Skyline

Discussie over het tunen en stylen van de Panda (1980-2003)

Moderators: michiel van g., Niels9966

Plaats reactie
4RN01D
Forumgebruiker
1e Panda-achtige: 900 Young 2000 [overleden]
2e Panda-achtige: 1.1 Smile 2002

Re: Skyline

Bericht door 4RN01D »

Xa4 schreef: 15 sep 2021 02:05 Gaaf, nog een Panda die de boot genomen heeft alleen ben jij nog een flink stuk verder gegaan!
Ik ben jaloers op je fietsen, ben er nu ook naar een op zoek hier. Tóch best wel handig..
Het lastigste vind ik vooralsnog dat het ''ontwerp'' van de wegen toch anders is. Het lijkt écht een verouderd verkeerssysteem hier in de Midlands en dat zal daarboven bij jou denk ik niet veel anders zijn vermoed ik.
Nog vaak auto's direct aan doorgaande wegen geparkeerd, geen aparte busbanen op drukke plekken, veel tekst op de wegen zelf ipv op borden erboven, met als gevolg dat sommige dingen compleet versleten en dus onleesbaar zijn.
En inderdaad ipv kruisingen vaak die grote (driebaans) rotondes, zonder afscheiding voor de korte bocht en soms zelfs stoplichten midden op een rotonde! Dan ga je toch beseffen en waarderen hoe slim ons Nederlands wegennet in elkaar zit.
Veel plezier daar!
wacht maar tot je de double mini roundabout tegenkomt... XD

https://www.youtube.com/watch?v=JhxpIwZRbMw

Like, wie verzint zoiets!
Panda 1.1 :D SMILE

PandaVespa
Forumgebruiker
1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996

Bericht door PandaVespa »

Die dubbele rotondes valt wel mee. Die nauwe straatjes is eerder een uitdaging, als je rijdt met kort visie kom je niet ver daar :rofl: .
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........

Xa4
Forumgebruiker
1e Panda-achtige: 2001 Fiat Panda 1100 Young

Bericht door Xa4 »

4RN01D schreef: 15 sep 2021 06:36
wacht maar tot je de double mini roundabout tegenkomt... XD
Hahaha ja dat was echt mijn allergrootste angst voordat ik de boot nam. Goddank ben ik er nog geen tegengekomen!
Wat betreft de smalle straatjes, hebben we daar niet de perfecte auto voor? :P

Ivo
Forumgebruiker

Bericht door Ivo »

De dubbele rotonde is eigenlijk best logisch als je er rijdt. In Nederland zitten op sommige plekken de rotondes zo dicht op elkaar dat het bijna een dubbele is. Een aantal zaken zijn wel even wennen inderdaad. Verboden om te parkeren of enkel stoppen is aangegeven met een dubbele of enkele gele lijn respectievelijk. Lijkt mij makkelijker met een bord. Overigens mag je gewoon rijden en vaak ook parkeren op een busbaan, wel buiten de spitstijden overigens. Ook op veel plekken waar het een tweebaansweg is, mag je aan één kant óp de weg parkeren. Hierdoor moet je dus tegemoetkomend verkeer voorlaten. Vroeger waarschijnlijk prima en nu stiekem handig om verkeer af te remmen?
Misschien het beste van alles is dat je oversteekplekken hebt voor voetgangers en auto's op de snelweg en ook opritten van huizen. Dat is wel wat meer buiten de stedelijke gebieden. Al met al niet verkeerd rijden en ze hebben hele mooie weggetjes!
Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)

Paul4x4
Clublid

Bericht door Paul4x4 »

wellicht volgend jaar zomer dan maar een weekje (met mooi weer) plannen?
kan ik ook weer een keertje oefenen ..... het is net 'mindfuck'

Plaats reactie

Terug naar “Tuning & Styling”