Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
fiat panda young 2001
Moderators: michiel van g., Niels9966
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 22 feb 2016 10:26
- 1e Panda-achtige: fiat panda 1.1 2001
- Facebook: https://www.facebook.com/jeffrey.brand.12
- Skype ID: live:jeffreybrand196
fiat panda young 2001
hee iedereen ik wil graag mijn fiat panda young uit 2001 meer pk's geven hoe kan ik het beste doen?
en ik heb zelf een olie lek hoe kan ik het beste controleren waar het zit want ik moet er ook mee kunnen crossen en dan heb ik olie wel nodig.
ik hoop dat jullie met nuttig informatie komen.
het moet wel helaas zo goedkoop mogelijk zo dat ik wat over hou voor een andere fiat
met vriendelijke groeten
Jeffrey
en ik heb zelf een olie lek hoe kan ik het beste controleren waar het zit want ik moet er ook mee kunnen crossen en dan heb ik olie wel nodig.
ik hoop dat jullie met nuttig informatie komen.
het moet wel helaas zo goedkoop mogelijk zo dat ik wat over hou voor een andere fiat
met vriendelijke groeten
Jeffrey
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 22 feb 2016 10:26
- 1e Panda-achtige: fiat panda 1.1 2001
- Facebook: https://www.facebook.com/jeffrey.brand.12
- Skype ID: live:jeffreybrand196
Re: fiat panda young 2001
dat helaas niet maar het is gewoon een 1.1 block meer niet maar ik heb 55 pk en ik wil graagmeer hebben uitendelijk is mijn doel 100 pk
Re: fiat panda young 2001
Bij het type Panda met deze motor wordt zo'n beetje alles door en vanuit de computer (ECU) geregeld en bewaakt.
De makkelijkste manier is chiptuning.
Motorische aanpassingen wordt een moeilijk verhaal. Het wordt wel gedaan bij de 1100's maar dat zijn dan de SPI's jij hebt een MPI (Multipoint injectie). Bij een SPI(Single Point) wordt er bv vervangen; een andere nokkenas (P75/Punto75), gasklephuis,spruitstuk,katververvanger/geen katalysator (dat laatste kun je sowieso bij jouw auto vergeten want je hebt eenlambdasonde voor en na de kat dus kun je dat ding niet zo maar verwijderen.Dit zijn een aantal dingen, eigenlijk de meest gangbare, die bij een 1.1 gedaan worden, de oudere dan in ieder geval want bij een MPI wordt het een ander verhaal.
Goedkoop is het allemaal niet en wordt het ook niet.voor chiptuning (met max 10 pk extra) ben je al gauw vanaf zo'n 300 euro kwijt. Misschien dat je dan beter kunt overwegen om een motorblok met meer vermogen uit bv een sloop of schadeauto over te zetten in jouw Panda. Meer werk maar (misschien) ook meer resulaat. Er zijn diverse topics over getunde Panda's te vinden op dit forum, misschien dat je daar nog wat ideeën vandaan kunt halen.
De makkelijkste manier is chiptuning.
Motorische aanpassingen wordt een moeilijk verhaal. Het wordt wel gedaan bij de 1100's maar dat zijn dan de SPI's jij hebt een MPI (Multipoint injectie). Bij een SPI(Single Point) wordt er bv vervangen; een andere nokkenas (P75/Punto75), gasklephuis,spruitstuk,katververvanger/geen katalysator (dat laatste kun je sowieso bij jouw auto vergeten want je hebt eenlambdasonde voor en na de kat dus kun je dat ding niet zo maar verwijderen.Dit zijn een aantal dingen, eigenlijk de meest gangbare, die bij een 1.1 gedaan worden, de oudere dan in ieder geval want bij een MPI wordt het een ander verhaal.
Goedkoop is het allemaal niet en wordt het ook niet.voor chiptuning (met max 10 pk extra) ben je al gauw vanaf zo'n 300 euro kwijt. Misschien dat je dan beter kunt overwegen om een motorblok met meer vermogen uit bv een sloop of schadeauto over te zetten in jouw Panda. Meer werk maar (misschien) ook meer resulaat. Er zijn diverse topics over getunde Panda's te vinden op dit forum, misschien dat je daar nog wat ideeën vandaan kunt halen.
- Dennis023
- Forumgebruiker
- Berichten: 1088
- Lid geworden op: 21 jun 2014 09:10
- 1e Panda-achtige: Momenteel geen Fiat
- Locatie: Gorredijk
Re: fiat panda young 2001
Heel veel succes om van 55 naar 100 pk te gaan met een atmosferisch blok. Dat gaat nml niet lukken.
Nu: Pandaloos, ben overgestapt naar Toyota
Ex: Fiat Panda 1.2 Lounge met Lounge + pakket 2016
Ex: Fiat Panda 85 twinair lounge 2012
Ex: Fiat Panda Classic 750 CL 1988
Ex: Fiat Grande Punto
Ex: Fiat Sedici
Ex: Fiat Panda 1.2 Lounge met Lounge + pakket 2016
Ex: Fiat Panda 85 twinair lounge 2012
Ex: Fiat Panda Classic 750 CL 1988
Ex: Fiat Grande Punto
Ex: Fiat Sedici
- Pinda1000
- Forumgebruiker
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
- Locatie: Den Haag
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 28 times
- Contacteer:
Re: fiat panda young 2001
Ivo heeft nog een 1000 i.e. blok liggen met 45 pk. Als je die dan achterin hangt heb je voor 100 euro 100 pk en 4 wheeldrive in je Panda!
- Peter de Panda
- Forumgebruiker
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 29 nov 2011 22:05
- 1e Panda-achtige: 1.1 Young 2001
- Locatie: Zuid Gelderland
Re: fiat panda young 2001
Wat dingen die je kan controleren betreft de olielekkage:
- Sluit de olievuldop goed af?
- Zit er niet teveel olie in? (peilen)
- Dicht de aftapplug goed af?
- Sluit het oliefilter goed aan?
- Is de carterpakking lek?
- Is de kleppendekselpakking lek?
- Sluit de afdichting van de peilstok goed aan op de peilbuis?
- Is je carter doorgeroest of op een andere manier lek geraakt?
- Lekt de koppakking? (Maar dan heb je waarschijnlijk wel meer problemen dan alleen wat olielekkage)
Er zijn vast nog heel veel meer mogelijke oorzaken, maar dit sluit al behoorlijk wat uit.
Ik heb een luchthapper gemonteerd op de motorkap. Sindsdien is ie n stuk sneller!
Lijkt me bijzonder onplezierig 100 pk op n Panda onderstel.
- Sluit de olievuldop goed af?
- Zit er niet teveel olie in? (peilen)
- Dicht de aftapplug goed af?
- Sluit het oliefilter goed aan?
- Is de carterpakking lek?
- Is de kleppendekselpakking lek?
- Sluit de afdichting van de peilstok goed aan op de peilbuis?
- Is je carter doorgeroest of op een andere manier lek geraakt?
- Lekt de koppakking? (Maar dan heb je waarschijnlijk wel meer problemen dan alleen wat olielekkage)
Er zijn vast nog heel veel meer mogelijke oorzaken, maar dit sluit al behoorlijk wat uit.
Ik heb een luchthapper gemonteerd op de motorkap. Sindsdien is ie n stuk sneller!
Lijkt me bijzonder onplezierig 100 pk op n Panda onderstel.
Panda 1.100 young Nero 90.000 km.
- louis
- Clublid
- Berichten: 1285
- Lid geworden op: 15 nov 2012 23:37
- 1e Panda-achtige: 45 1980
- Locatie: Malden
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: fiat panda young 2001
Check ook of de sensoren lekvrij zijn. Bij mij lekte het blok bij de oliesensor. Nieuwe sensor erin en opgelost.
gr,
Louis
Seat Panda-Trans
Cee’d/Enka/AZU/850T/HQ-bakkie
Louis
Seat Panda-Trans
Cee’d/Enka/AZU/850T/HQ-bakkie
Re: fiat panda young 2001
Hang er een blok van een Punto 176 1.2 16V in, dan heb je de eerste 86pk al te pakken. Wel de electronica mee wisselen!
Momenteel rijdend: Fiat Panda 1.2, Fiat Punto 176 1.2 16V G3, Fiat 127 Fiorino lpg bijgenaamd de Smurf! En een Autobianchi A112 Junior van '80 met 32dkm.
Op de operatietafel: Autobianchi A112 1974, restauratie en ombouw naar 1.1 Fire met ECVT.
Op de operatietafel: Autobianchi A112 1974, restauratie en ombouw naar 1.1 Fire met ECVT.
Re: fiat panda young 2001
Niet onmogelijk, atmosferisch 100pk per liter vind ik altijd een mooi doelDennis023 schreef:Heel veel succes om van 55 naar 100 pk te gaan met een atmosferisch blok. Dat gaat nml niet lukken.
Alleen kost 't een boel centen en is 't vaak handiger & voordeliger om grotere motor als basis te nemen.
Bovendien mot men 't wel echt willen: klein opgefokt motortje, die nerveus rijdt en waarvan de betrouwbaarheid achteruit holt.
Wel leuk als project of als 't mot voldoen aan (race-)reglementen oid, maar als daily zou ik 't niet aanraden.
- bero
- Forumgebruiker
- Berichten: 8806
- Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
- Locatie: Deventer
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 40 times
Re: fiat panda young 2001
Ach, het is een Panda voor de cross, dus laat hem lekker.
Maar een Panda blok opvoeren naar 100pk is haast onmogelijk.
Dan kom je echt aan een ander blok toe, plus versteviging van het chassie.
Anders heb je een halve Panda na 1 rondje cross..
Maar een Panda blok opvoeren naar 100pk is haast onmogelijk.
Dan kom je echt aan een ander blok toe, plus versteviging van het chassie.
Anders heb je een halve Panda na 1 rondje cross..
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003
- Ivo
- Forumgebruiker
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: 23 feb 2010 21:22
- Locatie: Leiden
- Been thanked: 8 times
Re: fiat panda young 2001
Als het een Panda voor een cross is, maakt een olie lekkage dan uit? En betreft het opvoeren. Gooi dan het interieur (en doneer aan mij) en ander onnodig spul eruit. Lichter is sneller. Uitlaatdemper eraf en luchtfilter eruit geeft het publiek de impressie dat je echte serieuze upgrades hebt uitgevoerd, terwijl het je geen cent heeft gekost
Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)
Re: fiat panda young 2001
Met gemak!Dennis023 schreef:Heel veel succes om van 55 naar 100 pk te gaan met een atmosferisch blok. Dat gaat nml niet lukken.
Splitfire bougies +5pk
Blauwe bougiekabels + 5pk
Katalysator weg +10pk
Dikke uitlaat +10pk
Spaghetti-spruitstuk +5pk
Dat is al 90pk
Als je dan ook nog een powerfilter monteert krijg je ook nog eens +10% meer vermogen.
Dan zit je aan de 100pk!!1!