Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Aankooptip aanschaf Panda

Alle algemene vragen en discussies met betrekking tot de Nuova Panda (2003-heden)

Moderators: WelshWitch, sjirafje

Plaats reactie
micco
Forumgebruiker
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 nov 2015 19:43

Aankooptip aanschaf Panda

Bericht door micco »

Eerst even voorstellen,

Hier Michel 43 jr uit kop NH en aan het rond kijken voor een panda als tweede bolide.

Wij hebben nu als tweede auto een 206 1.6 16v, sportief geveerd, geen comfort en niet heel zuinig en als laatste regelmatig kuren. Dus tijd voor een andere tweede auto.
Getwijfeld over een C1/Aygo/107 maar vind die nog wel aan de prijs en besloten om te zoeken naar een panda. We zullen er max 10000km mee rijden per jaar. Zal eerder 8000km zijn denk ik.

Ik denk aan een aanschaf tussen de 2000-2500 euri. BJ maakt mij niet zoveel uit. KM stand en onderhoudshistorie zijn belangrijker. Liefst wel een leuk kleurtje.

Maar ik zie op MP panda met 1.1 en 1.2. motoren. Wat is de beste keuze?
Wat zijn aandachtspunten om op te letten bij aanschaf?
Is + 200000km standen een probleem voor een panda?

Ik zag bv deze wel veel kms, maar indien onderhoud historie bekend zou ik het wel aandurven.

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/fiat ... =mympBuyer

Of dit,
http://www.autowereld.nl/fiat/panda/1-2 ... /foto.html

Twee willekeurige voorbeelden.

Kortom tips etc zijn welkom.

Gebruikersavatar
stephan1978
Forumgebruiker
Berichten: 98
Lid geworden op: 04 feb 2015 13:40
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1.2 dynamic bj. 2008
Locatie: Hoogerheide

Re: Aankooptip aanschaf Panda

Bericht door stephan1978 »

Ik heb zelf een 1.2 liter benzine motor. Die bevalt me uitstekend. Het is een soepele en zuinige motor. Ik heb nooit in een Panda gereden met 1.1 liter motor maar ik denk zelf dat je altijd voor de 1.2 moet gaan. Verder zijn de draagarmen een zwakke plek en met de verlichting is er een probleem geweest. Controleer de motor goed op lekkages. Ik heb mijn Panda in maart van dit jaar gekocht (2008'er Dynamic met airco) met 55055 km op de teller. Inmiddels zit ik op 73000 km en komende woensdag gaat ie naar de garage voor grote beurt/airco onderhoud/remvloeistof wissel/APK. Dan weet ik hoe het ermee gesteld is maar tot nu toe probleemloos en zuinig.

Gebruikersavatar
ratz2671
Forumgebruiker
Berichten: 296
Lid geworden op: 05 apr 2015 06:57
1e Panda-achtige: 1.3 JTD Dynamic 2005
Locatie: Friesland

Re: Aankooptip aanschaf Panda

Bericht door ratz2671 »

Tip: zorg dat je 2 sleutels er bij krijgt.

Gebruikersavatar
Sic58
Forumgebruiker
Berichten: 75
Lid geworden op: 15 okt 2015 20:31
1e Panda-achtige: Panda 169 Active 1.1

Re: Aankooptip aanschaf Panda

Bericht door Sic58 »

Ik heb de 1.1 motor, zijn beide dezelfde "Fire" motoren. Alleen is de 1.2 iets verder opgeboord. De 1.2 heeft wel merkbaar iets meer koppel, maar een 1.1 rijdt ook vlot zat.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen/Discussie”