Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

deurpanelen maken

Discussie over het tunen en stylen van de Panda (1980-2003)

Moderators: michiel van g., Niels9966

Plaats reactie
Gebruikersavatar
lenny
Forumgebruiker
Berichten: 1000
Lid geworden op: 27 feb 2011 13:53
1e Panda-achtige: panda young 1100 2002
Locatie: breda
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

deurpanelen maken

Bericht door lenny »

Ik heb deurpanelen gemaakt en de 'gaten' boven de wielkasten afgedicht en wellicht dat iemand ook zoiets wil doen; hieronder zie je mijn manier en dat het eigenlijk best makkelijk is.
Mijn interieur is gestript maar wou wat geluidsdemping zonder de gestripte race look te verliezen(zie voorbeeld), wat gewichtsbesparing en het ziet er netter uit, maar je kan het natuurlijk ook bekleden met een stof of leer, of van alu, acrylaat, enz.
paneel0.jpg
Van karton maak je de vorm die je wil hebben en die gebruik je om over te trekken op hout, het karton draai je om voor de andere deur. of je gebruikt het originele paneel als mal. Ik zou 4mm triplex adviseren als je het wil bekleden met stof of (kunst)leer. Dat is sterker dan het mdf bij mij. Ik heb dat gebruikt omdat ik het heb gelakt en geen nerf wou zien.
paneel1.jpg
Bij een panda is alles volgens mij plat, maar bij een y10 zit een knik nabij de achterbank pinnen :S . Daarvoor is de plaat ingezaagd en er is naar 2 kanten geschuurd stuk mdf tussen gestopt, zodat het daar 3 lagen dik is en in vorm te schuren is.
paneel2.jpg
Laatst gewijzigd door lenny op 21 aug 2014 23:43, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
lenny
Forumgebruiker
Berichten: 1000
Lid geworden op: 27 feb 2011 13:53
1e Panda-achtige: panda young 1100 2002
Locatie: breda
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: deurpanelen maken

Bericht door lenny »

Hier op locatie met hamerslag lak erop. Vergeet niet de achterkant te lakken anders trekt er vocht in!! Boor kleine gaatjes voor schroeven door hout en staal langs de randen. Probeer de schroeven zoveel mogelijk te plaatsen op plekken die van het staal af willen staan, anders gaat het bol staan tussen de schroeven.
paneel3.jpg
paneel4.jpg

Plaats reactie

Terug naar “Tuning & Styling”