Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Even voorstellen en panda op het oog!

Nieuwe gebruikers kunnen zich hier eerst even voorstellen

Moderators: Rick Lieffering, Joost, WelshWitch, Erik 319

Plaats reactie
fiatpandajoeri21
Clublid
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 feb 2018 20:28
1e Panda-achtige: Fiat panda 1000 clx 1992

Even voorstellen en panda op het oog!

Bericht door fiatpandajoeri21 »

Goedenavond allemaal
Ik wil me even voorstellen,ik ben joeri en 24 jaar oud
Ik ben op zoek naar mijn eerste auto en ik denk dat ik er een gevonden heb
Het is een fiat panda 1000 clx uit 1992 ziet er nog super goed uit weinig tot geen roest en strak in de lak
Ik ga deze ophalen voor 2000 euro is dit een goede prijs?
Ik wil de auto gebruiken voor woon werk verkeer en hobby matige ritjes ik wil de auto goed onderhouden en in top conditie houden
Mijn vraag is daarom ook is deze combinatie van woon werk verkeer en deze in top conditie houden haalbaar?
Ik hoor graag van jullie!

Gebruikersavatar
xxl_liberty
Clublid
Berichten: 1167
Lid geworden op: 21 feb 2009 18:05
1e Panda-achtige: Cabrioni 1990
2e Panda-achtige: Edizione Cool 2010
Has thanked: 11 times
Been thanked: 12 times

Re: Even voorstellen en panda op het oog!

Bericht door xxl_liberty »

Welkom.
Alle keuzes die je maakt zijn persoonlijk.
Ik heb 3 maanden geleden een rijdend project uir 1992 gekocht voor €1250,00. Inmiddels voor €500 onderdelen besteld. De auto is voor de hobby. Met pekel komt die de weg niet op.
Tsja dus een 1992 voor woon werkverkeer ligt eraan hoeveel kilometer en hoe handig ben je. Mijn persoonlijke mening is dat je een 1992 moet behandelen als een dame op leeftijd.
Suc6
In het verleden gedane uitspraken geven geen garantie voor de toekomst, zij zijn alleen geschiedenis.

Gebruikersavatar
Joost
Moderator
Berichten: 658
Lid geworden op: 26 mei 2011 11:40
1e Panda-achtige: 1000 CL 1987
Locatie: Smilde
Has thanked: 3 times
Been thanked: 10 times

Re: Even voorstellen en panda op het oog!

Bericht door Joost »

Hoi, en welkom op 't forum!

Tuurlijk is het haalbaar. Hij heeft 't niet voor niets al bijna 30 jaar overleefd, toch?

Maar de keerzijde is wel dat een auto van die leeftijd gewoon wat meer aandacht cq reparaties nodig heeft dan een auto half zo oud. Voor een budget van 2000 euro zijn natuurlijk zat nieuwere/zuinigere/ruimere/beter uitgeruste auto's te krijgen die eigenlijk beter geschikt zijn voor woon-werkverkeer.

Maar jah, die hebben dan weer niet de charme en het karakter van een Panda he :)

Ongeacht hoe de auto erbij staat, hou rekening met achterstallig onderhoud. Er is een hele tijd geweest dat een grote beurt meer koste dan de dagwaarde van de auto en een hoop mensen hebben hier dus op 'bezuinigd'. Verder kan roest soms verstopt zitten of slecht gerepareerd zijn en dat zijn vaak dure reparaties.

Als je het zeker wil weten, laat dan een aankoopkeuring doen door de ANWB of een onafhankelijke garage voor je hem koopt.

En als hij goed genoeg is, investeer dan gelijk in een goede anti-roestbehandeling.

fiatpandajoeri21
Clublid
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 feb 2018 20:28
1e Panda-achtige: Fiat panda 1000 clx 1992

Re: Even voorstellen en panda op het oog!

Bericht door fiatpandajoeri21 »

Dank voor jullie reactie
Ik ga zaterdag kijken bij de panda helaas is een aankoop keuring best lastig te regelen aangezien hij niet helemaal om de hoek staat
Ik weet dat je het goed moet onderhouden een paar dingen zou ik zelf wel kunnen maar echt de grote en motorische klussen zou ik echt moeten laten doen

Gebruikersavatar
sjirafje
Moderator
Berichten: 1291
Lid geworden op: 21 nov 2016 19:09
1e Panda-achtige: 1.2 Emotion 2004
Locatie: Limburg
Has thanked: 22 times
Been thanked: 73 times

Re: Even voorstellen en panda op het oog!

Bericht door sjirafje »

De anwb doet volgens mij geen aankoopkeuringen meer. Dekra doet dit nog wel: https://www.dekra-claims-and-expertise. ... onkeuring/
Je kunt daar ook een voorbeeldrapport downloaden dan kun je 80% van de keuring zelf uitvoeren.
1.2 Emotion 2004
Afbeelding

Gebruikersavatar
deusjevo
Forumgebruiker
Berichten: 253
Lid geworden op: 25 jan 2008 12:26
1e Panda-achtige: Fiat Panda Emotion - 2010
2e Panda-achtige: Citroen Dyane - 1968
3e Panda-achtige: Range Rover Classic - 1972
4e Panda-achtige: MINI Cooper Clubman gezinsbarrel - 2016
Has thanked: 14 times
Been thanked: 2 times

Re: Even voorstellen en panda op het oog!

Bericht door deusjevo »

fiatpandajoeri21 schreef: 04 feb 2021 22:39 Dank voor jullie reactie
Ik ga zaterdag kijken bij de panda helaas is een aankoop keuring best lastig te regelen aangezien hij niet helemaal om de hoek staat
Ik weet dat je het goed moet onderhouden een paar dingen zou ik zelf wel kunnen maar echt de grote en motorische klussen zou ik echt moeten laten doen
Geef anders een link naar de auto, wellicht kan het forum je dan een beetje verder op weg helpen
Fiat Panda Emotion 2010
Fiat Ducato Buscamper 2013
Citroën Dyane 1968
MINI Clubman 2016

fiatpandajoeri21
Clublid
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 feb 2018 20:28
1e Panda-achtige: Fiat panda 1000 clx 1992

Re: Even voorstellen en panda op het oog!

Bericht door fiatpandajoeri21 »

Ik heb de panda gekocht! ik heb een aankoop keuring laten uitvoeren de panda staat er nog goed bij op een paar plekjes na die plekken ga ik laten behandelen en daarna een goede antie roest behandeling geven nu kan er gewoon euro 95 in maar hoe slecht is die e10? Kan de motor daar tegen of moet ik er andere middelen bij toevoegen?
Ik hoor het graag van jullie!

Gebruikersavatar
xxl_liberty
Clublid
Berichten: 1167
Lid geworden op: 21 feb 2009 18:05
1e Panda-achtige: Cabrioni 1990
2e Panda-achtige: Edizione Cool 2010
Has thanked: 11 times
Been thanked: 12 times

Re: Even voorstellen en panda op het oog!

Bericht door xxl_liberty »

fiatpandajoeri21 schreef: 08 feb 2021 10:31 Ik heb de panda gekocht! ik heb een aankoop keuring laten uitvoeren de panda staat er nog goed bij op een paar plekjes na die plekken ga ik laten behandelen en daarna een goede antie roest behandeling geven nu kan er gewoon euro 95 in maar hoe slecht is die e10? Kan de motor daar tegen of moet ik er andere middelen bij toevoegen?
Ik hoor het graag van jullie!
Gefeliciteerd met je aankooo.
Gebruik E5 beter voor alle rubbers.
Is iets zuiniger dus prihsverschil zal meevallen.
In het verleden gedane uitspraken geven geen garantie voor de toekomst, zij zijn alleen geschiedenis.

Plaats reactie

Terug naar “Even voorstellen”