Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Voorstellen: Jonathan

Nieuwe gebruikers kunnen zich hier eerst even voorstellen

Moderators: Rick Lieffering, Joost, WelshWitch, Erik 319

Gebruikersavatar
jonakeys
Forumgebruiker
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 dec 2014 09:39
1e Panda-achtige: 1.1 Young 2001
Skype ID: jonakeys
Locatie: Groningen
Contacteer:

Voorstellen: Jonathan

Bericht door jonakeys »

Hoi allemaal,

Ik stel mijzelf even voor en heb gelijk ook een paar vragen. Hopelijk mag dat op deze plek, anders zet ik het wel in een subforum neer.

Ik ben Jonathan, 29 jaar, wonend in Groningen. Sinds 2011 in bezit van een Fiat Grande Punto 1.3 Multijet uit 2007. Daarvoor van 2008-2011 een Punto uit 1999 gereden. Omdat de GP na z'n 230k km kuren begint te krijgen (aircocondensor vervangen, pomp kapot, bedrading aanjager gerepareerd, raammechanisme achterdeur kapot) denk ik erover hem te gaan vervangen voor er meer grote motorische dingen aan komen. Omdat ik nu wel eens in een oudere auto wil rijden, ook om wat meer gevoel met de machine te hebben (ik ben daarin een beetje romanticus misschien) viel mijn oog op de Panda. Ik wil natuurlijk wel Italiaans blijven rijden.

Op dit moment orienteer ik me op een eerste generatie Panda 1.1 Young/hobby uit 2001-2003. Maar voor ik een beslissing neem heb ik nog wat vragen. Hopelijk kunnen jullie me helpen een keuze te maken:

1) Hoe groot is de bagageruimte met de achterbank plat? Kan daar mijn synthesizerkoffer in van 140cmx50cmx22cm?
2) Is de Panda geschikt om een jaar of twee jaarlijks 25-30k km te rijden als ik een aanschaf rond de ton op de teller?

Ik hoor graag van jullie!
Pellegrino [1.1 Young 2001]

Ome Dollie
Forumgebruiker
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 okt 2013 14:22
1e Panda-achtige: Panda 1.2 Dynamic geel 2007

Re: Voorstellen: Jonathan

Bericht door Ome Dollie »

Nou....een Panda Young is wel wat anders dan een Puntu grande huppelpup. Ik zou je adviseren eens te kijken naar een Panda 1.2 uit de jaren 2006/2009. Staan vaak redelijk geprijsd op Marktplaats en je kun weetikwat allemaal niet in kwijt. Kijk maar eens in de rubriek wat allemaal in de pandakan. Je zult verbaasd staan. Zelf rijd ik tot volle tevredenheid met een Pand 1.2. Dynamic en heb er de gekste dingen mee vervoerd.

Gebruikersavatar
aribold
Forumgebruiker
Berichten: 4112
Lid geworden op: 09 okt 2005 16:18
1e Panda-achtige: 4x4 Climbing 2005
Facebook: https://www.facebook.com/harry.baas.9
Skype ID: aribold@hotmail.com
Locatie: Hilversum

Re: Voorstellen: Jonathan

Bericht door aribold »

Als je echt op zoek bent naar puur en direct rijgedrag zonder poespas, dan kan ik de Panda Classic absoluut aanbevelen. Niks geautomatiseerd of wollig ingepakt. Spartaans, maar zeker fun, omdat alles voelbaar reageert. De standaard versie van 2003-2012 is wat dat betreft een veel modernere, wollige auto met minder gevoel dan je Punto van 1999. De 100HP uitvoering is weer een heel ander verhaal, maar die is natuurlijk ook wat prijziger (en dorstiger).
Die synthesizerkoffer zal passen in een classic, maar ik vermoed dat je dan wel de bijrijdersstoel flink naar voren moet schuiven. Of een bijrijder dan nog normaal kan zitten betwijfel ik een beetje.

Kijk inderdaad even in het hierboven genoemde onderwerp: Kanda in de Panda?
A conclusion is the place where you get tired of thinking.

GHIA-Kynan

Re: Voorstellen: Jonathan

Bericht door GHIA-Kynan »

Welkom! Als je een romanticus bent en een wagen die je "voelt" dan moet je zeker een classic zoeken...
En de overstap van een luxe wagen naar een pandaatje valt wel mee hoor, tis wel ff wennen als je zelf moet rijden maar het is machtig mooi.
Ow ja en de koffer past er in, maar de rest van de jostiband ( :mrgreen: geintjuh) moet met de trein... zie foto's
Image00001.jpg
Image00001.jpg (87.61 KiB) 1436 keer bekeken
Image00002.jpg

Gebruikersavatar
jonakeys
Forumgebruiker
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 dec 2014 09:39
1e Panda-achtige: 1.1 Young 2001
Skype ID: jonakeys
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Voorstellen: Jonathan

Bericht door jonakeys »

Bedankt voor deze snelle en goede reacties!
Ik ben me er zeker van bewust dat ik qua comfort ga inleveren bij een overstap, maar ik wil het gewoon proberen. Een moderne auto gaat me eigenlijk te soepel, ik vind het prettiger om meer met de auto samen te werken tijdens een rit. Als het me al tegenvalt kan ik altijd weer terug naar iets moderners. Wat dat betreft is de tweede generatie misschien ook een mooie tussenstap. Qua afmetingen aan de binnenkant blijf ik me verbazen over de auto en de reclames uit die tijd kloppen dus echt haha.
De komende tijd maar her en der eens proefrijden en ervaringen hoe ze rijden :D . Met optredens rijd ik alleen met mn bagage, dus dat is geen probleem.

Ik houd jullie op de hoogte en wie weet kan ik me in de komende tijd bij de club aansluiten. Tot die tijd blijf ik lekker lezen op het forum, waar zo veel tips/ideeën op staan. En de sfeer is vriendelijke en behulpzaam, dat bevalt me erg goed.
Pellegrino [1.1 Young 2001]

GHIA-Kynan

Re: Voorstellen: Jonathan

Bericht door GHIA-Kynan »

:thumbup: succes met de zoektocht!

Gebruikersavatar
jonakeys
Forumgebruiker
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 dec 2014 09:39
1e Panda-achtige: 1.1 Young 2001
Skype ID: jonakeys
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Voorstellen: Jonathan

Bericht door jonakeys »

Mijn zoektocht is inmiddels beëindigd, ik heb een hele mooie gevonden :P ! Vandaag de koop gesloten en opgehaald uit Woerden. Was direct een mooie lange rit terug naar thuis in Groningen. De panda heeft het uitstekend gedaan en ik ben uitermate blij met de aanschaf! Het samenwerken met de motor, de banden en de eenvoud, ik vind het super. :mrgreen:

De eerste dingen die ik ga doen zijn de ruitenwisserbladen vervangen (versleten), dashboardlampjes vervangen (zijn kapot), de hoedenplank proberen te repareren en een radio met cd-speler plaatsen.

Nu mag ik bij de club horen :D

Hieronder een paar foto's:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

En meer foto's in het album op Flickr: https://flic.kr/s/aHsk7ewoKZ
Laatst gewijzigd door jonakeys op 02 jan 2015 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Pellegrino [1.1 Young 2001]

Gebruikersavatar
aribold
Forumgebruiker
Berichten: 4112
Lid geworden op: 09 okt 2005 16:18
1e Panda-achtige: 4x4 Climbing 2005
Facebook: https://www.facebook.com/harry.baas.9
Skype ID: aribold@hotmail.com
Locatie: Hilversum

Re: Voorstellen: Jonathan

Bericht door aribold »

Gefeliciteerd en veel rijplezier!
jonakeys schreef:Nu mag ik bij de club horen :D
Zonder Panda of marbella mag je ook bij de club hoor. Alleen dan niet als lid, maar als donateur.

Aanmeldingsformulier Fiat Panda Club Nederland.
A conclusion is the place where you get tired of thinking.

Gebruikersavatar
Dennis023
Forumgebruiker
Berichten: 1088
Lid geworden op: 21 jun 2014 09:10
1e Panda-achtige: Momenteel geen Fiat
Locatie: Gorredijk

Re: Voorstellen: Jonathan

Bericht door Dennis023 »

gefeliciteerd en wat leuk dat je zo een stap zet. Het is puur autorijden en zo heerlijk spartaans. Veel plezier met de Panda.
Nu: Pandaloos, ben overgestapt naar Toyota
Ex: Fiat Panda 1.2 Lounge met Lounge + pakket 2016
Ex: Fiat Panda 85 twinair lounge 2012
Ex: Fiat Panda Classic 750 CL 1988
Ex: Fiat Grande Punto
Ex: Fiat Sedici

ruud2
Forumgebruiker
Berichten: 115
Lid geworden op: 16 mar 2014 08:12
1e Panda-achtige: seat marbella 1997
Locatie: oisterwijk
Has thanked: 1 time
Contacteer:

Re: Voorstellen: Jonathan

Bericht door ruud2 »

nog spartaanser rijden ,moet je een seat marbella kopen

Gebruikersavatar
jonakeys
Forumgebruiker
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 dec 2014 09:39
1e Panda-achtige: 1.1 Young 2001
Skype ID: jonakeys
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Voorstellen: Jonathan

Bericht door jonakeys »

Al flink wat kilometers gemaakt en ben maar wat tevreden! :D Afgelopen dagen met 'm aan het klussen geweest af en toe. Dingen die ik gedaan heb:
- de oude radio (met cassette) vervangen door één met usb, cd, bluetooth. Moest zelf iso-aansluitingen maken.
- dashboardlampjes vervangen
- nieuwe accu geplaatst
- banden laten uitlijnen en stuur rechtgezet

In t weekend nog wat toerritjes maken en dan maandag op voor de eerste werkweek met het nieuwe Pandabeestje.
Pellegrino [1.1 Young 2001]

GHIA-Kynan

Re: Voorstellen: Jonathan

Bericht door GHIA-Kynan »

proficiat! Mooie kleur :mrgreen:

Gebruikersavatar
Zoomer
Berichten: 799
Lid geworden op: 10 dec 2003 13:10
1e Panda-achtige: 1100 Smile
2e Panda-achtige: 80pk Twinair Lounge Automaat
Locatie: Arnhem
Has thanked: 7 times
Been thanked: 8 times
Contacteer:

Re: Voorstellen: Jonathan

Bericht door Zoomer »

Gefeliciteerd met de aankoop! En welkom bij de club!
Groetjes Zoomer :D
Afbeelding
////Panda 1100 Smile////Azzurro Astrale////09-2002////

Gebruikersavatar
jonakeys
Forumgebruiker
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 dec 2014 09:39
1e Panda-achtige: 1.1 Young 2001
Skype ID: jonakeys
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Voorstellen: Jonathan

Bericht door jonakeys »

Bedankt allen voor het warme welkom!

De eerste weken heeft hij al prima gedaan 8*) . Het directe en basic autorijden vind ik heerlijk. Ik merk dat andere automobilisten vaak hun auto nog net even ervoor gooien bij invoegen, rotondes, zijwegen, e.d. Toen ik andere auto's reed had ik dat niet. Blijkbaar wil niemand achter een Panda rijden :mrgreen:

Vandaag voor een grote beurt bij m'n garage gebracht, zodat 'ie onderhoud op tijd krijgt en tiptop in orde blijft. Bijna alles prima verlopen, alleen vonden ze flink wat roest aan de onderkant. Ik heb de foto's bij dit bericht gevoegd. Dat de Panda's roesten (vooral de laatstgeproduceerde) weet ik en had ik ook verwacht. Maar ik vraag jullie mening als kenners; is deze roestschade goed te repareren en waar moet ik op letten als ik het laat doen?
Kent iemand een goed bedrijf in het noorden van het land die goed werk levert?
Bijlagen
PandaRoest1.jpg
PandaRoest2.jpg
Pellegrino [1.1 Young 2001]

Gebruikersavatar
michiel van g.
Forum-admin
Berichten: 8295
Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
Locatie: Zeist
Has thanked: 25 times
Been thanked: 70 times
Contacteer:

Re: Voorstellen: Jonathan

Bericht door michiel van g. »

dat is een beste klus, vooral daar achter bij de wielophanging. Als je dat goed wilt doen moet het van buitenaf. (zeker als er al een gat zit)
Als ik jou was zou ik rondbellen naar wat bedrijven die laswerk doen, en dan een indicatie vragen. Ik heb vergelijkbaar laswerk aan mijn Trans moeten laten doen, en dat kostte me uiteindelijk 240 euro incl., met bon.
Seat Marbella GL: Afbeelding
Seat Trans 0.9 i.e.: Afbeelding
Fiat Panda Twinair 60
Citroën Dyane6, 1977
Opel Ampera-e, 2018

Plaats reactie

Terug naar “Even voorstellen”