Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Hallo! Panda Young uit 2000 meldt zich

Nieuwe gebruikers kunnen zich hier eerst even voorstellen

Moderators: Rick Lieffering, Joost, WelshWitch, Erik 319

Plaats reactie
Maraika
Forumgebruiker
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2016 11:01
Facebook: https://www.facebook.com/maaraika

Hallo! Panda Young uit 2000 meldt zich

Bericht door Maraika »

Dag allemaal!

Toen ik 4 was kochten mijn ouders een Panda Dance, waar ik meteen verliefd op was. Kon ook niet anders, met die fluoriserend roze/paars/geel gestreepte stoelen die 'ie had!

Afbeelding

Toen ik 17 was mocht ik een paar oefenrondjes in de Panda rijden op het platteland, met mijn (waarschijnlijk peentjes zwetende) vader naast me. Twee weken voordat ik daadwerkelijk mijn rijbewijs haalde, haalden mijn ouders me na een vakantie van Schiphol af. In... een... Opel Agila. WAT? Mijn vader zei dat hij het matje uit de Panda kofferbak had gehaald om te stofzuigen, en plots naar zijn eigen voeten stond te kijken. Blijkbaar was de bodem weggeroest. Mijn ouders vonden het bakkie, volgens mij net de 2 ton niet aangetikt, toen niet meer veilig genoeg. Jullie begrijpen dat ik daar als napuberende 18-jarige weinig begrip voor had, gezien ik 14 jaar lang dacht mijn eerste echte meters te maken in onze Panda, en door het hele Agila debacle lichtelijk getraumatiseerd ben.

Kort daarna uit huis gegaan (dat had niks met die Agila te maken, hoor) en in de grote stad gaan wonen, waar een auto eigenlijk alleen maar in de weg staat. Sinds kort woon ik daar niet meer, en afgelopen december is dan eindelijk mijn droomwens in vervulling gegaan; mijn eigenste eigen Panda Classic gekocht, met net geen 50.000 km op de teller.

Afbeelding

Ons eerste ritje was trouwens meteen memorabel:

Afbeelding

Gelukkig was dat slechts een comateuze accu. Die rotte kies er snel uit, en sindsdien zoeven we heerlijk samen rond! Vorige week is hij op z'n dooie gemakkie door de APK gekomen, dus ik hoop nog vele kilometers met hem te kunnen maken. Op de to-do lijst staat tot nu toe de stalen velgen roestvrij krabben & spuiten, kleine roestplekken op de dorpel weglassen, witte dunne streep op de zijkant plakken, nieuwe hoedenplank erin - en daar dan natuurlijk een knikkend hondje op zetten. :wink:

Afbeelding

(O ja, hij heet dus Tedje, naar Ted van der Parre)

Gebruikersavatar
Erik`
Forumgebruiker
Berichten: 917
Lid geworden op: 18 sep 2014 22:38
1e Panda-achtige: 45cl - 1983
2e Panda-achtige: 900 hobby - 1999
3e Panda-achtige: Renault Twingo 1.5dci - 2011
Facebook: https://www.facebook.com/erik.overmars.3
Skype ID: erik_overmars
Locatie: Espel
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Hallo! Panda Young uit 2000 meldt zich

Bericht door Erik` »

Welkom op het forum!
Mooi panda, en nog weinig op de teller.
Zo'n Panda Dance zie je ook nergens meer, ik snap je frustratie.

Plaats reactie

Terug naar “Even voorstellen”