PandaVespa schreef: ↑15 mei 2020 20:36
Ik vraag mij nog steeds af waarom een turbo een must is als het niet om extra vermogen gaat. Dat is juist toch het nut van een turbo?
Meer vermogen is leuk , maar de ervaring en geluid
Van een turbo vind ik persoonlijk heel gaaf rijden en iets unieks vandaar mijn vraag
Pandadriver123 schreef: ↑14 mei 2020 12:59
Meer vermogen is leuk maar een turbo is een must, en heb al nagedacht over uno turbo motor maar werd me afgeraden .riddick zelf ook een turbo op een 1.1 moet ik bij zoon kit ook andere koppaking en dergelijke of is dit op basis te monteren
Standaard koppakking hou het niet al te lang vol bij een turbo toepassing op een niet turbo motor.
Verder zal je het vermogen en koppel laag genoeg moeten houden om koppeling/drukgroep, versnellingsbak en aandrijf assen heel te houden.
Teveel vermogen kan ook een probleem zijn voor zuigers, drijfstangen en krukas/drijfstang lagers.
Een UNO turbo motor met bv 105 pk zou een betere basis zijn voor een turbo project, maar ook stuk kostbaarder.
Vergeet de aandrijfassen niet, ik heb voor dat ik de HP kocht zo'n Italiaans Trofeo blok met turbo ( 125 pk )in een Cinq gelepeld. Dat blok kwam uit een ex rally auto, remmen ( aangepast ), subframe en de carrosserie overleefde alles.
Alleen de de rechter ( de langste ) aandrijfas brak bij vrij rustig optrekken.
Het gaat mij om de rijd ervaring van een turbo motor is heel anders als een atmosferische motor maar zoals ik van jullie hoor geen eemvoudig karwij heeft ook geen haast nu even afwachten of er een aangepaste motor op de markt komt bedankt voor jullie tips als iemand iets heeft liggen of websites weet stuur me een persoonlijk bericht
Robert100HP schreef: ↑10 sep 2020 22:08
Vergeet de aandrijfassen niet, ik heb voor dat ik de HP kocht zo'n Italiaans Trofeo blok met turbo ( 125 pk )in een Cinq gelepeld. Dat blok kwam uit een ex rally auto, remmen ( aangepast ), subframe en de carrosserie overleefde alles.
Alleen de de rechter ( de langste ) aandrijfas brak bij vrij rustig optrekken.
Da's best bijzonder volgens mij. Er rijden wel meer Cinqs en Seics rond met turbo blokjes. Ik heb er al een aantal gezien die rond de 130+ pk zaten met originele versnellingsbak en assen.
Robert100HP schreef: ↑10 sep 2020 22:08
Vergeet de aandrijfassen niet, ik heb voor dat ik de HP kocht zo'n Italiaans Trofeo blok met turbo ( 125 pk )in een Cinq gelepeld. Dat blok kwam uit een ex rally auto, remmen ( aangepast ), subframe en de carrosserie overleefde alles.
Alleen de de rechter ( de langste ) aandrijfas brak bij vrij rustig optrekken.
En waar brak de as dan bij de homokineet of aan de versnellingsbak kant. ??
Nee niet bij de homokineet, maar daar waar de as met een mooie glooiing net iets slanker word.
Ik moet er wel bij vermelden dat er een flinke sper in de bak zat. En dat de auto waar de aandrijving
uit kwam is in gezet in de Italiaanse Trofeo Cup.