Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu za, 24 jun 2017, 23:32





Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
panda young uit 2000 
Auteur
Bericht Deel dit onderwerp via: Deel dit onderwerp via: FacebookDeel dit onderwerp via: TwitterDeel dit onderwerp via: Google+
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di, 26 sep 2006, 14:02
Berichten: 6676
Woonplaats: Deventer
Panda: 1.3 JTD 2006
2e Panda: 1/2 4x4 Sisley 1987 - Doblo 1.9 2007
Bericht Re: panda young uit 2000


Altijd leuk om projectjes te zien.
Enige wat ik me afvraag is of er enig besef is waarom een oer-panda maar de halve gril roosters heeft, en de classics de hele gril roosters hebben?

Have fun!



Afbeelding
|| Upload je foto's via de uploader! || Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Mien (Doblo-steen) Fiat Doblo Malibu JTD 1900cc 2007
1/2 eigenaar Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987


Profiel
Forumgebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr, 24 jul 2015, 18:55
Berichten: 63
Woonplaats: Hoeselt, België
Panda: 900 Young
Bericht Re: panda young uit 2000


bero schreef:
Altijd leuk om projectjes te zien.
Enige wat ik me afvraag is of er enig besef is waarom een oer-panda maar de halve gril roosters heeft, en de classics de hele gril roosters hebben?

Have fun!

Oerpanda's hadden een luchtgekoelde 2 cilinder, en de classics hadden allemaal watergekoelde 4cilinders, denk dat het hiermee te maken heeft


Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za, 28 feb 2004, 16:55
Berichten: 5575
Panda: 1000 CLX 1992
Bericht Re: panda young uit 2000


jarnowke schreef:
Oerpanda's hadden een luchtgekoelde 2 cilinder, en de classics hadden allemaal watergekoelde 4cilinders, denk dat het hiermee te maken heeft

Alleen de Panda 30. de 34 en 45 waren/zijn 4 cylinders.


Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr, 13 feb 2004, 21:55
Berichten: 5276
Woonplaats: Zeist
Panda: Seat Marbella GL 1987
2e Panda: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
Bericht Re: panda young uit 2000


bero schreef:
Altijd leuk om projectjes te zien.
Enige wat ik me afvraag is of er enig besef is waarom een oer-panda maar de halve gril roosters heeft, en de classics de hele gril roosters hebben?

Have fun!

Heel simpel, de radiateur is maar de helft van het voorfront. Meer koelopening was niet nodig.
Afbeelding

en dat kwam mooi uit, want daardoor kon de ventilator van de Panda 30 aan de linkerkant komen:
Afbeelding

De 750, 1000, 900, en 1100 hebben een radiator over de volle breedte.
Maar, qua koelcapaciteit maakt het niet zo heel veel uit. Hoogstens dat de ventilator iets eerder aanslaat, zeker met de huidige warmte. Maar als dat goed werkt...



Seat Marbella GL: Afbeelding
Seat Trans 0.9 i.e.: Afbeelding


Profiel WWW
Clublid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo, 27 feb 2011, 13:53
Berichten: 866
Woonplaats: breda
Panda: Lancia y10 1990 1.2 mpi
2e Panda: 1000 clx 1991
Bericht Re: panda young uit 2000


Mooie velgen (y)
Kaj7Kaj schreef:
Uiteindelijk was een vriend zo handig om ze te monteren met spacers zodat de naafdiameter te verwaarlozen was.
Bedoel je spacers/spoorverbeders die de velgen verder naar buiten plaatsen, of centreerringen om alleen het verschil in diameter op te vangen? Als je namelijk spoorverbreders hebt die het aanlopen veroorzaken kan je die weghalen en centreerringen plaatsen. dat is heel gangbaar en in nagenoeg alle maten te krijgen.
Afbeelding


Profiel
Clublid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo, 14 jul 2010, 22:27
Berichten: 2155
Woonplaats: Den Haag
Panda: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
Bericht Re: panda young uit 2000


Het gat in de velg is kleiner dan de naafdiameter :P

Door de spacer centreert de velg niet meer op de naaf dus dat is niet echt een goede oplossing......

Uitdraaien van het gat in de velg is een oplossing.


Profiel
Clublid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo, 27 feb 2011, 13:53
Berichten: 866
Woonplaats: breda
Panda: Lancia y10 1990 1.2 mpi
2e Panda: 1000 clx 1991
Bericht Re: panda young uit 2000


ah, van zulke spacers..zonder verlengde naaf. dan komt alle kracht op de bouten te staan en die moeten nu dus alle klappen opvangen. ik zou me daar niet prettig bij voelen..


Profiel
Clublid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo, 14 jul 2010, 22:27
Berichten: 2155
Woonplaats: Den Haag
Panda: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
Bericht Re: panda young uit 2000


En de velg wordt alleen (deels) gecentreerd door de wielbouten zo.


Profiel
Clublid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo, 27 feb 2011, 13:53
Berichten: 866
Woonplaats: breda
Panda: Lancia y10 1990 1.2 mpi
2e Panda: 1000 clx 1991
Bericht Re: panda young uit 2000


Ik zit me een beetje af te vragen waarom een velgfabrikant 4x98 velgen maakt met een naafgat kleiner als 58,1??, aangezien dat altijd de standaard is voor zover ik weet.
De wat oudere vw golfjes en bmw, opel etc hebben b.v. een iets kleinere naaf (57,1 dacht ik) met steek 4x100, Dan lijken de gaten overeen te komen bij montage... en dan staan de bouten op een zijwaartse spanning.
Heb even gegoogeld;

R8's were produced in the following sizes.


5.5x13et38/4x100 PCD
6x13 ? /4x100
6x14et45/4x100
6x14et45/4x108
6x14et ? ? 5x112
6x14et35/4x100
6x15et35/4x100
6x15et42/4x100
6x15et45/4x108
6x15et45/5x112
7x15et22/5x112 (dished)
7x15et25/4x100 (dished)
7x15et28/4x100&108 (deep dished)
7x15et35/4x100&108/5x112 (dished)
7x15et37/4x100&108 (dished)
7x15et42/4x100&108/5x112 (dished)
8x15et24/4x108/5x112 (dished)
9x15et12/5x112 (dished)
10x15et/5x112 (dished)

..Geen 4x98 dus :S...hopelijk zit ik er naast of weet je sinds de montage wat schuifbouten zijn..
Lijkt misschien of ik en pinda aan het miereneuken zijn, maar we bedoelen het goed, althans ik wel.. :wink:


Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za, 28 feb 2004, 16:55
Berichten: 5575
Panda: 1000 CLX 1992
Bericht Re: panda young uit 2000


4x98 is ook gebruikt door Simca en zelfs Lada heeft dat gebruikt en misschien nog wel meer merken dan de "bekende.
Misschien dat daarvan het naafgat een andere diameter had?


Profiel
Clublid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo, 27 feb 2011, 13:53
Berichten: 866
Woonplaats: breda
Panda: Lancia y10 1990 1.2 mpi
2e Panda: 1000 clx 1991
Bericht Re: panda young uit 2000


Heb ooit simca velgen gehad, die hadden ook een naafgat van 58,1. Lada heeft volgens mij de maten van de fiat 124 overgenomen.
Zou kunnen dat er een onbekender merk is met afwijkende maat, maar dat veranderd niet dat er niks te vinden lijkt te zijn over ronal type R8 met de juiste steek voor fiat, vandaar mijn 'bezorgdheid'


Profiel
Forumgebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma, 01 feb 2016, 23:24
Berichten: 39
Woonplaats: Nieuwlande
Panda: panda young 2000 900cc
Bericht Re: panda young uit 2000


Heren, ik snap dat jullie een beetje bezorgd zijn ik heb inderdaad de spacers "Spoorverbreders" met schuifbouten gebruikt, alles met een autosportshop besproken of dit veilig was en het word vaker gedaan, ook met de autocross waar de velgen meer te verduren krijgen dan bij normaal straatgebruik.

Ik heb nu eerst de normale velgen weer gemonteerd omdat ik de auto voor de apk zo standaard mogenlijk wil hebben.
Ook heb ik nog wat roestplekken onder het rubber van de kofferbak weggestuurd en bijgewerkt.

Ook heb ik nog een paar kleine vraagjes, iemand die een handigheidje heeft om het rubbertje van het slotje op de achterklep weer te monteren. Dit lukt mij maar niet.

Ook kan ik de ruit van de rechter deur iets open drukken met de hand, het lijkt me dat dit niet zo hoort. Ik kan niets vinden wat niet goed zit of kapot is in de deur. Links kan dit namenlijk niet. Iemand een idee?


Profiel
Clublid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo, 14 jul 2010, 22:27
Berichten: 2155
Woonplaats: Den Haag
Panda: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
Bericht Re: panda young uit 2000


Waarom schuifbouten??? De steek is toch gewoon 98?


Profiel
Forumgebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma, 01 feb 2016, 23:24
Berichten: 39
Woonplaats: Nieuwlande
Panda: panda young 2000 900cc
Bericht Re: panda young uit 2000


Deze panda tuft ook nog vrolijk rond.

De originele velgen zitten er al weer een tijdje onder, deze heb ik opgeknapt en fleuren de auto helemaal op.

enkele weken geleden ben ik met mijn blokkendoos op het TT circuit geweest, en dat leverde natuurlijk een mooi plaatje op. _O_
Afbeelding

wij waren zeker niet de snelst maar hebben er een geweldige ervaring aan overgehouden. :yes:


Profiel
Forumgebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo, 10 sep 2014, 08:58
Berichten: 66
Woonplaats: Den Haag
Panda: 1.1 Young 2002
Bericht Re: panda young uit 2000


Ey lekker bezig met dat zwarte hokje. Kom jij als de wiedeweer eens naar een autoslalomwedstrijd in Lelystad komend jaar! Daar rij ik ook met de Panda rond :) . Ligt het aan mij of zijn alle sportieve panda's hier op het forum zwart?

Afbeelding

check de website voor de data 2017 op www.wimedo.nl (of facebook team wimedo autoslalom)


Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum





Wie is er online 

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Forum restyle 2010: aribold & welshwitch, 2014: aribold & forumbeheer.
phpBB.nl Vertaling