Tip: gebruik de zoekfunctie met "kwik fit" en "kwik shit".
Je zult zien dat men hier gemiddeld niet veel waardering heeft voor deze omhooggevallen bandenboer.
Ik ging er in het verleden wel heen voor goedkope APK's, omdat ik zelf mijn auto's helemaal APK klaar maakte. (Dan loop je in ieder geval niet het risico dat die lui je een jaar APK op een onveilige auto geven). Toen ze begonnen met trucs als minimaal 8 keer met een zware hamer op de uitlaat beuken om te kijken of er een gat in een roestig plekje te slaan was, ben ik daar mee opgehouden. Als je echter uitgelodderde stuurkogels en gescheurde motorsteunen door de APK wil krijgen, is het wel een fijn adres.
Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
Distributieriem vervangen
Moderators: WelshWitch, sjirafje
- aribold
- Forumgebruiker
- Berichten: 4112
- Lid geworden op: 09 okt 2005 16:18
- 1e Panda-achtige: 4x4 Climbing 2005
- Facebook: https://www.facebook.com/harry.baas.9
- Skype ID: aribold@hotmail.com
- Locatie: Hilversum
Re: Distributieriem vervangen
Een oud topic dit, bijna 5.5 jaar oud. Maar dat terzijde.
Ik heb wel goede ervaringen met een Fastfitter waar je ook mee kon kijken in de werkplaats en waar je gewoon eerlijk advies kreeg. Niet dat zij mij iets probeerde te verkopen daar want ze zeiden er eerlijk bij dat ik de onderdelen waarschijnlijk goedkoper kon krijgen als ik ze zelf zou bestellen. Ik kende hun uurloon en als ik wist hoe lang een monteur met een bepaalde reparatie bezig was dan kon ik wel inschatten wat het zou gaan kosten. Ik de onderdelen zij de montage e.d. Meestal viel de rekening dan lager uit dan wat ik had ingeschat wat altijd prettig is.
Ook over even langs komen en een klus tussendoor werd nooit moeilijk gedaan. Er werd gevraagd wanneer ik de auto kon missen en hoe lang en daar paste zij dan hun planning (waar mogelijk) op aan.
Helaas is deze vestiging per 15 januari jl gesloten. Dit omdat er andere vestigingen (volgens het hoofdkantoor) in de buurt zijn en omdat het huurcontract per 1 februari jl is opgezegd. Het pand werd te klein en uitbreiding was daar niet mogelijk dus soit. Jammer want ik kwam er inmiddels ruim 6 jaar.
Laatst heb ik via Carsom een offerte opgevraagd bij 3 garages in de buurt voor ene klus die ik niet zelf kan ( ruimte/ mogelijkheden en tijd) Ik kreeg netjes 3 offertes waarbij duidelijk aangegeven werd wat de materiaalkosten zouden zijn en wat de tijd was die men met de klus bezig zou zijn plus het uurtarief.
Toen ik een belletje kreeg dat de auto klaar was nam de receptionist de factuur nog door en legde nogmaals uit wat er precies gedaan was. Ook de onderdelen die vervangen waren liet hij zien. Alles klopte tot op de cent.
Clou van het verhaal is dat deze garage niet eens duurder was dan een fastfitter waar ik ook een prijsopgave had laten maken. Integendeel, het scheelde uiteindelijk ruim 300 euro.(niet degene waar ik tot voor kort kwam,dat dat duidelijk is)
Goed om je heen kijken en bij meerdere bedrijven een duidelijke offerte opvragen kan dus lonend zijn. Zeker als je een harde afspraak maakt dat de auto voor het offertebedrag gemaakt wordt en ook binnen de tijd die men er voor reserveert.
Ik heb wel goede ervaringen met een Fastfitter waar je ook mee kon kijken in de werkplaats en waar je gewoon eerlijk advies kreeg. Niet dat zij mij iets probeerde te verkopen daar want ze zeiden er eerlijk bij dat ik de onderdelen waarschijnlijk goedkoper kon krijgen als ik ze zelf zou bestellen. Ik kende hun uurloon en als ik wist hoe lang een monteur met een bepaalde reparatie bezig was dan kon ik wel inschatten wat het zou gaan kosten. Ik de onderdelen zij de montage e.d. Meestal viel de rekening dan lager uit dan wat ik had ingeschat wat altijd prettig is.
Ook over even langs komen en een klus tussendoor werd nooit moeilijk gedaan. Er werd gevraagd wanneer ik de auto kon missen en hoe lang en daar paste zij dan hun planning (waar mogelijk) op aan.
Helaas is deze vestiging per 15 januari jl gesloten. Dit omdat er andere vestigingen (volgens het hoofdkantoor) in de buurt zijn en omdat het huurcontract per 1 februari jl is opgezegd. Het pand werd te klein en uitbreiding was daar niet mogelijk dus soit. Jammer want ik kwam er inmiddels ruim 6 jaar.
Laatst heb ik via Carsom een offerte opgevraagd bij 3 garages in de buurt voor ene klus die ik niet zelf kan ( ruimte/ mogelijkheden en tijd) Ik kreeg netjes 3 offertes waarbij duidelijk aangegeven werd wat de materiaalkosten zouden zijn en wat de tijd was die men met de klus bezig zou zijn plus het uurtarief.
Toen ik een belletje kreeg dat de auto klaar was nam de receptionist de factuur nog door en legde nogmaals uit wat er precies gedaan was. Ook de onderdelen die vervangen waren liet hij zien. Alles klopte tot op de cent.
Clou van het verhaal is dat deze garage niet eens duurder was dan een fastfitter waar ik ook een prijsopgave had laten maken. Integendeel, het scheelde uiteindelijk ruim 300 euro.(niet degene waar ik tot voor kort kwam,dat dat duidelijk is)
Goed om je heen kijken en bij meerdere bedrijven een duidelijke offerte opvragen kan dus lonend zijn. Zeker als je een harde afspraak maakt dat de auto voor het offertebedrag gemaakt wordt en ook binnen de tijd die men er voor reserveert.
Re: Distributieriem vervangen
Bij mijn 1.2 69 bleek de distributieriem ook door Kwik-Fit vervangen te zijn. Dit bleek de oorzaak van een af en toe flikkerend motorlampje en de storingscodes P300 P302 en P303 te zijn. Ze hebben vervangen zonder kalibers getuige de verfmerkjes op de distributiewielen.
Prutsers !!
Prutsers !!
- michiel van g.
- Forum-admin
- Berichten: 8295
- Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
- 1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
- 2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
- 3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
- Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
- Locatie: Zeist
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 70 times
- Contacteer:
Re: Distributieriem vervangen
ik heb eens gehoord hoe ze het deden van een oud-medewerker...
Gewoon de huidige d-riem in de lengte doorsnijden, helft eraf, nieuwe ernaast erop, oude door, nieuwe er helemaal opschuiven, klaar... Dus geen nieuwe spanrollen etc. Waar wel alles rekenen.
Gewoon de huidige d-riem in de lengte doorsnijden, helft eraf, nieuwe ernaast erop, oude door, nieuwe er helemaal opschuiven, klaar... Dus geen nieuwe spanrollen etc. Waar wel alles rekenen.
- Niels G60
- Forumgebruiker
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 01 jan 2013 16:29
- 1e Panda-achtige: Alfa Romeo 155 2.0 16V EVO R
- 2e Panda-achtige: Alfa Romeo 147 JTD 8V CF4
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Distributieriem vervangen
Kwikfit is echt een no go idd. Ik kan je zo veel verhalen vertellen, waar je oren van klapperen.
De riem van een Panda is nou niet echt ''rocket sience'', maar toch zou ik dat niet bij dat soort bedrijven laten doen.
Sws de discussie of een spanner dan wel of niet vervangen zou moeten worden, zou eigenlijk niet moeten. Je vervangend namelijk ALTIJD de set in mijn ogen... En oke miss afhankelijk van de km stand, maar hoort een waterpomp daar ook gewoon bij.
Een Panda met miss 50/60.000km zal geen waterpomp hebben waar het lager van stuk zal gaan/zijn, maar ook deze waterpompen gaan regelmatig lekken op de vriesplug. Zou toch jammer zijn als je ''tussendoor'' deze moet vervangen, en dan weer de distributie moet doen.
De prijzen die Fiat hanteert zijn miss bij de dealers nog zo, maar bij een goede specialist kom je voor ong dezelfde prijs uit met waterpomp erbij En dan weet je gewoon zeker dat het goed is!
De riem van een Panda is nou niet echt ''rocket sience'', maar toch zou ik dat niet bij dat soort bedrijven laten doen.
Sws de discussie of een spanner dan wel of niet vervangen zou moeten worden, zou eigenlijk niet moeten. Je vervangend namelijk ALTIJD de set in mijn ogen... En oke miss afhankelijk van de km stand, maar hoort een waterpomp daar ook gewoon bij.
Een Panda met miss 50/60.000km zal geen waterpomp hebben waar het lager van stuk zal gaan/zijn, maar ook deze waterpompen gaan regelmatig lekken op de vriesplug. Zou toch jammer zijn als je ''tussendoor'' deze moet vervangen, en dan weer de distributie moet doen.
De prijzen die Fiat hanteert zijn miss bij de dealers nog zo, maar bij een goede specialist kom je voor ong dezelfde prijs uit met waterpomp erbij En dan weet je gewoon zeker dat het goed is!
- Alfa 147 JTD 8V CF4
- Alfa 155 2.0 16V EVO3-R Sequentiel
- Alfa 155 2.0 16V EVO3-R Sequentiel
- Riddick
- Clublid
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
- 1e Panda-achtige: Geen
- 2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 66 times
Re: destributieriem vervangen
Dit verhaal gaat op tot aan de 1.2ltr 60 pk versie.
De 1.2ltr 69 pk is een VVT motor, dus wel schade als de riem knapt.