Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Een "lurker" stelt zich voor.

Nieuwe gebruikers kunnen zich hier eerst even voorstellen

Moderators: Rick Lieffering, Joost, WelshWitch, Erik 319

Gebruikersavatar
Zoomer
Berichten: 799
Lid geworden op: 10 dec 2003 13:10
1e Panda-achtige: 1100 Smile
2e Panda-achtige: 80pk Twinair Lounge Automaat
Locatie: Arnhem
Has thanked: 7 times
Been thanked: 8 times
Contacteer:

Re: Een "lurker" stelt zich voor.

Bericht door Zoomer »

Ziet er goed uit.

En zo voelt dat dan een beetje als je erbij bent tijdens een meeting: :lol:

Afbeelding
Groetjes Zoomer :D
Afbeelding
////Panda 1100 Smile////Azzurro Astrale////09-2002////

Gebruikersavatar
Erik`
Forumgebruiker
Berichten: 917
Lid geworden op: 18 sep 2014 22:38
1e Panda-achtige: 45cl - 1983
2e Panda-achtige: 900 hobby - 1999
3e Panda-achtige: Renault Twingo 1.5dci - 2011
Facebook: https://www.facebook.com/erik.overmars.3
Skype ID: erik_overmars
Locatie: Espel
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Een "lurker" stelt zich voor.

Bericht door Erik` »

haha, netjes gedaan!

Gebruikersavatar
Fred Schuit
Forumgebruiker
Berichten: 106
Lid geworden op: 11 feb 2015 23:35
1e Panda-achtige: 0.9 85PK Twinair Turbo Trekking
Been thanked: 1 time

Re: Een "lurker" stelt zich voor.

Bericht door Fred Schuit »

Nee joh... geshopt?? Als dat zo is dan is het wel een daverend goede! _O_
Dacht ik de enige in NL te zijn met zo'n kleur... ik ga er voorzichtigheidshalve maar vanuit van niet. Hoe dan ook, je valt wél op! Ik weet nog niet of mijn gemoed zoiets wel kan trekken :X .
Tjongejongejonge!

Giovanni.
Forumgebruiker
Berichten: 150
Lid geworden op: 18 nov 2016 10:35
1e Panda-achtige: Cool 2010
2e Panda-achtige: A112 Junior

Re: Een "lurker" stelt zich voor.

Bericht door Giovanni. »

Daar hoef je niet bang voor te zijn. Na verloop van tijd ben je zo gewend aan nieuwsgierige blikken, dat het je zelf totaal niet meer opvalt als er iemand zit te gluren.

Heb zelf in 5 jaar 211.000km afgelegd in een kanariegele Alfa 33, het eerste jaar was leuk als iedereen keek, de jaren daarna had ik het niet eens meer in de gaten.

Nu rijd ik sinds 2013 in een smurfblauwe 127 Fiorino, zelfde verhaal. Met dit verschil dat tegenwoordig iedereen voorzien is van een camera in zijn telefoon en op de snelweg de gekste capriolen uithaalt om mijn autootje te fotograferen. Als ik de afgelopen 70.000km voor elke foto een euro had gekregen, had er nu een halve tot driekwart ton extra op mijn rekening gestaan. Bezochte evenementen en internationale meetings bij inbegrepen.

Het enige wat ik nu denk als ik een baantje op wil schuiven en er weer eens iemand foto's makend naast me zit te plakken: hé joh, schiet eens op! :lol:

Gebruikersavatar
Fred Schuit
Forumgebruiker
Berichten: 106
Lid geworden op: 11 feb 2015 23:35
1e Panda-achtige: 0.9 85PK Twinair Turbo Trekking
Been thanked: 1 time

Re: Een "lurker" stelt zich voor.

Bericht door Fred Schuit »

Heb je gelijk. Ik (sorry, wij) hebben eigenlijk altijd Fiats gehad in alle kleuren van het leverbare kleurenspectrum, op één donkergrijze Ritmo na dan :oops: . Nou ja, iedereen kleunt wel eens mis... Dus ik snap je betoog helemaal. Al we met onze knalgele 128 op pad zijn is het geloer ook niet van de lucht; ik vind het wel grappig. En je leert wél anticiperen inderdaad, beter als (dan?) tijdens mijn rijlessen welke alweer ruim uit de vorige eeuw stammen :yes: . Dus nee, al dat gekoekeloer doet me ook niet zoveel. Moet ook niet. Anders koop je gewoon een grijs voertuig, een kleur voor mensen die niet kunnen of durven kiezen, no offence.
Jouw Fiorino is dan ook een koppendraaier van jewelste! Supergaaf ding geworden, complimenten! _O_
Tjongejongejonge!

Giovanni.
Forumgebruiker
Berichten: 150
Lid geworden op: 18 nov 2016 10:35
1e Panda-achtige: Cool 2010
2e Panda-achtige: A112 Junior

Re: Een "lurker" stelt zich voor.

Bericht door Giovanni. »

Fred Schuit schreef:Al we met onze knalgele 128 op pad zijn is het geloer ook niet van de lucht; ik vind het wel grappig.
Jouw Fiorino is dan ook een koppendraaier van jewelste! Supergaaf ding geworden, complimenten! _O_
Ja juist, nu begin ik een idee te krijgen wie jij bent! Klopt het dat jullie kanariegele 128 van Belgische herkomst is? Zo ja, dan heb ik nog foto's van het ding, toen nog voorzien van witrode platen en schitterende CD30 velgen eronder. En heb ik je ooit die foto's beloofd.......... Pb je mailadres eens? Of is het hem niet?

Nogmaals dank voor de complimenten _O_

Gebruikersavatar
Fred Schuit
Forumgebruiker
Berichten: 106
Lid geworden op: 11 feb 2015 23:35
1e Panda-achtige: 0.9 85PK Twinair Turbo Trekking
Been thanked: 1 time

Re: Een "lurker" stelt zich voor.

Bericht door Fred Schuit »

Hahaaa... die Giovanni! Kwartje is gevallen. Wel wat laat hoor... :D . Maar je hebt het helemaal goed! Ik ben inderdaad diegene die je denkt dat ik ben (snapt u het nog?). Zoals ik al eerder schreef ken ik je projecten van het ter ziele gegane Fiatblog en het forum van de FCN en volgde dat met interesse. We hebben elkaar nog nooit ontmoet voor zover ik weet of het moet per ongeluk geweest zijn dat we het van elkaar niet wisten. Grappig dat je vaak "bekenden" tegenkomt in het wereldje.
Voor wat onze banaan betreft heb je ook gelijk; het is "de Belg". We hebben 'm nog steeds en hij gaat voorlopig ook niet weg. Uniek ding is het, al zeg ik het zelf. De magnesium CD30's zijn naar Jan "de schilder" gegaan die vlak bij me woont. Hij wilde ze onder een Race-Ritmo schroeven of zo. Ik vond ze in ieder geval niet onder ons werkpaard passen. Wij rollen "on steelies".
Ik kan me nog herinneren dat je foto's hebt. Ik heb er wel een paar (van Spa) maar weet niet meer of ik ze van jou gekregen heb. Toch zou ik er blij mee zijn en probeer ik mijn mailadres in een PB te zetten (even kijken hoe dat moet).
Dank voor je reactie!
Tjongejongejonge!

Gebruikersavatar
Micha D.
Forumgebruiker
Berichten: 2050
Lid geworden op: 01 feb 2012 08:41
1e Panda-achtige: Fiat Panda 45CL 1985
2e Panda-achtige: Fiat Panda 45S (super) 1984
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times

Re: Een "lurker" stelt zich voor.

Bericht door Micha D. »

Hé collega van René, ook hier op het forum te vinden :lol:.

Gebruikersavatar
Fred Schuit
Forumgebruiker
Berichten: 106
Lid geworden op: 11 feb 2015 23:35
1e Panda-achtige: 0.9 85PK Twinair Turbo Trekking
Been thanked: 1 time

Re: Een "lurker" stelt zich voor.

Bericht door Fred Schuit »

Yep, want Panda-dresseur :mrgreen: Zoals ik al zei... het wereldje is maar klein. Grappig dat ik je auto's uit het topic "Micha's Dierentuin" wel ken maar de chauffeur niet. :D . Hoe rijdt dat nou, zo'n Panda op een Pony? :lol: En hebbejulliedeFrarienog? Past ook goed in de tuin :yes: .

Kleine update: wegens geldgebrek maar een setje Italië-stickers aangeschaft en een 4x4 - Trekking folder. Is wel Duitstalig maar dat moet voor een Drent geen probleem zijn; het zijn onze buren. :wink: Tuning is de volgende stap denk ik.
Tjongejongejonge!

Gebruikersavatar
Micha D.
Forumgebruiker
Berichten: 2050
Lid geworden op: 01 feb 2012 08:41
1e Panda-achtige: Fiat Panda 45CL 1985
2e Panda-achtige: Fiat Panda 45S (super) 1984
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times

Re: Een "lurker" stelt zich voor.

Bericht door Micha D. »

Haha, geen idee, de Pony rijdt nog niet (officieel :lol:). En ja, die hebben we ook nog.

Ben benieuwd naar je updates (y).

Gebruikersavatar
Fred Schuit
Forumgebruiker
Berichten: 106
Lid geworden op: 11 feb 2015 23:35
1e Panda-achtige: 0.9 85PK Twinair Turbo Trekking
Been thanked: 1 time

Re: Een "lurker" stelt zich voor.

Bericht door Fred Schuit »

Tijd voor een kleine update. Stiekem heeft mijn eega een milde chiptuning laten uitvoeren op onze Trekking. Tijdens een lange rit informeerde ze zo langs de neus weg of ik ook wat bijzonders aan de auto merkte. Moest dat ontkennend beantwoorden. "Echt niet?" vroeg ze nog een keer maar met de beste wil van de wereld kon ik zo niets ontdekken. Ik werd wel een beetje bang; wat heb/had ik gemist?? "Nou," zei ze, "dan kan ik het net zo goed weer ongedaan laten maken!" Toen viel het kwartje! Gek mens. Dat ik niks gemerkt had kan wel kloppen; we zaten met 4 man + alle bagage in de dreumes en dan moet 'ie flink z'n best doen. Eenmaal alleen er in gezeten voelde ik echter wél wat... het motortje loopt wat soepeler, is wat stiller geworden, pakt in lage toeren wat beter op en trekt nu vrolijk door naar 6500 rpm als het moet. Inhalen is ouderwets lachen geblazen! Je voelt de verbaasde blikken van degene die je net voorbij bent geblért. Nou is dat niet waarvoor we het gedaan hebben maar toch leuk. Ook leuk is dat het brandstofverbruik nog iets gedaald is.
Er is ook een klein nadeeltje: de Twinair moet "even nadenken" als je van verzet gewisseld bent maar na een kleine seconde komt de turbo weer op toeren en dan ie 'ie weer bij de les. Daar is misschien nog wel wat aan te doen. Tot nu toe ben ik er blij mee en mijn vrouw ook.

Over de volgende update moet ik nog even nadenken, komt met de tijd wel.
Tjongejongejonge!

Plaats reactie

Terug naar “Even voorstellen”