Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

nieuwe radio inbouwen

Alle algemene vragen en discussies met betrekking tot de Nuova Panda (2003-heden)

Moderators: WelshWitch, sjirafje

Gebruikersavatar
Grumpy91
Forumgebruiker
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 jul 2018 22:07

nieuwe radio inbouwen

Bericht door Grumpy91 »

Oeps,

tijdje terug wel voorgesteld maar er niet meer van gekomen om dit berichtje te schrijven/typen.

Ik heb een hele mooie, leuke Panda 1.2 Emotion. Nu wilde ik de standaard radio vervangen door een universele radio met navigatie e.d.. Omdat ik ook stuurbediening heb ook een connector gekocht zodat de stuurbediening gebruikt kan blijven worden. Nu is het inbouwen zoverre prima gelukt alleen valt de nieuwe radio eigenlijk direct uit nadat de auto op contact gezet wordt/gestart wordt. Hierna is de radio ook niet meer aan te zetten... Andere model radio geprobeerd: geen problemen gehad en deed het gewoon. Zelfs de nieuwe radio terug gestuurd omdat ik dacht dat de fout in de radio lag maar helaas: ook mijn vervangend model heeft dit probleem.

Dus wat kan het probleem zijn???

Gebruikersavatar
sjirafje
Moderator
Berichten: 1291
Lid geworden op: 21 nov 2016 19:09
1e Panda-achtige: 1.2 Emotion 2004
Locatie: Limburg
Has thanked: 22 times
Been thanked: 73 times

Re: nieuwe radio inbouwen

Bericht door sjirafje »

Ook al geprobeerd zonder je stuurwielbediening aangesloten?
1.2 Emotion 2004
Afbeelding

Gebruikersavatar
Grumpy91
Forumgebruiker
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 jul 2018 22:07

Re: nieuwe radio inbouwen

Bericht door Grumpy91 »

Ook geprobeerd: heb zowiezo een tussenkabeltje nodig (had een vriend gelukkig) maar hield het probleem.

Gebruikersavatar
Erik 319
Moderator
Berichten: 3513
Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
1e Panda-achtige: 319 twinair 65
2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
Locatie: Almere
Has thanked: 21 times
Been thanked: 38 times

Re: nieuwe radio inbouwen

Bericht door Erik 319 »

Even de rode en gele draad van de radio samenvoegen en op een constante plus aansluiten en kijken of ie het dan wel doet.
312=500 319=Panda.

Gebruikersavatar
Grumpy91
Forumgebruiker
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 jul 2018 22:07

Re: nieuwe radio inbouwen

Bericht door Grumpy91 »

Ik zal morgen eens proberen, hopelijk werkt het!

Gebruikersavatar
Grumpy91
Forumgebruiker
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 jul 2018 22:07

Re: nieuwe radio inbouwen

Bericht door Grumpy91 »

erguly schreef:Even de rode en gele draad van de radio samenvoegen en op een constante plus aansluiten en kijken of ie het dan wel doet.
Kan je me helpen welke rode en gele draad?

Afbeelding

Gebruikersavatar
Pinda1000
Forumgebruiker
Berichten: 4299
Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
Locatie: Den Haag
Has thanked: 17 times
Been thanked: 28 times
Contacteer:

Re: nieuwe radio inbouwen

Bericht door Pinda1000 »

De rode en de gele draad die uit de stekker van de radio komt. Dat is de kleine stekker rechts op de foto als het goed is. Geel is de contstante voeding en rood is de geschakelde voeding, als je de rode bij de gele aansluit blijft de radio op constante voeding ook als het contact uitstaat.

Gebruikersavatar
Grumpy91
Forumgebruiker
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 jul 2018 22:07

Re: nieuwe radio inbouwen

Bericht door Grumpy91 »

Dankjewel! Ik zal het proberen eens. De kleine stekker rechts is inderdaad wat in de radio gaat. Ik hou jullie op de hoogte!

Base
Forumgebruiker
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 sep 2018 20:28
1e Panda-achtige: 2011 model 169 eigeel

Re: nieuwe radio inbouwen

Bericht door Base »

en gefixed? ben wel benieuwd. liep zelf ook een beetje te klooien.

Wat voor apparaat ben je aan het inbouwen? ik heb er nu een D771A inziten en die die werkt nu prima.

Bas

Gebruikersavatar
Grumpy91
Forumgebruiker
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 jul 2018 22:07

Re: nieuwe radio inbouwen

Bericht door Grumpy91 »

Hoera! Radio doet het! Heb de gele kabel doorgeknipt en voor en na de zekering die in de rode kabel zit vastgemaakt. Nu gaat de radio aan en blijft deze ook aan.

Ik was bezig met een Xtrons radio/navigatie met Android erop.

Base
Forumgebruiker
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 sep 2018 20:28
1e Panda-achtige: 2011 model 169 eigeel

Re: nieuwe radio inbouwen

Bericht door Base »

Aha, bij ons zit je er al in. Wat voor systeem ben je aan het inbouwen? Ik moest een deel van het dashboard bijwerken anders paste de D771a niet. Werkt wel mooi.

Bas

Gebruikersavatar
Grumpy91
Forumgebruiker
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 jul 2018 22:07

Re: nieuwe radio inbouwen

Bericht door Grumpy91 »

Het is een 2 din radio met navigatiefunctie die draait op Android 7.1. Linkje naar de radio Alleen dan zonder internet en DAB+ (al zit ik over beide wel nog na te denken denken om de DAB+ unit en internet unit aan te schaffen (kan je achteraf er in monteren gelukkig)

Opzich doet de radio het nu prima, vanavond even getest. Alleen de radio zelf heeft veel storing er op zitten en soms tijdens het rijden binnen de stad is er alleen maar ruis te horen, antenne zit goed aangesloten (dit al zelf gecheckt). Waar kan dit aan liggen? Bij mijn oude, originele radio had ik alleen maar ruis/storing als ik buiten het frequentiebereik kwam.

Base
Forumgebruiker
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 sep 2018 20:28
1e Panda-achtige: 2011 model 169 eigeel

Re: nieuwe radio inbouwen

Bericht door Base »

aha, net zoiets als wat wij derin hebben dan. Ik denk dat de radio niet helemaal lekker werkt met de adapter van de antenne naar de radio. Welke heb je gebruikt voor het aansluiten van de antenne kabel naar de radio? http://xtrons.com/aerial-antenna-short- ... skoda.html" onclick="window.open(this.href);return false; zo een moet erin passen. Had een nieuwe liggen maar die stoorde, met de adapoter die in de oude radio zat werkte het wel goed.

Wat ga je draaien voor navigatie? Ik draai op dit moment Here, kaarten via wifi downloaden en dan werkt alles perfect. en ik gebruik blackplayer voor de muziek, werkt net wat fijner dan de ingebouwde app. 4g dongle kan eraan maar de gsm kan ook als hotspot dienen, dus dat is veel makkelijker. DAB+ niet gedaan, beetje te veel moeite en we luisteren niet zo veel radio.

Bas

Gebruikersavatar
Grumpy91
Forumgebruiker
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 jul 2018 22:07

Re: nieuwe radio inbouwen

Bericht door Grumpy91 »

Zo'n adapter heb ik er tussen zitten al. Maar ook daarmee stoort die.

Ik gebruik ook Here als navigatie. Als muziekplayer gebruik ik die er op zit op dit moment. Ik kan inderdaad ook mijn telefoon gebruiken maar alsie zelf internet heeft is makkelijker. DAB+ zit ik nog over te twijfelen, eerst maar eens uitzoeken hoeveel werk het is dan.

Samv5
Forumgebruiker
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 nov 2015 21:35

Re: nieuwe radio inbouwen

Bericht door Samv5 »

Heb je daar ook en foto van hoe het eruit ziet met de radio?
Ben zeer benieuwd.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen/Discussie”