Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Matthijs' Panda (2002 - young - 1.1)

Discussie over het tunen en stylen van de Panda (1980-2003)

Moderators: michiel van g., Niels9966

Gebruikersavatar
lanser54
Forumgebruiker
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 aug 2010 00:50
1e Panda-achtige: Rudolpf FiatPanda 45 1.4Diesel Rood 1984
Locatie: Noord-Beveland
Been thanked: 1 time

Re: Matthijs' Panda (2002 - young - 1.1)

Bericht door lanser54 »

Gefeliciteerd Matthijs :wink: mooie trouwfoto , erg origineel .
Vind het hele mooie strakke Panda , zou er verder niks aan veranderen :wink:
Veel geluk beide , en nog veel veilige KM met de Panda :wink:
Fiat Panda 45 D Rood 26-11-1984 Belasting Vrij PVDA Bedankt 40 jaar/ Diesel verbruik gemiddeld 1 op 26,25

Gebruikersavatar
Matthijs1988
Forumgebruiker
Berichten: 55
Lid geworden op: 07 sep 2012 23:36
1e Panda-achtige: Panda 1.1 Young 2002
Locatie: Lisserbroek

Re: Matthijs' Panda (2002 - young - 1.1)

Bericht door Matthijs1988 »

Verlicht dashboard
Verlicht dashboard
DSC03481Dash.jpg (69.62 KiB) 8894 keer bekeken
Vandaag verlichting in het dashboard uitgebreid:)

Gebruikersavatar
2x34
Forumgebruiker
Berichten: 438
Lid geworden op: 13 feb 2011 09:42
Locatie: Made (De May)

Re: Matthijs' Panda (2002 - young - 1.1)

Bericht door 2x34 »

Dat zit weer waar het moet zitten in een panda en niet ergens in een stelling :D
panda 34 openair

Gebruikersavatar
Matthijs1988
Forumgebruiker
Berichten: 55
Lid geworden op: 07 sep 2012 23:36
1e Panda-achtige: Panda 1.1 Young 2002
Locatie: Lisserbroek

Re: Matthijs' Panda (2002 - young - 1.1)

Bericht door Matthijs1988 »

2x34 schreef:Dat zit weer waar het moet zitten in een panda en niet ergens in een stelling :D
idd. Zoals je ziet heb ik maar meteen het verwarming/ventilatie-gedeelte verlicht. Er hoefde alleen een lampje in, het was verder al helemaal voorbereid. Fluitje van een cent dus.

Gebruikersavatar
Matthijs1988
Forumgebruiker
Berichten: 55
Lid geworden op: 07 sep 2012 23:36
1e Panda-achtige: Panda 1.1 Young 2002
Locatie: Lisserbroek

Re: Matthijs' Panda (2002 - young - 1.1)

Bericht door Matthijs1988 »

Milan schreef:
pandafool schreef:Wat een mooi plaatje. Zo komt de Panda mooi tot z'n recht, vooral de velgen staan mooi zo.
Vind ik ook. De velgen staan erg dik bij die trouwjurk :mrgreen:
michiel van g. schreef:gaaf, Panda als trouwauto :mrgreen: Dat zullen niet veel mensen doen
lanser54 schreef:Gefeliciteerd Matthijs :wink: mooie trouwfoto , erg origineel .
Vind het hele mooie strakke Panda , zou er verder niks aan veranderen :wink:
Veel geluk beide , en nog veel veilige KM met de Panda :wink:
Dank allen!
@Michiel, ik had van tevoren nog even rondgekeken of er meer panda's als trouwauto zijn gebruikt, maar kwam er geen één tegen:)
@Lanser54, ben idd van plan de panda zo origineel mogelijk te laten wat uiterlijk betreft, maar ga nog wel wat subtiele wijzigingen aanbrengen om hem iets luxer te maken:) maak er namelijk best wel wat KM mee, en het is leuk om te doen

Gebruikersavatar
Matthijs1988
Forumgebruiker
Berichten: 55
Lid geworden op: 07 sep 2012 23:36
1e Panda-achtige: Panda 1.1 Young 2002
Locatie: Lisserbroek

Re: Matthijs' Panda (2002 - young - 1.1)

Bericht door Matthijs1988 »

Ik heb tweedehands Cinquecento sporting velgjes opgescharreld.

Ik kan ze voor een prikkie laten coaten, maar ben beperkt tot een bepaald 2 (misschien 3) tinten:
grijs of zwart en heel misschien zilvergrijs. ben nog een beetje aan het dubben.


Lang leve ms paint:
Afbeelding

Zilvergrijs staat mooi, maar donkergrijs ziet er uit als een mooi alternatief... beetje kwaadaardig.

wat vinden jullie?

Gebruikersavatar
Micha D.
Forumgebruiker
Berichten: 2050
Lid geworden op: 01 feb 2012 08:41
1e Panda-achtige: Fiat Panda 45CL 1985
2e Panda-achtige: Fiat Panda 45S (super) 1984
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times

Re: Matthijs' Panda (2002 - young - 1.1)

Bericht door Micha D. »

Zilvergrijs. Zwart is echt not-done, en donkergrijs vind ik ook niet echt mooi als ik eerlijk mag zijn. Zilvergrijs staat mooi onder bijna elke auto, dus als je nog eens je auto verkoopt kun je ze onder je volgende Panda knallen.

pandafool

Re: Matthijs' Panda (2002 - young - 1.1)

Bericht door pandafool »

Ik kies voor zwart :lol: . Zilvergrijs is zo burgerlijk, iedereen heeft het. Bovendien komt het zilver nergens meer terug in de auto. En zwart kan ook onder elke auto ;) . Wel blanke lak erover (ook de achterkant), kun je 's winters gewoon doorrijden zonder dat velgen raar worden.

Gebruikersavatar
michiel van g.
Forum-admin
Berichten: 8295
Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
Locatie: Zeist
Has thanked: 25 times
Been thanked: 70 times
Contacteer:

Re: Matthijs' Panda (2002 - young - 1.1)

Bericht door michiel van g. »

ik vind eigenlijk de stalen velgen met zilveren rand het mooiste staan..
Seat Marbella GL: Afbeelding
Seat Trans 0.9 i.e.: Afbeelding
Fiat Panda Twinair 60
Citroën Dyane6, 1977
Opel Ampera-e, 2018

Gebruikersavatar
Matthijs1988
Forumgebruiker
Berichten: 55
Lid geworden op: 07 sep 2012 23:36
1e Panda-achtige: Panda 1.1 Young 2002
Locatie: Lisserbroek

Re: Matthijs' Panda (2002 - young - 1.1)

Bericht door Matthijs1988 »

Micha D. schreef:Zilvergrijs. Zwart is echt not-done, en donkergrijs vind ik ook niet echt mooi als ik eerlijk mag zijn. Zilvergrijs staat mooi onder bijna elke auto, dus als je nog eens je auto verkoopt kun je ze onder je volgende Panda knallen.
Tja.. vind zwart ook het minst denk ik.. maar dat komt meer doordat de velgen nogal wat oppervlak hebben... eenmaal zwart dan lijken het net dichte wielkappen.
pandafool schreef:Ik kies voor zwart :lol: . Zilvergrijs is zo burgerlijk, iedereen heeft het. Bovendien komt het zilver nergens meer terug in de auto. En zwart kan ook onder elke auto ;) . Wel blanke lak erover (ook de achterkant), kun je 's winters gewoon doorrijden zonder dat velgen raar worden.
Ben het wel een beetje met je eens hoor pandafool 8*) , zilver is ontzettend standaard, maarja wel veilig.. misschien is dat ook de reden waarom bijna alle auto's op zilver rijden.
michiel van g. schreef:ik vind eigenlijk de stalen velgen met zilveren rand het mooiste staan..
haha, ben het eerlijkheidshalve met je eens, maar die wil ik als mijn winterbanden-setje houden, en aangezien mijn zomerbanden op std. stalen velgen bijna op zijn, wilde ik voor de zomer deze iets bredere lichtmetaaltjes er onder zetten. misschien ga ik de standaard stalen velgjes nog een keer mooi maken op dergelijke wijze.

niemand trouwens die donkergrijs mooi vind of ben ik de enige?;)

Gebruikersavatar
lanser54
Forumgebruiker
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 aug 2010 00:50
1e Panda-achtige: Rudolpf FiatPanda 45 1.4Diesel Rood 1984
Locatie: Noord-Beveland
Been thanked: 1 time

Re: Matthijs' Panda (2002 - young - 1.1)

Bericht door lanser54 »

Matthijs1988 schreef:
Micha D. schreef:Zilvergrijs. Zwart is echt not-done, en donkergrijs vind ik ook niet echt mooi als ik eerlijk mag zijn. Zilvergrijs staat mooi onder bijna elke auto, dus als je nog eens je auto verkoopt kun je ze onder je volgende Panda knallen.
Tja.. vind zwart ook het minst denk ik.. maar dat komt meer doordat de velgen nogal wat oppervlak hebben... eenmaal zwart dan lijken het net dichte wielkappen.
pandafool schreef:Ik kies voor zwart :lol: . Zilvergrijs is zo burgerlijk, iedereen heeft het. Bovendien komt het zilver nergens meer terug in de auto. En zwart kan ook onder elke auto ;) . Wel blanke lak erover (ook de achterkant), kun je 's winters gewoon doorrijden zonder dat velgen raar worden.
Ben het wel een beetje met je eens hoor pandafool 8*) , zilver is ontzettend standaard, maarja wel veilig.. misschien is dat ook de reden waarom bijna alle auto's op zilver rijden.
michiel van g. schreef:ik vind eigenlijk de stalen velgen met zilveren rand het mooiste staan..
haha, ben het eerlijkheidshalve met je eens, maar die wil ik als mijn winterbanden-setje houden, en aangezien mijn zomerbanden op std. stalen velgen bijna op zijn, wilde ik voor de zomer deze iets bredere lichtmetaaltjes er onder zetten. misschien ga ik de standaard stalen velgjes nog een keer mooi maken op dergelijke wijze.

niemand trouwens die donkergrijs mooi vind of ben ik de enige?;)
Ben het met Michiel eens , die zilvere rand oogt het mooist , donker grijs , past niet zo , geeft in mijn ogen een vale blik , zwart is te zwart , dan zie je hem in het donker helemaal niet meer .
Fiat Panda 45 D Rood 26-11-1984 Belasting Vrij PVDA Bedankt 40 jaar/ Diesel verbruik gemiddeld 1 op 26,25

Ignition
Forumgebruiker
Berichten: 102
Lid geworden op: 23 feb 2012 01:18
1e Panda-achtige: 900 CLX

Re: Matthijs' Panda (2002 - young - 1.1)

Bericht door Ignition »

Zwart en een spacertje achter ertussen knallen ! :D

Strakke Panda trouwens ! :D

Gebruikersavatar
Matthijs1988
Forumgebruiker
Berichten: 55
Lid geworden op: 07 sep 2012 23:36
1e Panda-achtige: Panda 1.1 Young 2002
Locatie: Lisserbroek

Re: Matthijs' Panda (2002 - young - 1.1)

Bericht door Matthijs1988 »

Ignition schreef:Zwart en een spacertje achter ertussen knallen ! :D

Strakke Panda trouwens ! :D
Thanks! het is toch (eigenwijs dat ik ben) donkergrijs geworden, zilvergrijs was tijdelijk niet beschikbaar en donkergrijs leek me toch wel wat.

Velgen tweedehands gekocht. Eerst de grootste stoeprandschade weggevijld/geschuurd en daarna gezandstraald bij een zelfklus garage. Vervolgens in de poederbaan op mijn werk gehangen, waar het eerst een primer coating heeft gehad, en daarna een donkergrijze coating.

ff snel een fototje door het raam heen:
Afbeelding

De bredere bandjes en een ietwat wijdere spoorbreedte geeft de panda een stoer uiterlijk.
Ik zal binnenkort eens meten wat mijn verbruik is met deze bandjes. Het stuurt naar mijn idee niet eens zwaarder, en dat de acceleratie minder zou zijn heb ik ook niet echt door. Wel merk ik dat ie iets steviger in de bochten ligt.

meer volgt binnenkort...

Gebruikersavatar
Matthijs1988
Forumgebruiker
Berichten: 55
Lid geworden op: 07 sep 2012 23:36
1e Panda-achtige: Panda 1.1 Young 2002
Locatie: Lisserbroek

Re: Matthijs' Panda (2002 - young - 1.1)

Bericht door Matthijs1988 »

klein experimentje:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Matthijs1988
Forumgebruiker
Berichten: 55
Lid geworden op: 07 sep 2012 23:36
1e Panda-achtige: Panda 1.1 Young 2002
Locatie: Lisserbroek

Re: Matthijs' Panda (2002 - young - 1.1)

Bericht door Matthijs1988 »

https://www.autoscout24.nl/aanbod/fiat- ... ?cldtidx=1
Toch even een slik momentje als je de grote liefde weer terug ziet na 3 jaar geleden te verkopen! met de velgjes die ik zelf heb opgeknapt, het klokje en de knoppenkastverlichting die ik zelf heb ingebouw :o
Toevallig ben ik weer opzoek naar een Panda omdat mijn werk weer dichtbij is.

Ik vind persoonlijk de vraagprijs erg hoog (had hem voor 800 verkocht destijds :mrgreen: ), maar wat vinden de kenners ervan? wat zou die mogen kosten als de staat nog steeds goed is?

Plaats reactie

Terug naar “Tuning & Styling”