Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Even voorstellen

Nieuwe gebruikers kunnen zich hier eerst even voorstellen

Moderators: Rick Lieffering, Joost, WelshWitch, Erik 319

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sambal
Forumgebruiker
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 mei 2020 11:41
1e Panda-achtige: 1000 CL 1988

Even voorstellen

Bericht door Sambal »

Hallo allemaal! Ik ben Niek, woon in de regio Deventer en heb sinds dit weekend weer een Panda in bezit!

Mijn eerste auto was een Panda (ik dacht een 900 Young uit '96) die ik toen voor maar liefst 170 euro kocht. Ondertussen wat auto's verder en bezit naast de Panda een VW Polo en een Peugeot 205 '87. Ik kwam deze Panda tegen en kon de verleiding niet weerstaan om het niet te kopen! Hij loopt nog niet perfect maar met wat hulp van een zeer handige schoonvader hoop ik deze in no-time up en running te krijgen.

Hieronder de panda! Gaat om een Panda 1000 CL uit '88
Bijlagen
Panda 2.jpeg
Panda 3.jpeg
Panda 1.jpeg

Gebruikersavatar
bero
Forumgebruiker
Berichten: 8807
Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
Locatie: Deventer
Has thanked: 53 times
Been thanked: 40 times

Re: Even voorstellen

Bericht door bero »

Welkom! En wel even zwaaien als je mij of mijn vriendin ziet rijden in onze 4x4 cross in Deventer (Rivierenwijk gebied) :mrgreen:
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003

2cv6
Forumgebruiker
Berichten: 544
Lid geworden op: 29 dec 2014 23:35
Been thanked: 17 times

Re: Even voorstellen

Bericht door 2cv6 »

Welkom op het forum. Mooie Panda.

Gebruikersavatar
Sambal
Forumgebruiker
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 mei 2020 11:41
1e Panda-achtige: 1000 CL 1988

Re: Even voorstellen

Bericht door Sambal »

bero schreef: 25 mei 2020 00:26 Welkom! En wel even zwaaien als je mij of mijn vriendin ziet rijden in onze 4x4 cross in Deventer (Rivierenwijk gebied) :mrgreen:
Haha ga ik absoluut doen! Thanks ;)

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: Even voorstellen

Bericht door Riddick »

Welkom, very nice.

Gebruikersavatar
Sambal
Forumgebruiker
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 mei 2020 11:41
1e Panda-achtige: 1000 CL 1988

Re: Even voorstellen

Bericht door Sambal »

Riddick schreef: 25 mei 2020 10:19 Welkom, very nice.
Thanks!

Gebruikersavatar
michiel van g.
Forum-admin
Berichten: 8295
Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
Locatie: Zeist
Has thanked: 25 times
Been thanked: 70 times
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door michiel van g. »

Leuk zo'n relatief vroege 1000. Zie je niet veel meer!
Seat Marbella GL: Afbeelding
Seat Trans 0.9 i.e.: Afbeelding
Fiat Panda Twinair 60
Citroën Dyane6, 1977
Opel Ampera-e, 2018

Gebruikersavatar
Sambal
Forumgebruiker
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 mei 2020 11:41
1e Panda-achtige: 1000 CL 1988

Re: Even voorstellen

Bericht door Sambal »

@Michiel, thanks!

Even een kleine update wat betreft de pinda ;) Afgelopen weekenden lekker lopen klussen.

Het volgende is gedaan:

- Nieuwe distributieriem. Vorige eigenaar had het idee dat deze een tandje was versprongen (auto reed vrij slecht, bokken/inhouden en niet vooruit te branden). Toch stond deze prima! Toch maar vervangen (riem toch al gekocht, die 5 euro kan wel gemist worden).

- Ontsteking juist gezet, dat was ook meteen de oplossing van het slecht lopen! Ook maar meteen even 4 nieuwe bougies en een nieuw luchtfilter geplaatst.

-Auto leek wat olie te lekken, dit kwam door een lekkende ashoes, versnellingsbak kant. Ik begreep dat dit ook meteen de keerring is in de pinda dus deze maar eens vervangen! Niks zat vast en de aandrijfas was er zo uit. Ashoes zat er ook snel op, echter de draagarm bleef maar "schuin" zitten waardoor we de bout er doorheen kregen. Met veel gehamer, krikje eronder en wat vooral veel gescheld uiteindelijk toch gelukt.
1.jpeg
2.jpeg
3.jpeg
Screenshot 2020-06-02 at 21.35.52.png
Screenshot 2020-06-02 at 21.36.04.png
- De remmen achter liepen aan. De voering van een segment lag los in de trommel, nieuwe segmenten hebben het probleem zo goed als opgelost. De remmen lopen nog steeds een beetje aan, binnenkort ook maar eens nieuwe cilinders plaatsen en de boel ontluchten. De trommels hebben we met een powerfile weer nieuw leven kunnen geven.

- Verder heb ik de remmen voor even schoongemaakt, blokjes waren zo goed als nieuw maar hij remt nog niet lekker. Ook ontbraken er wat veertjes, deze zijn ook onderweg!

Voor de komende tijd staat het volgende op de programma:

- Remmen
- V-snaar vervangen (of de lagers van de dynamo, nog nader te bepalen!)
- Een 80's radio zoeken die bij de auto past, zit nu een vrij moderne in
- Auto verder afstellen, stationair loopt hij nu wat te arm.
- Ik kom vast nog wel iets tegen ;)


Ondertussen ook een kleine 1000 km met de auto gereden en absoluut geen spijt van de aankoop!

sugamilk
Forumgebruiker
Berichten: 71
Lid geworden op: 11 apr 2020 19:05
1e Panda-achtige: 1 2 Emotion 2010

Re: Even voorstellen

Bericht door sugamilk »

Welkom nog leuke klus voor een leuk wagentje. 😊

Gebruikersavatar
Joost
Moderator
Berichten: 658
Lid geworden op: 26 mei 2011 11:40
1e Panda-achtige: 1000 CL 1987
Locatie: Smilde
Has thanked: 3 times
Been thanked: 10 times

Re: Even voorstellen

Bericht door Joost »

Mooi werk hoor, zo kan hij er weer even tegenaan.

Wat betreft de radio: Ik had mijn originele radio vervangen door een simpel retro-radiootje van Ali Expres. Op zich een prima ding voor die 9 euro, maar ik stoorde mij toch aan het glanzende plastic. Ik heb nu de originele radio weer in gebruik - ik sluit er een Bluetooth module op aan om muziek te kunnen streamen. Old-school looks, maar toch met modern gemak.

Gebruikersavatar
Sambal
Forumgebruiker
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 mei 2020 11:41
1e Panda-achtige: 1000 CL 1988

Re: Even voorstellen

Bericht door Sambal »

Joost schreef: 03 jun 2020 20:19 Mooi werk hoor, zo kan hij er weer even tegenaan.

Wat betreft de radio: Ik had mijn originele radio vervangen door een simpel retro-radiootje van Ali Expres. Op zich een prima ding voor die 9 euro, maar ik stoorde mij toch aan het glanzende plastic. Ik heb nu de originele radio weer in gebruik - ik sluit er een Bluetooth module op aan om muziek te kunnen streamen. Old-school looks, maar toch met modern gemak.
Thanks! Zo’n module ben ik wel geïnteresseerd, tips waar je zoiets kan fixen? Ik ga binnenkort maar eens wat tweedehands winkels langs om een radio te zoeken maar veel kom je ze niet meer tegen (ben dan ook wel iets wat een autist dat er ook echt alleen een cassette in moet zitten, geen cd). Er zit verder nu een prima radio in met aux en usb maar wat je zegt, old-schools looks met modern gemak vind ik veel toffer!

Gebruikersavatar
Joost
Moderator
Berichten: 658
Lid geworden op: 26 mei 2011 11:40
1e Panda-achtige: 1000 CL 1987
Locatie: Smilde
Has thanked: 3 times
Been thanked: 10 times

Re: Even voorstellen

Bericht door Joost »

Die modules zijn voor een paar euro te krijgen op AliExpress. (Linkje)

Ik heb een halfbakken plannetje om hem aan te sluiten, maar ik weet niet helemaal zeker of het zal werken.

Continu aan is geen optie, want dan trekt ie de batterij leeg. Ik wil hem helemaal onzichtbaar hebben, dus ook geen gepruts met aan/uit schakelaars o.i.d.

Mijn idee is om de draadjes van de motor van het cassettedek te desolderen, en deze te verbinden aan de + en - van de BT module. Om de module in te schakelen, hoef je dan in principe alleen een bandje in de speler te duwen. Normaliter begint die dan gelijk te spelen, maar in dit geval zal hij dan dus de BT module inschakelen. Om hem uit te schakelen druk je op de knop om het bandje uit te werpen. Ik gebruik toch geen bandjes meer, dus dit leek me wel een mooie oplossing zo.

In mijn beleving zou dit moeten werken, maar ik ben ook maar een leek op dit gebied :rofl:

Gebruikersavatar
Sambal
Forumgebruiker
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 mei 2020 11:41
1e Panda-achtige: 1000 CL 1988

Re: Even voorstellen

Bericht door Sambal »

Joost schreef: 03 jun 2020 21:53 Die modules zijn voor een paar euro te krijgen op AliExpress. (Linkje)

Ik heb een halfbakken plannetje om hem aan te sluiten, maar ik weet niet helemaal zeker of het zal werken.

Continu aan is geen optie, want dan trekt ie de batterij leeg. Ik wil hem helemaal onzichtbaar hebben, dus ook geen gepruts met aan/uit schakelaars o.i.d.

Mijn idee is om de draadjes van de motor van het cassettedek te desolderen, en deze te verbinden aan de + en - van de BT module. Om de module in te schakelen, hoef je dan in principe alleen een bandje in de speler te duwen. Normaliter begint die dan gelijk te spelen, maar in dit geval zal hij dan dus de BT module inschakelen. Om hem uit te schakelen druk je op de knop om het bandje uit te werpen. Ik gebruik toch geen bandjes meer, dus dit leek me wel een mooie oplossing zo.

In mijn beleving zou dit moeten werken, maar ik ben ook maar een leek op dit gebied :rofl:
Dat klinkt zo gek nog niet, echter zelf ook geen kaas van gegeten :P. Ik zal mijn collega eens polsen of dit mogelijk is (ooit elektrotechniek gestudeerd). Ben alleen benieuwd naar dat 12 pins stekkertje, wat daar mee moet gebeuren _O_

Gebruikersavatar
Joost
Moderator
Berichten: 658
Lid geworden op: 26 mei 2011 11:40
1e Panda-achtige: 1000 CL 1987
Locatie: Smilde
Has thanked: 3 times
Been thanked: 10 times

Re: Even voorstellen

Bericht door Joost »

Sambal schreef: 03 jun 2020 22:26 Ben alleen benieuwd naar dat 12 pins stekkertje, wat daar mee moet gebeuren _O_
Afknippen, heb je niks aan. :mrgreen:

Die module heeft alleen een + en - nodig, en als output heeft ie 2x 2 daden voor de speakers. Die stekker zit er alleen maar op omdat sommige nieuwe radios die nu eenmaal hebben.

Gebruikersavatar
Erik 319
Moderator
Berichten: 3513
Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
1e Panda-achtige: 319 twinair 65
2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
Locatie: Almere
Has thanked: 21 times
Been thanked: 38 times

Re: Even voorstellen

Bericht door Erik 319 »

Er zit zeker geen aansluiting voor een elektrische antenne op?
Dan kun je als je toch aan het solderen gaat toch net zo makkelijk een draadje bij de aan/uit knop solderen? Even meten waar er spanning staat voor en na de knop.
Succes.
312=500 319=Panda.

Plaats reactie

Terug naar “Even voorstellen”