Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
Ivo's Sergio Tacchini
Moderators: michiel van g., Niels9966
- Erik 319
- Moderator
- Berichten: 3513
- Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
- 1e Panda-achtige: 319 twinair 65
- 2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
- Locatie: Almere
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 38 times
Re: Ivo's Sergio Tacchini
Dat zijn mooie details!
Heb er laatst ook 1 gemaakt met heeeel veel 1en.
Helaas geen panda.
Heb er laatst ook 1 gemaakt met heeeel veel 1en.
Helaas geen panda.
312=500 319=Panda.
- bero
- Forumgebruiker
- Berichten: 8806
- Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
- Locatie: Deventer
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 40 times
Re: Ivo's Sergio Tacchini
Ik kreeg laatst de vraag om de kmteller van een oude Ducato te resetten na zijn komende APK. Daar stond 600.000 op de teller, maar die gaat niet verder. Na de APK met NAP registratie mag hij weer naar 0
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003
- Erik 319
- Moderator
- Berichten: 3513
- Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
- 1e Panda-achtige: 319 twinair 65
- 2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
- Locatie: Almere
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 38 times
Re: Ivo's Sergio Tacchini
Haha. Een 141 kan gewoon op 1 km na 1 miljoen km op de klok zetten.
312=500 319=Panda.
- bero
- Forumgebruiker
- Berichten: 8806
- Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
- Locatie: Deventer
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 40 times
Re: Ivo's Sergio Tacchini
Klopt, maar is ook geen digitale teller. En het is echt een programmeer fout in de ECU (bugje).
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003
- Ivo
- Forumgebruiker
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: 23 feb 2010 21:22
- Locatie: Leiden
- Been thanked: 8 times
Re: Ivo's Sergio Tacchini
Vorige week weer een weekendje Nürburgen een rondje over de baan! Het was iets drukker dan de voorgaande keer, maar evengoed erg leuk weer rijden. Er is ook een hele leuke website waar alle foto's die gemaakt worden rond de baan terecht komen. Nog even uitzoeken welke ik wil overnemen, maar hier alvast een paar met watermerk.
En die auto's achter mij heb ik natuurlijk allemaal ingehaald
En die auto's achter mij heb ik natuurlijk allemaal ingehaald
Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)
Re: Ivo's Sergio Tacchini
ziet er goed uit!
gaat best strak de bocht om.........maar het klapraampje open zetten lijkt mij niet erg aerodynamisch
gaat best strak de bocht om.........maar het klapraampje open zetten lijkt mij niet erg aerodynamisch
- Ivo
- Forumgebruiker
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: 23 feb 2010 21:22
- Locatie: Leiden
- Been thanked: 8 times
Re: Ivo's Sergio Tacchini
Hij gaat zeker een stukje strakker de bocht om dan voorheen. Het is wel lekker rijden zo! Hoewel ik evengoed geniet van de niet aangepaste Skyline. Klapraampjes maken juist dat ik zo hard ga! En… om het hoofd koel te houden
Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)
- Panda 500
- Berichten: 1411
- Lid geworden op: 31 jul 2012 16:42
- 1e Panda-achtige: Trekking 4x4 1996 1108 SPI Wit
- 2e Panda-achtige: Nuova Dynamic 2008 DuaLogic 1.2
- 3e Panda-achtige: Panda 30-kop (in mijn 500)
- Locatie: Hove (Antwerpen)
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 5 times
Re: Ivo's Sergio Tacchini
Door de klapraampjes kan de lucht die langs voren binnenkomt er langs achteren weer vlot uit! Minder weerstand misschien...
- michiel van g.
- Forum-admin
- Berichten: 8295
- Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
- 1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
- 2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
- 3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
- Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
- Locatie: Zeist
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 70 times
- Contacteer:
Re: Ivo's Sergio Tacchini
je moet hem eerst losmaken van het schutbord, dan eruit trekken en dan pas kan hij open... Anders is de kans groot dat hij breekt. Jammerlijke constructie
- Ivo
- Forumgebruiker
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: 23 feb 2010 21:22
- Locatie: Leiden
- Been thanked: 8 times
Re: Ivo's Sergio Tacchini
Bedankt? Het was 9 jaar geleden al redelijk goed gelukt
Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)
- michiel van g.
- Forum-admin
- Berichten: 8295
- Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
- 1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
- 2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
- 3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
- Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
- Locatie: Zeist
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 70 times
- Contacteer:
Re: Ivo's Sergio Tacchini
huh... dat is raar... die reactie heb ik serieus ook in 2011 geplaatst. Hoe kan dat nu opnieuw?!
- Ivo
- Forumgebruiker
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: 23 feb 2010 21:22
- Locatie: Leiden
- Been thanked: 8 times
Re: Ivo's Sergio Tacchini
Sommige klusjes sla je over omdat die binnenkort nog wel komen. Soms is binnenkort niet zo heel binnenkort. Sinds de wissel van het motorblok heb ik als ruitenwisservloeistof reservoir een wasverzachter fles met daarin het pompje met kabelbinders vastgezet op het voorscherm.
Er kan weinig in en bijvullen is onhandig. Ik wilde ook wat meer ruimte onder de motorkap, dus ik had besloten dat hij, zoals bij de meeste auto's, achter de wielkast moest komen. Daar zit immers veel ruimte toch? Ja en nee. Er is wel plek, maar krijg er maar iets te hangen op de plek waar jij hem voor ogen hebt. Om het juiste plekje te vinden heb ik uiteindelijk besloten de bumper eraf te halen om het zo van de zijkant te bekijken. Mijn eerste plan om alleen de wielkast weg te halen faalde omdat je dan steeds moet passen.
Het lijkt alsof het makkelijk past, maar er is ook nog een remleiding die voorbij komt en daar houd ik wat ruimte omheen. Ik heb een alu beugeltje gemaakt waar de fles op komt te staan en een soort 'kooi' die om de fles heen valt met een open kant. Zo klan de fles makkelijk uitgenomen worden in het geval het nodig is. Verder zit de beugel nog aan het scherm vast en de fles bovenin met een slangenklem. Eindresultaat is geen gewiebel! Om de de linker bumpersteun nu te bereiken moet alleen de fles uitgenomen worden, wat dus een simpel klusje is. Overigens heb ik voor het uiteindelijke reservoir het pompje in de hoek geplaatst, want hij hangt wat naar voren. Voor de oplettende kijker.
Onder de motorkap ziet het er meteen een stuk beter uit (nog een keertje poetsen helpt ook). Niet op de foto te zien, maar achter de koplamp zit nu een slangpilaar waar een trechter opgezet kan worden om hem bij te vullen. Nu nog een keertje de luchtinlaat kwestie aanpakken. De slang loopt nu helemaal naar beneden achter de bodemplaat. Dat komt binnenkort wel..
Er kan weinig in en bijvullen is onhandig. Ik wilde ook wat meer ruimte onder de motorkap, dus ik had besloten dat hij, zoals bij de meeste auto's, achter de wielkast moest komen. Daar zit immers veel ruimte toch? Ja en nee. Er is wel plek, maar krijg er maar iets te hangen op de plek waar jij hem voor ogen hebt. Om het juiste plekje te vinden heb ik uiteindelijk besloten de bumper eraf te halen om het zo van de zijkant te bekijken. Mijn eerste plan om alleen de wielkast weg te halen faalde omdat je dan steeds moet passen.
Het lijkt alsof het makkelijk past, maar er is ook nog een remleiding die voorbij komt en daar houd ik wat ruimte omheen. Ik heb een alu beugeltje gemaakt waar de fles op komt te staan en een soort 'kooi' die om de fles heen valt met een open kant. Zo klan de fles makkelijk uitgenomen worden in het geval het nodig is. Verder zit de beugel nog aan het scherm vast en de fles bovenin met een slangenklem. Eindresultaat is geen gewiebel! Om de de linker bumpersteun nu te bereiken moet alleen de fles uitgenomen worden, wat dus een simpel klusje is. Overigens heb ik voor het uiteindelijke reservoir het pompje in de hoek geplaatst, want hij hangt wat naar voren. Voor de oplettende kijker.
Onder de motorkap ziet het er meteen een stuk beter uit (nog een keertje poetsen helpt ook). Niet op de foto te zien, maar achter de koplamp zit nu een slangpilaar waar een trechter opgezet kan worden om hem bij te vullen. Nu nog een keertje de luchtinlaat kwestie aanpakken. De slang loopt nu helemaal naar beneden achter de bodemplaat. Dat komt binnenkort wel..
Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)
- Panda 500
- Berichten: 1411
- Lid geworden op: 31 jul 2012 16:42
- 1e Panda-achtige: Trekking 4x4 1996 1108 SPI Wit
- 2e Panda-achtige: Nuova Dynamic 2008 DuaLogic 1.2
- 3e Panda-achtige: Panda 30-kop (in mijn 500)
- Locatie: Hove (Antwerpen)
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 5 times
Re: Ivo's Sergio Tacchini
Knap gedaan maar je had blijkbaar het "geluk" dat bij jouw Panda op die verscholen plek het actieve koolfilter voor de benzinedampen niet ingebouwd zit...? Bij de mijne dus wél. Waar zit dat dan bij jouw Panda?