berichten: 8295
- Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
- 1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
- 2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
- 3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
- Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
- Locatie: Zeist
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 70 times
- Contacteer:
Re: [Aftertalk] Over de Grens 10-14 mei 2018 - Hemelvaartweekend
Wat een mooie 45 is dat! nog nooit gezien!
- Panda 500
- Berichten: 1411
- Lid geworden op: 31 jul 2012 16:42
- 1e Panda-achtige: Trekking 4x4 1996 1108 SPI Wit
- 2e Panda-achtige: Nuova Dynamic 2008 DuaLogic 1.2
- 3e Panda-achtige: Panda 30-kop (in mijn 500)
- Locatie: Hove (Antwerpen)
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 5 times
Re: [Aftertalk] Over de Grens 10-14 mei 2018 - Hemelvaartweekend
Inderdaad "helaas" duurde dat even...
Beetje jammer want een aantal knappe sfeer-weergevende foto's uit Doel die ik anders graag mee in het artikel van Léon en Marjolein had geplakt...
Ook een paar mooie foto's van "mijn" stad Antwerpen! Ik wist niet eens dat "René" hier een winkel heeft! Ik moet eens kijken waar die precies zit! Ik meen te herkennen op de hoek van de Frankrijklei en de Teniersplaats... Da's dus eigenlijk op de hoek van Antwerpens meest bekende winkelstraat, de Meir! Nou nou René, dat heb je me nooit verteld! Maar dat van je knappe 45 wist ik dan weer wél! Of bedoel je die blauwe, Michiel? Ze lijken me elkaar waard eigenlijk...
Beetje jammer want een aantal knappe sfeer-weergevende foto's uit Doel die ik anders graag mee in het artikel van Léon en Marjolein had geplakt...
Ook een paar mooie foto's van "mijn" stad Antwerpen! Ik wist niet eens dat "René" hier een winkel heeft! Ik moet eens kijken waar die precies zit! Ik meen te herkennen op de hoek van de Frankrijklei en de Teniersplaats... Da's dus eigenlijk op de hoek van Antwerpens meest bekende winkelstraat, de Meir! Nou nou René, dat heb je me nooit verteld! Maar dat van je knappe 45 wist ik dan weer wél! Of bedoel je die blauwe, Michiel? Ze lijken me elkaar waard eigenlijk...