Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Panda skyline VAN

Discussie over het tunen en stylen van de Panda (1980-2003)

Moderators: michiel van g., Niels9966

Plaats reactie
Gebruikersavatar
kylian371
Forumgebruiker
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 mar 2016 18:11
1e Panda-achtige: 1000 fire skyline blue 1992

Panda skyline VAN

Bericht door kylian371 »

Ik zou op mijn panda graag n panda VAN achterklep verlenging met deurtjes willen,
Waar zou ik dat kunnen vinden? Is dat uberhaupt te vinden?
Of heeft iemand hier dat toevallig ergens verborgen onder een berg stof liggen?

Groetjes!

Gebruikersavatar
2x34
Forumgebruiker
Berichten: 438
Lid geworden op: 13 feb 2011 09:42
Locatie: Made (De May)

Re: Panda skyline VAN

Bericht door 2x34 »

Naar italie of op ebay zoeken met veel geduld
panda 34 openair

Romeo
Forumgebruiker
Berichten: 5844
Lid geworden op: 28 feb 2004 16:55
Been thanked: 2 times

Re: Panda skyline VAN

Bericht door Romeo »

Via de buitenlandse sites kom je wel eens een Panda tegen met Van opbouw.
Even voor de duidelijkheid; een Panda Van betekent niet automatisch dat er zo'n opbouw (ik noem het een dakkapel) op zit.
Een Panda Van is namelijk niets meer of minder dan een Panda waar af fabriek geen achterbank in zit en soms wel maar soms ook niet een scheidingswand in zit. de gordels achter ontbreken en worden af fabriek niet gemonteerd wat ook weinig zin zou hebben in de "bedrijfsruimte"
Ook de opklapbare ramen (zwarte geribbelde paneeltjes) zijn niet standaard op een Panda Van maar worden afhankelijk van de opdrachtgever dan wel of niet gemonteerd.

Weet je dus een Panda Van te vinden dan zul je dus ook goed moeten kijken of deze de door jouw gezochte opbouw heeft.
Onderstaande foto's zijn ook Panda Vans

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de laatste foto's, met het idee van de opbouw zoals je hem waarschijnlijk zou willen hebben:

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
lenny
Forumgebruiker
Berichten: 1000
Lid geworden op: 27 feb 2011 13:53
1e Panda-achtige: panda young 1100 2002
Locatie: breda
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: Panda skyline VAN

Bericht door lenny »

..............en toen ging me afvragen of zoiest zelf te maken valt gezien er moeilijk aan te komen is... :? eerst zat ik te denken aan scharnieren aan de zijkant, maar er zijn ook genoeg busjes met omhooggaande klep..kort door de bocht; achterruit en omliggend staal verplaatsen wat extra plaatstaal en sterkere gasveren (als die wat langer zijn gaat de klep verder open) zou al voldoende zijn bij onderstaande idee :wink: .., heb je alleen niet die sympathieke dubbele deurtjes. maar reëel bekeken; de enigste winst hierbij haal je als je iets vervoerd waarbij normaal gezien de schuine achterruit in de weg zit, dus of al dat zaag en laswerk de moeite waard is..
diy-pandavan.jpg

Gebruikersavatar
michiel van g.
Forum-admin
Berichten: 8295
Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
Locatie: Zeist
Has thanked: 25 times
Been thanked: 70 times
Contacteer:

Re: Panda skyline VAN

Bericht door michiel van g. »

Dit lijkt op de toncar-oplossing voor de Volvo 440!
Seat Marbella GL: Afbeelding
Seat Trans 0.9 i.e.: Afbeelding
Fiat Panda Twinair 60
Citroën Dyane6, 1977
Opel Ampera-e, 2018

Gebruikersavatar
Ivo
Forumgebruiker
Berichten: 2276
Lid geworden op: 23 feb 2010 21:22
Locatie: Leiden
Been thanked: 8 times

Re: Panda skyline VAN

Bericht door Ivo »

@Lenny, ziet er niet verkeerd uit zo. De deurtjes zijn wel geinig maar dit is ook niet verkeerd. Alleen zou ik voor glasvezel gaan en niet lassen. Als iemand in de club al zo'n aanbouw heeft, is het helemaal makkelijk. Was het nou niet dat die dingen nog wel eens wilden roesten?
Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)

Gebruikersavatar
lenny
Forumgebruiker
Berichten: 1000
Lid geworden op: 27 feb 2011 13:53
1e Panda-achtige: panda young 1100 2002
Locatie: breda
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: Panda skyline VAN

Bericht door lenny »

Glasvezel is inderdaad ook een optie, zou ik alleen wel hier en daar de boel aansterken met staal staf.
michiel van g. schreef:Dit lijkt op de toncar-oplossing voor de Volvo 440!
Heb het eens opgezocht, en ja inderdaad! qua idee vergelijkbaar. kon alleen m'n lachen niet inhouden toen ik het zag..het ziet er nogal opgeplakt uit :X . Als er zoveel (middel)grote stationwagens in omloop zijn, waarom dan je volvo zo raar laten verbouwen :?

Romeo
Forumgebruiker
Berichten: 5844
Lid geworden op: 28 feb 2004 16:55
Been thanked: 2 times

Re: Panda skyline VAN

Bericht door Romeo »

De Van opbouw is niet moeilijk aan te komen want die kun je namelijk nog nieuw bestellen via de Fiat dealer. Het is dan alleen de kale opbouw zonder rubbers, montagedelen, schanieren e.d. Wel zo'n € 2400,= neerleggen maar dan heb je ook wat. Alleen moet je dan wel op zoek naar gebruikte deurtjes want die zijn nieuw niet meer leverbaar.

Plaats reactie

Terug naar “Tuning & Styling”