Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Kaal plaatwerk met blanke lak?

Discussie over het tunen en stylen van de Panda (1980-2003)

Moderators: michiel van g., Niels9966

Plaats reactie
steven19111992
Forumgebruiker
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 jun 2013 22:29
1e Panda-achtige: Marbella 1994 fun

Kaal plaatwerk met blanke lak?

Bericht door steven19111992 »

Hallo iedereen!

Ik ben van plan een streep te maken van voor tot achter over mijn motorkap en dak etc.
Eerst wilde ik dit doen met metallic verf, maar toen dacht ik; waarom niet kaal schuren?

Nu wil ik dus "brushed steel" als streep maken. zo zie je mooi de lijnen van het schuren nog. (persoonlijke smaak?)
Mijn vraag:
is het mogelijk om dit te doen? moet ik ergens rekening mee houden? ik weet wel dat ik het beste 2k blanke lak kan gebruiken.
plus, mag het wel, ik hoorde dat er bepaalde grenzen zijn aan hoe glanzend je lak mag zijn.

Misschien iemand nog tips voor welk gereedschap hier het beste voor is?

Alvast dank voor het meedenken _O_

Gebruikersavatar
lenny
Forumgebruiker
Berichten: 1000
Lid geworden op: 27 feb 2011 13:53
1e Panda-achtige: panda young 1100 2002
Locatie: breda
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: Kaal plaatwerk met blanke lak?

Bericht door lenny »

de uitdaging zal hem zitten in het maken van een nette lijn zonder de omliggende lak af en toe mee te pakken tijdens het schuren; dat is haast onmogelijk. 2 metalen strips naast de gewenste streep tapen als begeleiding? dan nog zal de overgang niet strak worden. of maakt dat niet uit?
Met een glimmende streep hoef je volgens mij niet echt uit te kijken m.b.t. glans/wet aangezien er meer dan genoeg auto's voorzien zijn van chromen grilles, sierstrippen, spiegels e.d. bovendien is brushed steel niet al te reflecterend.
Ook zou ik i.p.v. 2k lak owatrol erop smeren; 2k lak is erg gevoelig(zonder primer!) voor afbrokkelen. Dat licht erop als een vlies zonder al te veel hechting.

steven19111992
Forumgebruiker
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 jun 2013 22:29
1e Panda-achtige: Marbella 1994 fun

Re: Kaal plaatwerk met blanke lak?

Bericht door steven19111992 »

Ik dacht misschien eerst afplakken (logisch) en dan met afbijt de verf weghalen. Er komen ook twee pin-stripes langs dus kleine uitschieters moeten weg te moffelen zijn.

Gebruikersavatar
lenny
Forumgebruiker
Berichten: 1000
Lid geworden op: 27 feb 2011 13:53
1e Panda-achtige: panda young 1100 2002
Locatie: breda
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: Kaal plaatwerk met blanke lak?

Bericht door lenny »

Afbijt zal de gegalvaniseerde laag op de mortorkap niet weghalen, die laag is grijs. En volgens mij is de lak ook tegen afbijt bestand,. daar kan ik me in vergissen. Misschien een idee om eerst met b.v. aluminium tape(te koop bij bouwmarkten voor buizen van keuken afzuigers) het patroon te maken zodat je in ieder geval kan zien of het wel mooi wordt(ik heb zo m'n twijfels, maar ieder zijn ding) voordat je het vereeuwigd.

Plaats reactie

Terug naar “Tuning & Styling”