Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu do, 29 jun 2017, 10:00





Antwoord op onderwerp  [ 158 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
Ivo's Sergio Tacchini 
Auteur
Bericht Deel dit onderwerp via: Deel dit onderwerp via: FacebookDeel dit onderwerp via: TwitterDeel dit onderwerp via: Google+
Clublid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di, 23 feb 2010, 21:22
Berichten: 1187
Woonplaats: Leiden
Bericht Re: Ivo's Sergio Tacchini


Gelukkig had ik wel een spruitstuk erop met het eerste stuk pijp naar beneden, maar dat maakt het er niet stiller op! Zoals jij zegt, je wilt toch zo snel mogelijk testen of het allemaal wel werkt. Vooral hoe langer je bezig bent met een ombouw. Een wat oudere dame die langs kwam lopen vond het wel interessant en nadat ik uitlegde dat de uitlaat er nog niet onder zat, vond zij het eigenlijk niet nodig en wel passen bij een oude auto. Ik denk dat de politie er een andere mening op nahoudt :P



Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)


Profiel
Forumgebruiker

Geregistreerd: vr, 18 nov 2016, 10:35
Berichten: 145
Panda: Cool 2010
2e Panda: A112 Junior
Bericht Re: Ivo's Sergio Tacchini


Prachtige reportage! Die verwisselde brandstofleidingen klinkt me niet geheel onbekend in de oren! Je zoekt je suf _O_

Een stangengeschakelde bak is overigens vlot om te bouwen naar kabelgeschakeld. Enkel het deksel van de bak met de steunen voor de kabels wisselen is al voldoende.


Profiel
Clublid

Geregistreerd: do, 08 sep 2005, 10:45
Berichten: 247
Woonplaats: Eksel (B)
Bericht Re: Ivo's Sergio Tacchini


ik vind het er fraai uitzien, en wat een aanpassingen allemaal........................petje af!


Profiel
Clublid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di, 23 feb 2010, 21:22
Berichten: 1187
Woonplaats: Leiden
Bericht Re: Ivo's Sergio Tacchini


@Giovanni, ik heb alleen de stangengeschakelde bak uitelkaar gehaald, dus ik weet niet hoe dat intern bij de kabelgeschakelde bak werkt. Ik kan mij voorstellen dat het niet heel anders van elkaar is.

@Paul, wacht maar tot je de rest van de auto ziet en voornamelijk de buitenkant. Dát ziet er nog niet fraai uit :P


Ik heb nog wat foto's van de aanpassing in het koelsysteem. Met deze blokwissel kunnen de radiateur en slangen van de Panda 1000 gebruikt worden. Dat heb ik ook met de andere ombouw gedaan en werkt goed. Ik wilde echter het grotere radiateur oppervlak van de Panda 1100 met het losse expansievat. Het geheel van radiateur en ventilator is 2kg zwaarder, waarvan een groot gedeelte door de ventilator. De 1100 radiateur past prima met alleen aanpassing van de klemmetjes aan de bovenzijde (lees: gaatjes boren).

Afbeelding

Afbeelding


De onderste slang moet gebruikt worden van de Panda 1100 omdat deze een aftakking heeft voor het expansie vat. Deze slang heeft t.o.v. de Panda 1000 slang een andere bocht bij de koelbuis die uit het motorblok komt. Bij de andere fire blokken heeft die koelbuis een 90 graden bocht, maar bij de 1100 is deze meer 45 graden. De koelbuis van de 1100 moet dus ook overgezet worden op het 1.2 motorblok. Op de foto van de sloop 1100 is goed te zien dat de buis vrij recht loopt en de aftakking voor het expansievat om de katalysator loopt.

Afbeelding

Afbeelding

Alleen was het mij toen nog niet opgevallen dat die buis een andere bocht had. Dus ik moest daar iets op verzinnen. Uiteindelijk maar een bocht met verloop op de koelbuis gezet. Gevolg is wel dat het geheel niet heel mooi hangt, maar het werkt. Op de foto is de onderste slang te zien, met een rits slangenklemmen om de bocht vast te houden (meer slangenklemmen voor de zekerheid).

Afbeelding

Zoals ook te zien op de bovenstaande foto ontbreekt de radiateur. Kort nadat het gemonteerd was, viel mijn oog op een Panda 1100 4x4 radiateur. Deze radiateur heeft hetzelfde oppervlak, maar wél een sensoraansluiting voor de ventilator. Bij de andere radiateur moest de sensor in de bovenste slang (vanuit de thermostaat) gemonteerd worden. Ik dacht dat het minder mooi zou staan omdat het minder standaard zou ogen. Nu heeft de nieuwe radiateur een paar nadelen: de aansluitingen op de radiateur zijn veel groter en ze staan onder een hoek. Hierdoor moest ik nóg een bocht maken aan de koelbuis en verloopslangen gebruiken aan de radiateurzijde. Het ziet er momenteel niet uit, maar.... het werkt (y) . Een Panda 1100 koelbuis is in bestelling, dus dan hoef ik in de toekomst niet meer die rare knip-en-plak bochten te houden. De ventilator van de Panda 1000 past trouwens gewoon (staat niet op de foto).

Afbeelding

Afbeelding



Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)


Profiel
Clublid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di, 23 feb 2010, 21:22
Berichten: 1187
Woonplaats: Leiden
Bericht Re: Ivo's Sergio Tacchini


Ik heb advies nodig. Alle elektra werkt zoals het hoort, behalve de rechter koplamp. Verlichting uit geen problemen, maar met het dimlicht aan doen alle knipperlichten rechts het niet meer. Het dimlicht brand ook veel zwakker. Met stadslicht aan werkt het wel, maar dan knippert het stadslicht mee. Alarmlichten werken wel, maar met de symptomen van boven met de verlichting aan.

Het knipperlicht relais en het knoppenblokje met verlichtingsschakelaar heb ik al omgewisseld, maar met geen verbetering. Ik vermoed dat er misschien wat mis is met de bekabeling aan de voorzijde. Massapunt op het linkervoorscherm heb ik ook al losgehaald en ziet er keurig uit.

Ik ga nu de bekabeling voor doormeten op weerstand en misschien een V4 meting doen om spanningsverlies te vinden. Als iemand dit probleem herkent of een tip heeft, dan hoor ik het graag! Kan zo zijn dat ik over iets heel simpels heen kijk.



Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)


Profiel
Clublid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo, 14 jul 2010, 22:27
Berichten: 2158
Woonplaats: Den Haag
Panda: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
Bericht Re: Ivo's Sergio Tacchini


Symptomen duiden echt op een massa probleem. Check ook bij de koplamp op kabelbreuk en wissel de koplampkabeltjes links en rechts even om.


Profiel
Clublid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di, 23 feb 2010, 21:22
Berichten: 1187
Woonplaats: Leiden
Bericht Re: Ivo's Sergio Tacchini


Bedankt! Het omwisselen van de stekkers had ik nog niet aan gedacht en is een goede tip (y)



Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)


Profiel
Clublid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di, 23 feb 2010, 21:22
Berichten: 1187
Woonplaats: Leiden
Bericht Re: Ivo's Sergio Tacchini


Oké, opgelost. Was toch slecht contact bij de stekkers. Na het omwisselen functioneerde alles weer zoals het hoorde. Alles wel al losgehaald om door te meten en na te lopen :P .



Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)


Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 158 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum





Wie is er online 

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Forum restyle 2010: aribold & welshwitch, 2014: aribold & forumbeheer.
phpBB.nl Vertaling