Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Skyline

Discussie over het tunen en stylen van de Panda (1980-2003)

Moderators: michiel van g., Niels9966

Plaats reactie
maaik
Forumgebruiker
Berichten: 74
Lid geworden op: 03 mar 2012 15:06
1e Panda-achtige: fiat panda 2002

Re: Skyline

Bericht door maaik »

louis schreef:Ik heb nog wel een zijruit liggen van een marbella....
kan je evt. Helpen met in en uitbouwen.....is op zichzelf niet zo spannend.
Alleen de zijruit vanaf 1998 van de Marbella past volgens mij in de panda 2002.
Klopt dat ?
Jij hebt er meer verstand van.

Gebruikersavatar
Ivo
Forumgebruiker
Berichten: 2276
Lid geworden op: 23 feb 2010 21:22
Locatie: Leiden
Been thanked: 8 times

Re: Skyline

Bericht door Ivo »

Geen idee. Misschien handig om jouw zoektocht naar een ruit centraal te houden in het andere topic: http://forum.fiatpandaclub.nl/viewtopic.php?f=5&t=18431" onclick="window.open(this.href);return false;
Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)

Gebruikersavatar
Ivo
Forumgebruiker
Berichten: 2276
Lid geworden op: 23 feb 2010 21:22
Locatie: Leiden
Been thanked: 8 times

Re: Skyline

Bericht door Ivo »

Eindelijk de olieopvangbak een nieuwe plekje gegeven. Hing eerst onder het reservewiel, maar daar is het erg warm. Ook meteen de aanvoerende slang vervangen voor oliebestendige siliconen slang. Moet ik eigenlijk ook doen voor de retour tuinslang, maar dat spul is best duur! Werkt wel een stuk beter zo, want er kwam voorheen nog best wat prut door en nu niet meer.

Afbeelding

Ook besloten om de tankdop te vervangen voor één met slot. Het viel mij meteen op dat op de Skyline het sleutelgat horizontaal staat als hij gesloten is i.p.v. verticaal. Laatste maand twee keer wat voorgedaan dat het mij toch beter lijkt dat er niets uit en in de tank kan komen. Dak was vorige week opzij geschoven aan de achterzijde om binnen te komen o.i.d. Ik zou toch echt voor het voorste dak gaan, om de deur open te hengelen. Zullen niet de slimste zijn om niet in een Panda te kunnen komen :lol: .

Afbeelding

Afbeelding

Afgelopen zaterdag was ik op Italia a Zandvoort met wat andere Panda bezitters. We mochten gelukkig bij de Fiat Club erbij staan. De 100HP bezitters stonden tegenover ons, dus best wel wat Panda's aanwezig! Het voordeel dat we bij de Fiat Club stonden, was dat we dan naast het circuit mochten parkeren en vrijrijden was 25 i.p.v. 40 euro. Ik had alleen een beetje pech tijdens het rijden en moest van de baan geduwd worden. Gaskabel was los geschoten uit het schutbord :X . Gelukkig wat gereedschap kunnen lenen om het op te lossen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)

Gebruikersavatar
bero
Forumgebruiker
Berichten: 8806
Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
Locatie: Deventer
Has thanked: 53 times
Been thanked: 40 times

Re: Skyline

Bericht door bero »

_O_
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003

Gebruikersavatar
lenny
Forumgebruiker
Berichten: 1000
Lid geworden op: 27 feb 2011 13:53
1e Panda-achtige: panda young 1100 2002
Locatie: breda
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: Skyline

Bericht door lenny »

Ik was blij dat het slechts je kabel was toen ik je ineens de brem in zag sturen :yes: , ik had al doomscenario's in mijn gedachte van dat ie niet meer te rijden was :X . Was leuk om met een groepje panda's daar te mogen staan dankzij de fiat club, zonder percee lid te zijn, en de bandjes te poetsen op het nieuwe asfalt.

Gebruikersavatar
Ivo
Forumgebruiker
Berichten: 2276
Lid geworden op: 23 feb 2010 21:22
Locatie: Leiden
Been thanked: 8 times

Re: Skyline

Bericht door Ivo »

Ja gelukkig was het alleen de gaskabel die los schoot. Wel weer een ervaring erbij om van het circuit geduwd te worden. Is trouwens de eerste keer pech tijdens het rijden met de auto!

Lange tijd terug had ik de motorkap voorzien van overgebleven mint groene binnenmuurverf. Het bleef langer zitten dan ik had gedacht, maar het was hoog tijd om er iets anders op te doen. Vorige keer had ik de motorkap niet geschuurd, deze keer maar wel gedaan. Vervolgens de motorkap gewit. Eerste poging was met spuitbussen, maar dat duurde te lang en dus met een roller gedaan. De kleuren zijn de volgende dag met de spuitbus gedaan. Ik vind het er goed uitzien en de auto krijgt meer blikken tijdens het rijden 8*)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)

Gebruikersavatar
bero
Forumgebruiker
Berichten: 8806
Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
Locatie: Deventer
Has thanked: 53 times
Been thanked: 40 times

Re: Skyline

Bericht door bero »

Ziet er netjes uit!
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003

Gebruikersavatar
Mattijs
Clublid
Berichten: 885
Lid geworden op: 07 dec 2014 15:47
1e Panda-achtige: 34 abarth 1986
Facebook: https://www.facebook.com/mvanbiesen
Locatie: Den haag / Eijsden
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times

Re: Skyline

Bericht door Mattijs »

Geweldig! ziet er goed uit! ik zeg doortrekken naar je grille :yes:
Het wagenpark:
- Panda 34 Abarth '86
- Volvo 245 Turbo '83
- Volvo 244 GLE '80

Gebruikersavatar
Pinda1000
Forumgebruiker
Berichten: 4299
Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
Locatie: Den Haag
Has thanked: 17 times
Been thanked: 28 times
Contacteer:

Re: Skyline

Bericht door Pinda1000 »

Ik heb nog een witte achterklep en een rode deur......

Gebruikersavatar
Ivo
Forumgebruiker
Berichten: 2276
Lid geworden op: 23 feb 2010 21:22
Locatie: Leiden
Been thanked: 8 times

Re: Skyline

Bericht door Ivo »

Ik heb even getwijfeld om ook de grille te doen, maar de verstralers zitten met wat gepriegel vast. Was nèèèt weer even te veel moeite :P .

Vandaag eindelijk de trekhaak gemonteerd welke ik al een lange tijd had liggen. Na even hier op het forum gekeken te hebben, zag ik dat er meerdere modellen zijn. Op deze staat dat het een Fiat accessoire is. Zou je niet zeggen, want monteren is nogal een gedoe. De trekhaak buis eindigt namelijk op de plek waar de achterste benzinetankbeugel bevestigd is. Die moet dus volgens mij met het meegeleverde hoekstukje wat opgeschoven worden en resulteert in een tankbeugel die een beetje schuin loopt. Werkt even goed, maar is toch wat scheef. Er moeten trouwens 2 gaten geboord worden in de balk boven de benzinetank. Is goed bij te komen met de tank nog gemonteerd. Ik heb hem wel even wat laten zakken. Nu nog even uitvinden welke draden van de stekkerdoos waar aangesloten moeten worden. Hier wat foto's van de bevestiging, misschien handig voor iemand die ook een trekhaak wil gaan monteren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)

Gebruikersavatar
Erik`
Forumgebruiker
Berichten: 917
Lid geworden op: 18 sep 2014 22:38
1e Panda-achtige: 45cl - 1983
2e Panda-achtige: 900 hobby - 1999
3e Panda-achtige: Renault Twingo 1.5dci - 2011
Facebook: https://www.facebook.com/erik.overmars.3
Skype ID: erik_overmars
Locatie: Espel
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Skyline

Bericht door Erik` »

Ik las toevallig vandaag een grappig artikel:
https://www.autoblog.nl/archive/2008/06 ... mobilisten" onclick="window.open(this.href);return false; :rofl:
(tis maar goed dat ze niet op je bumper zitten)

Gebruikersavatar
Pinda1000
Forumgebruiker
Berichten: 4299
Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
Locatie: Den Haag
Has thanked: 17 times
Been thanked: 28 times
Contacteer:

Re: Skyline

Bericht door Pinda1000 »

Die vierkante plaatjes kan je beter aan de binnenkant monteren. Ze zijn bedoelt om het plaatwerk rondom het gat te verstevigen.

Gebruikersavatar
Panda 500
Berichten: 1411
Lid geworden op: 31 jul 2012 16:42
1e Panda-achtige: Trekking 4x4 1996 1108 SPI Wit
2e Panda-achtige: Nuova Dynamic 2008 DuaLogic 1.2
3e Panda-achtige: Panda 30-kop (in mijn 500)
Locatie: Hove (Antwerpen)
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times

Re: Skyline

Bericht door Panda 500 »

In principe volledig mee eens, Richard, maar het lijkt ook een beetje of hij ze hier als "spacers" gebruikte, omdat het schuine stuk van die steunplaat van de bol anders tegen de "krik"-steun zou kunnen komen, ter hoogte van dat hangend stekkertje (?). Mogelijk zitten er ook onzichtbaar aan de achterkant van de plaat (?)

Gebruikersavatar
Pinda1000
Forumgebruiker
Berichten: 4299
Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
Locatie: Den Haag
Has thanked: 17 times
Been thanked: 28 times
Contacteer:

Re: Skyline

Bericht door Pinda1000 »

Ja ik zag het net op de pc, er zijn waarschijnlijk 2 dikke als spacer en de rest zijn schetsplaatjes voor onder de moeren

Gebruikersavatar
Ivo
Forumgebruiker
Berichten: 2276
Lid geworden op: 23 feb 2010 21:22
Locatie: Leiden
Been thanked: 8 times

Re: Skyline

Bericht door Ivo »

@Erik, ik wilde bijna een keer een sticker op de bumper plakken. Gelukkig hield ik mij rustig en heb het niet gedaan, zo kalm ben ik :wink: .

Laatst verder gegaan met de bekabeling voor de trekhaak. De 7-polige kabel loopt nu richting het linker achterlicht en daar heb ik de bedrading aan de linker- en rechterachterlichten gesoldeerd. Eerst doorgemeten welke kabels waarbij hoorden en daarna volgens het kleurenschema aangesloten. Het werkte, maar niet helemaal... Het bleek dat de vorige eigenaar/garagist de stekker op een willekeurige manier had aangesloten :S . Gelukkig duurde het niet lang voordat ik daar achter was. Nu kan dus eindelijk de fietsendrager op de auto 8*)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)

Plaats reactie

Terug naar “Tuning & Styling”