Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Een Panda in Twente

Nieuwe gebruikers kunnen zich hier eerst even voorstellen

Moderators: Rick Lieffering, Joost, WelshWitch, Erik 319

Plaats reactie
Gebruikersavatar
pjork
Forumgebruiker
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 mar 2021 11:52
1e Panda-achtige: Fiat Panda 2014 09 Twinair Edizone Cool

Een Panda in Twente

Bericht door pjork »

Nieuw op het forum, dus zal ik mij voorstellen.
Mijn naam is Peter en ik ben 58 jaar en woon sinds een jaar in Twente, maar afkomstig uit het midden van het land.
Vorig jaar zijn we verhuisd naar Twente, een woning is uit 1978 en er moet dus best wel het e.e.a. aan worden gedaan. Al snel bleek dat een aanhanger voor zowel ophalen (nieuw) als wegbrengen (oud) wel handig zou zijn. En besloten we een auto te kopen die speciaal voor dit doel een trekhaak moest hebben. Nu was een Panda niet het eerst waaraan ik dacht, maar door een opmerking van een vriend, kwam deze toch als optie naar voren. Zijn idee een Panda 4x4 is het niet geworden, maar wie weet waar ik ooit tegen aan loop.

Op bijna loopafstand stond bij de Fiat dealer in Rijssen een Panda uit 2014 met 60 pk, een afspraak gemaakt met de nodige twijfels over het vermogen van 60pk. Mijn vervoer er naar toe was 180 pk, dus bijna er van overtuigt dat het verschil te groot zou zijn. In Rijssen stond de Panda netjes klaar. En eerlijk is eerlijk, dat vermogen viel mij 100% mee, ik heb zowel binnen de bebouwde kom, maar ook, provincieweg en de snelweg gereden. Ik had echt geen reden qua vermogen om deze auto niet te nemen. De auto pruttelt grappig en deed mij sterk denken aan de Daihatsu Cuore die mijn vrouw ooit heeft gehad. Hiernaast is de auto bedoeld om vooral regionaal als boodschappen auto dienst te doen. De boekjes gecheckt, rondje om de auto,... (schop tegen de banden) en naar binnen met de verkoper in gesprek. In de deal een trekhaak meegenomen en drie maanden garantie en al snel waren we eruit. Misschien niet de goedkoopste deal in de regio, maar het bedrijf gaf mij een goed gevoel en dat ik ook wel veel waard.

Verder is er weinig over mijzelf te vertellen, ik heb veel met auto's. Wassen en poetsen zodat het er allemaal netjes uitziet dat vind ik leuk. Alle auto's (Audi TT roadster uit 2003 en een Mazda CX3) staan altijd te glimmen. Ik heb een huis waaraan het nodige moet gebeuren dus echt tijd voor hobby's is er niet. Behalve de laatste twee weken van het jaar, waarin ik in de huid kruip van de broer van Sint Nicolaas, de Kerstman. Over anderhalf jaar ga ik met leeftijdsontslag en hoop ik wat meer tijd te hebben, maar dat zien we tegen die tijd wel.

In het verleden lid geweest van het smart forum (ik heb twee smart roadsters gehad) en beleefde daar veel lol aan, buiten de lol en zinnige tips op het forum, ook de puzzelritten, smartdagen en veel meer. Ik hoop dat ook een beetje hier te vinden.

Ik mag de Panda donderdag ophalen, dus volgende week zaterdag ben ik druk met de auto weer in bijna nieuwstaat te brengen. Ik heb er zin in, nu hopen dat de Panda er net zoveel zin in heeft :lol: !
Naast de Fiat Panda, in de garage een Audi TT roadster uit 2003 en op de oprit voor mijn vrouw een Mazda CX3 GTM.

Gebruikersavatar
xxl_liberty
Clublid
Berichten: 1167
Lid geworden op: 21 feb 2009 18:05
1e Panda-achtige: Cabrioni 1990
2e Panda-achtige: Edizione Cool 2010
Has thanked: 11 times
Been thanked: 12 times

Re: Een Panda in Twente

Bericht door xxl_liberty »

Welkom op ons forum.
Let op panda virus kan lang duren.
Leeftijdsontslag wil zeggen dat je bij mindef werkt?
In het verleden gedane uitspraken geven geen garantie voor de toekomst, zij zijn alleen geschiedenis.

Gebruikersavatar
Erik 319
Moderator
Berichten: 3513
Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
1e Panda-achtige: 319 twinair 65
2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
Locatie: Almere
Has thanked: 21 times
Been thanked: 38 times

Re: Een Panda in Twente

Bericht door Erik 319 »

Welkom. Heel goed dat je de auto zo uitvoerig gekeurd hebt. Trap tegen de banden,haha.
Pensioen op je 60e. Lekker!

@xxl : mindef mocht je toch met 55 stoppen?
312=500 319=Panda.

Gebruikersavatar
pjork
Forumgebruiker
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 mar 2021 11:52
1e Panda-achtige: Fiat Panda 2014 09 Twinair Edizone Cool

Re: Een Panda in Twente

Bericht door pjork »

@ xxl en Erik, dank voor het welkom, toen ik in september 1981 als dienstplichtig kanonnier de Chassee Kazerne in Breda opliep had ik nooit kunnen vermoeden, dat ik zou blijven tot mijn pensioen. Toen ik bijtekende was ik in de veronderstelling met 55 jaar met leeftijdsontslag te gaan, dit is opgehoogd naar 58 en daarna naar 60 en sinds kort is het 5 jaar voor de AOW leeftijd. Er is er een overgangsmaatregel waarbij ik toch nog iets eerder dan mijn 60ste eruit kan. Ik heb bij defensie een prachtige tijd gehad, nooit spijt gehad van mijn keuze in dienst te blijven.
Naast de Fiat Panda, in de garage een Audi TT roadster uit 2003 en op de oprit voor mijn vrouw een Mazda CX3 GTM.

Gebruikersavatar
xxl_liberty
Clublid
Berichten: 1167
Lid geworden op: 21 feb 2009 18:05
1e Panda-achtige: Cabrioni 1990
2e Panda-achtige: Edizione Cool 2010
Has thanked: 11 times
Been thanked: 12 times

Re: Een Panda in Twente

Bericht door xxl_liberty »

pjork schreef: 07 mar 2021 10:07 @ xxl en Erik, dank voor het welkom, toen ik in september 1981 als dienstplichtig kanonnier de Chassee Kazerne in Breda opliep had ik nooit kunnen vermoeden, dat ik zou blijven tot mijn pensioen. Toen ik bijtekende was ik in de veronderstelling met 55 jaar met leeftijdsontslag te gaan, dit is opgehoogd naar 58 en daarna naar 60 en sinds kort is het 5 jaar voor de AOW leeftijd. Er is er een overgangsmaatregel waarbij ik toch nog iets eerder dan mijn 60ste eruit kan. Ik heb bij defensie een prachtige tijd gehad, nooit spijt gehad van mijn keuze in dienst te blijven.
Ben ook na mijn dienstplicht als burger blijven hangen. Mag dus tot AOW leeftijd.
In het verleden gedane uitspraken geven geen garantie voor de toekomst, zij zijn alleen geschiedenis.

Gebruikersavatar
PandaVespa
Forumgebruiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
Has thanked: 7 times
Been thanked: 27 times

Re: Een Panda in Twente

Bericht door PandaVespa »

Wat is het nut ervan om tegen de banden te schoppen als je een auto wil kopen?
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........

Gebruikersavatar
Pinda1000
Forumgebruiker
Berichten: 4299
Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
Locatie: Den Haag
Has thanked: 17 times
Been thanked: 28 times
Contacteer:

Re: Een Panda in Twente

Bericht door Pinda1000 »

PandaVespa schreef: 07 mar 2021 18:17 Wat is het nut ervan om tegen de banden te schoppen als je een auto wil kopen?
Dan weet je of het een goede koop is of niet!

Als er wat afvalt na het schoppen kan je hem maar beter laten staan......

Gebruikersavatar
sjirafje
Moderator
Berichten: 1291
Lid geworden op: 21 nov 2016 19:09
1e Panda-achtige: 1.2 Emotion 2004
Locatie: Limburg
Has thanked: 22 times
Been thanked: 73 times

Re: Een Panda in Twente

Bericht door sjirafje »

You break it, you buy it!
1.2 Emotion 2004
Afbeelding

Gebruikersavatar
Erik 319
Moderator
Berichten: 3513
Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
1e Panda-achtige: 319 twinair 65
2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
Locatie: Almere
Has thanked: 21 times
Been thanked: 38 times

Re: Een Panda in Twente

Bericht door Erik 319 »

PandaVespa schreef: 07 mar 2021 18:17 Wat is het nut ervan om tegen de banden te schoppen als je een auto wil kopen?
:rofl: :rofl:
Of bedoel je het serieus? :?
312=500 319=Panda.

Gebruikersavatar
pjork
Forumgebruiker
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 mar 2021 11:52
1e Panda-achtige: Fiat Panda 2014 09 Twinair Edizone Cool

Re: Een Panda in Twente

Bericht door pjork »

xxl_liberty schreef: 07 mar 2021 13:00
pjork schreef: 07 mar 2021 10:07 @ xxl en Erik, dank voor het welkom, toen ik in september 1981 als dienstplichtig kanonnier de Chassee Kazerne in Breda opliep had ik nooit kunnen vermoeden, dat ik zou blijven tot mijn pensioen. Toen ik bijtekende was ik in de veronderstelling met 55 jaar met leeftijdsontslag te gaan, dit is opgehoogd naar 58 en daarna naar 60 en sinds kort is het 5 jaar voor de AOW leeftijd. Er is er een overgangsmaatregel waarbij ik toch nog iets eerder dan mijn 60ste eruit kan. Ik heb bij defensie een prachtige tijd gehad, nooit spijt gehad van mijn keuze in dienst te blijven.
Ben ook na mijn dienstplicht als burger blijven hangen. Mag dus tot AOW leeftijd.
De wereld is klein, ik werk in Utrecht, kunnen ze naast elkaar staan op de parkeerplaats?
Naast de Fiat Panda, in de garage een Audi TT roadster uit 2003 en op de oprit voor mijn vrouw een Mazda CX3 GTM.

Gebruikersavatar
pjork
Forumgebruiker
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 mar 2021 11:52
1e Panda-achtige: Fiat Panda 2014 09 Twinair Edizone Cool

Re: Een Panda in Twente

Bericht door pjork »

PandaVespa schreef: 07 mar 2021 18:17 Wat is het nut ervan om tegen de banden te schoppen als je een auto wil kopen?
Het was bij wijze van spreken :roll:
Ik kan vol interesse naar de techniek van een auto kijken, maar ik heb er absoluut geen verstand van.
Ik was in de eerste aanleg op zoek naar een Suzuki Jimny als auto met trekhaak, maar binnen het budget wat ik wou uitgeven waren dit allemaal auto's van 2000/2001, Ik besloot www.mijnautocoach.nl de aankoopkeuringen te laten doen. Na twee keuringen was ik 200 euro lichter maar had ik geen auto (beide waren nogal als gevolg van roest een slechte aankoop)
Bij een Panda van 2014 met drie maanden garantie, bij een dealer om de hoek, durf ik de gok wel aan.
Naast de Fiat Panda, in de garage een Audi TT roadster uit 2003 en op de oprit voor mijn vrouw een Mazda CX3 GTM.

Gebruikersavatar
PandaVespa
Forumgebruiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
Has thanked: 7 times
Been thanked: 27 times

Re: Een Panda in Twente

Bericht door PandaVespa »

Erik 319 schreef: 08 mar 2021 14:26
PandaVespa schreef: 07 mar 2021 18:17 Wat is het nut ervan om tegen de banden te schoppen als je een auto wil kopen?
:rofl: :rofl:
Of bedoel je het serieus? :?
Ik weet dat dit complete onzin is. Was alleen benieuwd waarom topicstarter dit deed. Hij zegt hetzelfde, onzin :rofl: .
Als je Googled erop, hilarische verklaringen vind je, waar ik mij ook helemaal mee kan vinden :mrgreen: .

De Panda is zeker geen verkeerde auto. Ik rij er ook sinds 2002 erin ;) .
Een Panda als trekauto zeg ik nee. Hij kan een hoop verplaatsen, alleen hou het alleen als het moet. Ik maak best veel km’s en gemiddeld op lpg 1op14,5. Zodra er wat achter hangt, gaat het verbruik op zelfs benzine snel naar 1op10 en je merkt dat het vlotte weg is. Gaat richting optrekken als een vrachtauto :X .

Veel plezier met de Panda.
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........

Plaats reactie

Terug naar “Even voorstellen”