Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu wo, 23 aug 2017, 14:51





Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
De eerste week met de Panda 100HP 
Auteur
Bericht Deel dit onderwerp via: Deel dit onderwerp via: FacebookDeel dit onderwerp via: TwitterDeel dit onderwerp via: Google+
Forumgebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo, 23 apr 2017, 09:24
Berichten: 35
Panda: 100HP 2007
Bericht De eerste week met de Panda 100HP


Heb de 100HP nu 1 week als opvolger van de 1.2 Editione Cool.

Wat valt op met de ingeruilde 1.2 "standaard" Panda.

De overbrengingsverhoudingen van de versnellingsbak zijn beduidend korter.
In combinatie met de 100 pk motor geeft dat een zeer snelle reactie op het gaspedaal.

De schijfremmen rondom geven een enorme remvertraging. Stond er echt van te
kijken t.o.v. de 1.2 met trommelremmen achter.

Bij langzaam wegrijden krijgt het stuur maximale bekrachtiging.
Zodra de auto iets snelheid heeft gaat het weer normaal.

Het infoscherm op het dashboard heeft meer functies dan de 1.2 had.
O.a. buitentemperatuur, dag en datum aanduiding en verbruik in km per liter.

Electrisch verstelbare buitenspiegels vanaf de middenconsole.

Tijdens inparkeren op een parkeerplaats met de ruitenwissers aan bleek dat de achterruit wisser
automatisch ingeschakeld wordt bij het achteruit rijden.

Ben super blij met deze geweldige Panda :D

Foto's van het omwisselen. De donkerblauwe 1.2 op het terrein van de dealer en
de 100HP in de showroom.

Afbeelding

Afbeelding


Laatst bijgewerkt door CorB op vr, 28 apr 2017, 12:24, in totaal 1 keer bewerkt.



Profiel
Forumgebruiker

Geregistreerd: vr, 18 nov 2016, 10:35
Berichten: 146
Panda: Cool 2010
2e Panda: A112 Junior


Leuk om te lezen! Die automatisch inschakelende achterruitenwisser als de voorwissers aanstaan, had onze 1.2 Cool uit 2010 ook. Een optie die van mij niet had gehoeven, meestal resulteert de tweede wisbeweging in een hoop kabaal op de inmiddels droge ruit.

Wat ik heel grappig om te lezen vindt, is jouw opmerking over de versnellingsbakverhoudingen. Bij de 1.2 heb ik me er 10 maanden en dik 20.000km lang echt groen en geel aan zitten ergeren. Nou kon onze oude Punto 1.2 16V er ook wat van, dus heb ik me er maar een beetje bij neergelegd. Tot onze Panda plots verkocht werd. Mijn meisje wilde graag weer met de Punto rijden om de fijnere wegligging en de extra binnenruimte voor de kleine, maar ik was vanaf dat moment helemaal klaar met die tegenspartelende versnellingsbakken. Een diesel heeft lange bakverhoudingen, een benzinemotor leg je er helemaal hartstikke dood mee. Het ergste voorbeeld is de drieling van Peugeot, Citroën en Toyota. Ieder zijn ding, maar ik moet dat echt niet! Theoretisch haalt zo'n ding bij 7000rpm 270km in het uur, in de praktijk legt het amechtige ecomotortje het bij de 150km per uur helemaal af.

Dus heb ik de zesbak onder de Punto geknoopt. Nu maar hopen dat het meevalt met de snelheidsboetes, het ding gaat als een raketje door zijn ultrakorte versnellinkjes heen _O_


Profiel
Forumgebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo, 23 apr 2017, 09:24
Berichten: 35
Panda: 100HP 2007


Leuke update voor de Punto ! :D


Profiel
Forumgebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo, 23 apr 2017, 09:24
Berichten: 35
Panda: 100HP 2007


Autoweek test Panda 100 HP 2007
http://www.autoweek.nl/autotest/fiat-panda-100-hp-2007/


Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ] 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum





Wie is er online 

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Forum restyle 2010: aribold & welshwitch, 2014: aribold & forumbeheer.
phpBB.nl Vertaling