Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Olijfje

Discussie over het tunen en stylen van de Panda (1980-2003)

Moderators: michiel van g., Niels9966

Gesloten
Romeo
Forumgebruiker
Berichten: 5844
Lid geworden op: 28 feb 2004 16:55
Been thanked: 2 times

Re: Olijfje

Bericht door Romeo »

Haha ik zie me aankomen hier thuis. Ik mag 1 auto voor de deur hebben ( of beter gezegd op de oprit)
Dus de Panda staat al elders. Nee ga ik niet doen, ik vind dat als je zo'n Skyline koopt in de staat waarin deze is dat je hem toch minstens overdekt moet stallen.
Ik hou het lekker op mijn 900'je en de Sei. Mogelijk wordt die laatste op termijn vervangen door een Punto maar het kan ook zomaar zo zijn dat ik daar gewoon mee door rijd.

Gebruikersavatar
DeBakker
Forumgebruiker
Berichten: 506
Lid geworden op: 05 nov 2006 12:30
1e Panda-achtige: Edizione Cool 2011
2e Panda-achtige: Fiat 500 Lounge 2011
Locatie: Apeldoorn

Re: Olijfje

Bericht door DeBakker »

Dat parkeer probleem herken ik wel een beetje :mrgreen: Ik heb dan ook besloten om er eentje te gaan verkopen binnenkort. Zes auto's is niet handig. Wel erg leuk trouwens. :lol:
Op dit moment op de oprit:
Fiat Panda 169 1.2 2011
Fiat 500 1.2 Lounge 2011
Fiat 126 Bosmal cabrio 1995
Hyundai i10 1.2 2012
Opel Astra Sports Tourer 2017

Romeo
Forumgebruiker
Berichten: 5844
Lid geworden op: 28 feb 2004 16:55
Been thanked: 2 times

Re: Olijfje

Bericht door Romeo »

Ik hou het er op 2. En zelfs dat begrijpen sommige mensen al niet.Helemaal niet als je zegt dat je 2e auto een Panda is voor de Hobby.

Romeo
Forumgebruiker
Berichten: 5844
Lid geworden op: 28 feb 2004 16:55
Been thanked: 2 times

Re: Olijfje

Bericht door Romeo »

Lenny heeft een Photoshop gemaakt van hoe de buitenkant er ongeveer uit komt te zien.
Hier zie je de wielen zoals ze worden (qua kleur) en de zwarte naafkapjes. Ook is de grille reeds in kleur van de auto.
( Thanks Lenny, mooi werk)
Bijlagen
milangrille.jpg
milangrille.jpg (76.08 KiB) 1061 keer bekeken

Gebruikersavatar
Ivo
Forumgebruiker
Berichten: 2276
Lid geworden op: 23 feb 2010 21:22
Locatie: Leiden
Been thanked: 8 times

Re: Olijfje

Bericht door Ivo »

Leuke photoshop! Gaat (ziet) er zeker leuk uit zien :thumbup:
Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)

Romeo
Forumgebruiker
Berichten: 5844
Lid geworden op: 28 feb 2004 16:55
Been thanked: 2 times

Re: Olijfje

Bericht door Romeo »

Ik ben gisteren op het werk weer verder gegaan met de wielen.
Na nog een laag lak gespoten te hebben, is dit het voorlopige resultaat.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar helemaal tevreden ben ik nog niet dus ik ga er van de week weer mee verder.
Op dit moment is dit het enig zichtbare waarmee ik bezig ben aan Olijfje, vandaar ook de foto's.

Romeo
Forumgebruiker
Berichten: 5844
Lid geworden op: 28 feb 2004 16:55
Been thanked: 2 times

Re: Olijfje

Bericht door Romeo »

Volgende fase. Nu heb je en beetje een idee hoe de wielen en de wieldopjes er samen uit zien.
Komende week opschuren met 800 en dan in de laatste laklaag zetten en blanke lak.
En dan...........banden over laten zetten en onder de auto.
Bijlagen
20150326_153229.jpg
20150326_153234.jpg
20150326_153247.jpg

Romeo
Forumgebruiker
Berichten: 5844
Lid geworden op: 28 feb 2004 16:55
Been thanked: 2 times

Re: Olijfje

Bericht door Romeo »

O ja, ook nog een dynamo voor Olijfje binnen gekregen. degene die nu in de auto zit giert nogal. Lijkt alsof je in een TDI rijd waarvan de turbo fluit. Maar dan net even anders.

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Re: Olijfje

Bericht door Robert100HP »

Spuit vooral de velg randen niet te dik en laat de velgen enkele dagen drogen/uitharden. Anders loop je de kans dat bij het opleggen van de banden de nieuwe lak er door band word afgeschraapt.

Grtz Rob

Gebruikersavatar
michiel van g.
Forum-admin
Berichten: 8295
Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
Locatie: Zeist
Has thanked: 25 times
Been thanked: 70 times
Contacteer:

Re: Olijfje

Bericht door michiel van g. »

je kunt eventueel de blanke lak nog wat bijwerken als de banden zijn opgelegd. Het rubber wordt er niet echt door aangetast.
Seat Marbella GL: Afbeelding
Seat Trans 0.9 i.e.: Afbeelding
Fiat Panda Twinair 60
Citroën Dyane6, 1977
Opel Ampera-e, 2018

Romeo
Forumgebruiker
Berichten: 5844
Lid geworden op: 28 feb 2004 16:55
Been thanked: 2 times

Re: Olijfje

Bericht door Romeo »

Ik doe het rustig aan. Ik laat ze steeds een tijdje drogen voor ik er mee verder ga. Meestal zitten er minimaal 3 dagen tussen maar vaak is dat veel meer richting een week of weken.
Maar bedankt voor de tips. Die neem ik mee. :thumbup:

Romeo
Forumgebruiker
Berichten: 5844
Lid geworden op: 28 feb 2004 16:55
Been thanked: 2 times

Re: Olijfje

Bericht door Romeo »

Vanmiddag bij Dennis023 een wat frisser Young interieur opgehaald.( en nog een aantal onderdelen voor een ander forumlid)
Ziet er beter uit dan wat nu in mijn Panda zit. Nu eerst de rubber mat er uit halen en de boel goed schoon maken, zwarte stoffen vloermat er in en dan de "nieuwe" stoelen en achterbank er in.
Vd week ook een aantal plekjes aan de buitenkant van de auto aangepakt met Noverox, kunnen die afgewerkt worden zodra het weer beter wordt (lees warmer en minder vochtig)

Gebruikersavatar
Pinda1000
Forumgebruiker
Berichten: 4299
Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
Locatie: Den Haag
Has thanked: 17 times
Been thanked: 28 times
Contacteer:

Re: Olijfje

Bericht door Pinda1000 »

Milan schreef:Vanmiddag bij Dennis023 een wat frisser Young interieur opgehaald.( en nog een aantal onderdelen voor een ander forumlid)
Ziet er beter uit dan wat nu in mijn Panda zit. Nu eerst de rubber mat er uit halen en de boel goed schoon maken, zwarte stoffen vloermat er in en dan de "nieuwe" stoelen en achterbank er in.
Vd week ook een aantal plekjes aan de buitenkant van de auto aangepakt met Noverox, kunnen die afgewerkt worden zodra het weer beter wordt (lees warmer en minder vochtig)
Ik heb nog een onderdeel nodig van de passagiersstoel, laat het maar even weten mocht je de stoel weggooien :yes:

Romeo
Forumgebruiker
Berichten: 5844
Lid geworden op: 28 feb 2004 16:55
Been thanked: 2 times

Re: Olijfje

Bericht door Romeo »

Zwart stoffen vloermat zit er in, rubber is er uit.
Wat een zand bende onder die rubber mat trouwens, ongelofelijk hoeveel zand er onder de mat lag. Maar het is weg, wagenbodem schoon gemaakt en de mat gemonteerd. En uiteraard de stoelen er in gezet want zonder rijdt zo lastig. Morgen afwerken ( strips van de vloerbedekking, pluggen en middenconsole terug monteren)
Meteen de middenconsole schoongemaakt net zoals de linker portierbak. Is weer fris.

De wielen zijn bijna klaar. Ik heb nu de laatste laag lak er op gezet nadat ik eerst nog met korrel 1200 had afgeschuurd.
Laat ze nu een weekje drogen/ uitharden en dan nog eens kijken of ze klaar zijn voor montage.

Romeo
Forumgebruiker
Berichten: 5844
Lid geworden op: 28 feb 2004 16:55
Been thanked: 2 times

Re: Olijfje

Bericht door Romeo »

Helaas is het niet alleen positief nieuws wat ik te melden heb. Afgelopen zaterdag zette ik de velgen in de blanke lak. Toen ik wat later ging kijken naar het resultaat was de lak tot mijn schrik opgekruld. Niet overal gelukkig maar dus extra werk om dit weer netjes te krijgen. Of de lak die er op zit werkt niet met de blanke lak die ik op wilde zetten of er is iets anders aan de hand. Kom ik wel achter het is alleen jammer van het extra werk.
Voor de rest is het op Panda gebied nu even rustig omdat ik ook met mijn Punto bezig ben.

Gesloten

Terug naar “Tuning & Styling”