Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Nieuw lid met een Panda twin air turbo

Nieuwe gebruikers kunnen zich hier eerst even voorstellen

Moderators: Rick Lieffering, Joost, WelshWitch, Erik 319

Plaats reactie
kiai59
Forumgebruiker
Berichten: 19
Lid geworden op: 24 aug 2017 15:13
1e Panda-achtige: 2004 1.2
2e Panda-achtige: 2012 twinair 85 pk
Locatie: Leiden

Nieuw lid met een Panda twin air turbo

Bericht door kiai59 »

Hallo
Mijn naam is Ruud en ik woon in Leiden. Getrouwd en de kinderen zijn de deur uit. Eigenaar van een Fiat panda twin air Turbo 85 pk.
Allereerst heb ik altijd gedacht dat ik geen Fiat zou rijden. Dat kreeg plotseling een heel andere wending. Mijn vrouw haar Matiz was oud aan het worden en dus moesten we gaan kijken naar een vervangend vervoermiddel. Na wat zoek werk en rekenen kwam voor mijn vrouw al snel de panda in zicht. Een paar adressen langs geweest en niet kunnen vinden wat je wil. Totdat een garage in Sassenheim een mooi karretje had staan voor weinig uit 2005. We zijn gaan kijken mijn heeft een stuk gereden en zij was verkocht. Ik reed op dat moment nog steeds mijn Hyundai Tucson. Toen mijn vrouw thuis kwam met de panda moest ik natuurlijk weten hoe dat voelt. Dit was niet vervelend. Ok kleiner maar toch, voelt goed. Na enig reken werk blijkt dat er een groot verschil zit tussen de kosten van de Tucson en de panda. Dan ik ook maar gaan kijken voor een panda. Alleen deze moest wat meer kunnen want we houden van Oostenrijk en gaan daar regelmatig op vakantie. We vonden een Panda twinair 85 pk ergens in Almere. Wij daarheen en een proefrit gemaakt. Moet eerlijk zeggen ik had er nog geen tweehonderd meter mee gereden en ik gaf aan verkocht. Ok hij brult wel behoorlijk maar wat een power voor zo'n karretje. Ik noem het met respect nu, wat een wagen. Dit kun je je niet voorstellen zolang je er niet in gereden hebt. Ik kijk terug naar mijn Tucson met een gevoel van, het was heel fijn om mee te rijden een heerlijke auto ruim, maar wel duur. Mijn panda echt een toppertje.

Gebruikersavatar
Pistachio
Forumgebruiker
Berichten: 423
Lid geworden op: 11 okt 2016 19:27
Locatie: Médoc, Gironde, Frankrijk
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Contacteer:

Re: Nieuw lid met een Panda twin air turbo

Bericht door Pistachio »

Wel gekomen op het forum Ruud. Mooie keuze een twinair.
Er was eens groene een [__]==////==[__] 4X4 ....... :rofl:


Onze Panda: http://forum.fiatpandaclub.nl/viewtopic ... 41#p179941

Gebruikersavatar
bero
Forumgebruiker
Berichten: 8806
Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
Locatie: Deventer
Has thanked: 53 times
Been thanked: 40 times

Re: Nieuw lid met een Panda twin air turbo

Bericht door bero »

Welkom en veel plezier met je brul pandatje :-D
Motorgeluid heb ik altijd wel op kunnen lossen.. gewoon de radio wat harder zetten :-P
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003

Gebruikersavatar
Fred Schuit
Forumgebruiker
Berichten: 106
Lid geworden op: 11 feb 2015 23:35
1e Panda-achtige: 0.9 85PK Twinair Turbo Trekking
Been thanked: 1 time

Re: Nieuw lid met een Panda twin air turbo

Bericht door Fred Schuit »

Welkom inderdaad. Die Twinair turbo is een zwaar miskend en onderschat torretje. Wij hebben er sinds bijna een jaar ook eentje en nog steeds rij ik met een grijns rond, (snellere) medeweggebruikers soms in verwarring achter latend. :lol: . Ben benieuwd naar je brandstofverbruik op wat langere termijn; 't is wel een blokje met twee gezichten...
Tjongejongejonge!

Plaats reactie

Terug naar “Even voorstellen”