Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
ombouwvereisten
Moderators: michiel van g., Niels9966
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 19 mei 2009 10:03
- Locatie: hurdegaryp
Re: ombouwvereisten
Oke. Daar zit wel wat in inderdaad..
Wat raden jullie mij aan?
De reden dat ik geintreseert ben is dat er nu een 1000cc inzit en die eigenlijk niet lekker draait.
Mijn besluit was reviseren. Aangezien ik veel aan auto sleutel en dit tot op heden goed gaat. Wil ik mij gaan verdiepen in het opknappen van de motor.
Dit wel samen met iemand die er verstand van heeft. Aangezien motoren mij toch nog boven de pet gaat.
Nu zou ik liever iets vlotter willen zijn bij stoplichten etc.
En nee ik hoef geen oerlelijk racemonster. Gewoon lekker pittig.. en dat de golfjes denken.. woooow dat had ik niet verwacht.
Dus of de 1000cc reviseren of een ander blok reviseren en die er in leggen?
Wat voor blokje zouden jullie mij adviseren? I.v.m. regelgeving. Rdw. Keuring. Etc.
Wat raden jullie mij aan?
De reden dat ik geintreseert ben is dat er nu een 1000cc inzit en die eigenlijk niet lekker draait.
Mijn besluit was reviseren. Aangezien ik veel aan auto sleutel en dit tot op heden goed gaat. Wil ik mij gaan verdiepen in het opknappen van de motor.
Dit wel samen met iemand die er verstand van heeft. Aangezien motoren mij toch nog boven de pet gaat.
Nu zou ik liever iets vlotter willen zijn bij stoplichten etc.
En nee ik hoef geen oerlelijk racemonster. Gewoon lekker pittig.. en dat de golfjes denken.. woooow dat had ik niet verwacht.
Dus of de 1000cc reviseren of een ander blok reviseren en die er in leggen?
Wat voor blokje zouden jullie mij adviseren? I.v.m. regelgeving. Rdw. Keuring. Etc.
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 19 mei 2009 10:03
- Locatie: hurdegaryp
Re: ombouwvereisten
Het gaat hier om een panda 1000 CL i.e. uit 1990.
En wanneer is een auto iets waard?
Een auto heeft pas waarde als je erzelf waarde aan hecht.
Mijn vrienden zeggen ook, wat doe je met z'n oud brik?
Maar hetis voor mij geen oud brik.
Dus ja voor mij is hij het waard!
En wanneer is een auto iets waard?
Een auto heeft pas waarde als je erzelf waarde aan hecht.
Mijn vrienden zeggen ook, wat doe je met z'n oud brik?
Maar hetis voor mij geen oud brik.
Dus ja voor mij is hij het waard!
- michiel van g.
- Forum-admin
- Berichten: 8295
- Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
- 1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
- 2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
- 3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
- Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
- Locatie: Zeist
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 70 times
- Contacteer:
Re: ombouwvereisten
oke, dat maakt het al iets lastiger, want die heeft bij mijn weten nog geen voorbereiding voor een ecu.
Dus zul je dat soort zaken ook op de juiste manier aan de elektronica moeten koppelen.
Dus zul je dat soort zaken ook op de juiste manier aan de elektronica moeten koppelen.
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 19 mei 2009 10:03
- Locatie: hurdegaryp
Re: ombouwvereisten
Oke. Nou qua elektrisch zal het voor mij geen moeilijkheden geven.. op elektisch gebied ben ik zelf vrij handig. (Elektricien van beroep) haha.
En heb zelf nog alle onderdelen van een fiat panda young 2001 0.9
Daar is het chassis nu van weg.. maar de onderdelen heb ik nog liggen.
Misschien nog bruikbaar?
En heb zelf nog alle onderdelen van een fiat panda young 2001 0.9
Daar is het chassis nu van weg.. maar de onderdelen heb ik nog liggen.
Misschien nog bruikbaar?
- Pinda1000
- Forumgebruiker
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
- Locatie: Den Haag
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 28 times
- Contacteer:
Re: ombouwvereisten
Dan is het juist makkelijker....als je het donorblok compleet met kabelboom en ECU hebt hoef je alleen maar 3 draadjes aan te sluiten....michiel van g. schreef:oke, dat maakt het al iets lastiger, want die heeft bij mijn weten nog geen voorbereiding voor een ecu.
Dus zul je dat soort zaken ook op de juiste manier aan de elektronica moeten koppelen.
Maar de 1000 I.E. heeft al een monopoint injectie met ECU.
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 19 mei 2009 10:03
- Locatie: hurdegaryp
Re: ombouwvereisten
Oke.. ik zal het hier ook eens even overleggen wat te doen..
Iedereen hartstikke bedankt.. en ik houdt jullie op de hoogte
Iedereen hartstikke bedankt.. en ik houdt jullie op de hoogte
- Pinda1000
- Forumgebruiker
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
- Locatie: Den Haag
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 28 times
- Contacteer:
Re: ombouwvereisten
Een panda 1000 CL i.e. uit 1990 is de perfecte basis voor een motorwissel. Kwa roest zijn deze (vaak...) beter dan de latere exemplaren en de APK en RDW eisen zijn veel minder streng, waarschijnlijk U9 op kenteken?Tjoeptjoep schreef:Het gaat hier om een panda 1000 CL i.e. uit 1990.
En wanneer is een auto iets waard?
Een auto heeft pas waarde als je erzelf waarde aan hecht.
Mijn vrienden zeggen ook, wat doe je met z'n oud brik?
Maar hetis voor mij geen oud brik.
Dus ja voor mij is hij het waard!
Waarom ik vraag of de auto het waard is, is omdat het zonde van je tijd en moeite is om een perfecte motor in een auto te hangen die na een jaar zonder hoge kosten niet meer door de APK komt bijvoorbeeld. Daarnaast is het ook niet handig om een zwaardere/sterkere motor in een auto te zetten zonder de rest van de auto aan te pakken zoals ophanging en remmen.
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 19 mei 2009 10:03
- Locatie: hurdegaryp
Re: ombouwvereisten
Ik heb deze panda aangeschaft omdat het niets meer was en niet meer apk waardig..
Toen had ik er 2.
Besloten daar 1 van te maken.. veel nieuwe onderdelen..
En geen tot weinig roest inderdaad..
Vandaar dat ik er nog wel energie in wil steken om het te verbeteren en vernieuwen..
Kosten maken niet uit.. ben gewoon wijs met mijn panda..
Vroeger een panda gehad. Tot dat hij total loss was.. en de liefde is gebleven.. en die blijft!!
Maar het is dus een perfecte basis?
Daar ben ik heel blij mee om te horen!
Toen had ik er 2.
Besloten daar 1 van te maken.. veel nieuwe onderdelen..
En geen tot weinig roest inderdaad..
Vandaar dat ik er nog wel energie in wil steken om het te verbeteren en vernieuwen..
Kosten maken niet uit.. ben gewoon wijs met mijn panda..
Vroeger een panda gehad. Tot dat hij total loss was.. en de liefde is gebleven.. en die blijft!!
Maar het is dus een perfecte basis?
Daar ben ik heel blij mee om te horen!
- Pinda1000
- Forumgebruiker
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
- Locatie: Den Haag
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 28 times
- Contacteer:
Re: ombouwvereisten
Ja, als de carrosserie (nog/weer) goed is, is het de perfecte basis voor zo'n project. Hoe is de staat nu, waarom was hij niet meer APK waardig? En wat staat er op het kenteken, U9?Tjoeptjoep schreef:Maar het is dus een perfecte basis?
Daar ben ik heel blij mee om te horen!
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 19 mei 2009 10:03
- Locatie: hurdegaryp
Re: ombouwvereisten
Ik heb zo de papieren niet bij de hand.. pas als ik vanmiddag thuis ben.. zal ik dan even kijken.
De vorige eigenaar had aan de achteras gelast. Wat niet mag. En de veren waren er onderweg. Zaten blokjes hout tussen. (Verlaging voor amateurs.)
Hij lag zo laag dat ik over een ritje van 15 km over een klinker weg 6 uur en 45 minuten heb gedaan.. haha..
Nu is hij dus weer volledig orgineel met een nieuwe achteras. Nieuwe remmerij rondom.
Was een stuk uit het chassis gezaagd voor de verlaging.. dit uit de donor weg gezaagd en er in gelast.. en ga zo nog maar even door.
Zit op het moment alleen een bestuurdersstoel in. Gebruik hem op het moment voor verhuizen en dergelijke.
verder is hij solide.. geen roest. Of najah doorgeroeste plekken.
De vorige eigenaar had aan de achteras gelast. Wat niet mag. En de veren waren er onderweg. Zaten blokjes hout tussen. (Verlaging voor amateurs.)
Hij lag zo laag dat ik over een ritje van 15 km over een klinker weg 6 uur en 45 minuten heb gedaan.. haha..
Nu is hij dus weer volledig orgineel met een nieuwe achteras. Nieuwe remmerij rondom.
Was een stuk uit het chassis gezaagd voor de verlaging.. dit uit de donor weg gezaagd en er in gelast.. en ga zo nog maar even door.
Zit op het moment alleen een bestuurdersstoel in. Gebruik hem op het moment voor verhuizen en dergelijke.
verder is hij solide.. geen roest. Of najah doorgeroeste plekken.
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 19 mei 2009 10:03
- Locatie: hurdegaryp
Re: ombouwvereisten
Weet niet of ik van voor nog fotos heb.. maar zal ook daar vanmiddag even naar kijken..
Heb even op de site van rdw gekeken naar kenteken check.
Maar inderdaad een u9.
PANDA 1000L I.E. U9
Wat houdt het nou precies in?
Dat de kat verplicht is toch?
Heb even op de site van rdw gekeken naar kenteken check.
Maar inderdaad een u9.
PANDA 1000L I.E. U9
Wat houdt het nou precies in?
Dat de kat verplicht is toch?
Re: ombouwvereisten
U9 op kenteken wil alleen maar zeggen dat ie af-fabriek geleverd is met een geregelde katalisator, heeft verder geen betekenis.
Katverplichting is pas bij een heel jong bouwjaar (1-1-2003?)
Struikelblok is de viergasmeting vanaf bouwjaar 1-1-1993,
zonder kat kan dat een uitdaging zijn.
Katverplichting is pas bij een heel jong bouwjaar (1-1-2003?)
Struikelblok is de viergasmeting vanaf bouwjaar 1-1-1993,
zonder kat kan dat een uitdaging zijn.
Re: ombouwvereisten
Hier ook maar even melden:
Vandaag een 55pk auto laten omkeuren naar 114pk, das net iets meer dan 100% toename
(voor wie 't weten wil: 91'er VW Polo sedan vzv G40-motor)
Keuring valt wel mee: eigenlijk een veredelde apk keuring
met als extra's dat 't voertuig gewogen wordt,
men de herkomst van de donor-motor mot kunnen aantonen (donor-kenteken)
en er wordt heel hard gezocht naar de motorcode+nummer (had ik ook op foto).
55 euro aftikken en nieuwe kentekencard wordt thuis gestuurd (1 á 2 weken)
Vandaag een 55pk auto laten omkeuren naar 114pk, das net iets meer dan 100% toename
(voor wie 't weten wil: 91'er VW Polo sedan vzv G40-motor)
Keuring valt wel mee: eigenlijk een veredelde apk keuring
met als extra's dat 't voertuig gewogen wordt,
men de herkomst van de donor-motor mot kunnen aantonen (donor-kenteken)
en er wordt heel hard gezocht naar de motorcode+nummer (had ik ook op foto).
55 euro aftikken en nieuwe kentekencard wordt thuis gestuurd (1 á 2 weken)