Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
Nieuw? Ik niet, de Panda wél...
Moderators: Rick Lieffering, Joost, WelshWitch, Erik 319
- Panda 500
- Berichten: 1411
- Lid geworden op: 31 jul 2012 16:42
- 1e Panda-achtige: Trekking 4x4 1996 1108 SPI Wit
- 2e Panda-achtige: Nuova Dynamic 2008 DuaLogic 1.2
- 3e Panda-achtige: Panda 30-kop (in mijn 500)
- Locatie: Hove (Antwerpen)
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 5 times
Nieuw? Ik niet, de Panda wél...
Zo, het is er dan toch van gekomen. Onze ouwe trouwe Punto Selecta van 1997 wordt vervangen door een Panda Nuova Dualogic van 2008. Zo goed als nieuw dus, zelfs de recentste wagen in ons bezit, naast mijn Classic 4x4 van 1996 en een Scenic van 2005, en natuurlijk mijn 500 van 1971 niet te vergeten. Maar die was niet thuis tijdens de fotoshoot. Ik denk dat ik mijn forumnaam toch maar ga laten wat ie is... De Nuova is immers van mijn vrouw en dus niet van mij!
Oud en nieuw (nog) even bij mekaar...
Mijn classic mag ondertussen even op krachten komen met een bak Duvel.
Oud en nieuw (nog) even bij mekaar...
Mijn classic mag ondertussen even op krachten komen met een bak Duvel.
- bero
- Forumgebruiker
- Berichten: 8807
- Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
- Locatie: Deventer
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 40 times
Re: Nieuw? Ik niet, de Panda wél...
Veel plezier met je nieuer Panda!
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003
- michiel van g.
- Forum-admin
- Berichten: 8295
- Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
- 1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
- 2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
- 3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
- Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
- Locatie: Zeist
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 70 times
- Contacteer:
- van Leeuwen
- Clublid
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 28 mei 2017 23:13
- 2e Panda-achtige: Panda 1.1 2002 Hobby.
- Locatie: Buinen
- Panda 500
- Berichten: 1411
- Lid geworden op: 31 jul 2012 16:42
- 1e Panda-achtige: Trekking 4x4 1996 1108 SPI Wit
- 2e Panda-achtige: Nuova Dynamic 2008 DuaLogic 1.2
- 3e Panda-achtige: Panda 30-kop (in mijn 500)
- Locatie: Hove (Antwerpen)
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 5 times
Re: Nieuw? Ik niet, de Panda wél...
Oei.. veel vragen tegelijk.
De Punto is 20 jaar oud, en doet het in feite nog best, met z'n 165000km. Maar toch een rist "kleine" gebreken die opgeteld begonnen te vervelen. Ik probeer zo uit het hoofd: veel speling op bovenste scharnier chauffeursdeur (is "tienduizenden" keren open en dicht gegaan; niet zo eenvoudig te vervangen), hij houdt vaak even in, zo'n 5 minuten na de eerste start haast elke dag, zeker bij koude, en valt dan soms zelfs stil, érg vervelend wanneer je beslist hebt een kruispunt op te rijden! (door dealer én mezelf jàren naar de oorzaak gezocht, nooit gevonden, alle sensoren ooit vervangen. Hij start dan meteen weer goed (maar wegens Selecta eerst volledig naar "P" te gaan en dan weer naar "D", steeds rustig te doen). Hij heeft al jàren een klein lekje aan de kachel, haast onmerkbaar waterverlies, maar wél steeds aandampende voorruit bij koud en/of vochtig weer (altijd raampje op een kier en fan aan op 1 of 2). Thermostaat gaat regelmatig stuk, het rubber van de afsluitring "lost op", mogelijk wegens herhaald ingieten van "stop-a-leak"-achtige producten tegen dat aandampen(?); nochtans geen probleem met de slangen. Redelijk wat "uiterlijk" roest aan de achteras. De Selecta begint af en toe plots even een "knars"-geluid te geven waarbij hij dan even inhoudt; net of de riem even niet wil op- of af-schuiven, hoewel hij bij testprocedures volledig soepel en normaal zijn werk doet...
En, ja, zo begon mijn vrouw (en ik ook ) stilaan zin te krijgen in een Panda Dualogic. Sinds ze niet meer werkt rijdt ze geen 3000km per jaar meer, enkel kleinere ritjes. Dus mocht het een maatje kleiner zijn, wél met hoge in- en uitstap (!), al viel dat bij de Punto ook mee. Dus begonnen we uit te kijken naar een Panda Nuova Dualogic die we recent dus tegen kwamen ... Toch had ik dit jaar nog de uitlaat en de accu vervangen van de Punto: dat was echt tot het niet meer langer kon uitgesteld... Maar die accu komt natuurlijk in de Panda! En de Punto heeft ook nog erg goede banden... Dus ja, toch wat met pijn in het hart!
De Punto is 20 jaar oud, en doet het in feite nog best, met z'n 165000km. Maar toch een rist "kleine" gebreken die opgeteld begonnen te vervelen. Ik probeer zo uit het hoofd: veel speling op bovenste scharnier chauffeursdeur (is "tienduizenden" keren open en dicht gegaan; niet zo eenvoudig te vervangen), hij houdt vaak even in, zo'n 5 minuten na de eerste start haast elke dag, zeker bij koude, en valt dan soms zelfs stil, érg vervelend wanneer je beslist hebt een kruispunt op te rijden! (door dealer én mezelf jàren naar de oorzaak gezocht, nooit gevonden, alle sensoren ooit vervangen. Hij start dan meteen weer goed (maar wegens Selecta eerst volledig naar "P" te gaan en dan weer naar "D", steeds rustig te doen). Hij heeft al jàren een klein lekje aan de kachel, haast onmerkbaar waterverlies, maar wél steeds aandampende voorruit bij koud en/of vochtig weer (altijd raampje op een kier en fan aan op 1 of 2). Thermostaat gaat regelmatig stuk, het rubber van de afsluitring "lost op", mogelijk wegens herhaald ingieten van "stop-a-leak"-achtige producten tegen dat aandampen(?); nochtans geen probleem met de slangen. Redelijk wat "uiterlijk" roest aan de achteras. De Selecta begint af en toe plots even een "knars"-geluid te geven waarbij hij dan even inhoudt; net of de riem even niet wil op- of af-schuiven, hoewel hij bij testprocedures volledig soepel en normaal zijn werk doet...
En, ja, zo begon mijn vrouw (en ik ook ) stilaan zin te krijgen in een Panda Dualogic. Sinds ze niet meer werkt rijdt ze geen 3000km per jaar meer, enkel kleinere ritjes. Dus mocht het een maatje kleiner zijn, wél met hoge in- en uitstap (!), al viel dat bij de Punto ook mee. Dus begonnen we uit te kijken naar een Panda Nuova Dualogic die we recent dus tegen kwamen ... Toch had ik dit jaar nog de uitlaat en de accu vervangen van de Punto: dat was echt tot het niet meer langer kon uitgesteld... Maar die accu komt natuurlijk in de Panda! En de Punto heeft ook nog erg goede banden... Dus ja, toch wat met pijn in het hart!
- Ivo
- Forumgebruiker
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: 23 feb 2010 21:22
- Locatie: Leiden
- Been thanked: 8 times
Re: Nieuw? Ik niet, de Panda wél...
Mooie aanwinst . Bij een dagelijkse auto zoals een Punto kan ik wel begrijpen dat met een waslijst aan mankementen het tijd is voor een andere auto. Dashboard uitbouwen voor de kachelradiateur is niet een makkelijk klusje zoals bij de Panda.
Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)
- Panda 500
- Berichten: 1411
- Lid geworden op: 31 jul 2012 16:42
- 1e Panda-achtige: Trekking 4x4 1996 1108 SPI Wit
- 2e Panda-achtige: Nuova Dynamic 2008 DuaLogic 1.2
- 3e Panda-achtige: Panda 30-kop (in mijn 500)
- Locatie: Hove (Antwerpen)
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 5 times
Re: Nieuw? Ik niet, de Panda wél...
Juist Ivo, anders was dat al lang gebeurd! Nu rijden we er misschien al wel 10 jaar zó mee, met dus automatisch steeds het raampje op een kier zetten bij het instappen! Ik snap niet dat die lek niet erger is geworden gedurende al die tijd! Maar sowieso toch een fijne wagen om mee te rijden, zeker ook door de Selecta-automaat. Dat valt bij de Dualogic beter mee dan gedacht/gevreesd, maar 't is toch niet hetzelfde...