Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Skyline

Discussie over het tunen en stylen van de Panda (1980-2003)

Moderators: michiel van g., Niels9966

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ivo
Forumgebruiker
Berichten: 2276
Lid geworden op: 23 feb 2010 21:22
Locatie: Leiden
Been thanked: 8 times

Re: Skyline

Bericht door Ivo »

@ Lenny, _O_ . Ziet er niet verkeerd uit

@Dennis, als ik in dit tempo doorga word ik net Lenny met velgen :P
Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)

Gebruikersavatar
Pinda1000
Forumgebruiker
Berichten: 4299
Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
Locatie: Den Haag
Has thanked: 17 times
Been thanked: 28 times
Contacteer:

Re: Skyline

Bericht door Pinda1000 »

Koop die Panda turbo, zet je dat blok over in de Punto Cabrio, de 16v ervan in de Skyline en de 1000 in de groene.....oh en de 60 in de Tacchini..... :rofl:

Paul4x4
Clublid
Berichten: 1163
Lid geworden op: 08 sep 2005 11:45
Locatie: Hasselt

Re: Skyline

Bericht door Paul4x4 »

volgens mij is het strak maken van de Punto net zo tijdrovend als de ombouw van het motorblok
ik zou het wel weten; Punto klaarmaken en zoeken naar de volgende Punto met zo'n blok

Gebruikersavatar
Panda85
Forumgebruiker
Berichten: 227
Lid geworden op: 22 jul 2015 22:41
Locatie: Langenboom

Re: Skyline

Bericht door Panda85 »

Die sloper uit elkaar trekken!
Voor de katalysator en oud ijzer beur je net zoveel als de aanschafprijs zo onderhand. :yes:

Romeo
Forumgebruiker
Berichten: 5844
Lid geworden op: 28 feb 2004 16:55
Been thanked: 2 times

Re: Skyline

Bericht door Romeo »

Volgens mij zit Ivo (en iemand op het Maanplein) nu te gniffelen achter de computer bij het lezen van alle reacties.
Ik denk dat als Ivo terug is in Nederland hij eerst de auto maar eens goed moet bekijken en er mee gaan rijden om verdere plannen te maken.

Gebruikersavatar
Ivo
Forumgebruiker
Berichten: 2276
Lid geworden op: 23 feb 2010 21:22
Locatie: Leiden
Been thanked: 8 times

Re: Skyline

Bericht door Ivo »

Zweden is een leuk land om aandacht te krijgen met een Panda. Een groot gedeelte van de mensen kijkt om als ze hem zien staan of maakt er een foto van. Zelfs tijdens het rijden is me toegeroepen dat het een leuke auto is. Deze foto is gemaakt in Stockholm en het grappige is dat ondanks dat er in dezelfde straat een Ferrari en Lamborghini stonden, de Panda een paar keer op de foto kwam 8*) .
Bijlagen
DSC_0474-2.jpg
DSC_0477-2.jpg
Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)

Gebruikersavatar
Ivo
Forumgebruiker
Berichten: 2276
Lid geworden op: 23 feb 2010 21:22
Locatie: Leiden
Been thanked: 8 times

Re: Skyline

Bericht door Ivo »

Het is winter, dus een perfect klusje om eindelijk dat losse contact van de interieur ventilator aan te pakken! Ik vermoede een kabelbreuk of iets dergelijks en dat was ook het geval. Vlakbij de motor zelf waar de kabels een knikje maken, zat er een kabelbreuk in de massa draad. De kachelbak eruit halen is alleen altijd een gepriegel. Handig is om de ruitenwisser ook los te maken. Ik realiseerde mij alleen dat ik die indertijd met wat lijm vast had gezet op het asje, omdat daar speling op zat. Slim..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verder nog de standaard dingetjes gedaan zoals de elektrode afstand van de bougies controleren, klepspeling opmeten en de remmen na te gaan of ze nog soepel bewegen. Belangrijk en leuk om te doen, maar met dit weer vroeg ik mij wel steeds af waarom wij nog geen clubhuis/garage hebben :lol:

Afbeelding
Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)

Gebruikersavatar
lenny
Forumgebruiker
Berichten: 1000
Lid geworden op: 27 feb 2011 13:53
1e Panda-achtige: panda young 1100 2002
Locatie: breda
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: Skyline

Bericht door lenny »

wat een klont plastic,die verwarming. had er tot nu toe geen erg in hoe groot dat is.
Mooi lijstje met check-klusjes, zou iedereen eigenlijk om de zoveel tijd eens moeten doen.

Gebruikersavatar
Ivo
Forumgebruiker
Berichten: 2276
Lid geworden op: 23 feb 2010 21:22
Locatie: Leiden
Been thanked: 8 times

Re: Skyline

Bericht door Ivo »

Benzine ruikt altijd wel lekker bij het tanken, maar een hele rit in de benzine lucht zitten is niet fijn. Daar was zo in mijn Panda de afgelopen tijd. Oorzaak was ook snel gevonden. Onder de achterbank zit een klep die toegang geeft tot de benzinepomp. De knieverbindingen naar de pomp zijn hoogstwaarschijnlijk niet meer goed. Helaas is het schroefdraad vergaan van het klemmetje voor de knieverbindingen. Nu dus op zoek naar nieuwe knieverbindingen en een nieuw deksel. Misschien meteen ook maar kijken of ik die verbindingen van metaal kan maken i.p.v. plastic. Als iemand nog iets reserve heeft, hoor ik dat graag!

Afbeelding
Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)

Gebruikersavatar
lenny
Forumgebruiker
Berichten: 1000
Lid geworden op: 27 feb 2011 13:53
1e Panda-achtige: panda young 1100 2002
Locatie: breda
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: Skyline

Bericht door lenny »

misschien zit hier iets tussen waar je iets mee kan; http://www.qspproducts.nl/slangen-en-ni ... -olie.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Ivo
Forumgebruiker
Berichten: 2276
Lid geworden op: 23 feb 2010 21:22
Locatie: Leiden
Been thanked: 8 times

Re: Skyline

Bericht door Ivo »

Het is wel mooi spul wat ze daar verkopen, maar wel vrij prijzig. Ik heb een aantal ideeën hoe ik dit ga oplossen. Nu even wachten op een reserve deksel en een pakketje :D
Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)

Gebruikersavatar
Ivo
Forumgebruiker
Berichten: 2276
Lid geworden op: 23 feb 2010 21:22
Locatie: Leiden
Been thanked: 8 times

Re: Skyline

Bericht door Ivo »

Eindelijk eens toegekomen aan het repareren van de benzine fontein. Het was niet meer origineel te bestellen bij Tuynder en ik kon het niet vinden op internet. Uiteindelijk heb ik slangpilaren genomen met 1/4" schroefdraad en deze wat ingekort. De slangpilaren hebben een buitendiameter van 13,15 mm en het gat in de tankunit heeft een diameter van 13,25 mm. Dus dat heb ik opgevuld met kit. Mocht dat niet goed werken voor de lange termijn, kan ik altijd nog een o-ring proberen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)

Gebruikersavatar
Ivo
Forumgebruiker
Berichten: 2276
Lid geworden op: 23 feb 2010 21:22
Locatie: Leiden
Been thanked: 8 times

Re: Skyline

Bericht door Ivo »

Ik had eens besloten om het één en ander opnieuw van lak te voorzien aan de voorzijde van de auto. Na Zweden was veel aan het roesten geslagen. Vooral de carterpan heeft het heftig te verduren gehad dankzij het feit dat ze naast zout ook met kiezels strooien.
De carterpan had ik alleen met de hand geschuurd en daarna opnieuw gespoten met hittebestendige lak. Toen zag ik opeens na een tijdje een druppel op de carter pan... Tijdens de opbouw van het blok had ik de carterpan hergebruikt. Hoewel deze wel wat roest had, was hij niet heel erg er aan toe. Blijkbaar kan het toch erg hard gaan. Voor die 33 euro is de keuze eigenlijk erg makkelijk om altijd een nieuwe te monteren bij een opbouw.

Om van mijn huis naar mijn klusplek te rijden, had ik het gat geprobeerd te plakken. Ondanks dat het een minuscuul gaatje was, heeft het niet geholpen. De klus ging gemakkelijker dan ik dacht. Eigenlijk nooit de carterpan los gehaald terwijl het blok in de auto hing.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)

maaik
Forumgebruiker
Berichten: 74
Lid geworden op: 03 mar 2012 15:06
1e Panda-achtige: fiat panda 2002

Re: Skyline

Bericht door maaik »

Pinda1000 schreef:
Paul4x4 schreef:ah, vandaar dat het al zo lang stil is.
je hebt lef! vergeet niet dat een ruitje uit lexaan wel eens apk afkeur kan zijn. misschien niet als zijruit, maar toch.
waarom pak je niet meteen kevlar? is niet veel meer werk en isschien niet eens heel veel duurder in materiaal :P
Zijruiten en achterruit van Lexaan mogen wel, voorruit niet (buiten het feit dat de ruitenwissers dan fijn krassen)
Mijn zijruit achter de bestuurder is ingeslagen.
Ik ben niet handig in zijruiten maken.
Welk bedrijf doet dat en hoe weet je of het Lexaan of Kevlar is (domme vraag he)
Ik zou liever een originele ruit op de sloop of zo vinden.
Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Gebruikersavatar
louis
Clublid
Berichten: 1284
Lid geworden op: 15 nov 2012 23:37
1e Panda-achtige: 45 1980
Locatie: Malden
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Skyline

Bericht door louis »

Ik heb nog wel een zijruit liggen van een marbella....
kan je evt. Helpen met in en uitbouwen.....is op zichzelf niet zo spannend.
gr,
Louis

Seat Panda-Trans
Cee’d/Enka/AZU/850T/HQ-bakkie

Plaats reactie

Terug naar “Tuning & Styling”