Het luchtfilterhuis is te openen door de 2 grote zwarte klemmen aan de zijkant los te maken. De voorste klem zit met een veertje aan het uitlaatspruitstuk gehaakt. Deze klem zit niet echt vast, want het armpje kun je makkelijk op en neer bewegen. M.a.w. deze lijkt niet echt een functie te hebben.
Hoort dit zo? Of zit er iets niet goed bij mijn Panda?
Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
Voorste "klem" luchtfilterhuid 1.2 benzine
Moderators: WelshWitch, sjirafje
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 638
- Lid geworden op: 14 feb 2007 16:05
- Locatie: Rotterdam
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 56 times
- Fred Schuit
- Forumgebruiker
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 11 feb 2015 23:35
- 1e Panda-achtige: 0.9 85PK Twinair Turbo Trekking
- Been thanked: 1 time
Re: Voorste "klem" luchtfilterhuid 1.2 benzine
Bij onze 169 was dit ook het geval. Volgens mij hoort het zo want het luchtfilterhuis is er nog nooit afgevlogen.
Tjongejongejonge!
- Panda 500
- Berichten: 1411
- Lid geworden op: 31 jul 2012 16:42
- 1e Panda-achtige: Trekking 4x4 1996 1108 SPI Wit
- 2e Panda-achtige: Nuova Dynamic 2008 DuaLogic 1.2
- 3e Panda-achtige: Panda 30-kop (in mijn 500)
- Locatie: Hove (Antwerpen)
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 5 times
Re: Voorste "klem" luchtfilterhuid 1.2 benzine
Is inderdaad bij alle gelijkaardige motortypes zo. Was ook bij onze Punto en mijn Classic Panda.
Ik denk dat het gewoon dient om het toch wat naar voren uitstekende deel van het luchtfilterhuis "stil" te houden. Anders zou het kunnen "op en neer"-klapperen omdat die twee zijdelingse klemmen het niet echt volledig onbeweeglijk kunnen houden.
Ik denk dat het gewoon dient om het toch wat naar voren uitstekende deel van het luchtfilterhuis "stil" te houden. Anders zou het kunnen "op en neer"-klapperen omdat die twee zijdelingse klemmen het niet echt volledig onbeweeglijk kunnen houden.