Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Kjeld's Fiat Panda 100HP Pandamonium

Nieuwe gebruikers kunnen zich hier eerst even voorstellen

Moderators: Rick Lieffering, Joost, WelshWitch, Erik 319

Plaats reactie
100HPandamonium
Forumgebruiker
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 aug 2017 22:01
1e Panda-achtige: 100HP Pandamonium 2009
2e Panda-achtige: MV Agusta Brutale 1078RR

Kjeld's Fiat Panda 100HP Pandamonium

Bericht door 100HPandamonium »

Hallo!
Ik ben Kjeld, 23 jaar, kom uit Beverwijk en heb sinds 2 weken samen met mijn vriendin een Panda! Het betreft zoals de titel al aangeeft een Fiat Panda 100HP uit 2009. Het is niet de eerste Fiat voor ons. Wij rijden in ons koeriersbedrijf al jaaaaaaaren met Fiat. Tevens heb ik een Alfa 146 en een Lancia Delta Gehad. Mijn pa heeft een Alfa Giulietta gehad en heeft nu een Alfa Spider uit 2007. Mijn moeder zit aan d'r 2e 500. Eerst een 1.2, nu een Twinair (Savali getuned). Ik rij ook motor en heb een MV Agusta Brutale 1078RR.

De Panda is uitgerust met het Pandamoniumpakket. Verder zit er Climate control en het af-fabriek upgrade audiosysteem op. De vorige eigenaar heeft de voorramen laten tinten (met certificaat van goedkeuring), een Ulter sportpijpje (ook met goedkeuring) en Koni achterschokbrekers gemonteerd. Verder een goed sluitende onderhoudshistorie.

Hier de foto's van bij de aanschaf :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De eerste indrukken zijn echt top! Valt heel erg mee qua stugheid wat er erg veel vermeld wordt. Geluid van de motor is ook erg leuk, hij brult er goed op los, trekt lekker en gaat erg strak door de bochten.

Hier foto's van na een wasbeurt (en weer regen) en waar ik de trekhaak verwijderd heb welke nogal roestig was. Helaas is de opening in de bumper door een aap gezaagd denk ik..... Maar altijd beter als met haak en ik verzin er wel wat op.

Afbeelding

Afbeelding

De plannen zijn :

- Velgen opknappen ivm. stoeprandschade
- Dubbele Novitec einddemper
- Deurspeakers vervangen voor iets dat minder blikkerig klinkt. Het klinkt door de sub al vele malen beter dan het standaard systeem gelukkig
- Stuur met leer laten bekleden. Idee is zwart met rode stiksels. Is nu van nepleer dat loslaat.
- Versnellingspookhoes en handremgreep zwart leer met rode stiksels
- Mistlampen opknappen / vervangen, zijn inwendig geel aan de onderkant door water
- Een keer goed detailen
- Resonator luchtfilter vervangen voor siliconen buizen voor meer sound
- Emblemen vervangen, die zijn een beetje flets geworden

Tevens gaat Ronald van Savali (de bekende Alfa/Fiat tuner en onze huistuner) kijken of hij er wat meer vermogen uit kan peuren.

Kortom, ben errug in mijn nopjes ::)

Gebruikersavatar
abarth_kit
Forumgebruiker
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 aug 2017 12:49
1e Panda-achtige: 1100 Smile uit 2003
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Kjeld's Fiat Panda 100HP Pandamonium

Bericht door abarth_kit »

Mooie Panda 100hp! Ben benieuwd wat Ronald er aan kan doen, maar vanwege het ontbreken van een turbo zal het vooral driveability zijn :wink:
Mijn 500 TwinAir en nu mijn Abarth 500 zijn ook door hem onderhanden genomen.
Abarth 595 Competizione (2019) 200 pk
Panda Smile 1100 (2003) 54pk

Gebruikersavatar
exprezzo
Forumgebruiker
Berichten: 1456
Lid geworden op: 15 sep 2012 12:14
1e Panda-achtige: panda 100hp
Locatie: apeldoorn
Been thanked: 1 time

Re: Kjeld's Fiat Panda 100HP Pandamonium

Bericht door exprezzo »

Mooie wagen.
Boekhoudersgrijs.
Mocht je interesse hebben,de meeste 100HP eigenaren zitten op een gezamenlijke app.
Dan horen we dat graag,
Grt exprezzo.

100HPandamonium
Forumgebruiker
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 aug 2017 22:01
1e Panda-achtige: 100HP Pandamonium 2009
2e Panda-achtige: MV Agusta Brutale 1078RR

Re: Kjeld's Fiat Panda 100HP Pandamonium

Bericht door 100HPandamonium »

abarth_kit schreef:Mooie Panda 100hp! Ben benieuwd wat Ronald er aan kan doen, maar vanwege het ontbreken van een turbo zal het vooral driveability zijn :wink:
Mijn 500 TwinAir en nu mijn Abarth 500 zijn ook door hem onderhanden genomen.
Hij heeft intussen al iets van 8 of 9 auto's van ons onder handen genomen. Spider 2.2 en 500 Twinair knapten er qua drivability vooral erg van op. Doblo's 1.3 Multijets gingen er ook behoorlijk hard aan sleuren. Ducato 2.0 Multijet en de Iveco Daily's 2.3 Multijets gingen van niet zo rap naar best wel heel vlot. Vooral de topsnelheid van de Iveco's (standaard 130pk) is bizar, 165 echte kilometers per uur voor een bus van 7 meter lang, een hoogte van 2.90m en een rijklaargewicht van 2400 kilo :D.

Volgende in het rijtje zijn de Panda, Doblo 1.6 en de Daily met 150pk. Die heeft in tegenstelling tot de 130pk versies een turbo met variabele geometrie, dus eerder op stoom en gaat ook langer door. Ben heel benieuwd wat die gaat doen!
exprezzo schreef:Mooie wagen.
Boekhoudersgrijs.
Mocht je interesse hebben,de meeste 100HP eigenaren zitten op een gezamenlijke app.
Dan horen we dat graag,
Grt exprezzo.
De kleur was niet helemaal onze keuze. We wilden eigenlijk een rode of een blauwe. De blauwe die we hadden bekeken (bij Sam van Dalen) viel echter heel erg tegen en dit was de volgende die we bekeken. Was op dat moment de goedkoopste en de nieuwste die op het internet stond. In het echt valt de kleur heel erg mee en ik moet zeggen dat het hem erg goed staat :) Ik vind het prima om in de app te gaan! vertel maar hoe of wat :D

Gebruikersavatar
exprezzo
Forumgebruiker
Berichten: 1456
Lid geworden op: 15 sep 2012 12:14
1e Panda-achtige: panda 100hp
Locatie: apeldoorn
Been thanked: 1 time

Re: Kjeld's Fiat Panda 100HP Pandamonium

Bericht door exprezzo »

Ik zal de beheerder even een berichtje doen.
Dan kan hij je toevoegen.
Tot horens dan!
Grt exprezzo.

Plaats reactie

Terug naar “Even voorstellen”