Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Projectje: custom dashboard

Discussie over het tunen en stylen van de Panda (1980-2003)

Moderators: michiel van g., Niels9966

Gebruikersavatar
4RN01D
Forumgebruiker
Berichten: 577
Lid geworden op: 24 mei 2018 13:30
1e Panda-achtige: 900 Young 2000 [overleden]
2e Panda-achtige: 1.1 Smile 2002
Been thanked: 4 times

Re: Projectje: custom dashboard

Bericht door 4RN01D »

Joost schreef: 25 jun 2020 21:33 Ik wou 'm al opslaan, want het is best een leuk filmpje... maar hij stond al bij mijn favorieten, en kennelijk was ik ook al geabonneerd op het kanaal haha.

Ik was zijn kanaal helemaal vergeten... :rofl:

Ik vind zijn verlengde dash trouwens ook wel vet: https://www.youtube.com/watch?v=_Zx_BEBP8pg
Die is inderdaad wel nice, maar ik zou zo even niet weten wat voor mij de meerwaarde zou zijn... Neemt niet weg dat ik met het idee zou kunnen gaan spelen, als ik de hand kan leggen op een tweede dash uit een 141, met verlichte temperatuurschuif...
Panda 1.1 :D SMILE

Gebruikersavatar
Joost
Moderator
Berichten: 658
Lid geworden op: 26 mei 2011 11:40
1e Panda-achtige: 1000 CL 1987
Locatie: Smilde
Has thanked: 3 times
Been thanked: 10 times

Re: Projectje: custom dashboard

Bericht door Joost »

Met een Brits dashboard kun je alles spiegelen. Heb je een extra knoppenblok voor wat extra lampen e.d. en in de opening voor de tellers kun je een LCD scherm inbouwen.

Gebruikersavatar
4RN01D
Forumgebruiker
Berichten: 577
Lid geworden op: 24 mei 2018 13:30
1e Panda-achtige: 900 Young 2000 [overleden]
2e Panda-achtige: 1.1 Smile 2002
Been thanked: 4 times

Re: Projectje: custom dashboard

Bericht door 4RN01D »

Joost schreef: 26 jun 2020 01:19 Met een Brits dashboard kun je alles spiegelen. Heb je een extra knoppenblok voor wat extra lampen e.d. en in de opening voor de tellers kun je een LCD scherm inbouwen.
Ik zou zelf eerder denken aan een extra opbergvak... een soort handschoenvakje... Zo'n hangmat en de bergvakken in de portieren zijn nogal beperkend... Ook zou ik het klokje zichtbaar houden, dus daar zou ik dan wat op moeten dokteren, maar dat is te doen... Ik zou een concept moeten bedenken... misschien zelfs zo, dat de bijrijder ook frisse lucht krijgt uit zijn eigen roosters... dat is an sich nog wel een leuk idee... misschien dat ik binnenkort eens aan het modden ga...
Panda 1.1 :D SMILE

Gebruikersavatar
Joost
Moderator
Berichten: 658
Lid geworden op: 26 mei 2011 11:40
1e Panda-achtige: 1000 CL 1987
Locatie: Smilde
Has thanked: 3 times
Been thanked: 10 times

Re: Projectje: custom dashboard

Bericht door Joost »

15981248349584080772079702745255.jpg
Weet iemand hoe die grijze bak bevestigd is? Is deze gelijmd? Ik krijg maar 1 kant los en wil niets forceren en breken..

Ik heb een LED strip + difuser binnengekregen van AliExpress die daar mooi in zal passen.

De waarschuwingslampjes zijn kennelijk nog onderweg. Da's het grote nadeel van bestellen uit China he... 't is altijd maar afwachten wanneer het spul binnen komt..

Gebruikersavatar
Ivo
Forumgebruiker
Berichten: 2276
Lid geworden op: 23 feb 2010 21:22
Locatie: Leiden
Been thanked: 8 times

Re: Projectje: custom dashboard

Bericht door Ivo »

Volgens mij zit het op een aantal plekken gesmolten. Ik heb hem er ooit eens afgehaald, maar dat was lomp gedaan. Dus geen idee of dat ook netjes kan. Anders met een dremel aan de slag?
Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)

Gebruikersavatar
Joost
Moderator
Berichten: 658
Lid geworden op: 26 mei 2011 11:40
1e Panda-achtige: 1000 CL 1987
Locatie: Smilde
Has thanked: 3 times
Been thanked: 10 times

Re: Projectje: custom dashboard

Bericht door Joost »

Hahah, jah de Dremel is de volgende stap. :mrgreen:

Gebruikersavatar
4RN01D
Forumgebruiker
Berichten: 577
Lid geworden op: 24 mei 2018 13:30
1e Panda-achtige: 900 Young 2000 [overleden]
2e Panda-achtige: 1.1 Smile 2002
Been thanked: 4 times

Re: Projectje: custom dashboard

Bericht door 4RN01D »

ik zit even te denken over de toerenteller...

Als ik op mijn 1.1mpi de OBDreader aansluit op de poort, dan kan ik het toerental uitlezen... dat doet mij vermoeden dat bij die versie de pin voor de toerenteller ook een aansluiting heeft op de motorcomputer... iemand die kan bevestigen dat dat klopt?
Panda 1.1 :D SMILE

Gebruikersavatar
michiel van g.
Forum-admin
Berichten: 8295
Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
Locatie: Zeist
Has thanked: 25 times
Been thanked: 70 times
Contacteer:

Re: Projectje: custom dashboard

Bericht door michiel van g. »

Dat klopt. Elders op het forum is beschreven hoe je de toerenteller kunt aansluiten
Seat Marbella GL: Afbeelding
Seat Trans 0.9 i.e.: Afbeelding
Fiat Panda Twinair 60
Citroën Dyane6, 1977
Opel Ampera-e, 2018

Mack Hofland

Re: Projectje: custom dashboard

Bericht door Mack Hofland »

Mag ik even nutteloos "grappig" proberen te zijn? Volgens mij past (aangepast) het dashbord van een Land Rover 90/110/ookwel defender (oud type) (alles kunststof) of zelfs die van de vroegere versie "series" (staal) in een Panda. :rofl:

Back on topic; interessante bezigheid! Je neemt je tijd.. gaat je vast lukken wat je in gedachte hebt. Succes man!!

Gebruikersavatar
4RN01D
Forumgebruiker
Berichten: 577
Lid geworden op: 24 mei 2018 13:30
1e Panda-achtige: 900 Young 2000 [overleden]
2e Panda-achtige: 1.1 Smile 2002
Been thanked: 4 times

Re: Projectje: custom dashboard

Bericht door 4RN01D »

michiel van g. schreef: 26 aug 2020 14:15 Dat klopt. Elders op het forum is beschreven hoe je de toerenteller kunt aansluiten
ok... mijn idee was dus dat de toerenteller wellicht aan te sluiten was op een van de pinnetjes van de obd-2 connector. ik heb net wat onderzoek gedaan en die pinnetjes zijn alleen in staat data te lezen met een processor die canbusgegevens kan lezen. dus mijn idee gaat helaas niet op...

tenzij je met arduino aan de gang zou gaan, maar dan moet je je dash ook een stuk slimmer maken...
Panda 1.1 :D SMILE

Gebruikersavatar
bero
Forumgebruiker
Berichten: 8807
Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
Locatie: Deventer
Has thanked: 53 times
Been thanked: 40 times

Re: Projectje: custom dashboard

Bericht door bero »

Een 141 heeft geen CANBUS ;-) Alleen een K-line (high en Low).
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003

Gebruikersavatar
Joost
Moderator
Berichten: 658
Lid geworden op: 26 mei 2011 11:40
1e Panda-achtige: 1000 CL 1987
Locatie: Smilde
Has thanked: 3 times
Been thanked: 10 times

Re: Projectje: custom dashboard

Bericht door Joost »

Mack Hofland schreef: 26 aug 2020 14:33 Mag ik even nutteloos "grappig" proberen te zijn? Volgens mij past (aangepast) het dashbord van een Land Rover 90/110/ookwel defender (oud type) (alles kunststof) of zelfs die van de vroegere versie "series" (staal) in een Panda. :rofl:
Fysiek is het vast passend te maken. Dan de aansluitingen van de tellers nog, maar ook daar is vast iets op te verzinnen..

Ik heb zelf nog eens zitten denken om een compleet dashboard (over de volle breedte) van een Suzuki Samurai in te bouwen. Qua breedte moet dat redelijk overeen komen geloof ik.

Mack Hofland schreef: 26 aug 2020 14:33 Back on topic; interessante bezigheid! Je neemt je tijd.. gaat je vast lukken wat je in gedachte hebt. Succes man!!
Tsjah, het is in principe een projectje dat gewoon op een avondje in elkaar gezet kan worden. Als je weet wat je doet, en de onderdelen in huis hebt. Als je net zoals ik alles bij elkaar improviseert en een paar euro wil besparen door delen uit Chine over te halen, dan duurt het allemaal wat langer... :mrgreen:

Mack Hofland

Re: Projectje: custom dashboard

Bericht door Mack Hofland »

Een dash uit een Samurai... das idd ook geen slecht idee hahahaah!
Leuk verhaal man.. we zien het resultaat wel voorbij komen!

Plaats reactie

Terug naar “Tuning & Styling”