Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Een "lurker" stelt zich voor.

Nieuwe gebruikers kunnen zich hier eerst even voorstellen

Moderators: Rick Lieffering, Joost, WelshWitch, Erik 319

Gebruikersavatar
Fred Schuit
Forumgebruiker
Berichten: 106
Lid geworden op: 11 feb 2015 23:35
1e Panda-achtige: 0.9 85PK Twinair Turbo Trekking
Been thanked: 1 time

Een "lurker" stelt zich voor.

Bericht door Fred Schuit »

Na een hele tijd in dit leuke forum meegelezen te hebben en daarbij graag gebruik gemaakt hebbende van alle tips en trucs besloten me toch maar even voor te stellen.
Mijn forumnaam is Fred Schuit en sinds ik mijn rijbewijs heb rijd ik al Fiat, met veel plezier moet ik zeggen. Ervaring met kleine auto's had ik al daar mijn eerste voertuig een (ietwat roestige) Autobianchi A112 was. Had ik 'm nog maar...
Via een drietal 128's, Uno 55S, een Ritmo 60CL, Panda 1000CLi.e. en een viertal Punto's (2x 60S en 2x Sporting 16V) nu dus een Panda 1.2 Young van 2008. De Panda is voorzien van een Skydome open dak, lichtmetalen wielen en alcantara bekleding. Niks mis dus met de uitvoering van het wagentje maar snel is 'ie niet, zeker niet als je uit een Punto Sporting komt. Ik noem 'm dan ook "de slak", alhoewel ik 'm daarmee te kort doe bedenk ik me nu. Nou ja, het kwaad is al geschied :lol: .
We hebben zo wie zo een "Fiatrijke" familie trouwens. Mijn vader heeft er vele gereden en mijn beide dochters rijden alletwee erg tevreden rond in ieder hun eigen Panda 1.2. Dynamic. Zo, en nu maar wat plaatjes ter verduidelijking. Excuses voor de wat smoezelige auto maar we wonen in een gebied waar je ALTIJD een regenbui krijgt als je de auto net gewassen hebt :yes: . Ik hoop nog een poos van dit forum te mogen genieten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Tjongejongejonge!

Gebruikersavatar
Dennis023
Forumgebruiker
Berichten: 1088
Lid geworden op: 21 jun 2014 09:10
1e Panda-achtige: Momenteel geen Fiat
Locatie: Gorredijk

Re: Een "lurker" stelt zich voor.

Bericht door Dennis023 »

Mooie kleur en lekker zo een open dak. Ik zie alleen de lichtmetalen velgen niet op de foto.
Veel plezier met de auto. Leuk ook dat iemand zo merkentrouw is.
Nu: Pandaloos, ben overgestapt naar Toyota
Ex: Fiat Panda 1.2 Lounge met Lounge + pakket 2016
Ex: Fiat Panda 85 twinair lounge 2012
Ex: Fiat Panda Classic 750 CL 1988
Ex: Fiat Grande Punto
Ex: Fiat Sedici

Gebruikersavatar
Panda Junior
Berichten: 329
Lid geworden op: 06 sep 2011 19:46
1e Panda-achtige: Alfa Romeo Giulietta
Facebook: https://www.facebook.com/Butterfly61192
Google+: https://plus.google.com/u/0/11493618252834131
Locatie: Cuijk

Re: Een "lurker" stelt zich voor.

Bericht door Panda Junior »

Mooie Panda. Veel rijplezier toegewenst
Clubshop beheerder

Gebruikersavatar
Fred Schuit
Forumgebruiker
Berichten: 106
Lid geworden op: 11 feb 2015 23:35
1e Panda-achtige: 0.9 85PK Twinair Turbo Trekking
Been thanked: 1 time

Re: Een "lurker" stelt zich voor.

Bericht door Fred Schuit »

Dennis023 schreef:Ik zie alleen de lichtmetalen velgen niet op de foto.
Eh... klopt! Liggen in de schuur te wachten op mooi weer :D . Dank je voor je wens.

@Panda Junior: Dank je! Gaat wel lukken hoor.
Tjongejongejonge!

Patrick met ck
Forumgebruiker
Berichten: 204
Lid geworden op: 08 feb 2015 12:43
1e Panda-achtige: 100hp
Locatie: drenthe/overijssel

Re: Een "lurker" stelt zich voor.

Bericht door Patrick met ck »

Mooie panda fred!

Veel succes met de auto :)

Groetjes,

Gebruikersavatar
Fred Schuit
Forumgebruiker
Berichten: 106
Lid geworden op: 11 feb 2015 23:35
1e Panda-achtige: 0.9 85PK Twinair Turbo Trekking
Been thanked: 1 time

Re: Een "lurker" stelt zich voor.

Bericht door Fred Schuit »

Coming soon:

Afbeelding

:yes:
Tjongejongejonge!

Giovanni.
Forumgebruiker
Berichten: 150
Lid geworden op: 18 nov 2016 10:35
1e Panda-achtige: Cool 2010
2e Panda-achtige: A112 Junior

Re: Een "lurker" stelt zich voor.

Bericht door Giovanni. »

Leuke intro! Welkom!

Merktrouw ben je wel! Herkenbaar ook! Na een ontelbaar aantal 127ers, A112's, Croma, 3 oerpanda's, Grande Punto, Punto 176 16V nu ook een Panda voor de deur. Een 1.2 Cool uit 2010. Omdat ik nog wel eens wat bewaar, stappen we nu toch weer terug in de Punto uit de vorige eeuw. Een A112 staat ook nog altijd voor de deur, daarmee zijn we afgelopen jaar zelfs nog mee tot Piombino gereden. En voor dagelijks rijd deze ouwe gek in een 127 Fiorino. De laatste die zakelijk gereden wordt in NL vrees ik.........

Dus ja, leuk om iemand tegen te komen met een vergelijkbaar Fiatverleden!

Gebruikersavatar
Pistachio
Forumgebruiker
Berichten: 423
Lid geworden op: 11 okt 2016 19:27
Locatie: Médoc, Gironde, Frankrijk
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Contacteer:

Re: Een "lurker" stelt zich voor.

Bericht door Pistachio »

Welkom, welkom. Leuk kleurtje!!!! Het "Slak" gevoel is wel te verhelpen hoor.......
Er was eens groene een [__]==////==[__] 4X4 ....... :rofl:


Onze Panda: http://forum.fiatpandaclub.nl/viewtopic ... 41#p179941

Gebruikersavatar
Fred Schuit
Forumgebruiker
Berichten: 106
Lid geworden op: 11 feb 2015 23:35
1e Panda-achtige: 0.9 85PK Twinair Turbo Trekking
Been thanked: 1 time

Re: Een "lurker" stelt zich voor.

Bericht door Fred Schuit »

Giovanni. schreef:Leuke intro! Welkom!
Dank je!
Giovanni. schreef:Leuk om iemand tegen te komen met een vergelijkbaar Fiatverleden
Of niet dan. :lol: Jaaa, wat zijn ze toch slecht, die producten uit Turijn en omstreken; ik weet wel beter. :yes:
Ik denk dat ik een aantal van je auto's wel ken maar correct me if I'm wrong. Als de A112 een witte is dan heb ik het restauratieproject gevolgd via het voormalige Fiatforum. De Fiorino denk ik ook te kennen. Heb je er toevallig 2? Ik kan me herinneren dat er iemand was die een frontje van een eerste serie 127 in een Fiorino gemeubeld heeft (stoer!). Maar het kan ook zijn dat je een later model dagelijks rijdt, dat weet ik niet; er is echter één iemand die dat wel weet... :wink: Hoe dan ook, Fiorino's zijn leuk, net als de A112. Ik wens je dan ook veel plezier van al je auto's!
Zo, en nu nog één nachtje slapen en dan de nieuwe aanwinst ophalen _O_
Tjongejongejonge!

Giovanni.
Forumgebruiker
Berichten: 150
Lid geworden op: 18 nov 2016 10:35
1e Panda-achtige: Cool 2010
2e Panda-achtige: A112 Junior

Re: Een "lurker" stelt zich voor.

Bericht door Giovanni. »

Je kent ze allebei lees ik :mrgreen: De Fiorino is idd voorzien van het frontje van de 127 MK1. Levert nogal eens gevaarlijke verkeerssituaties op door mensen die op de snelweg half achterstevoren achter het stuur foto's gaan zitten maken :shock:

En ja, wat zijn die Fiats toch slecht! Mijn ervaring is dat een kapotte Italiaan je gewoon thuis brengt, maar dat een Duitser met slechts een softwarestoring je laat blauwbekken op een regenachtige vluchtstrook in afwachting van de ANWB! Joepie! :mrgreen:

Succes met het laatste nachtje! _O_

Gebruikersavatar
Fred Schuit
Forumgebruiker
Berichten: 106
Lid geworden op: 11 feb 2015 23:35
1e Panda-achtige: 0.9 85PK Twinair Turbo Trekking
Been thanked: 1 time

Re: Een "lurker" stelt zich voor.

Bericht door Fred Schuit »

Pistachio schreef:Welkom, welkom. Leuk kleurtje!!!! Het "Slak" gevoel is wel te verhelpen hoor.......
Dank je! Ja, het "slakgevoel" kan wat verminderd worden weet ik. Toch heb ik het wat rigoureuzer aangepakt deze keer. Morgen halen we de nieuwe aanwinst op. Kijken wat dat op termijn voor gevoel gaat geven... :lol: Toch is type 169 een erg fijne auto om mee op pad te zijn... als je eenmaal op gang bent! :mrgreen: Hij heeft ons vele plezierige kilometers geschonken.
Tjongejongejonge!

Gebruikersavatar
Zoomer
Berichten: 799
Lid geworden op: 10 dec 2003 13:10
1e Panda-achtige: 1100 Smile
2e Panda-achtige: 80pk Twinair Lounge Automaat
Locatie: Arnhem
Has thanked: 7 times
Been thanked: 8 times
Contacteer:

Re: Een "lurker" stelt zich voor.

Bericht door Zoomer »

Welkom Fred. Leuk om te lezen zo'n FIAT historie.
Groetjes Zoomer :D
Afbeelding
////Panda 1100 Smile////Azzurro Astrale////09-2002////

Gebruikersavatar
Fred Schuit
Forumgebruiker
Berichten: 106
Lid geworden op: 11 feb 2015 23:35
1e Panda-achtige: 0.9 85PK Twinair Turbo Trekking
Been thanked: 1 time

Re: Een "lurker" stelt zich voor.

Bericht door Fred Schuit »

Dank!
Zoals ik al eerder vermeldde is de 169 eruit gegaan en vervangen door een 312/319 uit 2014 met 39000 km op de teller. Het is een Twinair Turbo geworden in een fraai oranje (alweer) kleurtje. De uitvoering is een zogenaamde Trekking, zeg maar een 4x4 zònder 4x4 :lol: . We hadden 'm nog maar een paar uurtjes en moesten toen naar Duitsland op verjaardag van vrienden, Gelijk het "autootje" even goed aan de tand kunnen voelen dus. Nou ja, goed... het was nogal glad afgelopen zaterdag dus de topsnelheid ervaren zat er even niet in. Ik kan wel al zeggen dat type 312 véél meer auto is en veel beter, steviger zo je wil, aanvoelt dan onze vorige 169 Panda. En die was al niet slecht! Toch is de bouwkwaliteit weer een klap beter! Ook is 'ie veel stiller, zeker op snelheid.
Het turbomotortje knort plezierig en sleurt als een beer :mrgreen: het Pandaatje vooruit. Ik moet zeggen dat ik voor het eerst de kalender heb thuisgelaten om een inhaalactie te plannen, niet meer nodig :rofl: .
Het brandstofverbruik, waar ik zoveel over lees op dit forum, daar kan ik nog niet zoveel over zeggen. De auto staat op (brede) winterbanden en dat zal niet echt helpen om 'm zuiniger te maken denk ik. Toch heb ik een verbruik kunnen waarnemen van rond de 1:17 op z'n eerste tank en dat viel me dik mee, temeer daar dat torretje zo graag toeren wil (en kan) maken. Nou kies ik de schakelmomenten niet via de schakelindicator maar puur op gehoor of toerenteller en schakel meestal zo rond de 3000 à 3500 toeren. Ecostand gebruik ik niet, zonde van de "oomph" :wink: .
Kortom, we zijn tot nu toe meer dan tevreden met deze Trekking en verwachten er toch zeker weer een jaar of 6 plezier van te hebben.
De reacties op de Trekking zijn zonder uitzondering enthousiast en positief; da's niet waar je een auto voor koopt maar toch leuk!
De Trekking is een Lounge-uitvoering (met Blue and Me) dus al meer dan compleet. Toch zijn er (in de toekomst) wat dingetjes die ik nog aan zou willen passen. Een remap van de computer staat hoog op het lijstje; meer pk's hoeft niet maar een betere loopcultuur is meer dan welkom. Tevens zoek ik een setje instaplijsten, het liefst met Panda-logo maar die heb ik nog niet kunnen vinden. Ook denk ik aan een speaker-upgrade en nog wat versierseltjes hier en daar. Dan is 'ie wel af.
Zijn er nog meer mensen met een Trekking op dit forum? Ik ben wel nieuwsgierig hoeveel er van rondrijden in Nederland; zullen er vast niet veel zijn.

Foto's volgen maar het ding ziet er niet meer uit met dit weer. Die houden jullie dus tegoed.
Tjongejongejonge!

Bart82
Forumgebruiker
Berichten: 69
Lid geworden op: 05 jan 2017 19:59
1e Panda-achtige: 1.2 sempre 2011
Locatie: Breda

Re: Een "lurker" stelt zich voor.

Bericht door Bart82 »

Proficiat met de nieuwe aanwinst! Klinkt goed!

Gebruikersavatar
Fred Schuit
Forumgebruiker
Berichten: 106
Lid geworden op: 11 feb 2015 23:35
1e Panda-achtige: 0.9 85PK Twinair Turbo Trekking
Been thanked: 1 time

Re: Een "lurker" stelt zich voor.

Bericht door Fred Schuit »

Vandaag tussen de sneeuw- en hagelbuien door even tijd gevonden om een schone Panda op de foto te zetten. Vijf minuten na deze foto's was 'ie alweer wit... :shock: Let alstublieft niet op de oerlelijke wielen ook al staat er Bugatti in gestanst; zijn tijdelijk met winterbanden. Had ik beter niet kunnen zeggen, nu let iedereen er op! :oops:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Tjongejongejonge!

Plaats reactie

Terug naar “Even voorstellen”