Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Panda 100HP wit K+W BMC CDA

Nieuwe gebruikers kunnen zich hier eerst even voorstellen

Moderators: Rick Lieffering, Joost, WelshWitch, Erik 319

Gebruikersavatar
ArjanB
Forumgebruiker
Berichten: 137
Lid geworden op: 07 nov 2011 09:30
1e Panda-achtige: 100HP 2007
Locatie: Best

Re: Panda 100HP wit K+W BMC CDA

Bericht door ArjanB »

van het weekend goed gepoetst en alle zwarte kunstof weer zwart gemaakt - resultaat is als nieuw :D
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV | Abarth 595C turismo
gehad: 145 boxer | 156 JTD | 147JTD | Seicento Abarth | Panda 100HP

Gebruikersavatar
ArjanB
Forumgebruiker
Berichten: 137
Lid geworden op: 07 nov 2011 09:30
1e Panda-achtige: 100HP 2007
Locatie: Best

Re: Panda 100HP wit K+W BMC CDA

Bericht door ArjanB »

Even update.

Omdat de Alfa nu in de garage staat (anti-roestbehandeling en aanpakken van paar gelukkig kleine plekjes waar roest zich al heeft ontwikkeld - jaja de 156s gaan er momenteel allemaal aan :o :shock: maar de mijne niet meer ha!) heb ik de Panda nu ook voor wat grotere afstanden gebruikt.

Vorige week ff lekker geblazen op de snelweg, blijft verbazend hoe makkelijk hij naar de 180 km/u looopt :mrgreen:
Bij die snelheid de boardcomputer ingesteld op actueel verbruik en dat was ff schrikken...1:7.5

Maar de Panda kan dat soort snelheden goed aan, blijft mooi stabiel liggen. Al zal dat ook door de K+W schroefset komen.
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV | Abarth 595C turismo
gehad: 145 boxer | 156 JTD | 147JTD | Seicento Abarth | Panda 100HP

Gebruikersavatar
ArjanB
Forumgebruiker
Berichten: 137
Lid geworden op: 07 nov 2011 09:30
1e Panda-achtige: 100HP 2007
Locatie: Best

Re: Panda 100HP wit K+W BMC CDA

Bericht door ArjanB »

Na een goede wasbeurt (flink vies geworden door regen, modder pekel en sneeuw)
Afbeelding
(foto van het eindresultaat heb ik niet meer want mijn telefoon is na een firmware upgrade helemaal kaduuk....)

En toen sloeg nog meer pech toe: het oog van de K+W veerpoot waarmee de poot met een bevestigingsstang is verbonden aan de stabilisatorstang, is afgebroken :shock:
Gelukkig in de laatste bocht voordat ik thuis was.
Het lijkt op een produktiefout: het oog van de rechterpoot zat met slechts twee puntlasjes vast:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

met als gevolg dat de bevestigingsstang was vastgelopen onder de ophanging, bij kogelgewricht was afgebroken en krom was verbogen:
Afbeelding

terwijl de rechter wel helemaal (van boven naar beneden) is doorgelast.
Afbeelding
Morgen eens met mcc-sport bellen om te zien hoe we dit kunnen oplossen.

Zie ook mijn topic hierover
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV | Abarth 595C turismo
gehad: 145 boxer | 156 JTD | 147JTD | Seicento Abarth | Panda 100HP

Gebruikersavatar
ArjanB
Forumgebruiker
Berichten: 137
Lid geworden op: 07 nov 2011 09:30
1e Panda-achtige: 100HP 2007
Locatie: Best

Re: Panda 100HP wit K+W BMC CDA

Bericht door ArjanB »

Twee updates:
omdat ik de stang heb weggehaald, kan ik weer (voorzichtig) met de Panda rijden. En hierbij een mijlpaal bereikt:
Afbeelding
verhoogd toerental want koude motor, net gestart

Daarnaast: vandaag wordt bij mcc-sport de verkeerd gelaste K+W veerpoot vervangen.
Kan ik weer volop genieten!
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV | Abarth 595C turismo
gehad: 145 boxer | 156 JTD | 147JTD | Seicento Abarth | Panda 100HP

Gebruikersavatar
ArjanB
Forumgebruiker
Berichten: 137
Lid geworden op: 07 nov 2011 09:30
1e Panda-achtige: 100HP 2007
Locatie: Best

Re: Panda 100HP wit K+W BMC CDA

Bericht door ArjanB »

Weer terug van mcc sport.
De K+W veerpoot is onder garantie vervangen :D

De kapotte veerpoot eraf:
Afbeelding
Afbeelding

en de nieuwe er onder:
Afbeelding
(incl stabilisatorstang- verbindingsstangetje maar die staan nog niet op deze foto)

Op terugweg weer lekker kunnen rijden, wetende dat ik weer met volle snelheid en belasting door de bocht kan.
Hier is iemand weer heel gelukkig :mrgreen:
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV | Abarth 595C turismo
gehad: 145 boxer | 156 JTD | 147JTD | Seicento Abarth | Panda 100HP

Gebruikersavatar
JustRob
Forumgebruiker
Berichten: 190
Lid geworden op: 05 okt 2012 15:50
1e Panda-achtige: Panda liefhebber
Locatie: Beuningen Gld
Contacteer:

Re: Panda 100HP wit K+W BMC CDA

Bericht door JustRob »

mooi geregeld !!!

en.....je auto is er in ieder geval witter op geworden :mrgreen:
we've got rid of the kids......the dogs were allergic !!!!


mvg Rob

http://www.BassetsHome.nl

Gebruikersavatar
ArjanB
Forumgebruiker
Berichten: 137
Lid geworden op: 07 nov 2011 09:30
1e Panda-achtige: 100HP 2007
Locatie: Best

Re: Panda 100HP wit K+W BMC CDA

Bericht door ArjanB »

gisteren heeft de Panda een onderhoudsbeurt gekregen bij Van den Dungen in Veghel. Nieuwe olie, filters, remolie, bougies en APK.
Dus hij kan er weer tegen!

Moet nog wel naar de airco laten kijken, is het eindelijk een keertje warm in NL komt er nauwelijks koude lucht uit. Waarschijnlijk even bijvullen, de condensor is niet beschadigd gelukkig.
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV | Abarth 595C turismo
gehad: 145 boxer | 156 JTD | 147JTD | Seicento Abarth | Panda 100HP

Gebruikersavatar
ArjanB
Forumgebruiker
Berichten: 137
Lid geworden op: 07 nov 2011 09:30
1e Panda-achtige: 100HP 2007
Locatie: Best

Re: Panda 100HP wit K+W BMC CDA

Bericht door ArjanB »

en weer een update: airco is bijgevuld, zat 280gr in, ipv 500gr
En werkt nu weer perfetto :D
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV | Abarth 595C turismo
gehad: 145 boxer | 156 JTD | 147JTD | Seicento Abarth | Panda 100HP

pandapouwer
Forumgebruiker
Berichten: 550
Lid geworden op: 18 apr 2008 19:34
1e Panda-achtige: Fiat 141 selecta 1993
Locatie: zoetermeer
Been thanked: 3 times

Re: Panda 100HP wit K+W BMC CDA

Bericht door pandapouwer »

Hallo arjan

Mooie 100 hp.wit is wel een hele mooie kleur. Nog ff over het verbruik , de mijne deed een op zes op zandvoord. Bijna net zo duur als je alfa. Gemiddeld bij "normaal" gebruik rij ik nu een op twaalf op gas.

Gr Pandapouwerrrrrrr.

Gebruikersavatar
ArjanB
Forumgebruiker
Berichten: 137
Lid geworden op: 07 nov 2011 09:30
1e Panda-achtige: 100HP 2007
Locatie: Best

Re: Panda 100HP wit K+W BMC CDA

Bericht door ArjanB »

Korte update.
Had de laatste tijd last van gerammel uit de voortrein, rechtsvoor. De dealer constateerde speling op onderste draagarm, dus had ik besloten die allebei te laten vervangen. Na wat aandringen speciale prijs kunnen maken, want hun oorspronkelijke prijs was wel erg hoog.
Speling is er nu uit, gerammel niet...

Via een andere dealer de oorzaak geconstateerd: de veerpoot.
En wel de nieuwe, die eerder dit jaar was geplaatst :X

Bij mcc-sport laten zien, zij erkennen dit ook.
Er zit speling in de demper, waardoor de onderste poot kan bewegen ten opzichte van de dunne stang die in de demper gaat (hij knikt als het ware). Dat leidt tot knoepend geluid. Niet goed dus, ze hebben het al eerder aan de hand gehad bij Panda K+W dempers, blijkbaar een probleem met een bepaalde productie-serie. En die zit er dus ook bij mij onder...
Even afwachten op reactie van K+W, maar ga ervan uit dat ook deze weer onder garantie gaat worden vervangen. Derde veerpoot rechtsvoor dan. Geeft toch te denken over de duitse kwaliteit.

Tevens zag mcc dat het flexibele deel in de uitlaat was los gekomen, laat ik dan gelijk lassen. Zou er ook ragazzon onder kunnen laten zetten, maar dat doe ik een andere keer maar.
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV | Abarth 595C turismo
gehad: 145 boxer | 156 JTD | 147JTD | Seicento Abarth | Panda 100HP

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Re: Panda 100HP wit K+W BMC CDA

Bericht door Robert100HP »

Dat flexibele deel moet bij mij ook nog vervangen worden, de rvs mantel gaat een beetje verharen. :mrgreen:

Grtz Rob

Gebruikersavatar
ArjanB
Forumgebruiker
Berichten: 137
Lid geworden op: 07 nov 2011 09:30
1e Panda-achtige: 100HP 2007
Locatie: Best

Re: Panda 100HP wit K+W BMC CDA

Bericht door ArjanB »

twee weken terug, 14 feb, opnieuw naar mcc sport afgereisd om de K+W dempers te laten vervangen.
Dit na een eerder ritje tevergeefs, want er waren toen twee linker dempers afgeleverd...terwijl juist de rechter kapot was gegaan (knokkend geluid).

ter herinnering: van de eerste set dempers was begin 2013 van de rechter demper het bevestigingsoog afgebroken, produktiefout.
De toen geplaatste nieuwe demper geeft nu bonkend geluid, er zit speling op (de demperstang kan heen-en-weer bewogen worden). Dus nu gaat de (rechts) de derde demper gemonteerd worden, en gelijk links ook een nieuwe (onder coulance van K+W) om de twee dempers gelijk te houden. Er is immers eind 2013 een modificatie doorgevoerd wat het bonken en bewegen van de dempers moet voorkomen.

Goed, oude K+W dempers er weer onder uit gehaald:
Afbeelding

de linker met wat moeite er weer onder, de rechter is niet passend te krijgen :no:
de top mount wil niet over de demper stang heen.
Na opmeten blijkt dat van de nieuwe K+W sets de diameter 22mm is, waar de oude 21mm dik is. En dan past het lager in de top mount dus niet meer...
Afbeelding
de oude is de rechter, de nieuwe staat links op de foto.
De oude set voor de Panda heeft bovenaan een dunnere bus, de nieuwe is uit een geheel (dat is geen probleem, er is altijd een gedeelte van de demper universeel en een gedeelte model-specifiek; belangrijk is dat de resterende schroefdraad lang genoeg is en dat is bij beide modellen precies even lang dus dat is wel goed) maar is dus te dik.
Afbeelding
de topmount bij de demper

Bij mccsport vonden ze het heel vervelend, maar zij kunnen er natuurlijk ook niks aan doen. Fout ligt bij K+W. Kort telefoontje ter plekke leidde tot niets, K+W dacht dat de paarse afdek kap te klein was, terwijl het toch echt de topmount / lager is die niet past.
Zoals gezegd ging de rechter er moeilijk in, hierbij is het lager kapot gegaan. Deze is er weer onderuit gehaald en gelukkig gelukkig had mccsport nog een topmount liggen, zodat ik met de oude set weer verder kon rijden.

Dus...weer onverrichterzake naar huis.

Wel nog Robert ontmoet, erg grappig om twee 100HPs te zien bij mccsport:
Afbeelding

wordt weer vervolgd, zodra de vierde demper voor mij binnen is...
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV | Abarth 595C turismo
gehad: 145 boxer | 156 JTD | 147JTD | Seicento Abarth | Panda 100HP

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Re: Panda 100HP wit K+W BMC CDA

Bericht door Robert100HP »

Ook ik moet terug, uitlaat moet er deels onderuit en aangepast worden de gevlochten mantel van het flexibele deel heb ik er afgereden. :oops: Planning is 7 maart.

Grtz Rob

Gebruikersavatar
ArjanB
Forumgebruiker
Berichten: 137
Lid geworden op: 07 nov 2011 09:30
1e Panda-achtige: 100HP 2007
Locatie: Best

Re: Panda 100HP wit K+W BMC CDA

Bericht door ArjanB »

Driemaal is scheepsrecht....vandaag nieuwe K+W voordempers en veren gemonteerd door mccsport.
Alles past nu perfect en het gekraak en gebonk is weg. :D

Wel gezien dat dlexibele deel van de uitlaat zo goed als door is, hangt er bijna los onder. Dus vervangen...
Heb met Frank voor over twee weken afgesproken voor montage ragazzon einddemper icm rechte pijp zonder middendemper. Ben benieuwd 8*)

Iemand ervaring met ragazzon zonder middendemper?
Hoe is dat in interieur qua geluid?
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV | Abarth 595C turismo
gehad: 145 boxer | 156 JTD | 147JTD | Seicento Abarth | Panda 100HP

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Re: Panda 100HP wit K+W BMC CDA

Bericht door Robert100HP »

Bij MCC waren ze al klaar met KW, ik zag jou nieuwe dempers bij mijn laatste bezoek al liggen. Mooi dat het nu opgelost is. Het geluid van de uitlaat met het standaard gecombineerde spruitstuk/katalysator, tussen pijp en alleen een Raggazon einddemper zal best leuk en toch beschaaft klinken. Bij mij is het uitlaatgeluid van de groep N tussen en einddemper best hoorbaar in het interieur (vervaagt bij 130 km). Eenmaal goed warm klinken er bij op/terugschakelen en gas los van die heerlijke plofjes. Ik kan de tussendemper niet vervangen door een tussenpijp. Wel geprobeerd maar het geluid is dan te hard en te hinderlijk voor buren en andere weggebruikers :yes: : Met de nieuwe tussenpijp en einddemper krijg jij er wel weer wat hp'tjes bij. :lol:

Grtz Rob

P.s. sinds het vervangen van het flexibele deel en het aanpassen van de eerste bocht is het probleem bij mij opgelost.

Plaats reactie

Terug naar “Even voorstellen”