Afbeelding Afbeelding Afbeelding vergeet niet de contributie à 22,50 over te maken (nog geen lid? Word lid!)

[Aftertalk] Oktobermeeting 5-10-2014

Aftertalks

Moderators: michiel van g., Niels9966, ingeling, Bumper

Plaats reactie
Gebruikersavatar
WelshWitch
Moderator
Berichten: 2528
Lid geworden op: 16 feb 2004 19:36
1e Panda-achtige: Panda 4x4 Sisley 1987
2e Panda-achtige: Panda 1.2 2004
Locatie: Deventer
Has thanked: 2 times
Contacteer:

[Aftertalk] Oktobermeeting 5-10-2014

Bericht door WelshWitch »

Bero, Tommy en ik zijn weer thuis.
Het was een erg gezellige dag met mooi weer en een leuke route.

Inez en Patrick bedankt!
Dimphy

Ik rem voor dieren, maar ik rijd als een beest.

Sis Panda 1000 4x4, 1987, Groen
Woofmobiel Panda 1.2 2004, Babyblauw
Bigfoot Skoda Yeti 1.4 TSI, 2011, Zwart
De Brandweerauto Opel Vivaro, 2016, Rood

Gebruikersavatar
Toerritviewer
Forumgebruiker
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 jun 2014 01:24

[Aftertalk] Oktobermeeting 5-10-2014

Bericht door Toerritviewer »

De toerrit van de Oktobermeeting 2014
Klik op de route voor meer info

Met dank aan Zoomer voor de route.

Gebruikersavatar
alfredo
Clublid
Berichten: 675
Lid geworden op: 19 apr 2004 00:00
1e Panda-achtige: seat panda 35 cabriolet 1984
2e Panda-achtige: selecta 1100 1991
Locatie: smilde, 9422

Re: [Aftertalk] Oktobermeeting 5-10-2014

Bericht door alfredo »

Ook wij zijn weer thuis aangekomen na een buiten verwachting mooie toertocht.

wij willen dan ook graag de organisatie bedanken voor het verhogen van de kilometerstand van de selecta van 75099 naar 75678 bij thuiskomst.

Top gedaan, van ons mag je het volgend jaar nog eens doen.(liefst hier in de buurt)

Groetjes Alfredo en Inge
Ik weet niet alles, maar wel veel. Schopt mijn reactie jou tegen het zere been? Lees er dan gerust overheen...

Vic en Mir
Clublid
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 apr 2014 20:27
1e Panda-achtige: 1.2 naked 169 2011

Re: [Aftertalk] Oktobermeeting 5-10-2014

Bericht door Vic en Mir »

Wij zijn ook weer thuis :-( . Het had voor ons langer gemogen. Het was weer eens onwijs gezellig!!!!
De rit ( het begin stuk)werd in onze omgeving gereden. De rit bestond namelijk uit drie delen. We hadden twee tussen stoppen, zodat we even met z'n allen gezellig konden bijkletsen. Uiteindelijk eindigden we in Bleiswijk. Daar hebben we heerlijk gegeten bij Boedha Beer. Ik Mirjam ben thuis gekomen met een Boedha Beer beker :P .Al met al we hebben gelachen en hele gezellige dag gehad. De rit was FANTASTISCH!

We hopen iedereen weer de volgende keer te zien!!

Mirjam en Victor met de gele panda

Gebruikersavatar
bero
Forumgebruiker
Berichten: 8801
Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
Locatie: Deventer
Has thanked: 52 times
Been thanked: 39 times

Re: [Aftertalk] Oktobermeeting 5-10-2014

Bericht door bero »

Ik ben helaas wat minder positief over de rit.
Maar dat zal persoonlijk zijn.
Ik wil graag melden dat ik als bestuurder zijnde, niet graag hele langen stukken achter elkaar rij, zonder stop, of iets in die trant.
Ik zie als bestuurder veel minder dan de passagier(s), want ik moet op de weg letten, en de auto;s in de gaten houden. Lange stukken worden saai. Dan ga ik me op gegeven moment irriteren. Aan alles wat er in de buurt is, en alles wat wat doet.
Ook ga ik me dan irriteren aan dingen die gezegd zijn in het begin. Zoals "rij niet te hard, liever wat rustiger". Waarna we gezellig met zijn allen gemiddeld met 55km/h door de 30km zone's denderen. En omdat wij de auto's voor ons moeten volgen, vergeten we heel vaak naar rechts te kijken naar straten die voorrang hebben. In een toerrit, hoor je ook een beetje op de mensen te letten. Zijn we allemaal wel bij? Moeten we niet even wat rustiger? Is dat een clublid die met gevarenlichten aan langs de weg staat? Oh verrek! Ja! Maar waarom wordt er niet gestopt? Of getoeterd om de rest tot stoppen te krijgen? Geen van die dingen.. Ik ben rustiger gaan rijden en kijken of de panda weer in het rijtje kwam.. Aribold was inmiddels wel gestopt.. Maar gelukkig, pandatje kwam weer in de rij..

Ook over wat er bij de rit gezegd werd was dat er genoeg plekjes onderweg waren om even de beentjes te strekken en even bij te kletsen.. Ik moet ze nog ontdekken, want daar werd vrolijk voorbij geraced (wie had er bij dat strandje niet even een ijsje willen halen bij dat kraampje en een beetje uitwaaien, kijken wat ze daar deden?)

Als ik dan later ook hoor dat we al een half uur(?) vertraging hadden, vraag ik me af hoe het was geweest als we allemaal zelf gingen rijden, in plaats van gezamenlijk.
Ook vraag ik me af hoe wordt bepaald wat 'niet snel op zich laten wachten' wordt berekend in tijd. Dit heeft betrekking op de eerste stop
Rekening houdend met de mensen die van ver komen zal de eerste stop niet lang op zich laten wachten. Het is daar mogelijk te genieten van een hapje en een drankje
Ik vind een uur en een kwartier behoorlijk lang voor het begrip 'niet lang'. Ook heb ik zelf niet genoten van de '8 euro lunch', maar dat is persoonlijk en ga ik verder niet over hebben.

ik/wij hebben besloten om na de laatste stop (voor het restaurant gebeuren) naar huis te gaan. Simpelweg omdat ik niet lekker meer in mijn vel zat door al mijn irritaties (let wel op, ik heb ADD).

Al met al zijn er wel een paar dingen die mij positief zijn blijven hangen..
De positiviteit van de organisatie, het kost veel tijd en moeite om zo iets te organiseren, en ik zag hoe ze genoot van de mensen die wel genoten hebben. De grachtjes. Die waren leuk, deed me denken toen ik nog in de stad woonde met mijn pandatje. De aanwezige. We waren niet met vele, maar wel met een leuk groepje. Ik heb geen mensen gezien die niet blij en vrolijk waren.

De route zelf, wat ik er van gezien heb, was erg afwisselend. van oude grachtjes tot moderne woonwijken.
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Yeti Skoda Yeti 1400cc 2011

Gebruikersavatar
Panda 500
Berichten: 1408
Lid geworden op: 31 jul 2012 16:42
1e Panda-achtige: Trekking 4x4 1996 1108 SPI Wit
2e Panda-achtige: Nuova Dynamic 2008 DuaLogic 1.2
3e Panda-achtige: Panda 30-kop (in mijn 500)
Locatie: Hove (Antwerpen)
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times

Re: [Aftertalk] Oktobermeeting 5-10-2014

Bericht door Panda 500 »

Wij zijn dus inmiddels ook goed thuisgekomen, in het "verre Antwerpen", althans volgens sommigen ;-). Sommige Nederlanders kwamen wel van verder, maar dat merk je niet meteen aan de nummerplaat... Eerlijk waar één van de mooiste ritten die ik al mocht meemaken, ritten met de Belgische Fiat club inbegrepen! Al wil ik hiermee natuurlijk niemand die andere ritten organiseerde beledigen of teleurstellen, want ik besef best dat elke rit heel veel voorbereidend werk vraagt. Vandaag was het misschien een beetje lang, volgens mijn teller zo'n 130km, maar 't is tenslotte de bedoeling om te rijden, niet om stil te staan. Met heen en terug naar Antwerpen heb ik vandaag 380km meer op de teller staan. Inez en partner en andere medewerkers: prachtige werk gepresteerd hoor! Bedankt!

Gebruikersavatar
Zoomer
Berichten: 798
Lid geworden op: 10 dec 2003 13:10
1e Panda-achtige: 1100 Smile
2e Panda-achtige: 80pk Twinair Lounge Automaat
Locatie: Arnhem
Has thanked: 7 times
Been thanked: 8 times
Contacteer:

Re: [Aftertalk] Oktobermeeting 5-10-2014

Bericht door Zoomer »

Ook wij zijn weer veilig in het oosten des lands aangekomen.

We hebben genoten van de rit. Erg mooie plekjes tussen al die bebouwing daar in het westen ;-)

Ik kan me goed voorstellen dat het een flinke uitdaging is geweest om alle mooie plekjes aan elkaar te rijgen.
Ik had niet verwacht dat we zover oostwaarts zouden gaan. Dat had mijns inziens niet gehoeven. We zijn een hoop mooie plekjes voorbij gereden waar we graag even hadden willen stoppen om even rond te kijken en wat plaatjes te schieten van de panda's in het landschap maar daar was helaas geen tijd voor.

Op het eind hadden we het dan ook wel een beetje gehad, want we moesten ook nog een eindje weer retour naar huis. Maar ja we waren dan ook eerder deze dag om half 4 's ochtends al wreed gewekt door dronken feestgangers...

De laatste stop was een goed eindpunt geweest want daar schijn je goed te kunnen eten. Toch zijn we nog even meegereden naar het eindpunt, ik was immer de route aan het 'tracken'. En dat is een interessant figuur op de kaart geworden. Een raar gedrocht zeg maar. 132 kilometer totaal.

Inez en Patrick bedankt voor de leuke rit, fijne tussenstops en mooie wolkenluchten die we hier bij hadden. En bedankt voor alle tijd en energie die jullie hierin gestoken hebben. Volgende keer een ontdekkingstocht tussen Berkel en de Lier? Ik zag dat we daar nog een stuk te ontdekken hebben.

Maar misschien eerst weer een oktobermeeting elders in het land (voorjaar 2015 = Randstad).
Dan een tocht van halve lengte met 4-6 stops ;-)
Wie gaat deze uitdaging aan?
Groetjes Zoomer :D
Afbeelding
////Panda 1100 Smile////Azzurro Astrale////09-2002////

Gebruikersavatar
Zoomer
Berichten: 798
Lid geworden op: 10 dec 2003 13:10
1e Panda-achtige: 1100 Smile
2e Panda-achtige: 80pk Twinair Lounge Automaat
Locatie: Arnhem
Has thanked: 7 times
Been thanked: 8 times
Contacteer:

Re: [Aftertalk] Oktobermeeting 5-10-2014

Bericht door Zoomer »

Groetjes Zoomer :D
Afbeelding
////Panda 1100 Smile////Azzurro Astrale////09-2002////

Plaats reactie

Terug naar “Evenementenarchief”