Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu Ma, 06 Sep 2010, 18:54

Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Modificatie 1.2 motoren t.b.v. A-label Panda 
Auteur Bericht
Geen lid

Bericht Re: Modificatie 1.2 motoren t.b.v. A-label Panda

Bij Bol in Lelystad hebben ze aardgas.

17 inch past echt wel op een panda....

Profiel E-mail
Clublid

Pandino schreef:
Er worden geen motoren aangepast maar er komt een 69 pk motor bij die idd uit de 500 komt.
Díe had een A label wat inmiddels is aangescherpt naar B maar die motor staat voor de Panda nog niet in de prijslijsten dus ik betwijfel of topicstarter die motor krijgt

Volgens mij zit het alleen in de 'mapping' van de motor, ze hoeven alleen de software aan te passen en klaar is Klara.......
Kom je dus toch gewoon op zipptuning uit.....

Op de site van Fiat Nederland staat de Panda nu ineens met de code MY2009 vermeld.... ook vreemd.

Panda . . . 3,5 meter plezier voor vier ! !

Profiel E-mail WWW
Geen lid

Het stond wel in de autoweek, dat de panda belastingvrij werd. Dus zal wel kloppen?

Profiel E-mail
Geen lid

Tsja, behalve de Dualogic uitvoeringen (die wij pas nieuw hebben besteld... :? )

Deze houden de "oude" Euro 4 motor, dus belasting blijven betalen.

8)

Fiat Panda 1.2 "Emotion" Dualogic 2010, (voor de vrouw)
Alfa 156 Crosswagon Q4 (4x4) 1.9 JTD 16V 150 PK 2005 (mijn dagelijkse vervoermiddel)

Moto Guzzi V1000 Hydro Convert (automaat) uit 1976 (mijn motor)

Profiel
Clublid

Nou is het gelukkig niet zoveel, wij betalen 17 euro per maand, en als het rekeningrijden ingevoerd wordt dan betaald niemand meer wegenbelasting.....
alleen kilometerheffing.

Profiel E-mail WWW
Geen lid

Nieuwe Panda is echt belastingvrij, ook is het vermogen naar 69 pk gegaan, i.p.v. 60 9( 1.2 )

Profiel E-mail
Geen lid

Het is nu - 14 maart - lastig kiezen als je een nieuwe Panda wilt aanschaffen (en de jouwe wilt inruilen). E.e.a. werd me duidelijk na een gesprek met de plaatselijke dealer.

Keuzes:
1. kiezen voor het 'oude motortype' met (sinds kort) label C, dus met wegenbelasting e.d. Er staan namelijk bij veel dealers nog van deze Panda's die vaak met zeer behoorlijke kortingen van de hand gaan.
2. kiezen voor het 'nieuwe motortype', dus zonder wegenbelasting e.d. Bij inruil krijg je een minder aanbod. Voordeel is dat-ie wat zuiniger en toch pittiger is. Hier is het zaak te berekenen/hopen of je 'dat mindere aanbod' in de toekomst weer 'inhaalt'.
3. Wachten op het najaar, want dan verschijnt een superzuinige en nog schonere motor: Een 2-cylinder. Vanzelfsprekend een A-label. Vraag is alleen hoe zo'n 2 cylinder rijdt, misschien is het een 'pruttelbakje', maar wellicht valt het mee. Het lijkt in ieder geval een machientje voor de toekomst te worden.
4. Wachten op het volgende jaar, want dan zit diezelfde 2 cylinder o.a. in een hele nieuwe Panda. De uitgelekte beelden laat een, naar mijn mening, een erg aantrekkelijke kleine auto zien.

Kortom, ik ben aan een nieuwe Panda toe, maar vind het op dit moment lastig kiezen.

Profiel E-mail
Clublid

Zoals ik al op het forum heb vermeld, ben ik ervoor gegaan om mijn huidige panda 1.2 E.C. 08/2007 te houden er heb 'm laten tunen om wat meer vermogen te krijgen.
http://forum.fiatpandaclub.nl/viewtopic.php?f=35&t=7946
Inruilen op dit moment lijkt me niet zo heel gunstig, het prijsverschil tussen het tweedehands aanbod en nieuw is zo klein dat je waarschijnlijk een erg lage inruilprijs krijgt.
De dealer moet toch wat op je 'oude' inruiler verdienen en als die prijs te hoog ligt dan verkoopt hij je inruiler nooit meer.......

Wij rijden gewoon nog even een jaar of twee door met onze P....., als ik 'm zie staan heb ik toch altijd zoiets van "Mmmmm, toch wel een leuk karretje"

Profiel E-mail WWW
Geen lid

Ik heb voor 'optie 1' gekozen, scheelt 1500 euro en dat vond ik interessanter dan die euro's wegenbelasting per maand. Scheelt natuurlijk wel 200 euro per jaar, maar toch. Toen ik de auto haalde was de showroom vrij kaal; hij zei dat die Panda's met 60 pk allemaal verkocht waren door de actie.

Profiel E-mail
Geen lid

Nou ik voel me dus heeeel erg genomen door Fiat.
Heb vanaf december 2009 een edizone cool en betaal inmiddels 19 euro wegenbelasting :evil:
Wat zuinigheid betreft, ook dat is #&%&^%#$%@ (sensuur)........... :cry:
Ik rijd met name autoweg en dan zo'n 40Km per dag en rij lekker relaxed rond de 90km/h en kom zelfs nu met hoge temperaturen niet boven de 1:16,5 uit.
Des te frustrerender is het dat een collega van mij nu net een nieuwe gelijkwaardige panda heeft gekocht en die is lekker wel belastingvrij :evil: :evil:
Daarnaast accelereerd hij nog eens een stuk sneller en heeft hij maar liefst 15% meer Pk's. (69 dus i.p.v 60).
Verhaal gehaald bij de dealer, antwoord: Tja helaas meneer samen met u zullen nog wel enkele honderden nieuwe panda rijders balen :?
Niemand maakt mij wijs dat ze dit toen ik hem kocht nog niet wisten maar het je melden.........ho maar.
Nu heb ik lekker een nieuw model die meteen een heeel stuk meer in waarde is gezakt.
Wie wil die nu nog ooit kopen als alle andere panda's van het nieuwe model (die net een paar maanden jonger zijn) WEL belastingvrij zijn.
Juist ja, niemand dus.

FIAT BEDANKT.

Profiel E-mail
Clublid

dan doe je toch iets niet goed met je auto als je maar 1:16,5 haald

ik rij met die van mij 1:20 tewijl er in het boekje staat 1:16,5 en die van mij is van 2006

het was al langer bekent dat er nieuwere versies kwamen maar dan pas in 2010 en niet in 2009

dus dan had je toch even gewacht tot de nieuwe uit kwam

je voelt je lekkerder in een panda

Profiel E-mail WWW
Geen lid

@panda lover:

Ik doe niets verkeerds met de auto, ik rij al 20 jaar auto en ik haalde zelfs met een Nissan 200sx een verbruik van 1:11 (169PK!!!) met een Micra van 1988 zelfs 1:19.

En inderdaad was het al langer bekend dat er nieuwere versie's uitkwamen, dat heeft de dealer me zelf verteld en het enige wat er zou wijzigen was dat ze grotere buitenspiegels kregen, een andere gril en logo en andere dakdragers.
Ohja ook nog andere kleuren voor het interieur.
En laat ik dus gewacht hebben op deze nieuwere versie en ook gekocht hebben.
Wat ze me niet vertelden was dat na een paar maanden de gefacelifte auto weer aangepast zou worden en dus zuiniger, sneller en geen wegenbelasting meer zou kosten.

Dus fijn, ik heb het nieuwe model 2010 en toch een oud model :?

Achja, zijn er liefhebbers voor een Panda Edizione Cool met pas 5000km op de teller? (prijsje 8250,- euro)
Ik denk dat ik serieus ga kijken voor een Suzuki Alto.

Profiel E-mail
Clublid

mekkie schreef:
Ik denk dat ik serieus ga kijken voor een Suzuki Alto.

een suzuki alto is niet alles

de panda die u heeft is beter

de panda is mooier afgewerkt en als je 120 rijd dan dan hoor je bijna niks

een alto is heel erg stug geveerd en vooral achter het voelt als of er geen vering zit

en met 120 hoor je de motor heel goed en windruis ook

een auto moet ook comfortabel en dat is de alto niet vind ik

je voelt je lekkerder in een panda

Profiel E-mail WWW
Geen lid

Citaat:
de panda is mooier afgewerkt en als je 120 rijd dan dan hoor je bijna niks

Dat is een absoluut feit en ben ik ook helemaal met u eens.
Wat dat betreft rijd de panda ook heerlijk, goede wegligging, geen piepjes of kraakjes van het dashboard en inderdaad heel weinig windgeruis.
Dus op die gebieden niets dan lof voor de panda.

Alleen begrijp ik niet waarom hij zo absurt onzuinig is voor zo'n kleine auto en dat zoals ik al zei bij een constante rustige rijstijl.
Ik koop dit soort auto niet voor zijn prestaties qua snelheid maar verwacht dan wel ook zuinigheid.
Een collega van mij rijdt in een renault megane break met 1.4 (of 1.6 motor weet ik niet zeker) en die haalt ook 1:16 (en soms nog zuiniger).
Dus voorbeelden genoeg waar Fiat nog iets van kan leren.

Profiel E-mail
Geen lid

Een kleine cillinderinhoud staat niet garant voor minder verbuik. Hij moet immers meer werken om het zelfde te presteren.

Ik haalde met mijn megane 2.0 op snelwegen ook makkelijk 1:15.

Ik zou me er niet zo druk om maken dat je het 60PK model hebt. Je bent niet de enige hoor! Belasting vrij rijden is mooi. Maar ook met het "oude" type betalen we nog lekker weinig.

Afbeelding

Profiel E-mail
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende