Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
Mijn groene Panda
Moderators: michiel van g., Niels9966
Re: Mijn groene Panda
De onderdelen zijn besteld. Maar welke olie moet ik gebruiken? Volgens het boekje Tutela ZC 90 zijnde Sae 80W/90 olie niet EP met anti slijtage dopes. Nu zullen alle oliën wel anti slijtage dopes hebben, maar ik dacht dat alle versnellingsbak olie ook EP (extreme pressure) zou zijn. Voor de eend gebruik ik deze olie http://www.treffpunkt-citron.de/2CV--Dy ... -2CV-.html" onclick="window.open(this.href);return false;
kan ik die ook in de Panda gebruiken?
kan ik die ook in de Panda gebruiken?
- Pinda1000
- Forumgebruiker
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
- Locatie: Den Haag
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 28 times
- Contacteer:
Re: Mijn groene Panda
Kroon oli heeft ZC90 speciaal voor de oudere (Panda) versnellingsbak:
http://www.kroon-oil.com/nl/catalogus/p ... c-90/1147/
Het is een single grade olie dus geen 80W90. Er staat al een hoop over versnellingsbakolie geschreven op het forum.
http://www.kroon-oil.com/nl/catalogus/p ... c-90/1147/
Het is een single grade olie dus geen 80W90. Er staat al een hoop over versnellingsbakolie geschreven op het forum.
Re: Mijn groene Panda
Vandaag bij mijn onderdelen leverancier geweest. Hij had alleen de stofhoes ontvangen maar het lager met afdichting kon zijn leverancier niet leveren. Nu heeft hij het bij een andere leverancier besteld en hoopt dat het nu een complete set is. Als ik op de bekende auto onderdelen sites kijk, kan ik het lager ook nergens vinden. Welke mogelijkheden zijn er nog meer? de dealer?. Complete aandrijfassen worden wel te koop aangeboden.
Re: Mijn groene Panda
Informeren bij de dealer kan altijd, of het ook gaat lukken hangt er van af of het onderdeel ( of de onderdelen) nog leverbaar is/zijn en of je een dealer hebt die er de moeite voor wil doen.
Ergens heb ik ook gehoord dat Fiat onderdelen van een model kan leveren tot 10 jaar nadat ene model uit productie is gegaan. Echter geld dat weer niet voor alle onderdelen want het ligt er aan wat er in de magazijnen nog ligt (Fiat heeft een groot onderdelen magazijn in Frankrijk) en bv voor welke andere modellen een zelfde onderdeel ook gemaakt is.
Mocht het via de dealer niet lukken dan eventueel via een Italiaanse specialist of bv ebay, om maar een site te noemen.
Maar ik geef ook toe dat je er een beetje geluk mee moet hebben hóór.
(Ik stuur je zo een pb, niet over dit onderwerp maar iets anders wat ik je wil vragen.)
Ergens heb ik ook gehoord dat Fiat onderdelen van een model kan leveren tot 10 jaar nadat ene model uit productie is gegaan. Echter geld dat weer niet voor alle onderdelen want het ligt er aan wat er in de magazijnen nog ligt (Fiat heeft een groot onderdelen magazijn in Frankrijk) en bv voor welke andere modellen een zelfde onderdeel ook gemaakt is.
Mocht het via de dealer niet lukken dan eventueel via een Italiaanse specialist of bv ebay, om maar een site te noemen.
Maar ik geef ook toe dat je er een beetje geluk mee moet hebben hóór.
(Ik stuur je zo een pb, niet over dit onderwerp maar iets anders wat ik je wil vragen.)
Re: Mijn groene Panda
Gisteren de ashoes vervangen. Het lager met keerring heb ik nergens kunnen krijgen. Het loshalen van de voorste draagarm heeft het meeste moeite gekost. De moer ging goed los tot de laatste centimeter, toen liep hij helemaal vast. Waarom zit daar ook zo een lang draadeind aan? Met veel geduld en heen en weer draaien is hij toch los gekomen. De naafmoer zat helemaal niet erg vast en was al een keer los geweest. De oude hoes heb ik er af gesneden, maar hoe krijg je de nieuwe er op? Ik heb de hoes eerst in warm water gelegd, toen op de as geschoven en aan het dikke gedeelte getrokken. Hierdoor kwam de hoes binnenstebuiten aan de andere kant van het lager terecht. dan weer terug trekken en de hoes zit op zijn plaats.
Ik heb alleen mijn twijfels over de mee geleverde grote slangklem. Bij de oude slangklemmen en bij de kleine, steken er pinnen naar buiten om de klem op maat te houden. Zie foto. Bij de nieuwe grote slangklem steken de pinnen naar binnen. Je kunt dan niet goed zien of de pinnen goed in de gaten zitten. Misschien dat ik deze slangklem door een andere ga vervangen.
Ik heb alleen mijn twijfels over de mee geleverde grote slangklem. Bij de oude slangklemmen en bij de kleine, steken er pinnen naar buiten om de klem op maat te houden. Zie foto. Bij de nieuwe grote slangklem steken de pinnen naar binnen. Je kunt dan niet goed zien of de pinnen goed in de gaten zitten. Misschien dat ik deze slangklem door een andere ga vervangen.
Re: Mijn groene Panda
De claxon van mijn groene monster doet het niet meer. Vandaag gewapend met de universeelmeter het euvel te lijf willen gaan, maar ik kan de claxon niet vinden Onder de motorkap niet en onder de auto niet. Kijk ik niet goed uit mijn doppen?, heeft Fiat de Claxon te goed verstopt?, of hebben we te maken met een claxon dief?
Wie weet waar ik moet gaan zoeken?
Wie weet waar ik moet gaan zoeken?
- michiel van g.
- Forum-admin
- Berichten: 8295
- Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
- 1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
- 2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
- 3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
- Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
- Locatie: Zeist
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 70 times
- Contacteer:
- Micha D.
- Forumgebruiker
- Berichten: 2050
- Lid geworden op: 01 feb 2012 08:41
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 45CL 1985
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda 45S (super) 1984
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 9 times
Re: Mijn groene Panda
Als hij echt niet meer doet moet je dus de voorbumper eraf halen, wil je hem vervangen .
- Pinda1000
- Forumgebruiker
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
- Locatie: Den Haag
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 28 times
- Contacteer:
Re: Mijn groene Panda
Of de linkerkoplamp verwijderen, is vaak makkelijker .Micha D. schreef:Als hij echt niet meer doet moet je dus de voorbumper eraf halen, wil je hem vervangen .
Re: Mijn groene Panda
Gevonden. Ik heb er een beetje mee heen en weer bewogen en nu doet hij het weer Het zal dus wel een aarde probleem zijn. Nog een paar weken dan heb ik vakantie en kan er eens rustig naar kijken. Ik zit er nog aan te denken om er een luchthoorn in te zetten. Voor de eend heb ik er een gekocht bij Van Cranenbroek voor nog geen 9 Euro.
Re: Mijn groene Panda
Vanmorgen naar de APK geweest, en niet blij van geworden. De veerschotel aan de achteras is weggerot en dat is dus afkeur. Is dat het einde van mijn Panda? of is er nog ergens een goede achteras te krijgen.
Edit:
De dop in het midden van de veerschotel zit los.
Hier een foto van de andere (goede) kant.
Toen ik in de vraagbaak ging kijken, zag ik dat er onder de veer een soort prop zit. Ik krijg de indruk dat deze is doorgerot en niet de veerschotel. Dan zou de as er dus niet onder uit hoeven.
Edit:
De dop in het midden van de veerschotel zit los.
Hier een foto van de andere (goede) kant.
Toen ik in de vraagbaak ging kijken, zag ik dat er onder de veer een soort prop zit. Ik krijg de indruk dat deze is doorgerot en niet de veerschotel. Dan zou de as er dus niet onder uit hoeven.
Re: Mijn groene Panda
Nog eens goed gekeken, maar het blijkt toch een deel van de veerschotel te zijn. Moet dus een nieuwe as onder.
Zijn alle Panda assen met schroefveren hetzelfde of moet ik er nog op het bouwjaar of uitvoering letten?
Zijn alle Panda assen met schroefveren hetzelfde of moet ik er nog op het bouwjaar of uitvoering letten?