Bij de multipoint moet je zelf een plek verzinnen voor de sensor, omdat deze simpelweg niet aanwezig is. Dit blok heeft geen thermoschakelaar voor het lampje, en dus kun je die niet uitwisselen met de sensor.
Wat voor jou van toepassing is met de monopoint Fire:
- Thermoschakelaar vervangen door een sensor
- Het dashboard plaatje met lampje vervangen door de meter
- Controleren of niet 1 van de 3 printbanen van de meter "doodloopt". Als je de banen op de printfolie volgt, moeten ze alledrie uiteindelijk ergens bij een stekker uitkomen. Als dit niet het geval is, zal er een draadbrug gesoldeerd moeten worden.
De "
+" en de "
-" van de temperatuurmeter en de benzinemeter zitten op de zelfde plek (zie foto hierboven). Het moet dus makkelijk te controleren zijn of deze aangesloten zijn via de printbanen. Het derde pootje van de meter moet uiteindelijk verbonden zijn met de enkele stekker op de temperatuursensor. De schroefdraad van de temperatuursensor is verbonden met de massa (van het motorblok). Dit is allemaal na te meten met een multimeter, als je de printbanen volgt naar de stekkers.
Als je niet de originele sensor hebt van Fiat, maar een universele sensor met 2 stekkertjes, zal de 2e stekker waarschijnlijk verbonden moeten worden met de massa, tenzij het een dubbel uitgevoerde sensor is. Bij een dubbel uitgevoerde sensor, moet je 1 van de 2 stekkers negeren.