Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Fiat Panda: de Sport arriveert, de 1.0 Hybrid en een restyling

Alles over het nieuws rondom Fiat.

Moderator: Nieuwsmoderator

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: Fiat Panda: de Sport arriveert, de 1.0 Hybrid en een restyling

Bericht door Riddick »

"Sport" voor de Panda wordt niets anders dan een "uitvoering" niveau in combinatie met de nieuwe 1.0ltr Mild Hybrid Motor met 70 pk.
In alle laatste berichten over de Panda wordt er ook alleen maar over 3 cilinder 1.0ltr MH motor gesproken.
Het gaat er ook steeds meer naar uitzien dat dit ook de enige beschikbare motor zal zijn voor de Panda in de komende jaren.
Met deze 1.0ltr Mild Hybrid motor is de Panda goedkoper in de markt te zetten, dan de 80TA en de 1.2 FIRE, mede door zijn lagere uitstoot..

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: Fiat Panda: de Sport arriveert, de 1.0 Hybrid en een restyling

Bericht door Riddick »

NUOVA FIAT PANDA SPORT.

Afbeelding

Vrije vertaling:

In de komende maanden wordt de nieuwe Fiat Panda Sport verwacht, die een aanvulling is van de range "Sport" van Fiat, die reeds een Type, 500, 500L en de 500X heeft.
Voor al deze modellen, moet je geen meer krachtige motoren verwachten dan de rest van de reeks, de Panda Sport motor zal dan de 1.0 70cv FireFly worden, de vervanger van de 1.2ltr 69 pk fIRE.
Voor de rest zijn er enkele technische wijzigingen, zoals de lage houding.
Buiten is er Sport logo, en nieuwe matte grijze velgen en speciale bumpers.
Een herziend interieur, daar zal een scherm voor het multimediasysteem "Uconnect 5", 7" zijn..
De gezondheid nood heeft geresulteerd in een aantal vertragingen en Pomigliano D ' arco is nog niet afgebroken op volle snelheid.
Het is dus niet duidelijk wanneer je hem zal zien, zelfs als hij zou moeten komen tegen het einde van het jaar, om 40 jaar Van de Panda te vieren.

https://www.passioneautoitaliane.com/20 ... sport.html

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: Fiat Panda: de Sport arriveert, de 1.0 Hybrid en een restyling

Bericht door Riddick »

ik ben benieuwd wanneer we eindelijk iets te zien krijgen van de facelift en Panda Sport, het duurt toch eeuwen bij FIAT, en er zijn ook nog steeds geen recente scoops die aangeven dat er wat aan zit te komen.
De meeste scoops dateren al weer van 2017 en 2018, recentelijk zijn er geen beplakte test Panda's waargenomen.

Het kost ook veel klanten dit getreuzel, als je als Fabrikant roept dat er iets nieuws komt, dan gaan klanten wachten met iets nieuws te kopen, en als je er vervolgens niet mee komt, kopen ze elders wat anders.

Verder gaat het nog meer klanten kosten, als het product dan eindelijk komt, en het vernieuwde product niet aan de verwachtingen voldoet.

Motorische is dat te verwachten, met de 1.0 Hybrid motor is de Panda niet vooruit te branden, en als dat ook nog eens de enige motor gaat worden voor de Panda, is de kans ook aanwezig dat potentiële kopers elders gaan kijken.

Maar goed, dat is mijn mening, want zo als het er naar uit ziet, zal ik geen nieuwe Panda kopen met een dergelijk trage motor.

Gebruikersavatar
Erik 319
Moderator
Berichten: 3513
Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
1e Panda-achtige: 319 twinair 65
2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
Locatie: Almere
Has thanked: 21 times
Been thanked: 38 times

Re: Fiat Panda: de Sport arriveert, de 1.0 Hybrid en een restyling

Bericht door Erik 319 »

Als dit voor SPORT moet staan bij Fiat gaat er iets gruwelijk fout.
Wat is er toch aan de hand bij het eens zo mooie merk?
Is het nou zo moeilijk om een motor uit de Mito er in te hangen met 150 pk?
De mito gaat al weer 12 jaar mee in vrijwel ongewijzigde vorm en de productie daarvan zal ook wel eens stoppen dus motoren genoeg.
312=500 319=Panda.

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: Fiat Panda: de Sport arriveert, de 1.0 Hybrid en een restyling

Bericht door Riddick »

Volgens mijn zijn T-Jet motoren ook in de basis FIRE motoren.
Als de Productie van de 1.2 8v FIRE 69 pk motor gestopt is, is het de vraag hoe lang er dan nog überhaupt T-Jet motoren geproduceerd gaan worden. ??? (500 Abarth's zullen ook wel T.Z.T. de Firefly's gaan krijgen vermoed ik)
Verder is de productie van de Mito al lang gestopt, net als de Bravo, dus dat zijn ook al weer 2 modellen minder die gebruik maken van de T-Jet motor.
De nieuwe T3 Firefly 120 pk motor kan volgens mijn zo in een Panda gehangen worden.
Ook een 4 cilinder Firefly motor zou er in moeten passen.
Als de 3T Firefly niet in de Panda geschroefd gaat worden dan hopelijk op zijn minst de 1332cc 4 cilinder Firefly met 101 pk (105pk met Mild Hybrid)
Persoonlijk hoop ik op de komst van de 1332cc Firefly, heb niets met 3 cilinders, dan vind ik een TwinAir Turbo toch een veel betere motor.

lowiesjie
Forumgebruiker
Berichten: 46
Lid geworden op: 06 feb 2013 09:10
1e Panda-achtige: Panda 100HP 2009
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Re: Fiat Panda: de Sport arriveert, de 1.0 Hybrid en een restyling

Bericht door lowiesjie »

erguly schreef: 01 jun 2020 10:59 De mito gaat al weer 12 jaar mee in vrijwel ongewijzigde vorm en de productie daarvan zal ook wel eens stoppen dus motoren genoeg.
De MiTo is al bijna een jaar uit productie. Ongeveer gelijktijdig met de Punto gestopt.

Gebruikersavatar
Erik 319
Moderator
Berichten: 3513
Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
1e Panda-achtige: 319 twinair 65
2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
Locatie: Almere
Has thanked: 21 times
Been thanked: 38 times

Re: Fiat Panda: de Sport arriveert, de 1.0 Hybrid en een restyling

Bericht door Erik 319 »

Jammer.
Maar motorblokken zat dus.
312=500 319=Panda.

lowiesjie
Forumgebruiker
Berichten: 46
Lid geworden op: 06 feb 2013 09:10
1e Panda-achtige: Panda 100HP 2009
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Re: Fiat Panda: de Sport arriveert, de 1.0 Hybrid en een restyling

Bericht door lowiesjie »

De 70pk hybrid voldoet voor meer dan 95% van het gamma van de Panda en hoe die gebruikt wordt. Vraag is wat ze voor de 4x4 gaan doen. Blijven ze daarvoor de twinair gebruiken of komt daar iets anders voor in de plaats? Misschien dat ze dan voor de Sport ook motorisch iets kunnen veranderen maar ik verwacht dit eigenlijk niet.

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: Fiat Panda: de Sport arriveert, de 1.0 Hybrid en een restyling

Bericht door Riddick »

lowiesjie schreef: 01 jun 2020 19:44 De 70pk hybrid voldoet voor meer dan 95% van het gamma van de Panda en hoe die gebruikt wordt. Vraag is wat ze voor de 4x4 gaan doen. Blijven ze daarvoor de twinair gebruiken of komt daar iets anders voor in de plaats? Misschien dat ze dan voor de Sport ook motorisch iets kunnen veranderen maar ik verwacht dit eigenlijk niet.
De 70 pk Hybrid lijkt mijn iets te zwak voor de 4x4, meer weerstand in de aandrijflijn en meer gewicht.
Vandaar mijn hoop dat ze ook de 1332cc Firefly met 101 pk gaan gebruiken in de Panda.
De 3 cilinder Turbo Firefly motor zou te duur zijn voor gebruik in de Panda.
Een turbo-loze motor met Mild Hybrid is een stuk goedkoper.
Kwa gewicht zit er niet veel verschil in de 3T Firefly en de 1332cc Firefly.

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: Fiat Panda: de Sport arriveert, de 1.0 Hybrid en een restyling

Bericht door Riddick »

FIAT PANDA MY 2021 KOMT IN SEPTEMBER AAN.

De Fiat Panda My 2021 had in het voorjaar moeten aankomen, maar vanwege de noodsituatie op de gezondheid moest Fiat zijn nieuws uitstellen.
De nieuwe datum voor het debuut van de Panda is voor september.
Nog altijd op tijd voor het 40-jarig bestaan ​​van het model.
De nieuwigheden zijn al vaak opgesomd, en ze zijn:

* Esthetische update met nieuwe velgen,
* Nieuwe kleuren en nieuw Fiat-logo,
* Nieuw scherm voor het Uconnect-5 multimedia systeem op het dashboard,
* Nieuwe invulling van sport uitvoering.

Op technisch vlak is de nieuwe 1.0 Hybrid 70CV 12Volt motor ook al geïntroduceerd.

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: Fiat Panda: de Sport arriveert, de 1.0 Hybrid en een restyling

Bericht door Riddick »

Het heeft er alle schijn van dat die 3 cilinder hybrid, de enige motor voor de Panda (en 500) gaat zijn.
Om nu te zeggen dat ik daar vrolijk van wordt, nou nee.
Ook het uitrusting niveau "Sport" krijgt gewoon deze motor, of FIAT moet voor de "Sport" een Konijn uit de hoge hoed toveren. (zeer onwaarschijnlijk)
De 120 pk 3T Firefly zou volgens geruchten wel in de gewone 500 beschikbaar komen, maar niet voorzien zijn voor toepassing in de Panda.

Plaats reactie

Terug naar “Het Nieuws”