Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Even voorstellen: timo57

Nieuwe gebruikers kunnen zich hier eerst even voorstellen

Moderators: Rick Lieffering, Joost, WelshWitch, Erik 319

Plaats reactie
timo57
Forumgebruiker
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 feb 2017 14:32

Even voorstellen: timo57

Bericht door timo57 »

Hallo allemaal!

Ik ben sinds gisteren trotse eigenaar van een zwarte Fiat Panda 1.2 SportSound uit 2005-01, gekocht met bijna 260dkm er op, hij leek echter heel goed onderhouden en ook na de proefrit bleef ik helemaal weg er van dus heb ik hem gekocht als eerste autotje. Van buiten en van binnen is het echt een pareltje qua uiterlijk en een leuk dakraam!
Ik ben nu aan het kijken naar welke mankementen er aan zitten te komen die ik bij aankoop gemist heb. Tot nu toe gevonden:
De achterklep gaat alleen met sleutel open, heel zelden met het handvat (of ik ben erg ongetalenteerd er mee, dat kan ook)
De koppeling is denk ik niet meer wat t was, weinig aangrijping en als ie niet warm is vindt ie rijden in zn 1 of 2 niet helemaal fantastisch zonder een dot gas. Niet dat ik de meest ervaren rijder ben, maar goed.
De zitting van de bestuurder is een beetje doorgezakt, ik voel iets hards in mn onderrug zitten na een tijdje.
De radio/cd speler wisselt soms opeens naar cd speler van radio en weer terug, denk dat daar een contactje los zit.
Verder niets nog, ben benieuwd wat ik er aan ga vinden verder nog, voelt soms nog een beetje als te mooi om waar te zijn.
Ik wil in de toekomst nog wel kijken naar leuke upgrades, voorlopig als eerste:
* Een telefoonhouder.
* Een aux-aansluiting zoals https://www.aliexpress.com/item/USB-SD- ... 37902.html aansluiten...

Mochten jullie nog tips hebben ook wat betreft onderhoudt ben ik natuurlijk erg benieuwd!

Groetjes!

Gebruikersavatar
Pistachio
Forumgebruiker
Berichten: 423
Lid geworden op: 11 okt 2016 19:27
Locatie: Médoc, Gironde, Frankrijk
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Contacteer:

Re: Even voorstellen: timo57

Bericht door Pistachio »

Welkom welkom
Er was eens groene een [__]==////==[__] 4X4 ....... :rofl:


Onze Panda: http://forum.fiatpandaclub.nl/viewtopic ... 41#p179941

Miranda
Forumgebruiker
Berichten: 312
Lid geworden op: 23 mar 2015 11:17
1e Panda-achtige: Young 2001
Facebook: https://www.facebook.com/miranda.uneken
Locatie: Betuwe
Been thanked: 3 times

Re: Even voorstellen: timo57

Bericht door Miranda »

Hallo Timo, welkom op het forum, goeie keus als eerste auto. Wel een enorme kilometerstand zeg :shock: Dat moet wel een goede auto zijn 8*)

Veel rijplezier gewenst.

Giovanni.
Forumgebruiker
Berichten: 150
Lid geworden op: 18 nov 2016 10:35
1e Panda-achtige: Cool 2010
2e Panda-achtige: A112 Junior

Re: Even voorstellen: timo57

Bericht door Giovanni. »

Welkom!

Hoge kilometerstanden met een Fiat zijn niet om bang voor te zijn! Wij rijden er altijd mee door tot de 4 ton riant gepasseerd is. Tot op heden gaat dat prima!

Cardioguy
Forumgebruiker
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 jun 2017 23:27
1e Panda-achtige: 1.2 edition cool 2011

Re: Even voorstellen: timo57

Bericht door Cardioguy »

Welkom Timo!

timo57
Forumgebruiker
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 feb 2017 14:32

Re: Even voorstellen: timo57

Bericht door timo57 »

Thanks allemaal!

Inmiddels al een paar duizend km gereden er mee, en moet zeggen hij bevalt me enorm. Soms schieten de toeren een beetje door na het schakelen, dus wellicht schakelt die niet meer briljant, maar het zei zo.
Als ie de 4 ton haalt dan prachtig!
Euvel met de achterklep is een gevoelskwestie. Het heeft wel wat, een bak met handleiding en een koppig karakter ;)
Ondertussen, iemand bekend met een oplossing voor de lamme veer in de linker zonneklep? Nu komt die omlaag met elke hobbel :'-)
In middels ook een nieuwe radio er in gezet.
Na de enorme regenbuien van de afgelopen dagen gaf de stuurbekrachtiging een storing aan, maar die is inmiddels weg getrokken, ik vermoed een nat contactje.

timo57
Forumgebruiker
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 feb 2017 14:32

Re: Even voorstellen: timo57

Bericht door timo57 »

Oke nog een vraag. Ik heb volgens mij geen airconditioning als optie. Moet ik dan ook niet verwachten dat ventilator naar de koude stand gedraait ook niet per se koude lucht geeft? Of heeft een klein onderhoudt aan het luchtventilatie-werk zin om dat te verbeteren?

Hoop dat jullie met jullie enorme panda kennis me vooruit kunnen helpen ;)
Groetjes!

timo57
Forumgebruiker
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 feb 2017 14:32

Re: Even voorstellen: timo57

Bericht door timo57 »

Nou tot zo ver het avontuur met deze panda, hij is naar de sloop gegaan en ingeruimd voor een nieuwe(re). Bij de APK is ie op elk denkbaar front gezakt, plus erg bijzonder volgens de monteur een flink lekkende benzinetank. Jammer, wel geleerd, niet zo maar een autohandelaar op zn woord geloven en kopen bij een goed beoordeelde en gerenomeerde garage. Het is een 2011 editione cool geworden. Nu wel airco, en twee sleutels, afstandsbediening en met maar 57dkm. zal jullie updaten als die er is ;-) Wel ook het dubbele betaald trouwens. naja wijze les voor een eerste autotje.

Miranda
Forumgebruiker
Berichten: 312
Lid geworden op: 23 mar 2015 11:17
1e Panda-achtige: Young 2001
Facebook: https://www.facebook.com/miranda.uneken
Locatie: Betuwe
Been thanked: 3 times

Re: Even voorstellen: timo57

Bericht door Miranda »

Wat jammer zeg,hopen dat de volgende langer mee gaat!

Plaats reactie

Terug naar “Even voorstellen”