Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
Abarth new 500 (2022-2023)
Moderator: Nieuwsmoderator
- Riddick
- Clublid
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
- 1e Panda-achtige: Geen
- 2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 66 times
Abarth new 500 (2022-2023)
Questa foto è stata scattata ieri a Napoli. Si vedono una nuova Fiat 500e e una Abarth 595 durante dei test su strada.
Per la 595 si può ipotizzare che ci sarà l'introduzione del 1.3 FireFly Turbo 150cv e l'introduzione di nuovi ADAS per la sicurezza.
Ma sono solo ipotesi.
Non ci sono informazioni per questo modello.
Advanced Driver Assistant System (ADAS)
Deze foto is gisteren gemaakt in Napels.
Je ziet een nieuwe Fiat 500E en een Abarth 595 tijdens wegtesten.
Voor de 595 kan worden aangenomen dat er de introductie is van de 1.3 FireFly Turbo 150cv en de introductie van het nieuwe ADAS systeem voor veiligheid.
Maar het zijn slechts hypothesen.
Er is geen informatie voor dit model.
Bron : Passione Auto Italiane.
Laatst gewijzigd door Riddick op 13 nov 2022 13:50, 2 keer totaal gewijzigd.
- Riddick
- Clublid
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
- 1e Panda-achtige: Geen
- 2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 66 times
Re: Abarth 595 (2020-2021)
Ik denk dat het wel een goed idee is om "GEEN" 3 cilinders in de Abarth's te gebruiken.
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 51 times
Re: Abarth 595 (2020-2021)
Voor een Abarth is mijn eerste gedachte ook minimaal een 4 cilinder, maar wat heb jij tegen op een 3 cilinder?
Een Ford Fíesta ST heeft ook een 1.5 L 3 cilinder met 200 pk en daar is niets mis mee.
Een Ford Fíesta ST heeft ook een 1.5 L 3 cilinder met 200 pk en daar is niets mis mee.
- PandaVespa
- Forumgebruiker
- Berichten: 2041
- Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 27 times
Re: Abarth 595 (2020-2021)
Als ik het goed begrepen heb, heeft een 3cil ook een gebalanceerder verloop dan een 4cil. Tests met de Opel Corsa 3pitter bevestigen dit. Met dit in achterhoofd en dat in Italië op cilinderinhoud belasting over betaald moeten ipv op gewicht zoals in NL gebeurt, een logische keus.
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........
- Riddick
- Clublid
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
- 1e Panda-achtige: Geen
- 2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 66 times
Re: Abarth 595 (2020-2021)
Maar daar zeg je het al, 1.5 liter, dat is beter dan 999cc 3 cilinder, inhoud zegt veel over het karakter van een motor.Robert100HP schreef: ↑19 jul 2020 19:48 Voor een Abarth is mijn eerste gedachte ook minimaal een 4 cilinder, maar wat heb jij tegen op een 3 cilinder?
Een Ford Fíesta ST heeft ook een 1.5 L 3 cilinder met 200 pk en daar is niets mis mee.
- Riddick
- Clublid
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
- 1e Panda-achtige: Geen
- 2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 66 times
Re: Abarth 595 (2020-2021)
Er ging een gerucht dat de 120 pk 3T Firefly de basis motor zou worden voor de Abarth 595, maar dat zou een verlaging van 25 pk beteken t.a.v. 145 pk Abarth 595 van nu, en dus zeer onwaarschijnlijk.PandaVespa schreef: ↑19 jul 2020 22:05 Als ik het goed begrepen heb, heeft een 3cil ook een gebalanceerder verloop dan een 4cil. Tests met de Opel Corsa 3pitter bevestigen dit. Met dit in achterhoofd en dat in Italië op cilinderinhoud belasting over betaald moeten ipv op gewicht zoals in NL gebeurt, een logische keus.
- Pinda1000
- Forumgebruiker
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
- Locatie: Den Haag
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 28 times
- Contacteer:
Re: Abarth 595 (2020-2021)
Voor de wegenbelasting werd er vroeger gekeken naar de totale motorinhoud, niet naar het aantal cc's per cilinder......PandaVespa schreef: ↑19 jul 2020 22:05 Met dit in achterhoofd en dat in Italië op cilinderinhoud belasting over betaald moeten ipv op gewicht zoals in NL gebeurt, een logische keus.
Tegenwoordig is de wegenbelasting gebaseerd op het motorvermogen icm de Euronorm van de auto.
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 51 times
Re: Abarth 595 (2020-2021)
Nou daar zeg je wat, sinds anderhalve week staat hier een Ford Puma voor de deur. En waarschijnlijk raad je het al met...... een 3 cilinder 1.0 Liter motor, 125 pk sterk met 11,2 kW elektro ondersteuning. En dat 3 pittertje sleurt er in sportstand behoorlijk aan. Zou men bij Abarth voor een soort gelijke opzet kiezen dan daalt het D/E label naar een zuinige A. En dat scheelt toch echt veel knaken.Riddick schreef: ↑19 jul 2020 22:15Maar daar zeg je het al, 1.5 liter, dat is beter dan 999cc 3 cilinder, inhoud zegt veel over het karakter van een motor.Robert100HP schreef: ↑19 jul 2020 19:48 Voor een Abarth is mijn eerste gedachte ook minimaal een 4 cilinder, maar wat heb jij tegen op een 3 cilinder?
Een Ford Fíesta ST heeft ook een 1.5 L 3 cilinder met 200 pk en daar is niets mis mee.
- Riddick
- Clublid
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
- 1e Panda-achtige: Geen
- 2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 66 times
Re: Abarth 595 (2020-2021)
BMW heeft ook een 1,5-liter driecilinder met 136 pk en 220 Nm, en dat rijd ook anders dan een 999cc 3 cilinder, meer inhoud heeft toch zijn voordelen bij een 3 cilinder.
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 51 times
Re: Abarth 595 (2020-2021)
Ach als ik diep in mijn hart kijk zag ik ook liever een ( hoogtoerige ) 2000 cc 4 cilinder in een 500 Abarth.
Daar hoeft dan niet perse een turbo op, een goed bemeten Roots is voor mij voldoende.
Alleen komt die tijd nooit meer terug, dagdromen dan maar.
Daar hoeft dan niet perse een turbo op, een goed bemeten Roots is voor mij voldoende.
Alleen komt die tijd nooit meer terug, dagdromen dan maar.
- Riddick
- Clublid
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
- 1e Panda-achtige: Geen
- 2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 66 times
Re: Abarth 595 (2020-2021)
Ja, een beetje het "RENAULT CLIO SPORT 2.0 16V" idee met ±200 pk.Robert100HP schreef: ↑06 dec 2020 14:46 Ach als ik diep in mijn hart kijk zag ik ook liever een ( hoogtoerige ) 2000 cc 4 cilinder in een 500 Abarth.
Daar hoeft dan niet perse een turbo op, een goed bemeten Roots is voor mij voldoende.
Alleen komt die tijd nooit meer terug, dagdromen dan maar.
- Pinda72
- Clublid
- Berichten: 326
- Lid geworden op: 24 okt 2021 14:06
- 1e Panda-achtige: Panda 45
- 2e Panda-achtige: Cinq Sporting 1.3 ITB
- 3e Panda-achtige: 100HP!
- Has thanked: 85 times
- Been thanked: 33 times
Re: Abarth 595 (2022-2023)
Motorgeluid is ook wel een ‘ding’. Ik heb bewust voor de NA 100HP gekozen, beseffende dat een 3-pitter me nooit zal bekoren qua geluid. Daarvoor de Up GTi overwogen, maar ik werd niet koud of warm van dat ding. Beleving nul. De Yaris GR? Het zal wel, het blijft een 3-cilinder…..die moet ik nog ‘testen’
Zonder alle uitstoot-eisen, zou de 3-cilinder denk ik geen kans gemaakt hebben, hooguit in de Alto.
Het is allemaal terug naar af. De HP (om maar bij de Panda te blijven), is de laatste in zijn soort!
Niet voor niets is een Clio met 6-cilinder onbetaalbaar aan het worden…..
Zonder alle uitstoot-eisen, zou de 3-cilinder denk ik geen kans gemaakt hebben, hooguit in de Alto.
Het is allemaal terug naar af. De HP (om maar bij de Panda te blijven), is de laatste in zijn soort!
Niet voor niets is een Clio met 6-cilinder onbetaalbaar aan het worden…..
- Riddick
- Clublid
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
- 1e Panda-achtige: Geen
- 2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 66 times
Re: Abarth 595 (2022-2023)
Vrijdag stond ik met mijn 500 TwinAir met 122 pk bij het stoplicht achter een 500e met een jonge dame achter het stuur, maar bij groen licht was ik compleet kansloos om bij te blijven.
Dat ding ging als een pijl uit een boog er vandoor, ik heb geen idee hoeveel koppel zijn 118 pk uitvoering heeft. ??
Dat ding ging als een pijl uit een boog er vandoor, ik heb geen idee hoeveel koppel zijn 118 pk uitvoering heeft. ??
- Riddick
- Clublid
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
- 1e Panda-achtige: Geen
- 2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 66 times
Re: Abarth 595 (2022-2023)
Hier een eerste gelekte foto van de Abarth 500e, of hoe ze dat ding ook gaan noemen.
Volgens geruchten gaat de standaard Abarth versie 156 pk krijgen, later zou er nog een ± 200 pk versie komen.
De type aanduiding 595e voor de standaard versie en 695e voor de snelle versie zouden mogelijk kunnen zijn, ook gaan er Fiat/Abarth 600 geruchten ten ronde, of dat met de 500e te maken heeft, en de Abarth versie 600e genoemd gaat worden, wordt pas duidelijk tijdens de November voorstelling van de Abarth versie.
*
Volgens geruchten gaat de standaard Abarth versie 156 pk krijgen, later zou er nog een ± 200 pk versie komen.
De type aanduiding 595e voor de standaard versie en 695e voor de snelle versie zouden mogelijk kunnen zijn, ook gaan er Fiat/Abarth 600 geruchten ten ronde, of dat met de 500e te maken heeft, en de Abarth versie 600e genoemd gaat worden, wordt pas duidelijk tijdens de November voorstelling van de Abarth versie.
*