Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
Problemen met tanken
Moderators: WelshWitch, sjirafje
Problemen met tanken
Als ik tank (euro 95) slaat de pomp steeds af, ik moet echt steeds tegendruk geven met de haak van de handel en zo duurt het "eeuwen" voor ik een paar liter getankt heb. Wat kan hier het probleem zijn? Bij een paar tankstations heb ik dit probleem niet maar bij bijv Texaco en Total wel
- Erik`
- Forumgebruiker
- Berichten: 917
- Lid geworden op: 18 sep 2014 22:38
- 1e Panda-achtige: 45cl - 1983
- 2e Panda-achtige: 900 hobby - 1999
- 3e Panda-achtige: Renault Twingo 1.5dci - 2011
- Facebook: https://www.facebook.com/erik.overmars.3
- Skype ID: erik_overmars
- Locatie: Espel
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 5 times
Re: Problemen met tanken
Das toevallig! dat had ik laatst ook bij een Tango hier in de buurt, maar dan met m'n marbella.Petra schreef:Als ik tank (euro 95) slaat de pomp steeds af, ik moet echt steeds tegendruk geven met de haak van de handel en zo duurt het "eeuwen" voor ik een paar liter getankt heb. Wat kan hier het probleem zijn? Bij een paar tankstations heb ik dit probleem niet maar bij bijv Texaco en Total wel
Nooit eerder gehad, en tijdens het tanken van alles geprobeerd, maar niet hielp.
Uiteindelijk de tank overvol en nu dus m'n km-administratie in de war.
1986 Mazda 323 BF †
1983 Fiat panda 45CL
2001 Fiat Panda 1100 young 2001 †
2000 Fiat 126 EL
1999 Fiat panda 900 hobby
1990 Seat Marbella special - verkocht
1983 Fiat panda 45CL
2001 Fiat Panda 1100 young 2001 †
2000 Fiat 126 EL
1999 Fiat panda 900 hobby
1990 Seat Marbella special - verkocht
- bero
- Forumgebruiker
- Berichten: 8806
- Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
- Locatie: Deventer
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 40 times
Re: Problemen met tanken
Vaak komt dit voor bij tankstations die in de afgelopen jaren nieuwe pompen hebben gekregen.
De brandstof komt met meer druk uit de nozzel, en de vulhals van de Panda zorgt dan voor veel "geklots" waardoor de brandstof tegen de nozzel komt en dus afslaat.
Beetje het enige wat je er tegen doet is of de nozzel wat schuin houden of heel weinig indrukken zodat er niet veel druk op komt.
De brandstof komt met meer druk uit de nozzel, en de vulhals van de Panda zorgt dan voor veel "geklots" waardoor de brandstof tegen de nozzel komt en dus afslaat.
Beetje het enige wat je er tegen doet is of de nozzel wat schuin houden of heel weinig indrukken zodat er niet veel druk op komt.
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 28 mar 2018 00:00
- 1e Panda-achtige: 1.1 Active 2008
- 2e Panda-achtige: 1.2 2003
Re: Problemen met tanken
Ik heb hetzelfde probleem, inderdaad helpt het om de vulhandel een kwartslag rechtsom te draaien en dan in de vulopening te steken. Dus met het handvat aan links. Op die manier gaat hij verder in de vulopening.
Re: Problemen met tanken
Even oude koeien uit de sloot halen...
Ik heb dus hetzelfde probleem....
Ik heb het vulpistool in alle mogelijke standen geprobeerd,hard indrukken...zacht indrukken...
Heb de auto pas kort,maar al bij 4 verschillende stations "proberen" te tanken maar meer als 10 liter gaat er niet in.
Overal slaat hij af of gutst het eruit.
Wat kan het zijn,want om nou elke 150km te tanken heb ik weinig trek in!?
Ik heb dus hetzelfde probleem....
Ik heb het vulpistool in alle mogelijke standen geprobeerd,hard indrukken...zacht indrukken...
Heb de auto pas kort,maar al bij 4 verschillende stations "proberen" te tanken maar meer als 10 liter gaat er niet in.
Overal slaat hij af of gutst het eruit.
Wat kan het zijn,want om nou elke 150km te tanken heb ik weinig trek in!?
- Riddick
- Clublid
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
- 1e Panda-achtige: Geen
- 2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 66 times
Re: Problemen met tanken
Als eerste er zo ver mogelijk in stoppen en dan langzaam in knijpen zodat het de kans krijgt om naar binnen te stromen en niet gelijk terug klotst.
Als het eenmaal stroomt langzaam verder in knijpen om het tempo te verhogen.
Als het eenmaal stroomt langzaam verder in knijpen om het tempo te verhogen.
- PandaVespa
- Forumgebruiker
- Berichten: 2041
- Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 27 times
Re: Problemen met tanken
Als pomp afslaat en tank is leeg, pistool bijna kwartslag draaien en halverwege in knijpen.
Als dit niet helpt ondanks verschillende tankstations, dan kan de ontluchting van je tank niet goed zijn. Moet je even naar garage.
Als dit niet helpt ondanks verschillende tankstations, dan kan de ontluchting van je tank niet goed zijn. Moet je even naar garage.
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........
Re: Problemen met tanken
Wat mij nu net opvalt,als ik instap zonder de sleutel in het contact te doen dat de wijzer van de tank helemaal naar beneden hangt...
Volgens mij moet hij met contact uit gewoon net onder de E blijven hangen?
Als ik mijn contact aanzet komt de wijzer net onder de helft...bij het tankje zeg maar.
Dus waarschijnlijk is de tank gewoon vol,maar de wijzer kapot?
Volgens mij moet hij met contact uit gewoon net onder de E blijven hangen?
Als ik mijn contact aanzet komt de wijzer net onder de helft...bij het tankje zeg maar.
Dus waarschijnlijk is de tank gewoon vol,maar de wijzer kapot?
- PandaVespa
- Forumgebruiker
- Berichten: 2041
- Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 27 times
Re: Problemen met tanken
Wijzer even eraf trekken en op juiste stand erop drukken .
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........
Re: Problemen met tanken
Geloof het of niet...maar die gedachte was ook al door mn hoofd geschoten
Maar hoe krijg ik die tellers/glas eruit?
Maar hoe krijg ik die tellers/glas eruit?
- bero
- Forumgebruiker
- Berichten: 8806
- Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
- Locatie: Deventer
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 40 times
Re: Problemen met tanken
Niet er af trekken, maar gewoon tegen de klok in draaien. Dan voel je op gegeven moment weerstand.
Dan een beetje doordraaien en los laten. Dan zie je dat de meter op een ander punt stopt.
Net zo lang herhalen totdat hij op leeg staat.
Teller unit moet er uit om het glas er af te kunnen halen.
Dan een beetje doordraaien en los laten. Dan zie je dat de meter op een ander punt stopt.
Net zo lang herhalen totdat hij op leeg staat.
Teller unit moet er uit om het glas er af te kunnen halen.
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003
Re: Problemen met tanken
Jongens bedankt voor alle tips...
Vanavond mee aan het stoeien geweest de "tegen de klok in" methode...
Ging goed,maar elke keer als we het contact verbroken en weer aan zette zakte de wijzer eerst weer 2 cm voordat hij omhoog ging...
Bij contact weer uit en weer aan zakte hij weer 2 cm net zolang dat hij weer naar beneden stond zoals op de foto...
Keer op keer hetzelfde resultaat!
Ff gebrainstormd en het wijzertje op de goede plek gezet en net onder de E een pinnetje geplakt zodat de wijzer niet meer door kan zakken.
Nu maar kijken of dat dit werkt doormiddel van de wijzer en de km's in de gaten te houden
Vanavond mee aan het stoeien geweest de "tegen de klok in" methode...
Ging goed,maar elke keer als we het contact verbroken en weer aan zette zakte de wijzer eerst weer 2 cm voordat hij omhoog ging...
Bij contact weer uit en weer aan zakte hij weer 2 cm net zolang dat hij weer naar beneden stond zoals op de foto...
Keer op keer hetzelfde resultaat!
Ff gebrainstormd en het wijzertje op de goede plek gezet en net onder de E een pinnetje geplakt zodat de wijzer niet meer door kan zakken.
Nu maar kijken of dat dit werkt doormiddel van de wijzer en de km's in de gaten te houden
- bero
- Forumgebruiker
- Berichten: 8806
- Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
- Locatie: Deventer
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 40 times
Re: Problemen met tanken
Maar wijst hij dan nog wel de juiste inhoud aan?
Ik heb nog een Punto tellerunit liggen die bijna het zelfde is, ik ga eens kijken hoe het daar zit.
Als er een motortje achterop zit, kan die ook nog stuk zijn.
Ik heb nog een Punto tellerunit liggen die bijna het zelfde is, ik ga eens kijken hoe het daar zit.
Als er een motortje achterop zit, kan die ook nog stuk zijn.
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003