Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

dagteller

Alle algemene vragen en discussies met betrekking tot de Panda (1980-2003)

Moderators: michiel van g., Niels9966

Gebruikersavatar
4RN01D
Forumgebruiker
Berichten: 577
Lid geworden op: 24 mei 2018 13:30
1e Panda-achtige: 900 Young 2000 [overleden]
2e Panda-achtige: 1.1 Smile 2002
Been thanked: 4 times

Re: dagteller

Bericht door 4RN01D »

Joost schreef: 08 dec 2019 22:50 De Cinquecento heeft wél een dagteller. De tellerunit is verder hetzelfde als die van een Panda. Dus simpelweg een kwestie van teller omzetten en met de dremel even een sleuf maken in de tellerplaat van de Panda zodat de teller ook te zien is. Je zal ook even een gaatje moeten boren in het 'glas' voor het pookje.
Goed idee!

Ik denk dat er binnenkort heel wat panda's ineens een dagteller hebben:)
Panda 1.1 :D SMILE

Gebruikersavatar
Ivo
Forumgebruiker
Berichten: 2276
Lid geworden op: 23 feb 2010 21:22
Locatie: Leiden
Been thanked: 8 times

Re: dagteller

Bericht door Ivo »

Ik heb het in mijn Panda zitten en is afkomstig van een Punto. De sleuven maken is het makkelijkste door de wijzerplaat van de Punto te bewaren, want die kan je dan als een mal gebruiken. Het is hier te zien op pagina 23 en 24: http://forum.fiatpandaclub.nl/viewtopic ... &start=345
Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)

Gebruikersavatar
Panda 500
Berichten: 1411
Lid geworden op: 31 jul 2012 16:42
1e Panda-achtige: Trekking 4x4 1996 1108 SPI Wit
2e Panda-achtige: Nuova Dynamic 2008 DuaLogic 1.2
3e Panda-achtige: Panda 30-kop (in mijn 500)
Locatie: Hove (Antwerpen)
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times

Re: dagteller

Bericht door Panda 500 »

Ik heb op mijn Trekking er inderdaad dus eentje. Ik mag me dus gelukkig prijzen. Maar wat 4R10D zegt over het Skyline-dak en bagagerek betwijfel ik. Volgens mij kan er wél het rekje op met de beugelbouten in het dak geboord. Ik had er op een LPD bijna een set van gekocht maar toch maar niet gedaan, net omwille van dat gaten boren. Nu toch weer wat spijt van. Dan zag mijn Panda er net zo uit als op het clublogo weergegeven! Het achterste dakje zal natuurlijk niet meer volledig open kunnen klappen maar nog wel op de ventilatiestand, denk ik. Vooraan kan het nog wél open, hoop ik.

Gebruikersavatar
4RN01D
Forumgebruiker
Berichten: 577
Lid geworden op: 24 mei 2018 13:30
1e Panda-achtige: 900 Young 2000 [overleden]
2e Panda-achtige: 1.1 Smile 2002
Been thanked: 4 times

Re: dagteller

Bericht door 4RN01D »

Panda 500 schreef: 10 dec 2019 12:43 Ik heb op mijn Trekking er inderdaad dus eentje. Ik mag me dus gelukkig prijzen. Maar wat 4R10D zegt over het Skyline-dak en bagagerek betwijfel ik. Volgens mij kan er wél het rekje op met de beugelbouten in het dak geboord. Ik had er op een LPD bijna een set van gekocht maar toch maar niet gedaan, net omwille van dat gaten boren. Nu toch weer wat spijt van. Dan zag mijn Panda er net zo uit als op het clublogo weergegeven! Het achterste dakje zal natuurlijk niet meer volledig open kunnen klappen maar nog wel op de ventilatiestand, denk ik. Vooraan kan het nog wél open, hoop ik.
true... het kan wel, maar niet zonder grote aanpassingen... :lol: Als het makkelijk had gekund, zou ik ook wel een skylinedakje willen... Maar misschien kan ik een schuifdakje monteren... Ik geloof dat er nog een smile is geweest op het forum, die voorzien was van een schuifdakje... Maar een glazen dakje sluit ik ook niet uit... de eerste generatie twingo had op gegeven moment een glazen dak... misschien past dat...

Maar dagteller dus... Ik ben heel blij met de mijne. het is echt een toevoeging, vind ik... Nu nog kijken waarom ik 1:14 haal met hoodzakelijk snelwegkilometers... misschien door het weer...
Panda 1.1 :D SMILE

Gebruikersavatar
PandaVespa
Forumgebruiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
Has thanked: 7 times
Been thanked: 27 times

Re: dagteller

Bericht door PandaVespa »

De elec glazen daken van Twingo 1 zijn niet probleemloos. Het ‘linnen’ schuifdak van Twingo 1 zijn wel goede kwaliteit.

Wel creatieve wijze een km-teller van Cinquecento erin. Begrijp het ‘gemis’ wel van dagteller, maar zelf mis ik deze niet. Hoort ook beetje bij het karakter van een 141 Panda. De 4x4 heeft meer van die luxe dingetjes....... Koplampsproeiers, hoekmeter, etc. Er zijn zelfs versies die airco hebben, geen idee of alleen de 4x4 die had.
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........

Gebruikersavatar
michiel van g.
Forum-admin
Berichten: 8295
Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
Locatie: Zeist
Has thanked: 25 times
Been thanked: 70 times
Contacteer:

Re: dagteller

Bericht door michiel van g. »

4RN01D schreef: 13 dec 2019 07:29
Maar een glazen dakje sluit ik ook niet uit... de eerste generatie twingo had op gegeven moment een glazen dak... misschien past dat...

Maar dagteller dus... Ik ben heel blij met de mijne. het is echt een toevoeging, vind ik... Nu nog kijken waarom ik 1:14 haal met hoodzakelijk snelwegkilometers... misschien door het weer...
Helaas, het glazen dak is te lang. Het linnen dakje past eigenlijk ook niet, maar met wat buig, zaag en boorwerk houd je aan weerskanten 0,5 cm over tussen de verstevigingsbalken van het dak.
Seat Marbella GL: Afbeelding
Seat Trans 0.9 i.e.: Afbeelding
Fiat Panda Twinair 60
Citroën Dyane6, 1977
Opel Ampera-e, 2018

Gebruikersavatar
Panda 500
Berichten: 1411
Lid geworden op: 31 jul 2012 16:42
1e Panda-achtige: Trekking 4x4 1996 1108 SPI Wit
2e Panda-achtige: Nuova Dynamic 2008 DuaLogic 1.2
3e Panda-achtige: Panda 30-kop (in mijn 500)
Locatie: Hove (Antwerpen)
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times

Re: dagteller

Bericht door Panda 500 »

@Vespa: alle 4x4's zijn niet zo luxueus hoor. De mijne heeft gewoon wit glas, geen koplampsproeiers en zelfs geen klapraampjes achteraan! Ook geen hoekmeter; dat heeft enkel de Sisley, meen ik. Al heb ik er ooit één gratis gekregen van mijn "op pensioen-gaande" dealer. Niet een originele Sisley maar er erg goed op lijkende! Toch nog niet gemonteerd want ik vind het een beetje opzichtig, zo bovenop het dashboard. Ik zou hem natuurlijk wat lager, in de hangmat kunnen monteren.

Wat de Skyline ombouw betreft, ik ken iemand die een compleet bovendeel van een Slyline-sloper heeft afgebrand aan de zes stijlen, met de bedoeling het over te zetten op zijn "dichte" Panda. Er was zelfs een FCB-clublid (Belgische Fiatclub) die het werk dierf aanpakken, 't was zelfs al afgesproken als "volgende klus", maar de eigenaar (geen clublid) heeft nadien nooit meer van zich laten horen...

Romeo
Forumgebruiker
Berichten: 5844
Lid geworden op: 28 feb 2004 16:55
Been thanked: 2 times

Re: dagteller

Bericht door Romeo »

4RN01D schreef: 13 dec 2019 07:29 [quote=" Ik geloof dat er nog een smile is geweest op het forum, die voorzien was van een schuifdakje... Maar een glazen dakje sluit ik ook niet uit... de eerste generatie twingo had op gegeven moment een glazen dak... misschien past dat...
Klopt, de Panda Smile van Smilie-air.
(dit topic: viewtopic.php?f=13&t=5446&start=165)
Deze had een Webasto Hollandia 400 Dak, hetgeen (grotendeels) identiek was aan het vouwdak van een Twingo 1.
Met dat verschil dat het dak in deze Panda toen voorzien was een comfort stand waardoor je het dak met 1 langere druk op de knop in zijn geheel kon openen en/of sluiten.
Ik heb zelf in een Panda 141 lang geleden het (grote) glazen schuifdak van een Marbella gehad.

Gebruikersavatar
4RN01D
Forumgebruiker
Berichten: 577
Lid geworden op: 24 mei 2018 13:30
1e Panda-achtige: 900 Young 2000 [overleden]
2e Panda-achtige: 1.1 Smile 2002
Been thanked: 4 times

Re: dagteller

Bericht door 4RN01D »

Romeo schreef: 16 dec 2019 17:44
4RN01D schreef: 13 dec 2019 07:29 [quote=" Ik geloof dat er nog een smile is geweest op het forum, die voorzien was van een schuifdakje... Maar een glazen dakje sluit ik ook niet uit... de eerste generatie twingo had op gegeven moment een glazen dak... misschien past dat...
Klopt, de Panda Smile van Smilie-air.
(dit topic: viewtopic.php?f=13&t=5446&start=165)
Deze had een Webasto Hollandia 400 Dak, hetgeen (grotendeels) identiek was aan het vouwdak van een Twingo 1.
Met dat verschil dat het dak in deze Panda toen voorzien was een comfort stand waardoor je het dak met 1 langere druk op de knop in zijn geheel kon openen en/of sluiten.
Ik heb zelf in een Panda 141 lang geleden het (grote) glazen schuifdak van een Marbella gehad.
die bedoelde ik inderdaad:) ik ga maar eens kijken of ik zo'n dak kan vinden.
Panda 1.1 :D SMILE

Miranda
Forumgebruiker
Berichten: 312
Lid geworden op: 23 mar 2015 11:17
1e Panda-achtige: Young 2001
Facebook: https://www.facebook.com/miranda.uneken
Locatie: Betuwe
Been thanked: 3 times

Re: dagteller

Bericht door Miranda »

Timonio schreef: 26 jun 2012 09:31 Mijne heeft ook geen dagteller en ik raak er aan gewend. Als je kilometerstand moet bijhouden voor declaratie of zo, moet het even opschrijven. Verbruik hou ik bij in een Excel bestandje, maar die genoemde websites zijn nog handiger. En verder gewoon tanken als het lampje gaat branden, zit je altijd goed.
Dan moet dat lampje wel werken. Ik heb al eens 37 liter getankt. Er brandde nog geen lampje..... Ik tank dus als mijn metertje halverwege staat tegenwoordig.

Gebruikersavatar
4RN01D
Forumgebruiker
Berichten: 577
Lid geworden op: 24 mei 2018 13:30
1e Panda-achtige: 900 Young 2000 [overleden]
2e Panda-achtige: 1.1 Smile 2002
Been thanked: 4 times

Re: dagteller

Bericht door 4RN01D »

Miranda schreef: 04 jan 2020 23:13 Dan moet dat lampje wel werken. Ik heb al eens 37 liter getankt. Er brandde nog geen lampje..... Ik tank dus als mijn metertje halverwege staat tegenwoordig.
Mits je metertje goed is, en de vlotter van je tank ook, zou je theoretisch nog 200 KM moeten kunnen rijden tot het lampje gaat branden.
Panda 1.1 :D SMILE

Gebruikersavatar
Panda 500
Berichten: 1411
Lid geworden op: 31 jul 2012 16:42
1e Panda-achtige: Trekking 4x4 1996 1108 SPI Wit
2e Panda-achtige: Nuova Dynamic 2008 DuaLogic 1.2
3e Panda-achtige: Panda 30-kop (in mijn 500)
Locatie: Hove (Antwerpen)
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times

Re: dagteller

Bericht door Panda 500 »

Mijn ervaring met benzinemeters is dat er onderling toch wel wat verschil op kan zitten, bij verschillende wagens van hetzelfde type. Echt nauwkeurig zijn die dingen niet, en dat is ook niet echt de bedoeling denk ik. Gewoon aangeven wanneer het tijd wordt om bij te tanken, niet om te weten of je nog 20 dan wel 50km kan rijden voor je stilvalt...
Zélf ooit teveel vertrouwd op de boordcomputer van mijn toenmalige Ulysse (van de zaak) die stilviel hoewel de computer "vertelde" dat ik nog 80 km kon rijden... |:|

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen/Discussie”