Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
Erik's Panda young, 1100, 2002
Moderators: michiel van g., Niels9966
- Erik`
- Forumgebruiker
- Berichten: 917
- Lid geworden op: 18 sep 2014 22:38
- 1e Panda-achtige: 45cl - 1983
- 2e Panda-achtige: 900 hobby - 1999
- 3e Panda-achtige: Renault Twingo 1.5dci - 2011
- Facebook: https://www.facebook.com/erik.overmars.3
- Skype ID: erik_overmars
- Locatie: Espel
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 5 times
Re: Erik's Panda young, 1100, 2002
Helemaal vergeten te vertellen.
Vrijdag 4 augustus is deze geweldige panda weer apk gekeurd tot september 2018
Hij had drie puntjes die ter plekke opgelost konden worden:
- 1 achteruitrijledje had de geest gegeven, dus die heb ik losgekoppeld.
- de ruitensproeier stond niet goed afgesteld.
- het lichtbeeld rechtsvoor was niet juist, dus het lampje is vervangen.
Dat noem ik zelf toch wel glansrijk geslaagd.
Vrijdag 4 augustus is deze geweldige panda weer apk gekeurd tot september 2018
Hij had drie puntjes die ter plekke opgelost konden worden:
- 1 achteruitrijledje had de geest gegeven, dus die heb ik losgekoppeld.
- de ruitensproeier stond niet goed afgesteld.
- het lichtbeeld rechtsvoor was niet juist, dus het lampje is vervangen.
Dat noem ik zelf toch wel glansrijk geslaagd.
1986 Mazda 323 BF †
1983 Fiat panda 45CL
2001 Fiat Panda 1100 young 2001 †
2000 Fiat 126 EL
1999 Fiat panda 900 hobby
1990 Seat Marbella special - verkocht
1983 Fiat panda 45CL
2001 Fiat Panda 1100 young 2001 †
2000 Fiat 126 EL
1999 Fiat panda 900 hobby
1990 Seat Marbella special - verkocht
- Erik`
- Forumgebruiker
- Berichten: 917
- Lid geworden op: 18 sep 2014 22:38
- 1e Panda-achtige: 45cl - 1983
- 2e Panda-achtige: 900 hobby - 1999
- 3e Panda-achtige: Renault Twingo 1.5dci - 2011
- Facebook: https://www.facebook.com/erik.overmars.3
- Skype ID: erik_overmars
- Locatie: Espel
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 5 times
Re: Erik's Panda young, 1100, 2002
Eindelijk maar eens de moed bij elkaar geraapt om met de resterende folie de achteruit aan te pakken.
Koste wat moeite, maar ik begin er al wat handiger in te worden merk ik.
Volgende keer nog wat beter focussen op de randjes, maar nu zo goed als bubbelvrij.
Ik weet nog niet zo goed wat ik vind van de folie mbt het derde remlicht zo, maar veiligheid gaat toch wel boven de 'looks'.
Koste wat moeite, maar ik begin er al wat handiger in te worden merk ik.
Volgende keer nog wat beter focussen op de randjes, maar nu zo goed als bubbelvrij.
Ik weet nog niet zo goed wat ik vind van de folie mbt het derde remlicht zo, maar veiligheid gaat toch wel boven de 'looks'.
1986 Mazda 323 BF †
1983 Fiat panda 45CL
2001 Fiat Panda 1100 young 2001 †
2000 Fiat 126 EL
1999 Fiat panda 900 hobby
1990 Seat Marbella special - verkocht
1983 Fiat panda 45CL
2001 Fiat Panda 1100 young 2001 †
2000 Fiat 126 EL
1999 Fiat panda 900 hobby
1990 Seat Marbella special - verkocht
- Erik 319
- Moderator
- Berichten: 3513
- Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
- 1e Panda-achtige: 319 twinair 65
- 2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
- Locatie: Almere
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 38 times
Re: Erik's Panda young, 1100, 2002
Ik heb inmiddels 2 rollen verprutst van die folie,word er compleet gestoord van.
Wat een graftroep is dat.
Heb ik eindelijk de achterruit redelijk naar mijn zin,zitten er de volgende dag weer luchtbellen onder.
3e remlicht heb ik er uit gehaald omdat die er niet in hoefde te zitten volgens de keurmeester.
Bouwjaar 12-2001 dus kon net.
Hoe krijg ik die folie in hemelsnaam goed op mijn ramen?
Wat een graftroep is dat.
Heb ik eindelijk de achterruit redelijk naar mijn zin,zitten er de volgende dag weer luchtbellen onder.
3e remlicht heb ik er uit gehaald omdat die er niet in hoefde te zitten volgens de keurmeester.
Bouwjaar 12-2001 dus kon net.
Hoe krijg ik die folie in hemelsnaam goed op mijn ramen?
312=500 319=Panda.
- lenny
- Forumgebruiker
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 27 feb 2011 13:53
- 1e Panda-achtige: panda young 1100 2002
- Locatie: breda
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 16 times
Re: Erik's Panda young, 1100, 2002
Heb je de ondergrond nat gemaakt, b.v. met plantenspuit, erguly? Dan met een rakel het vocht er onderuit stuwen.
- Erik`
- Forumgebruiker
- Berichten: 917
- Lid geworden op: 18 sep 2014 22:38
- 1e Panda-achtige: 45cl - 1983
- 2e Panda-achtige: 900 hobby - 1999
- 3e Panda-achtige: Renault Twingo 1.5dci - 2011
- Facebook: https://www.facebook.com/erik.overmars.3
- Skype ID: erik_overmars
- Locatie: Espel
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 5 times
Re: Erik's Panda young, 1100, 2002
De eerste keer kwam het bloed ook figuurlijk onder m'n nagels vandaan door die folie.erguly schreef:Ik heb inmiddels 2 rollen verprutst van die folie,word er compleet gestoord van.
Wat een graftroep is dat.
Heb ik eindelijk de achterruit redelijk naar mijn zin,zitten er de volgende dag weer luchtbellen onder.
3e remlicht heb ik er uit gehaald omdat die er niet in hoefde te zitten volgens de keurmeester.
Bouwjaar 12-2001 dus kon net.
Hoe krijg ik die folie in hemelsnaam goed op mijn ramen?
Ik heb inmiddels heel wat youtube filmpjes gekeken en mijn werkwijze is:
1, buitenkant ruit goed schoonmaken.
2, buitenkant ruit insprayen met een water-sop mengsel. (een plantenspuit is hiervoor ideaal)
3, folie met plakkant naar buiten op het raam leggen. (nog niet de beschermlaag van de folie halen!)
4, folie afnemen met een kleine ruitentrekker, (zodat je folie goed op het raam blijft liggen)
5, met een stanleymesje de precieze vorm van de ruit uit het folie snijden. (volg de contouren van het raamrubber)
6, binnenkant ruit goed schoonmaken.
7, binnenkant ruit heeul goed insprayen met water-sop mengsel.
8, plakfolie laagje verwijderen en plakkant insprayen met water-sop mengsel.
9, folie van achterkant raam halen en op binnenkant plakken. (indien nodig, extra sprayen)
- vanwege de hoeveelheid water kun je de 'sticker' nog iets verplaatsen nadat je deze hebt aangebracht, lukt dit niet meer, dan heb je toch echt te weinig gesprayd..
10, De sticker goed natsprayen, en vervolgens met een ruitentrekker droog trekken.
- hij moet nu goed vast zitten.
11, de randjes bij trimmen met je stanleymesje, en onder het rubber duwen.
Ben je er ook bij met de jaarlijkse panda dag 9 september?
Ik wil je er best mee helpen, het hoeft niet lang te duren.
1986 Mazda 323 BF †
1983 Fiat panda 45CL
2001 Fiat Panda 1100 young 2001 †
2000 Fiat 126 EL
1999 Fiat panda 900 hobby
1990 Seat Marbella special - verkocht
1983 Fiat panda 45CL
2001 Fiat Panda 1100 young 2001 †
2000 Fiat 126 EL
1999 Fiat panda 900 hobby
1990 Seat Marbella special - verkocht
- Erik 319
- Moderator
- Berichten: 3513
- Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
- 1e Panda-achtige: 319 twinair 65
- 2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
- Locatie: Almere
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 38 times
Re: Erik's Panda young, 1100, 2002
Kijk,dat is ongeveer de werkwijze die ik heb gevolgd.
Moet eerlijk zeggen dat ik de 1e keer niet eens had gezien dat er een beschermlaag op zat en had ik het spul er zo opgeplakt.
Op zich lukt het nu vrij aardig op de hoekjes na. Het midden van het raam gaat best alleen in de hoeken gaat het mis.
Ik weet niet of ik op de Pandadag aanwezig kan zijn ivm werk maar in ieder geval aardig dat je aanbiedt om me te helpen.
Ik ga het in mijn achterhoofd houden want ik moet ook nog een set spatbordverbreders van Alfredo ophalen.
Ga mijn best er voor doen.
Grappig dat jij als naamgenoot ook een zwarte 1100 young hebt.
Gr,Erik.
@ lenny: Ja ,ik heb het zo gedaan maar in de hoekjes ........
Moet eerlijk zeggen dat ik de 1e keer niet eens had gezien dat er een beschermlaag op zat en had ik het spul er zo opgeplakt.
Op zich lukt het nu vrij aardig op de hoekjes na. Het midden van het raam gaat best alleen in de hoeken gaat het mis.
Ik weet niet of ik op de Pandadag aanwezig kan zijn ivm werk maar in ieder geval aardig dat je aanbiedt om me te helpen.
Ik ga het in mijn achterhoofd houden want ik moet ook nog een set spatbordverbreders van Alfredo ophalen.
Ga mijn best er voor doen.
Grappig dat jij als naamgenoot ook een zwarte 1100 young hebt.
Gr,Erik.
@ lenny: Ja ,ik heb het zo gedaan maar in de hoekjes ........
312=500 319=Panda.
- Erik`
- Forumgebruiker
- Berichten: 917
- Lid geworden op: 18 sep 2014 22:38
- 1e Panda-achtige: 45cl - 1983
- 2e Panda-achtige: 900 hobby - 1999
- 3e Panda-achtige: Renault Twingo 1.5dci - 2011
- Facebook: https://www.facebook.com/erik.overmars.3
- Skype ID: erik_overmars
- Locatie: Espel
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 5 times
Re: Erik's Panda young, 1100, 2002
Vandaag was een zwaar onrealistische dag..
Ik heb altijd met grote vraagtekens en vol verbazing gekeken naar de enkele foto's van classic panda's die op hun dakje terecht zijn gekomen. (moet ik nog meer zeggen?)
Milan weet sinds afgelopen oktober meeting ook wel dat een panda goed door de bochten gaat.
Vandaag reed ik over de A9 en stuurde sportief als altijd een bocht in.
De buitenkant van de bocht was echter erg vuil en voor ik het wist gleed als een ruk de achterkant van de auto weg.
(als je grip verliest door onderstuur is dit vaak tijdig merkbaar, maar dit ging erg abrupt,,)
Voor ik het wist gleed ik zijwaarts en probeer nog te corrigeren door tegen te sturen.
Dit mocht niet baten en op dat moment kreeg ik weer volle grip waardoor ik omsloeg, eerst op z'n kant en gelijk door op z'n dak.
Al glijdend ben ik ca. 30 meter verderop, halverwege de bocht, tot stilstand gekomen.
Ik heb hierbij gelukkig niets of niemand geraakt, al kwam de vangrail eng dichtbij.
De zijkanten lijken overigens ongeschonden!
Ik kon de panda zonder kleerscheuren via m'n raampje verlaten.
M'n collega, die een paar auto's achter mij reed, stond binnen no time naast de panda en heeft gebeld, een brandweercommandant die toevallig een paar auto's achter me reed heeft de rest begeleid. Voor controle nog naar het ziekenhuis geweest ivm hartritmestoornissen (dat blijkt inmiddels aangeboren te zijn) maar enkel m'n ego was gekrenkt.
Tuurlijk fijn dat ik verder niets mankeer, maar ik baal als een stekker dat m'n panda in puin ligt.
Nu ruim een jaar in m'n bezit en al veel aan gesleuteld, met name de remmerij was een investering.
Vorige week nog aan het sleutelen geweest, want bij de lfpd kreeg ik de tip om toch even op zoek te gaan naar wielkuipen voor de voorwielen. (de nieuwste classic panda's waren zonder geleverd).
Ik met moeite nog twee gevonden bij de sloop, maar niet helemaal schadevrij, ook de wielkasten hadden de nodige aandacht nodig ivm corrosie. Ik was zelfs bezig met een 'how to', want die kuipen passen niet zomaar.
Onlangs nog het besluit genomen om nog lekker in de panda te investeren.
(nokkenas en gaskleppenhuis punto 75, veerpootbrug, wielen uitlijnen, evt verlagen, rvs uitlaat)
Hij had immer net 113000 op de teller, dus kon makkelijk nog even mee.
Maar dat hoeft dus niet meer, ook de kleine-deukjes-dagen moet ik nog even afzeggen..
Wat nu.?
vermoedelijk de panda naar m'n huis laten brengen en strippen, er zitten genoeg leuke gadgets op en aan.
Maar dan weer een classic panda? of toch wat anders ik weet het nog niet.
Ik heb altijd met grote vraagtekens en vol verbazing gekeken naar de enkele foto's van classic panda's die op hun dakje terecht zijn gekomen. (moet ik nog meer zeggen?)
Milan weet sinds afgelopen oktober meeting ook wel dat een panda goed door de bochten gaat.
Vandaag reed ik over de A9 en stuurde sportief als altijd een bocht in.
De buitenkant van de bocht was echter erg vuil en voor ik het wist gleed als een ruk de achterkant van de auto weg.
(als je grip verliest door onderstuur is dit vaak tijdig merkbaar, maar dit ging erg abrupt,,)
Voor ik het wist gleed ik zijwaarts en probeer nog te corrigeren door tegen te sturen.
Dit mocht niet baten en op dat moment kreeg ik weer volle grip waardoor ik omsloeg, eerst op z'n kant en gelijk door op z'n dak.
Al glijdend ben ik ca. 30 meter verderop, halverwege de bocht, tot stilstand gekomen.
Ik heb hierbij gelukkig niets of niemand geraakt, al kwam de vangrail eng dichtbij.
De zijkanten lijken overigens ongeschonden!
Ik kon de panda zonder kleerscheuren via m'n raampje verlaten.
M'n collega, die een paar auto's achter mij reed, stond binnen no time naast de panda en heeft gebeld, een brandweercommandant die toevallig een paar auto's achter me reed heeft de rest begeleid. Voor controle nog naar het ziekenhuis geweest ivm hartritmestoornissen (dat blijkt inmiddels aangeboren te zijn) maar enkel m'n ego was gekrenkt.
Tuurlijk fijn dat ik verder niets mankeer, maar ik baal als een stekker dat m'n panda in puin ligt.
Nu ruim een jaar in m'n bezit en al veel aan gesleuteld, met name de remmerij was een investering.
Vorige week nog aan het sleutelen geweest, want bij de lfpd kreeg ik de tip om toch even op zoek te gaan naar wielkuipen voor de voorwielen. (de nieuwste classic panda's waren zonder geleverd).
Ik met moeite nog twee gevonden bij de sloop, maar niet helemaal schadevrij, ook de wielkasten hadden de nodige aandacht nodig ivm corrosie. Ik was zelfs bezig met een 'how to', want die kuipen passen niet zomaar.
Onlangs nog het besluit genomen om nog lekker in de panda te investeren.
(nokkenas en gaskleppenhuis punto 75, veerpootbrug, wielen uitlijnen, evt verlagen, rvs uitlaat)
Hij had immer net 113000 op de teller, dus kon makkelijk nog even mee.
Maar dat hoeft dus niet meer, ook de kleine-deukjes-dagen moet ik nog even afzeggen..
Wat nu.?
vermoedelijk de panda naar m'n huis laten brengen en strippen, er zitten genoeg leuke gadgets op en aan.
Maar dan weer een classic panda? of toch wat anders ik weet het nog niet.
1986 Mazda 323 BF †
1983 Fiat panda 45CL
2001 Fiat Panda 1100 young 2001 †
2000 Fiat 126 EL
1999 Fiat panda 900 hobby
1990 Seat Marbella special - verkocht
1983 Fiat panda 45CL
2001 Fiat Panda 1100 young 2001 †
2000 Fiat 126 EL
1999 Fiat panda 900 hobby
1990 Seat Marbella special - verkocht
- louis
- Clublid
- Berichten: 1285
- Lid geworden op: 15 nov 2012 23:37
- 1e Panda-achtige: 45 1980
- Locatie: Malden
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: Erik's Panda young, 1100, 2002
Oef wat een verhaal
Gelukkig dat je er zelf niks aan over hebt gehouden!
Tja, is nu dus wel ff overwegen hoe nu verder.... ik zou hem sowieso strippen....
Succes en sterkte met de zoektocht
Gelukkig dat je er zelf niks aan over hebt gehouden!
Tja, is nu dus wel ff overwegen hoe nu verder.... ik zou hem sowieso strippen....
Succes en sterkte met de zoektocht
gr,
Louis
Seat Panda-Trans
Cee’d/Enka/AZU/850T/HQ-bakkie
Louis
Seat Panda-Trans
Cee’d/Enka/AZU/850T/HQ-bakkie
- binkie
- Clublid
- Berichten: 197
- Lid geworden op: 14 nov 2010 15:13
- 1e Panda-achtige: edizione cool 2011 tropicallia yellow
- 2e Panda-achtige: young 2002 rosso ravenna
- Locatie: wijchen
- Contacteer:
Re: Erik's Panda young, 1100, 2002
Balen man van je blitse panda, maar het belangrijkste is dat jij het kan navertellen.
Sterkte met dit verlies.
Sterkte met dit verlies.
Groetjes Richard
panda 1.2 edizione cool 2011(tropicallia yellow) tweety
panda 1.1 young 2002(rosso Ravenna)
panda 1.2 edizione cool 2011(tropicallia yellow) tweety
panda 1.1 young 2002(rosso Ravenna)
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 05 mei 2015 14:08
- 1e Panda-achtige: 1100 Hobby Selecta 1994
- 2e Panda-achtige: twinair '13
Re: Erik's Panda young, 1100, 2002
Hee Erik, ik heb ook iets soortgelijks meegemaakt met een panda, dit was echter op een rotonde en niet zo erg als bij jou,
bleek achteraf dat een van de nieuwe remcylinders links achter blokkeerde waardoor dat wiel dus ook blokkeerde.
Met als gevolg een flinke slip rond zijn as op een drukke rotonde.
bleek achteraf dat een van de nieuwe remcylinders links achter blokkeerde waardoor dat wiel dus ook blokkeerde.
Met als gevolg een flinke slip rond zijn as op een drukke rotonde.
- michiel van g.
- Forum-admin
- Berichten: 8295
- Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
- 1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
- 2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
- 3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
- Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
- Locatie: Zeist
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 70 times
- Contacteer:
Re: Erik's Panda young, 1100, 2002
auw! daar ben ik dus ook altijd bang voor. Zeker op klaverbladen en al helemaal met de Trans...
- Zoomer
- Berichten: 799
- Lid geworden op: 10 dec 2003 13:10
- 1e Panda-achtige: 1100 Smile
- 2e Panda-achtige: 80pk Twinair Lounge Automaat
- Locatie: Arnhem
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 8 times
- Contacteer:
Re: Erik's Panda young, 1100, 2002
NEE Erik NEEE, dit meen je niet.... wat ontzettend balen dit zeg. En wat ontzettend veel geluk heb je ook gehad dat die engel op je schouder zat.
En wat balen van alle energie die je er al in gestopt hebt de afgelopen tijd...
Heel veel sterkte met de verwerking van alles en wij pinken een traantje mee...(en rijden nog wat minder hard door de bochten)...
En wat balen van alle energie die je er al in gestopt hebt de afgelopen tijd...
Heel veel sterkte met de verwerking van alles en wij pinken een traantje mee...(en rijden nog wat minder hard door de bochten)...
Groetjes Zoomer
////Panda 1100 Smile////Azzurro Astrale////09-2002////
////Panda 1100 Smile////Azzurro Astrale////09-2002////
- Erik 319
- Moderator
- Berichten: 3513
- Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
- 1e Panda-achtige: 319 twinair 65
- 2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
- Locatie: Almere
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 38 times
Re: Erik's Panda young, 1100, 2002
Zonde zeg.
Gelukkig geen letsel.
Maar die arme panda.....
Sterkte met het verlies.
Gr, Erik.
Gelukkig geen letsel.
Maar die arme panda.....
Sterkte met het verlies.
Gr, Erik.
312=500 319=Panda.
- Micha D.
- Forumgebruiker
- Berichten: 2050
- Lid geworden op: 01 feb 2012 08:41
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 45CL 1985
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda 45S (super) 1984
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 9 times
Re: Erik's Panda young, 1100, 2002
Mega balen Erik, maar gelukkig ben je er goed vanaf gekomen...
Gelukkig rij jij niet zo hard .michiel van g. schreef:auw! daar ben ik dus ook altijd bang voor. Zeker op klaverbladen en al helemaal met de Trans...