Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Lijst met bezitters van uitleesapparatuur

Alle algemene vragen en discussies met betrekking tot de Nuova Panda (2003-heden)

Moderators: WelshWitch, sjirafje

Ou-Tannu
Forumgebruiker
Berichten: 40
Lid geworden op: 29 nov 2019 20:52
1e Panda-achtige: Panda 169 2004

Re: Lijst met bezitters van uitleesapparatuur

Bericht door Ou-Tannu »

Joost schreef: 22 dec 2019 19:58
Ou-Tannu schreef: 22 dec 2019 15:11
Joost schreef: 27 nov 2018 23:27 Ik heb ook een OBDII lezer, dus ik kan mensen met een 169 en 312 helpen. Locatie Smilde (Omgeving Assen)
Kan je mij misschien helpen met de service interval melding te "resetten"?
mijn 169tje heeft net lekker onderhoud gehad, helaas kan de universele garage niet de melding voor mij even resetten
Moet lukken denk ik. Kan het nog even wachten tot na de jaarwisseling?
Dat is geen enkel probleem!! ze rijd er immers niet minder om :)

hans50
Forumgebruiker
Berichten: 152
Lid geworden op: 31 aug 2019 20:32
2e Panda-achtige: 1.2 emotion dualogic van 2004

Re: Lijst met bezitters van uitleesapparatuur

Bericht door hans50 »

de service melding kun je ook zelf resetten via de 3 knopjes rechts op je cockpit kies de mode knop en ga met pijltje omhoog of omlaag naar service en daar kun je de km instellen wanneer hij weer een beurt moet hebben heb ik bij de mijne ook gedaan en het werkte
groet hans

Ou-Tannu
Forumgebruiker
Berichten: 40
Lid geworden op: 29 nov 2019 20:52
1e Panda-achtige: Panda 169 2004

Re: Lijst met bezitters van uitleesapparatuur

Bericht door Ou-Tannu »

hans50 schreef: 22 dec 2019 21:56 de service melding kun je ook zelf resetten via de 3 knopjes rechts op je cockpit kies de mode knop en ga met pijltje omhoog of omlaag naar service en daar kun je de km instellen wanneer hij weer een beurt moet hebben heb ik bij de mijne ook gedaan en het werkte
groet hans
ik krijg die "KM" stand er wel voor, en de dagen tot de volgende service.. maar veranderd kreeg ik die waardes niet :?
zal straks nog eens kijken misschien doe ik ook wel iets fout

hans50
Forumgebruiker
Berichten: 152
Lid geworden op: 31 aug 2019 20:32
2e Panda-achtige: 1.2 emotion dualogic van 2004

Re: Lijst met bezitters van uitleesapparatuur

Bericht door hans50 »

Ik wil even terug op wat ik gisteren schreef u doet niks fout de service geeft inderdaad aan hoeveel km of dagen dat u kunt rijden tot de volgende beurt resetten gaat alleen via een uitlees/reset apparatuur sorry mijn fout
Serviceintervalmelding resetten gaat alleen met bv diagnosesoftware (MultiEcuScan) en een interface (ELM327).
Met de software kan je ook zorgen dat de melding niet meer terug komt.
Groet hans

Ou-Tannu
Forumgebruiker
Berichten: 40
Lid geworden op: 29 nov 2019 20:52
1e Panda-achtige: Panda 169 2004

Re: Lijst met bezitters van uitleesapparatuur

Bericht door Ou-Tannu »

hans50 schreef: 23 dec 2019 23:05 Ik wil even terug op wat ik gisteren schreef u doet niks fout de service geeft inderdaad aan hoeveel km of dagen dat u kunt rijden tot de volgende beurt resetten gaat alleen via een uitlees/reset apparatuur sorry mijn fout
Serviceintervalmelding resetten gaat alleen met bv diagnosesoftware (MultiEcuScan) en een interface (ELM327).
Met de software kan je ook zorgen dat de melding niet meer terug komt.
Groet hans
Maakt niet uit Hans!
multiecuscan verkrijgen is niet zo moeilijk.. maar een met de Panda werkende ELM327 schijnbaar wel.... tenminste als ik de verhalen overal mag geleven..
mn 327 mini China kloon weigert in elk geval alle dienst op de Panda, ook op de Passat werkt ze niet... terwijl ze op een Polo wel werkt.. oftewel dat ligt aan de ELM

en ach de melding mag gerust terug komen als die er aan toe is :) (handige geheugensteun zeg maar :) )

2cv6
Forumgebruiker
Berichten: 544
Lid geworden op: 29 dec 2014 23:35
Been thanked: 17 times

Re: Lijst met bezitters van uitleesapparatuur

Bericht door 2cv6 »

Laats bij iemand geweest die onderstaand OBD dongel had. Hij kon mijn Panda uit 2009 wel uitlezen maar een uit 2011 niet. Software Multicuscan met gekochte licentie.

Afbeelding

hans50
Forumgebruiker
Berichten: 152
Lid geworden op: 31 aug 2019 20:32
2e Panda-achtige: 1.2 emotion dualogic van 2004

Re: Lijst met bezitters van uitleesapparatuur

Bericht door hans50 »

Oke maar hoop dat u toch een oplossing vind
Groet hans

Gebruikersavatar
bero
Forumgebruiker
Berichten: 8806
Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
Locatie: Deventer
Has thanked: 53 times
Been thanked: 40 times

Re: Lijst met bezitters van uitleesapparatuur

Bericht door bero »

Mensen die MES kopen en een interface, zouden zich wat meer moeten verdiepen in de materie..
Staat op de website een hele waslijst met merken modellen en welke interface er geschikt zijn.
Naast de interface zijn er nog diverse OBD-adapters nodig bij sommige interfaces om bij sommige modellen connectie te maken met bepaalde onderdelen..
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003

Gebruikersavatar
Panda 500
Berichten: 1411
Lid geworden op: 31 jul 2012 16:42
1e Panda-achtige: Trekking 4x4 1996 1108 SPI Wit
2e Panda-achtige: Nuova Dynamic 2008 DuaLogic 1.2
3e Panda-achtige: Panda 30-kop (in mijn 500)
Locatie: Hove (Antwerpen)
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times

Re: Lijst met bezitters van uitleesapparatuur

Bericht door Panda 500 »

Bij mij (1.1 SPI) werkt die "blauwe" VAG KKL wél, met de (betalende versie van) Multiecuscan, maar uiteraard ook de 3-pin adapter nodig. Ik denk dat je vanaf de MPI de "zwarte" 327-adapter nodig hebt.
Op de Multiecuscan-website vind je een uitgebreide gebruikshandleiding. Vraagt echt wel een beetje studiewerk om de hele zaak te doorgronden. Ook kun je op die website vinden welke versies gratis werken (in zwarte tekst) en welke betalend (de meeste, ook de mijne IAW 16F :wink: , in rode tekst) en dus de éénmalige betaling van 50 euro vergen. Ook even uitvissen welke adapters je precies nodig hebt voor jouw versie ECU (kijk op de sticker). Via deze link kom je er: http://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx
Scroll een héél eind naar beneden tot bij de Panda's (zie schermafdruk hieronder).
Zoek jouw type en dan kun je zien wélke adapter je nodig hebt: KL is die "blauwe" VAG, ELM is de ELM327. 3-pin betekent dat je de 3-pin adapter nodig hebt, enz... Ja, echt wel wat "studie" voor nodig, maar wie de moeite doet komt er wel uit.
Ik meen dat het trouwens ook in het Nederlands te vinden is.
Vanaf "Panda 03" gaat het over de 169 denk ik... De 4 vakjes erboven over de 141; die geeft enkel info over de motor-inspuiting.

Afbeelding

Op de rechterkant van de web-pagina (en ook helemaal onderaan) vind je de volledige uitleg over de adapters en hulpstukken enz. Misschien niet echt voor iedereen begrijpbaar...(?) Maar voor de motor-uitlezing heb je volgens mij geen adapters nodig. Wél mogelijk voor andere zaken zoals Powersturing, ABS, airco, enz... Dat staat dan vermeld als "A1", "A3" enz.
En dus voor de Panda's 141 zonder OBD heb je de 3-pin adapter nodig (niet afgebeeld)

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Re: Lijst met bezitters van uitleesapparatuur

Bericht door Robert100HP »

Sinds enkele maanden deze in mijn bezit, leest en reset alles. Kan ook een elektrische handrem open en sluiten, geschikt voor alle E.U. merken. Oude AL519 weggegeven aan een mede HP bezitter.

Afbeelding

Gebruikersavatar
exprezzo
Forumgebruiker
Berichten: 1456
Lid geworden op: 15 sep 2012 12:14
1e Panda-achtige: panda 100hp
Locatie: apeldoorn
Been thanked: 1 time

Re: Lijst met bezitters van uitleesapparatuur

Bericht door exprezzo »

Robert100HP schreef: 29 dec 2019 23:09 Sinds enkele maanden deze in mijn bezit, leest en reset alles. Kan ook een elektrische handrem open en sluiten, geschikt voor alle E.U. merken. Oude AL519 weggegeven aan een mede HP bezitter.

Afbeelding
Check!
Ook dekking in gelderland.
Hahaha.
Grt exprezzo.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen/Discussie”